Shark löysi uuden kodin joten Mongoose siirrettiin kyydittämään Xray M18T Prota.
Ekana tuli mieleen että mitäs mä pinjonien kanssa teen? Jaksa alkaa odottelemaan jotian ulkomaantilausta muutamaa viikkoa että pääsee ajamaan joten remeli käyttöön...
Motti penkkiin kiinni ja sähköt päälle, Dremeliin hieno työkaluhiomakivi kiinni ja ei kun hommiin. Poika painoi kaasua ja sitten varovasti Dremelillä akselia ohuemmaksi, välillä mittaus ja uutta pölyä irti akselista. Tarkkana saa olla että homma onnistuu joten malttia ja vakaata kättä tarvitaan, viimeiset sataset otin pois Dremelin hiovalla kumi/kiillotuslaikalla, sillä sai sileen pinnan ja se ei haukkaa materiaalia nopeasti joten viimeistely onnistuu hyvin. Nyt akseli on 2mm eikä enään ole sidonnainen Novakin pinjoneihin joten elämä helpottui niiltä osin todella paljon. Akseliin kannattaa samalla hioa tasainen osuus pinjonin lukitusruuvia varten. Kone kiinni ja eka huomio oli että Pron pohjalevystä pitää hioa hieman pois että koneen saa paikalleen, muuta ihmeellistä hommassa ei ollut.
Ei kun paanalle, ajettavuus ja kaasuun reagointi oli tuttua Mongoosea joten pelittää hienosti Reiskassakin. Positiivinen yllätys on koneen lämmöt ja ajoaika. Sharkissa piti puhaltimella hillitä koneen lämmöt 60 asteeseen, ilman fööniä lämmöt keikkui 80-90 asteessa. Nopari myös lämpeni 60 asteen tuntumaan. Reiskassa koneen lämmöt keikkuu 30-40 asteen kantturoissa ja nopari pysyy 30 asteen tuntumassa, auton keveys ja herkkä voimansiirto haihdutti lämpöongelmat kertaheitolla. Kun auto saadaan ajettavaksi ja pääsee paukuttamaan samoja vauhteja kun Sharkilla niin sitten vasta näkee totuuden koneen lämmöistä mutta alku on lupaava. Ajoaika on arvion mukaan 1700 lipoilla reilu puolessa tunnissa, ei mene virrat enään koneen lämpöihin vaan renkaisiin.
Kuulostellaan lisää kun saadaan lisää kilsoja alle, vielä ei ole käynyt mielessä koneen/noparin vaihto, molemmat Gooset toimii loistavasti eikä ongelmia ole ollut. Paitsi se noparin kärähtäminen kesällä joka johtui hyvin pitkälti siitä että käyttäjällä on hyvin usein enemmän intoa kuin järkeä ja jäähytauot unohtuu ajohurmiossa