Kalibrointipunnuksen näen tarpeelliseksi siksi, että punnitustapahtuma + vehkeet todennäköisesti ovat kaukana tarkasta. Nyt kun vielä mietin niin olis paikallaan olla 2 punnusta. Toinen vaikka se 3200 ja sen sisäksi toinen pienempi (100 g?), jolla saa jotain käsitystä miten vaaka toimii.
Ei tuohon kahta eripainoista tarvita.
Kunhan on yksi punnus joka varmasti painaa sen 3200g.
Tällä punnuksella jos taaraa käytössä olevan puntarin niin se jo riittää tarpeelliseksi infoksi.
Eli puntarin ns nollapaino on se 3200g ja siis jos näyttöön tulee lukemia niin auto on sallitun puolella, ja jos näkyy näytössä err tai miinuslukemia tai miten vaaka ilmoittaakaan niin silloin auto on alipainoinen.
Eihän sillä ole tuon taivaallistakaan merkitystä paljonko auto on sallitun rajan ylä tai alapuolella kun katsastuksessa autoja puntaroidaan.
Tärkeintä että tarkistetaan auton kisalaillisuus... muulla infolla ei kukaan OIKEASTI tee yhtään mitään.
Tuo yksi punnus myös tekee sen että ei ole mitään merkitystä miten paljon puntari heittää kyseisissä painoissa... eli näyttääkö 100g eron juuri oikein jne... Kun se on kerta nollattu juuri tuohon rajapainoon niin se silloin varmasti näyttää onko auto laillinen vai ei.
Jos jollain on alipainoinen auto niin kettuako silläkään tiedolla OIKEASTI tekee että paljonko auto on alipainoinen...
Laittaa autoon vaan takas painavampaa osaa niin kauan kunnes vaaka näyttää hyväksyttyä...
Veri simpil