Kirjoittaja Aihe: Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus  (Luettu 7492 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Moi kaikki,

tarkoitus ei ole rakentaa forumista "poliisivaltiota" mutta ehdotuksena olisi että NICin lisäksi henkilötiedoista vähintäänkin Etu- ja Sukunimi olisi annettava liittymisen yhteydessä, ja myös ehkä puhelin. (Sellaista suomalaista ei olekaan jolla ei ole puhelinta, joko kännykkää tai lankapuhelinta.)

Tietojen ei tarvitse olla julkisia, mutta tiedossa forumin ylläpitäjillä / modeilla, jotka liittymisen jälkeen tarkistavat henkilötiedot kunhan ehtivät.

Uskon että karsii turhaa kirjoittelua, kuten Tuukka Hobao Hyper 2 topicissa kommentoi. Samalla voidaan tehokkaammin valvoa usean nick namen takaa kirjoittavia henkilöitä.

Nic voi sen sijaan olla kuten tähänkin asti vaikka tosin itse en soisi käytettävän esimerkiksi sellaisia niccejä kuin "Hätäkeskus", "Poliisi" tai vastaavaa. (Ylipäätänsä minusta substantiivit ovat huonoja niccejä). No tämä on toissarvoinen asia.

ELI: Kannatatteko ajatusta siitä että henkilön nimi ja yhteystiedot (=puhelin) olisivat pakollisia tietoja rekisteröitymisen yhteydessä, mutta eivät julkisia. Tarkoituksena on karsia turhaa nimetöntä kirjoittelua pitkän päälle.

-Mika

Poissa TapHaap

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/topaz.tattoo/
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #1 : 11.05.04 - klo: 09.51 »
Kannatan ehdottomasti tätä.
Tämä karsisi huomattavasti asennevammaisten teinien turhaa kirjoittelua.
Lisäksi se rajoittaisi uuden käyttäjän perustamista heti bannin jälkeen, jota näyttää ilmenevän.
#### Tapsa ####
## nick:Biker62 ##

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #2 : 11.05.04 - klo: 09.52 »
Mielestäni erittäin hyvä idea. Kannatan.
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Kakkulapio

  • Tulokas
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #3 : 11.05.04 - klo: 09.52 »
Taitaa sullakin on aika julkisia noi nimitiedot, silti tulee aika paljon turhaa. Eikös se mene liiallisuuksiin kun modet näkee nimet ym. ? Kun joku voi sitten käyttää niitä väärin ihan vaan v*****seen.
Eikä kukaan sit tiedä että kuka käytti. Edelleenkään en ole sama kuin fiesta6.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jeps
« Vastaus #4 : 11.05.04 - klo: 10.15 »
Lennokit.netissä tuli samasta asiasta puhetta. Siellä hieman eri syistä tosin, lähinnä sen takia, että nimimerkkiä on vaikea yhdistää tosielämässä kentän laidalla seisoskelevaan kaveriin. Lennokit.netissä liittymisen yhteydessä systeemi menee niin, että oma nimi pitää antaa, mutta sitä ei kerrota julkisuuteen, ainoastaan ylläpidon tietoon nimi menee. Asiasta kun alettiin keskustella, niin moni niistä, joilla ei nimimerkistä oma nimi käy selville, lisäsi allekirjoitukseensa koko nimensä, minä mukaan lukien. Allekirjoitukseen lisätty nimi ei tietenkään välttämättä mitään auta, voihan siihen keksiä mitä tahansa.

Puhelinnumeron luovuttaminen kuulostaa hieman arveluttavalta mielestäni, vaikka eihän siinä sinänsä mitään pahaa ole. Ja vaikka kännykkä melkein jokaisella onkin, ei kuitenkaan voida olettaa, että kaikilta. Puhelinnumeron, tai muiden liian yksityiskohtaisten tietojen luovuttamisesta voisi muodostua periaatteen miehille kynnys liittyä foorumin jäseneksi. Oikeastaan en hoksaa, mikä puhelinnumeron luovuttamisen tarkoitus edes olisi? Kyllä näillä häiriköillä on häpyä valehdella ihan mistä tahansa.. :wink:

Ja tuo on kyllä totta, että nuo "Hätäkeskukset" sun muut ovat kyllä typeriä nickejä.

Mielestäni voitaisiin lähteä liikkeelle vaikka siitä, että oma nimi allekirjoituksessa olisi suositeltava, mutta ei välttämätön. Ideaalitilanne olisi tietysti se, että jokaisen nicki tosiaan olisi oma nimi kokonaisuudessaan.. Mutta siihenkin ilmeisesti löytyy hyviä perusteluita, miksi kaikki eivät halua niin menetellä.
Lahti Rock City

Mika R

  • Vieras
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #5 : 11.05.04 - klo: 10.33 »
Ei se puhelin ole ollenkaan välttämätön, ja saahan sen nimen perusteella ylläpito selville jos tarpeellista useimmissa tapauksissa (paitsi jos on salainen).

Painotetaan vielä että tiedot tulisivat vain ja ainostyaan Ylläpidon käyttöön, ei välttämättä edes modejen.

En näe tässä mitään ongelmatiikkaa tietosuojan kanssa. Jos sen kokee ongelmaksi, niin miksi sitten pitäisi ylipäätänsä kirjotella julkisesti?

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #6 : 11.05.04 - klo: 10.39 »
Pennuilla on prepaidit, niitä ei selvitä edes poliisi... :wink:

Minulla ei ole mitään hyviä perusteita siihen, miksi nimimerkin käyttö ja "anonyymisti" esiintyminen julkisesti on oikeutettua. Oman nimen käyttö nimimerkin sijaan ei tuota minulle varsinaisesti ongelmia.

Muilla foorumeilla en ole näihin tuplatunnariongelmiin sun muihin juurikaan törmännyt, mistä lie johtuu, että täällä ovat jokapäiväisiä.
Lahti Rock City

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #7 : 11.05.04 - klo: 10.42 »
http://rc10.fi/profile.php?mode=viewprofile&u=1462
Tuola on esimerkiksi mun tiedot.
Ja tossa lukee, että kaikki käyttäjästä kukkalapio, niin eikö siihen voisi lisätä sarakkeet: etunimi ja toiseen sukunimi?

Mutta kannatan sitä, että täytyy ilmoittaa nimensä, puhelinnumerosta en tiedä..

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #8 : 11.05.04 - klo: 10.43 »
Mielestäni nimikäytäntö voitaisiin ottaa käyttöön siinämäärin, että moderaattorit näkisivät hek. koht. tiedot. Mutta jos nimi tulisi kaikille pakolliseksi allekirjoitukseen, niin porukkaa varmasti karsiutuisi pois, koska jotkut vain haluavat olla anonyymejä-foorumisteja, joita ei pystytä tosielämässä tunnistamaan ja yhdistämään foorumilaiseen :roll: ... Anonyymiys on oikeus!!!

Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Muilla foorumeilla en ole näihin tuplatunnariongelmiin sun muihin juurikaan törmännyt, mistä lie johtuu, että täällä ovat jokapäiväisiä.

Käypäs tuolla kattomassa... Siellä porukoilla on 1-5 nickiä, että sivupersoonia riittää! Ja rekisteröitymiseen voi kirjoittaa ihan mitä haluaa... Mutta on siellä muutenkin enemmän populaa: Our users have posted a total of 977064 articles, We have 14936 registered users. Parhailla yli 15000 spämmäystä  :shock:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Mika R

  • Vieras
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #9 : 11.05.04 - klo: 10.56 »
Onko Sinulle ongelma jos Heuli tietää oikean nimesi mutta kukaan muu ei?  (unohtakaa puhelin, nimi riittää). Nimesi ei ole julkinen, mutta Ylläpito selvittää sen muodollisesti jonkin aikaa rekisteröitymisen jälkeen. Tällä estetään häiriköintiä.

Anonyymius on oikeus kyllä, jos sitä osataan asianmukaisesti käytää eli siihen liittyy vastuu. Koska vastuuta ei näytä olevan, on tästä oikeudesta tingittävä, mutta vain vähän. Ethän voi esimerkiksi vaaleissa äänestääkään kuin vain kerran.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #10 : 11.05.04 - klo: 11.04 »
pOINTER: Jaha, näköjään meno on toisaalla vielä härskimpää, vaikka olihan se odotettavissakin :wink:

Koko nimi allekirjoitukseen oli vain ehdotus, ei siellä mainitsemallani lennokki-foorumillakaan siitä ole mitään suositusta tehty, eli foorumin säännöissä ei mitään asiasta lue. Sen, että nimi näkyisi ylläpidolle, ei luulisi kenellekään olevan ylitsepääsemätön ongelma. Sääntöjen pitäisi kuitenkin olla siinä mielessä yhtenäiset, että anonyymit ja julkisesti omalla nimellään esiintyvät eivät olisi kenenkään silmissä eriarvoisessa asemassa.
Lahti Rock City

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #11 : 11.05.04 - klo: 11.10 »
Pahoittelen että en ole kerennyt töideni takia kommentoimaan tätä asiaa, mutta haluaisin tähän väliin heittää yhden faktan koskien tätä Kakkulapio / fiesta6 hässäkkää, mistä kaiketi tämä keskustelu on saanut alkunsa.

Sattumoisin fiesta6 asuu samalla paikkakunnalla kuin minä, minulla on tiedossa hänen oikea nimensä, puhelinnumeronsa ja jopa osoite. Olen tavannut hänet muutamaan otteeseen "livenä" ja ollut useasti puhelimitse yhteydessä. Tämän informaation sekä juuri äsken fiesta6:n kanssa (puhelimitse) käymäni keskustelun pohjalta voin sanoa, että Kakkulapio ei ole sama henkilö kuin fiesta6. Minulla on myöskin tiedossa kuka Kakkulapio on.

Kannatan kyllä sitä että foorumin käyttäjistä kerättäisiin hieman enemmän tietoa rekisteröinnin yhteydessä. Oikea nimi jne on ihan hyvä idea niiden kannalta jotka sen haluavat julkisuuteen tuoda, mutta ongelmaksihan tässä muodostuu tietojen oikeellisuus. Ei ole mitään tapaa tarkistaa onko annetut tiedot oikeita. Puhelinnumeron kanssa kyllä tietysti pystyy jotain tsekkaamaan, mutta a) sekään tieto ei ole mitenkään varmaa b) se ei ole ilmaistakaan. Eli siis nimen voi antaa jos niin haluaa, mutta sen perusteella ei kyllä mitenkään pystytä tarkistamaan onko kyseessä sama vaiko eri henkilö, koska kenttään pystyy kirjoittamaan mitä tahansa. Sama koskee puhelinnumeroa. Ainut tapa miten tietoja pystyttäisiin edes jotenkin "kontrolloimaan" olisi joku rekisteröinti jossa tunnus aktivoituisi tekstiviestien lähetyksellä taikka nettipankkien tarjoamilla identifiointipalveluilla, nämä kuitenkin menevät jo liiallisuuksiin.

Foorumin toiminta perustuu tietynlaiseen vapaaehdoisuuteen ja sen takia en näe että tietoa pitäisi kerätä yhtään sen enempää kuin mitä käyttäjät haluavat vapaaehtoisesti antaa. Aina kuitenkin on mahdollisuus sulkea käyttäjiä taikka verkko-osoitteita pois foorumista ja siinä vaiheessa sillä ei ole mitään merkistystä onko oikea nimi tiedossa vaiko ei.

Paljon on puhuttu siitä että foorumissa on kaikenlaista turhaantumista tms havaittavissa. Tottahan se on, mutta tähän kyllä yksi hyvinkin selkeä syy on se, että foorumin käyttäjät itse yrittävät toimia moderaattoreita, kommentoida muiden viestejä ja sitä kautta sitten saadaankin melkein joka ketjussa pientä kinaa aikaiseksi.

Hyvät käyttäjät, jättäkää moderointi moderaattoreille! Jos joku asia ei toimi niin kuin pitäisi taikka haluatte, niin ottakaa yhteyttä ylläpitoon taikka moderaattoreihin, antakaa heidän tehdä päätökset siitä mikä pitäisi saada kirjoittaa ja mitä ei. Näihin päätöksiin taas puolestaan te voitte vaikuttaa kun olette yhteydessä ylläpitoon taikka moderaattoreihin. Nämä tietysti ovat myöskin asioita, joita ylläpito ja moderaattorit puivat joka tapauksessa.

EDIT: Niin tarkoitin kyllä Kakkulapiota, kirjoitusvirhe kyseessä siis. ;)

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #12 : 11.05.04 - klo: 11.12 »
Yksi hyväksihavaittu keino on vaatia rekisteröitymiseen validi sähköpostiosoite, johon EI hyväksytä ilmaistarjoajien laatikoita. Tämä käytäntö rajoittaa niiden ylimääräisten tunnusten luomista jossain määrin.

Harmi vaan ettei tämä boardi tietääkseni tue sitä.

Tosta nimimerkkijutusta sen verran että omalle kohdalleni (ja todennäköisesti joidenkin muidenkin kohdalla) nimimerkki on vuosien varrella jäänyt jopa "oikean elämän" käyttöön tietyissä piireissä.

Eipä sillä, ei minulla mitään ongelmaa ole myös oikeaa nimeäni kertoa kuten allekirjoituksestakin näkyy :-)

Puhelinnumeroiden kerääminen (ja etenkin tarkistus) on vähän kaksipiippuinen juttu, taitaa alkaa menemään sille rajalle että vaaditaan lupaa rekisterin keräämiseen, en tarkemmin tiedä vaatimuksia tosin. Älkää käsittäkö väärin, ei minulla mitään sitä keräämistä ylläpidon tietoihin vastaan ole, ja minun gesminumeroni saa kysymällä jos oikeasti asiaa on. Ja löytyypä se ihan numeropalvelustakin toki :-)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #13 : 11.05.04 - klo: 11.16 »
Jaha. Jos Kakkulapion takana ei ole fiesta, niin hyvä homma, syvimmät pahoitteluni epäilyksistäni juu.. Mutta oli Kakkulapion takana sitten kuka tahansa, niin voisi varmastikin lopettaa kirjoittelunsa foorumille, jos ei mitään asiallista sanottavaa ole.
Lahti Rock City

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #14 : 11.05.04 - klo: 11.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Onko Sinulle ongelma jos Heuli tietää oikean nimesi mutta kukaan muu ei?

Siis Minulle?, ei se ole ongelma... Ja kyllähän nimeni pitäisi saada selville sähköpostiosoitteestani, jonka olen ilmoittanu rekisteröityessäni tälle foorumille ja mihin tulevat ilmoitukset vastauksista!! Vai häviävätkö rekisteröintitiedot bittiavaruuteen!?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #15 : 11.05.04 - klo: 11.21 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Jos Kakkulapion takana ei ole...

Lainaus käyttäjältä: "copter"
kukkalapio ei ole sama henkilö kuin...

Varmaan huomasitte itsekin, mutta selvennyksenä.
Puhutte eri henkilöistä? tai mistä minä sitä tiedän ;)
Tyhjä

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #16 : 11.05.04 - klo: 11.22 »
Jeps, olettaisin copterille käyneen kirjoitusvirheen, sen takia korostin tekstiä. Ikäviä tuollaset tunnarit, kun menee sekasin.
Lahti Rock City

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #17 : 11.05.04 - klo: 11.24 »
Olin just tekemässä tosta viestiä, kunnes huomasin teidän kerenneen edelle, mutta kerron kumminkin, että kukalapio ja kakkulapio ovat aivan eri henkilöt! :P
Ja mä oon ihan yksin kukkalapio, enkä kakkulapio..
En tiiä onko copter luullut meitä samaksi, mutta kuitenkin..

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #18 : 11.05.04 - klo: 11.29 »
mua luultiin fiestaksi
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #19 : 11.05.04 - klo: 11.29 »
Ja olisiko se hassu, että siihen omiin tietoihin lisättäisiin sarakkeet etunimi ja sukunimi? :|
Edes suurin osa laittaisi siihen nimensä.
Ja jos suoraan laitetaan pakolliseksi ne nimet ja puhelinnumerot, niin niitä uusia jäseniä ei enää tulisi niin paljoa. Monet voivat ajatella: "En taida uskaltaa tonne menna, etitää joku toinen, parempi paikka"
Mutta nekin uudet jäsenet voivat sitten myöhemmin lisätä sinne nimensä ja muut, kunhan huomaavat, että se on tärkeää foorumin ylläpidon kannalta.

Mika R

  • Vieras
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #20 : 11.05.04 - klo: 11.37 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Jeps, olettaisin copterille käyneen kirjoitusvirheen, sen takia korostin tekstiä. Ikäviä tuollaset tunnarit, kun menee sekasin.


Niinno, ota näistä nyt sitten selvää. Miksi tämä kakkulapio ei voinut itse selvittää tilannetta asianmukaisesti jos kyeessä ei ole fiesta? Olisin heti alunperin esittänyt JULKISEN anteeksipyynnön. Ja kun vielä IP:t tulivat samasta osoitteesta, niin perusteet epäilykselle olivat aiheelliset.

Kukkalapio - tunnetko sinä Copterin ?? Jos tunnet, niin epäilenpä egttä Copterilla ovat menneet tunnarit sekaisin aika pahasti.

Hitto mitä touhua..

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #21 : 11.05.04 - klo: 11.46 »
Kiitollinen hatunnosto kaikille moderaattoreille, jotka foorumia putsaavat! Joskus on tullut käväistyä muiden aihepiirien (ei-suljetuissa) foorumeissa asioita etsimässä, tai vain uteliaisuudesta, ja tasoero on todella järkyttävä meidän hyväksemme. Sitä älyttömien häirikköviestien määrää ei usko, ellei näe. Ja siihenhän meidänkin foorumimme olisi ajautunut jo ajat sitten, elleivät modet sinnikkäästi tekisi työtä kaiken aikaa. Vaikka foorumimme taso aiheittain vähän heilahtelee, olemme modejen ansiosta täysin eri maailmassa kuin näkemäni esimerkkitapaukset. Kiitos modet!

Itselläni on moderointioikeudet kilpailijoiden kanavalle, mutta minun ei olisi kertaakaan tarvinnut poistaa sieltä yhtäkään viestiä! Yhden ainoan kerran sen ihan alkuvaiheissa tein, joka sekin oli puhdas väärinkäsitys. Tämä todistaa sen, että kun kanava on varattu ainoastaan harrastuksen tiimoilta asiaa kirjoittaville, ja heidät jotenkin tunnetaan, taso pysyy itsestään korkeana.
Kilpailijoiden kanava on ajoittain hiljainen, mutta se ei ole ongelma: silloin kun asiaa on, kirjoitetaan, ja kun aihetta ei ole, ei kirjoiteta. Kenelläkään ei ole tarvetta laittaa tyhjänpäiväisiä kirjoituksia.

Osallistun silloin tällöin saksalaiseen rc-foorumiin. Siellä kirjoittajan nimi ja paikkakunta tulee kaiken kansan näkyville, vaikka nickejä käytetäänkin. Se tuntui aluksi oudolta, mutta siihenkin tottuu. Ja sillä on ollut ratkaiseva vaikutus foorumin tasoon, sillä kyllä 100 miljoonan saksankielisen joukostakin löytyy häiriköitä.

Poissa Kakkulapio

  • Tulokas
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #22 : 11.05.04 - klo: 12.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Jeps, olettaisin copterille käyneen kirjoitusvirheen, sen takia korostin tekstiä. Ikäviä tuollaset tunnarit, kun menee sekasin.


Niinno, ota näistä nyt sitten selvää. Miksi tämä kakkulapio ei voinut itse selvittää tilannetta asianmukaisesti jos kyeessä ei ole fiesta? Olisin heti alunperin esittänyt JULKISEN anteeksipyynnön. Ja kun vielä IP:t tulivat samasta osoitteesta, niin perusteet epäilykselle olivat aiheelliset.

Kukkalapio - tunnetko sinä Copterin ?? Jos tunnet, niin epäilenpä egttä Copterilla ovat menneet tunnarit sekaisin aika pahasti.

Hitto mitä touhua..


Oon sanonut etten ole fiesta6. Mutta kuka sitä uskoo. Samalta koneelta ollaan nicci tehty. Kukkalapio ei tunne Copterii. Copteri tarkoitti viestissään KAKKULAPIOTA. Et sä Mika kai hirveesti halunnut anteeksi pyydellä, kun eilen kiroilit ja haistatit P*****  :shock:

Mika R

  • Vieras
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #23 : 11.05.04 - klo: 12.24 »
Selvä, pyydän Sinulta anteeksi tässä ja nyt. Ja samoin fiestalta aiheettomista syytöksistä!

Kyse oli siis samasta kirjaston koneesta? Ja samasta maaseutukylästä? No okei, ostan ton.

Mutta tee mulle palvelus, älä leiki enää moderaattoria, niin vältyt vastaavilta jatkossa. Ja keksi vähän tavallisempi NIC, vaikka se "Akseli".

Sitten seuraavaksi voidaan palata aiheeseen. Eli mitä mieltä olette, käyttäjätiedot vai ei ?

Mielipide näyttäisi kääntyvät käyttäjätietojen suuntaan. Laitetaanko oikein gallup?

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #24 : 11.05.04 - klo: 12.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Laitetaanko oikein gallup?

Gallup Sillä saa helposti koottua foorumistien mielipiteet tiiviisti yhteen... KANNATAN :!:
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #25 : 11.05.04 - klo: 13.02 »
Mielestäni rekisteröinti tietoihin voisi hyvin lisätä etu- ja sukunimikentät. Niiden käyttäminen olisi kuitenkin vapaa ehtoista. Jos jollain on vaikeeta esiintyä itsenään niin voi toimia edelleen anonyyminä. Harvemmalla täällä on tuskin mitään syytä olla käyttämättä omaa nimeään. Asiaa voi vielä kysellä gallupilla jos siltä tuntuu.

Lain puitteissa forumille ei voida tehdä täysin pitävää käyttäjätarkistusta eikä se olisi viisastakaan.  Melkein pitävään käyttäjätarkistukseen kuitenkin joku keksii kiertotien ja häiriköi silti.

Forumin taso on kyllä viime aikoina vaihdellut todella paljon. Paljon tulee myös täysin sisällöttämiä viestejä. Siinä kun koittaa itse etsi lisää  tietoa harrastuksesta ja mahdollisesti vastata johonkin kysymykseen ei vain jaksa lukea läheskään kaikkia viestejä. Itse koitan minimoida viestini vain oleelliseen, jotta forumista olisi tulevaisuudessakin helppo itse etsiä tietoa.  Ja jättän selvät häiriköinnit modien tehtäväksi, mutta onhan niitä huonoja päiviä paremmillakin. Ainahan näinkin isoon porukkaan mahtuu häiriköitä. Joukossa tyhmyys tiivistyy sanoi satiainenkin.

Toni Mutila
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #26 : 11.05.04 - klo: 13.11 »
Olen nimitietojen puolella, mutta laittakaa gallup. Myös ip-osoitteiden perusteella vois jo hyvissä ajoin selvittää epäselvyydet ennenkuin mopo karkaa käsistä. Lähellä oli etten antanu banjoa koko foorumille.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #27 : 11.05.04 - klo: 13.18 »
Munki mielestä nimitiedot olis ihan hyvät ja näyttää siltä että aika moni muukin kannattaa niitä, mutta kannattais pistää galluppi pystyy tosta asiasta jotta kaikki vastustajatki uskaltas kertoa mielipiteensä.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #28 : 11.05.04 - klo: 13.28 »
Okei, siis Gallup. Voisiko joku mode ystävällisesti luoda sen, tänks

Eli: Gallup Nimitiedot pakolliseksi?

a) Kyllä rekisteröitymisen yhteydessä ja näkyviin muille käyttäjille
b) Kyllä, mutta vain Ylläpidon tietoon
c) Kyllä, ja tunnus (nic) = etunimi  (+sukunimi)
d) Ei, anonyymius on valttia

Älkää vastatko tähän vaan sitten siihen galluppiin jos se tulee.

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Ehdotus: Nimi pakolliseksi ja taustojen tarkistus
« Vastaus #29 : 11.05.04 - klo: 13.28 »
Se galluppi ois hyvä ja etu- ja sukunimi vois laittaa kans ja mitä haittaa siitä on jos ylläpitäjät vaa näkee sen? Ja sama puhelin numerossa? :roll:

Olen minäkin tehnyt nimimerkkini eri koneelta mitä käytän...