Mulla on hopassa ihmeellinen ongelma:
Tankin korkki.
Tai paremminkin se että tankin korkin väliin menee ajaessa hiekkaa -> paine karkaa ja kone lämpenee vähän turhan kuumaksi, n.135 astetta.
Ja tietysti meno hiukan rauhoittuu.
Hiekka menee väliin nimenomaan ajaessa, ei siis tankatessa.
Kokeilin tänään tankata auton jo kotona puhdistuksen jälkeen ja sitten vasta soramontulle.
Puolen tankin kohdalla meno hiukan laantui ja lämmöt alkoi nousta.
Tarkistin korkin ja taas siellä oli hiekkaa.
Korkin jousi on todella jäykkä sekä korkin o-rengas on varmasti ehyt ja riittävän ponnekas.
Korkkia pitää painaa peukalolla melko voimakkaasti että o-rengas muljahtaa tankin kartion sisään.
Mitähän minä tuolle teen?
Korkki pysyvästi kiinni ja lennokin tankkausventiili paineletkun ja pillin väliin?
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Ajotapa oli kyllä kieltämättä hieman raju, auto tahtoi välillä tulla mitenpäin milloinkin alas ja välillä aika korkealtakin. Soramontulla kun on mahdollisuuksia todella korkeisiinkin hyppyihin...
Onko ST rtr:ssä ja Pro:ssa kaikki osat vaihtokelpoisia keskenään?
Takajäykkäri ainakin on, sen aionkin vaihtaa CNC-versioon.
Mutta mites takatukivarret, onko ne jo valmiiksi samat?
Latasin molempien versioiden räjäytyskuvat Hobaon kotisivuilta mutta PRO:n kuva oli niin epäselvä ettei osanumeroita erottanut kunnolla.
Jos joku tietää mistä sais selvemmän kuvan ladattua niin olisin kovin kiitollinen.
Entäs Buggyjen kanssa, sopiiko esim 7 tai 8pro:n taka-aurauksen säätösysteemi ST:hen?
Saako ST:hen mistään jälkituotanto Bling-osia, esim tukivarsia?
Turhiahan ne on mutta silti kiinnostais päivittää edes ne tukivarsien kiinnityskohdat alumiinisiin.
Kääntöpalatkin on suunnitelmissa vaihtaa CNC-malleihin.