Mä ajattelen sitä vauhdista päin:
Kävelyvauhti on 5-6 kmh. Vaikka ton 6ooo metriä 60 minsassa eli 100m /min .
0,8m kehäisellä 125 kiekkaa minsassa, ja reilu 1,6 tuntia kestäs sillä nopeudella ajella se 10 kilsaa. Porakonessa luki 350rpm, pystyy 125 kierroslukuun puolikaasullaan, hitaalla vaiheellaankin. On vääntöä.
Vaikka olis vaan vaijerilla kahvaan vedetyt etäohjaukset porakoneitten kaasuliipasimilta.
Maaston pehmeä pito sallii miehen poikkeuttaa vetosuunnan kädensijasta.
Jos ohjaus on pakko saada: kummallekkin puolelle omat, ni toimis puristuksien/kiertämisen suhteissa.
Stongan muotoinen kädensija olis sitten melkein pakko kyllä olla. Pakin tarve jäi ymmärtämättä, mutta:
Jatkojohdoilla suunnanvaihdot 2-riviseen kytkimeen, jos pakkia tarvitaan, ni vaihtuu molemmissa yhtäaikaa ja kaasun puristus/ tai kierto on taas loogista.
Painoista:
Voiko itte hyötykuorma, kärry kuormineen, painaa paljoa yli 10 kilon? Porakoneineen, vaikka olis kahdet akut rinnan per pora, alle 15kg yhteensä?
Jos tuo 2n porakoneen omilla akuillaan ajelemana kestää pitää 15 kilosen liikkeellä putkeen pari tuntia, onko määritteet saavutettuja? (Vai pitäskö tuplata paino?!?)
Ajopaikasta:
Golf kenttä on nurmea, ja hiekkaa vastustaa pientä pyörää, mut tolla 25cm halkasijalla jo pärjäis.
Kovin kärkkäästi laittasin myötäilyvaraksi ilmakumit, mutta herkästi paino alkaa sitten kasvaa. Saisi vaan vajaatäytteisellä kumilla reilusti pitoa tarvittaessa, eikä kaivautuisi maahan jälkiä jättämään. Suotavaa, luulisin!
Sähkön kulutuksesta:
Erään toisen projektin yhteydessä (rullakkokuljetin) havaittiin samaan ajonopeuteen välitetyn rullakonpyörän jaksavan yhdellä 150A kiinanoparilla ja 7xx kv lukusella paksummalla harjattomalla, 3s lipoin, kiskoa maalatulla betonilla yli tonnin painoista rullakkojonoa, noparin kuumenematta edes loivassa laiturin luiskan ylämäessä, jos on alkuvauhti ja jatkuva liike. Pito loppui ekana.
Ajoaikaa 15 min sillä kuormalla per 10Ah akkuja ( 2p kytketyt 3s5000mAh turnigyt).
10Ah neljäs-osa-tunnissa , ni 40Ah tunnissa kului, 11.1 volteilla 444wH kulutus noin.
Eikös useissa patteriporakoneissa ole noin 3Ah akut vakiona. jos tarpeen kahdentaa, ni 6Ah?
Ja voltit on melkein minimissään sen 3s lipon LiIon akun 10,6 - 11 voltin. Monessa 18 volttiakin.
Taitasin koittaa pelkin vakioakuin ensin, jos uudet. 3Ah3s lipon 11.1 voltilla edustaa kuitenkin jo 33,3wh energiaa. Siis 13 % jo tunnetusta kuormasta, vastaan paljon pienempi työn vaatimus..
En ole ratkaissut ilman sähköä ajelua ollenkaan vielä:
Pakista tinkimällä voisi miettiä suuntalaakerin liimaamista vanteen ja akselin väliin, kiinteän vedon sijasta?
Enkä taatusti ota toista rc autoista poikkeavaa projektia yrittääkseni, haluan uskoa oppineeni kerrasta.
Kerron vaan ideoitani, ja muuta saa hommata ainekset + toteuttaa omilla riskeillään.