Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - iskä ajaa

Sivuja: [1] 2
1
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 31.01.10 - klo: 15.07 »
Törmäsin tämmöisiin.
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=11163&cat_name=REVO#

Ideana ihan hauska, mut mahtaako olla toimiva. Onko kokemuksia?

Kyllä sanoisin että melko turhat on, no ehkä jos Pantherin lavat taakse niin johonkin voisi lumella mennä.

Suksien tilalle kun saisi TELAMATOT, siis sellaiset kuin 1:1 mönkijöissä on kalliina lisävarusteena. Voisi toimia ainakin summitissa hitaalla välityksellä.

2
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 31.01.10 - klo: 15.04 »
Lainaus
Revo 6x6

Kuusipyöräinen Revo notkahti taas askeleen lähemmäksi koeajoa, kun Itella lopulta sai kannettua joulukuun alussa Liquid RC:ltä lähteneet osat tänne asti.

Koska alkuperäinen koritolpparakennelma ei mahdu pidennyksen jälkeen alkuperäiselle paikalleen, vaan siirrettiin auton perään, piti tilalle rakentaa omavalmiste.





Seuraavaksi olisi sitten vuorossa takapyörien ohjauksen suunnittelu ja toteutus...

Hauskan näköinen laite!

Miten toteutit voimansiirron jatkamisen takimmaiselle perälle?

3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 01.11.09 - klo: 08.04 »
Tuntuu tosiaan olevan pyöränlaakerit kovilla tässä laitteessa, n. 10 akullisen jälkeen sisempi laakeri, siis isompi, työntää ulos täysin mustaa vaseliinia eli kuluminen lähtenyt tehokkaasti käyntiin :grin:


4
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 01.11.09 - klo: 07.51 »
Lainaus
Jees, nuo varsinaisen diffin sisällä olevat (pikku)rattaat kasataan diffikuppiin, jos sen täyttäis vaikka puolilleen...
Mutta riittääkö tuon päärattaan "voiteluun" mikä tahansa liukaste (   ), öljy tuskin pysyy diffikotelon sisällä...
Mitäs vaikutusta noilla eri arvoisilla (1000 - 100000) öljyillä sitten on? Pieni# löysempää ja iso# jynkympää, kö?

Onkos kukaan testannut ihan perus 75W-90:ä (1:1 autojen vaihteisto/peräöljy) näissä touhuissa?

Jeps, juuri noin, pieni lukema # = herkempi öljy. Tuossa omassa raskaammaassa kalustossa on vielä niin, että edessä on jäykemmät öljyt kuin takana, olisiko jotain #30k takana ja #50k edessä (tai #50k / #100k). Keskidiffi on syönyt peräti #500k arvoista öljyä ja tuntuu silti ajossa hieman löysälle, sormivoimin sitä juuri ja juuri pyörittelee.

Vaihteistoöljy kävi itselläkin mielessä mutta ei tullut kokeiltua. Voisi toimiakin, mutta jäykkyyden vertailu on hankalaa varsinaisiin diffiöljyihin. Toinen joka hieman epäilytti, oli tiivisteiden kestävyys, varsinaiset diffiöljyt ovat silikonipohjaisia ja tiivistemateriaalit sen mukaisia, eivät välttämättä kestä kovin erityyppistä öljyä.

Täyttömäärästä, itse laittaisin niin täyteen kuin mahdollista. Niin ainakin noi tehdasasenteiset diffit on täytetty. Mutta tästä on tietysti eri koulukuntia ja osittaistäytölle voi olla jokin hyvä syy. Ja päärattaalle vaseliinia.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 01.11.09 - klo: 07.23 »
onko kellään tollasta ohjainta.

http://www.traxxas.com/products/accessories/acc_imgs/tq_24ghz_4ch.jpg


harjattomilla mmm v3 gombol tulee pätkimistä kun ajaa etäällä vaki ohjaimela

Saattavat olla kysyttyä tavaraa, mutta ainakin tuolla e-bayn puolella noita on tarjolla, jotain $100 luokkaa hinnoilla.

6
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 16.10.09 - klo: 15.34 »
Lainaus
pari ylimäärästä rattasta heitin veks kun katoin että niil ei oo enää mitään merkitystä. ja suoraan se sinne uppos toisen akselin ja rattaan paikalle ja boxsi kii ja auto kasaan ja menoksi.

Miten paljon keskidiffi vaikuttaa ajossa, eli lyökö lähdössä pahasti tyhjää etupäästä? Kiinnostaa kaikki ennakkotiedot, revoon juuri pudotin diffin paikalleen muttei päässyt vielä testaamaan, pitää ruuvata loputkin osat vielä kiinni.

7
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 16.10.09 - klo: 15.16 »
Lainaus
5000 mAh Flightmax 3S1P menee sisään heittämällä. Niillä tulee jo ihan riittävästi painoa, jotta ainakaan itse en suurempaa kapasiteettia edes kaipaa. Pääsee moottori ja noparikin huilaaman hetken kun akkuja vaihtaa ;)

Onko kukaan käyttänyt kahta 4S akkua rinnankytkettynä? Saisi tuota kapasitteetia hivenen lisää ja ainakaan virrantuotosta ei jäisi kiinni. Tietty jännite vastaa "normaalia" 2S-konfiguraatiota, mutta toisaalta jännite ei kyykkää niin paljon kun akut on rinnankytketty.

8
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 16.10.09 - klo: 15.08 »
Lainaus
Yksi mieltä askarruttava kysymys: Onko teillä takaiskarien liikkumavara yhtä iso kuin etuiskarien? Minulla etuiskarien liikkumavara on todella iso ja kun auton keulan pudottaa, niin auto ei pomppaa lainkaan. Esim. paikallaan noin 45 asteen kulmasta. Takaiskarissa koko liikerata on paljon lyhyempi ja tehtäessä saman "testin" 45 asteesta, niin auto hypähtää snadisti. Ts. iskarit/jouset tai jotain eivät toimi ihan täydellisesti. Ja kyllä, olen kiertänyt auki pivot balleja (#5378) jopa puoli kierrosta takarenkaiden osalta. Edestä vain 1/4. Jousien vaihdon yhteydessä lienen kiristänyt takajouset liian tiukalle ja toisesta takaiskunvaimentimesta tulikin öljyä reippaasti ulos. Tässäkö syy pomppuun? Korjaantuuko ongelma vain lisäämällä öljyä vai onko joku tiiviste/ stefa jossain rikki? Entäpä liikerata, onko takaiskarien/akselin liikerata tarkoituksella pienempi kuin edessä?

Vaikuttaa tosiaan siltä että iskarissa on huomattavaa öljynvajausta, toimii pelkän jousen varassa ja sen takia pomppaa. Kuvauksen perusteella jousta kiristettäessä iskarin runkoputki on päässyt pyörähtämään auki ja öljyt tulleet pihalle iskarin yläpään tiiviste/paisuntakumin juuresta.

9
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 16.10.09 - klo: 14.46 »
Lainaus
Tekno RC Sway Bar Kit for REVO (2.5, 3.3)
http://www.teknorc.com/product_info.php?products_id=934

Samaisen sivun acrobat-asiakirja (http://www.impaktrc.com/images/TKR1013-instructions.pdf) puhuu vain Revon polttisversioista 2.5 ja 3.3. Käykö tämä myös E-Revoihin (5605 ja 5608)? Samoin puhutaan tangon valinnasta ja kuinka se on suhteessa käytettyihin öljyvahvuuksiin. Harmi kun sama paikka ei myy sitten myös öljyjä, niin saisi maksettua nekin PayPal-tililtä.

Eiköhän noi polttisrevon tangot sovi myös sähköversioon. Teknorc:n tangot näyttävät olevan lyhyttä mallia, ainakin jos vertaa traxxaksen omiin e-revoon tarkoitettuihin tankoihin. Lyhyellä tangolla voi hyvinkin esiintyä tuota ohjeessakin mainuttua väsymistä, tanko taipuu toimiessaan yli myötörajan ja menee pilalle. Toisaalta Teknorc:n tangot menevät pieneen asennustilaan (polttisversioon ei taida muuten mahtua) verrattuna Traxxas omiin tankoihin, joissa takavakaaja viritetään taaksepäin jonnekkin puskurin alle. Ja ohjeen mukaan vakiomallinen takasiiven kannatin ei enää mahtuisi siihen väliin. No saa nähdä mistä se jää kiinni, ajatuksena sovitella vakaajat paikalleen vkonloppuna.

10
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 14.10.09 - klo: 21.40 »
Lainaus
Minulla ainakin tuo osa johtoa jota pitäisi tässä taivuttaa on piirilevyn palalta asti lähtevää kovajuotosta   Itseasiassa se piirilevyn päätykin törröttää 1-2mm kennojen yli.

Jep, siltä toi vahvasti näyttää kuvienkin perusteella. Taitaa olla Turnigyn kasaamisessa sen verran toleransia, että juotos/piirilevy voi tulla "hiukan" ulos. Noissa omissa (4 kpl 2S) johdot on olleet ns. juuresta pehmeitä eli ne on saanut hyvin taipumaan. Itse kyllä irrottaisin nuo johdot ja tinaisin uudestaan, tosin suojalasit silmillä jos alkaa sätimään! Sulan tinan kanssa ikävä yhdistelmä. Jos tosiaan toi tinaaminen yhtään epäilyttää niin kannattaa jättää väliin, lipo oikosulussa on kai yhtäkuin tulipalo.

 

11
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 14.10.09 - klo: 13.28 »
Lainaus
En näy olevan ainut, joka painii kardaaniongelman kanssa. Tässä mainio threadi, jossa rakentavat suojalevyn: http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=492482. Ketjussa on linkki .pdf tiedostoon, josta saa muotin/mallin. Suojan voi vääntää vaikkapa CD-kotelosta.

Toi on ihan ok, mutta hankala tehdä kovasta materiaalista tiivis sovitus. Siis jos haluaa rakennella niin kyllähän tuo onnistuu, tottakai. Itse laittaisin, tai paremminkin sulloisin trannyn ja pohjalevyn väliin jotakin pehmeää solumuovia, superlonia tms. Tulee tiivis ja nopeasti, mutta ei tietenkään niin tekninen ratkaisu kuin paikalleen tehty ja sovitettu suojalevy. Tämä siis vain vaihtoehtoisena ehdotuksena.

12
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 14.10.09 - klo: 13.01 »
Turnigyn awg10 johdot saa kyllä mahtumaan akkukoteloon kun akun päädystä poistaa 2-3mm valkoista päätymuovia (siitä johtojen alta) ja taittaa johdot tiukasti eteenpäin. Johto taittuu ihan nätisti kun litistää peukalolla mutkakohtaa ja samalla taivuttaa johtoa nitkuttaen. Johdot siis taivutetaan lähtemään päinvastaiseen suuntaan kuin mitä ne on tehtaalta tullessa.

Jos akun päädystä ottaa muovia pois niin kannattaa varoa oikosulkemasta akun napoja, johtojen juotokset ovat juuri tuolla kohtaa hyvin hollilla.

Akkukotelon johdon läpivientireikää voi hivenen laajentaa siitä kannen puolelta, menee se kiinni ilman avarrustakin, mutta vielä helpommin pienen vuolemisen jälkeen.

13
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 08.10.09 - klo: 17.59 »
Lainaus
Ja koska tänään oli sadepäivä, niin tuli modattua lisää poweriani. Lisäsin renkaat ja pakoputken. Mitäkö järkeä? No ei yhtään mitään.

Pois turha vaatimattomuus, toihan on SIISTI!

14
Tuleekos tuosta sanktioita jos ei vaikka lunastakkaan (teet tulliselvitystä) tulliin jääneestä paketista?

Ei kai, siinähän on tilanne jossa tavara on tullut tulliin mutta ei vielä vastaanottajalle. Kun tulli aikanaan tuhoaa/hävittää tavaran, se ei tule maahan eikä näin ole mitä tullata => case closed.

15
Rikosepäily voisi syntyä vaikka siinä vaiheessa kun lipokoira osoittaa kiinnostusta pakettiin.

Korjattu.

ps. Nämä kaikki viestit voisi laittaa omaan tulliketjuun.

Noita ei kai ole vielä koulutettu :grin:

16
p*skapuhetta tommonen, et ois tullissa revitty auki ja sitte jatkolähetetty kotia.

Tullilla ei oo käytännössä mitään asiaa aukasta pakettia ilman sen saajan läsnäoloa.

Mistäs ton tarinan oikein keksit?

Ihan googlaamatta voisi sanoa että tullilla on oikeus aukoa paketteja tietyin perustein. Peruste voisi olla vaikka rikosepäily. Rikosepäily voisi syntyä vaikka siinä vaiheessa kun huumekoira osoittaa kiinnostusta pakettiin.

17
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.10.09 - klo: 12.07 »
Castlella taisi olla jonkinlainen FLAT RATE korjaus/vaihto, eli risan tilalle korjattu, olisiko ollut jotakin $15 hintaan. Ihan sen varalle jos takuu ei korvaa.

18
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 30.09.09 - klo: 11.57 »
Oliko suojalevyt pohjassa paikallaan vai irti? Jos irti, niin taipuu entistä helpommin.

Enpä tullut ajatelleksikaan tuota, että pohjalevy myös jäykistää runkoa. Argh, I am stupid.

Muovikardaani ei vain tunnu kestävän minun ajopinnoilla kuin kolmisen ajokertaa suojalevyn kanssa. Rungon mustaan tylppämäisen V-kirjaimen muotoiseen tilaan jäävät kivet ja jotka hierovat kardaanin poikki. Ajelen niin kaun ilman pohjalevyä kunnes saan metallisen kardaanin jostain. Traxxasilla ei ole ja Ruotsin varastokin on tyhjä. Vihjeitä ostopaikasta vastaanotetaan kipeästi.


Katselin Summitin vastaavaa rakennetta ja näyttäisi että sen kardaanitunnelin voisi tiivistää kohtuu helposti vaihteiston diffikotelon kohdalta laittamalla pohjalevyn ja diffikotelon väliin jotain joustavaa, vaikka solumuovia/superlonia. Pohjalevyn takapäähän jää pari pienempää reikää, jos sieltä pääsee jotakin sisälle, niin tulppaa ne silikonilla.

19
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 30.09.09 - klo: 11.41 »

Tukivarsien päässä olevan kuulan kireys vaikuttaa myös kitkaan. Jos on löysällä, pyörä lonksuu ja jos on kireällä, niin jousitus ei pelaa. Kiristämällä saa jousituksen käytännössä ihan jumiin asti.

Hyvä perussäätö linkkipalloille: Avaimella kuulan säätömutteri kiinni ja sen jälkeen 1/4 -kierrosta auki. Säätö on silloin sopivan herkkä, muttei liian jöysä, siinä tuntuu ihan pieni välys palloniveltä heilutettaessa.

20
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 30.09.09 - klo: 11.37 »
Tukivarsien päässä olevan kuulan kireys vaikuttaa myös kitkaan. Jos on löysällä, pyörä lonksuu ja jos on kireällä, niin jousitus ei pelaa. Kiristämällä saa jousituksen käytännössä ihan jumiin asti.

Tuo on hyvä pointti, eipä tullut mieleen.

Revon alustaa voi säätää monipuolisemmin kuin oikeastaan minkään näkemäni radio-ohjattavan alustaa. No ehkä en vain ole nähnyt, mutta kyllä pelkillä tehdasosilla säädettävyytta todella riittää. Harmi vaan, että kun ostelee jousia ja progressiopaloja oikean mittaisine linkkeineen, niin rahaa saa tuohon säätämiseen palamaan. Traxxasin sivuilta kuitenkin löytyy aika hyvin tietoa siitä mitä mikäkin osa vaikuttaa verrattuna tehdasosiin.

Tuolta Ebayn kautta saa autosta purettuja osakokonaisuuksia, kuten progressiopalat, jouset, linkit ym jopa muutamalla eurolla koko setin, siis uusia käyttämättömiä osia! Kannattaa käydä tutustumassa.

21
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 27.09.09 - klo: 10.53 »
Takavedossa on selvästi vähemmän osia voimansiirrossa, eli se on halvempi ja hivenen helpompi huoltaa. Ajossa takaveto on hauska peli, sillä saa näyttävää sladia aikaiseksi helposti. Neliveto tietty kiihtyy paremmin kun kaikki kulmat raapii ja kaarrenopeudet on suuremmat. Aloittelijalle takaveto on oiva valinta, eikä vain aloittelijalle, ajetaanhan niillä kilpaakin.

Harjallinen on perinteinen moottoritekniikka, edelleen paljon käytössä koska on halvempi ja nopeudensäätimen osalta jopa luotettavampi kuin harjaton. Tehoa ja kulkua saa varmasti aloittelijan tarpeisiin riittävästi.

Harjaton on uudempi ja kallimpi tekniikka, nopeudensäädin selvästi monimutkaisempi kuin edellisessä. Tehoja ja nopeutta saa sitten vaikka niin, ettei kokenutkaan kuski pysty autoa järkevästi hallitsemaan (jos kaikki otetaan irti), mutta sopivalla setillä/setupilla voi ajaa ja voi ajaa kovaa :grin:

22
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 25.09.09 - klo: 14.08 »

Noniin, nyt kolmannen ajokerran jälkeen kävi hieman huonosti 30min ajettuani crawlaamista +kaasuttelua nopeammalla vaihteella. Elikkäst, etupään oikean vetarin yläosakiinnike irtosi/katkesi "kolostaan" :/ Mitäs nyt on järkevintä tehä, vissiin ostaa uusi samanlainen osa vai vaihtaa teräsvetareihin kaikki?? Tämä ei siis ihan sama vika ole mikä menisi takuuseen :/ Mutta näin tällä kertaa, ei järin kestävää. Ajelin siis kallio pusikko maastossa, pururadan läheisyydessä. Korjaukseen.... =)


Nämä molemmat kuullostaa samalta mitä mun Summitille kävi, jos oikein ymmärsin. Mulle lähettivät tehtaalta uudet osat kun kävi noin:





jeah tollanen ongelma kävi mulle jo toisen kerran ensin hajos vetarin yläpäästä ite korjasin kun ei hajonnu muutakuin tappi oli lentäny veks koska ne pikkuruuvit löystyy ja pääsee se tappi lentämään poes. nyh repipahemmin alapäästä. mitäs tehä minkä lainen viesti ja minne huono englannin kielitaito saisko apuja.oisko jollain viesti pohjaa. kuva löytyy.


Kysymykseni ei suoranaisesti liity tuohon rikkoutumiseen, mutta oletteko käyttäneet näissä CV-akseleiden nivelissä jonkinlaista voiteluainetta?

Oma kokemus ainakin oli, että vesikylvyn jälkeen cv:t kuivuivat ja osittain myös ruostuivat niin, että pitivät melkoista kitinää ajettaessa, eli aiheutti turhaa kitkaa, liikevastusta ja kulumista. Olen testannut paria melko herkkää voiteluöljyä, CRC 56-5 :ta ja jotain vastaavaa, mutta teflonpohjaista. 56-5 haihtuu turhan äkkiä pois, teflon on toiminut pidempää ja voimansiirtolinja on kyllä todella herkkä.

Huono puoli on tietysti pölyn kertyminen niveleen, hiekkapöly öljyn kanssa muodostaa aika tehokkaan hiomatahnan, vielä toistaiseksi ei kuitenkaan havaittavissa merkittävää kulumista.

Mites muilla, onko eri koulukuntia? Voiteluainetta avoimeen CV:hen vai ei? Ja minkälaista voidetta?

23
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 23.09.09 - klo: 13.44 »
Jeps, kiitoksia näistä kommenteista, vahvistavat käsitystäni lipoista. Turnigyä onkin jo matkalla, se halvin 5000 2S 20C, hinta on tosiaan näillä mielenkiintoinen. Summittiin en näitä ajatellut kuin kokeeksi, on yksi tiukka foffi-mäki vielä ylös ajamatta :grin: jatkossa menevät revoon jos ko laitetta vielä ennen lumia vain saa.
20C - Summit - foffi -  :shocked: tuo akku puhkuu ja pihisee, turpoo ja poksahtaa tuossa käytössä! Joka tapauksessa lämpeää ja paljon. Itellä on kanssa parit 20C akut, jotka kävivät melko lämpöisinä "rauhallisessa" rata-ajossa ja poikien hanat kaakossa pihasuttailussa sitten myös turposivat aikalailla. Toki näillä parilla akulla oli jo hiukan ikääkin ja latauksia takana jonkin verran 30-50, ehkä.

Suosittelen ainakin alkuun ajelemaan maltilla ja välillä kannattaa kokeilla ja katsoa, että akut on kuosissaan.

Nooh - ehkä olisi voinut laittaa Foffi lainausmerkeissä, pihasudittelusta edelleen kysymys, vaikkakin tässä tapauksessa siis ylämäkeen. Eikä tosiaan ole aiempaa kokemusta lipoista, jostain täytyy alottaa, eiköhän noillakin alkuun pääse  :grin:

24
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 23.09.09 - klo: 11.20 »
Slashissa on pari halpis halpis 5Ah turnigyä @ 20$. Eli niitä pehmeäkuorisia. En juuri muuta tolla autolla tee kuin ajele hiekkakuoplalla ja penaltia tulee taatusti enemmän kun mitä pihalla on edes mahdollista saada aikaiseksi. Hyvin kestää akut vaikka hiekkaa tuleekin pohjan ja akun väliin ja tullaan 5m vapaassa pudotuksessa kyljelleen niin eipä haittaa.

Zippyllä näytti olevan kovakuorinen versio tuosta 5Ah:sta, mutta hintaa 14$ enemmän niin en nähnyt tarpeelliseksi maksaa noin paljoa lisää. Kuitenkin laatu on muuten varmana täysin samaa.

Onko tosiaan näin? Jotenkin on semmonen mielikuva, että noita zippyjä on kovasti kehuttu, mutta Turnigyjä hiukka vähempi.

Tässä omia flightmaxeja odotellessa omat kokemukset rajoittuu yhteen Turnigyn 3s 5Ah akkuun ja tuolla ainakin tuppaa jännite putoomaan rasituksessa helposti niin paljon, että VXL3s:n cutoffi katkoo kesken ajon. Tämähän on myös ton noparin fiitseri, mutta ei se ilmeisesti kaikilla akuilla sitä yhtä helposti tee. Lisäksi laturilla on aina kova duuni saada tän yksilön kennot balanssiin. Mutta halvalla sai.


No joo ehkä vähän yleistin. Pohjana vaan se, että usein näissä on eri kuoret ja sama sisältö oli aihe melkeen mikä vaan. Kovakuorinen zippy ja tollanen turnigy on käytössä enkä kyllä ole niiden välillä eroa huomannut. Mutta en kyllä mitään testejäkään ole tehnyt... Jos niissä on testattu eroa niin kaipa niissä sitten on, ite kyllä silti tilaan turnigyjä :)

Jeps, kiitoksia näistä kommenteista, vahvistavat käsitystäni lipoista. Turnigyä onkin jo matkalla, se halvin 5000 2S 20C, hinta on tosiaan näillä mielenkiintoinen. Summittiin en näitä ajatellut kuin kokeeksi, on yksi tiukka foffi-mäki vielä ylös ajamatta :grin: jatkossa menevät revoon jos ko laitetta vielä ennen lumia vain saa.

25
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 23.09.09 - klo: 11.07 »
Joo, nopealla alueella enepi käyttöä keskidiffille. Hitaalla alueella ei taida löytyä järkevää perustetta, ainakin etenemiskyky kärsii huomattavan paljon.

26
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.09.09 - klo: 12.33 »
kellää kokemusta tosta akusta?

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357

Viis tuollaista VTR ja drifting voimanlähteenä koko ajan, nou proplems ever.

Eka versiossa oli joillain ongelmia tinausten kanssa, nyttemmin mainostavat korjatun. Akun pituus kasvoi samalla parilla millillä, joten kai jotain muutosta on tullut oikeastikin...

Ite ostin kanssa noita pari ja vaikka en ole nyt kovin montaa kertaa ehtinyt ladata niin vaikuttavat erittäin hyviltä, yli 4000 mAh ottavat sisään tosiaan ainakin näin uutena kuten tuolla jo aikaisemmin mainittiin. Autona Tamiya Durga ja laturina Graupner Ultramat 16.

Itellä on 7 tommosta trukkirossikäytössä. Rataa ajettu pääasiassa ja on saanu iskua ihan huolella. Yhessäkään ei oo mitään vikaa, kaikki pelaa ku rasvattuna. Latauksia tulee viikossa kymmeniä. 1 akusta poksahti kuoret auki liimauksesta, mut pistin nätisti teipillä kasaan ja latauksessa/purussa ei oo mitään ongelmia. Sisään menee tyhjä-täys latauksessa nätisti se neljä tonttua.



Toi linkin akkuhan on kovakuorinen paketti, toimiiko vastaavat, mutta kutistemuoviin paketoidut (esim. ZIPPY tai Turnigy) peruskovassa pihasudittelussa?

27
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 22.09.09 - klo: 12.15 »
Lainaus
Kumpi vaihde siihen jää, hidas vai nopea?

Haa, hyvä ja aiheellinen kysymys!

Eipä ole tuota tullut itse kokeiltua, mutta sanoisin räjäytyskuvien perusteella että sen voi valita kasausvaiheessa eli keskidiffi saattaisi sopia laatikkoon kummin päin tahansa.

Toisinsanoen:
 - keskidiffi laatikkoon "revo-style": nopea välitys käytössä.
 - keskidiffi laatikkoon "väärinpäin": hidas välitys käytössä.

28
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 22.09.09 - klo: 10.46 »
Vanha kysymys: Mistä näitä saa? Taitaa olla e-revot loppu, Towerikin siirtää arvioitua saapumisaikaa koko ajan eteenpäin :angry: Olisiko tosiaan näin kova kysyntä laitteella vai onko tehtaalla Taiwanissa toimitusvaikeuksia, näinä globaalin laman ankeina aikoina? Alkaa olla ajokausi jo vähissä, kohta joutuu tyytymään tohon Jesin vaihtoehtoon.

29
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 22.09.09 - klo: 10.29 »
Ja se keskidiffihän tulee vaihteensiirtäjän/rataspaketin tilalle, eli summit muuttuu 1-vaihteiseksi tuolla muutoksella.

30
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 22.09.09 - klo: 10.16 »
tekeekö tuolla kyoshon xspeed MI ST:llä mitään ja mitä muuta osaa pitäisi ostaa, jos laittaa xspeed moottorin ? jos jollakin on tietoa, niin vastailkaa.

http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.IHW32&familj=FamOP&BildLopNr=01

Xspeed moottoria testasin ja oli kyllä ikävä yllätys toi suorituskyky, oli enintään yhtä nopea kuin alkuperäinen moottori (vauhdit mitattu gps:llä) ja vääntökin tuntui olevan huonompi. Tämä siis ei ST-malli.

Päivitystä tähän, nyt sain laturin kotiin ja uudet akut (1600mAh Intellect) latinkiin ja parani kulku heti. Eli noi vuoden vanhat EP:n akut oli jo tulleet tiensä päähän ja ei kulkenut auto, ei. Vanhaan akkuun meni 900mAh ja uuteen 1600mAh. Pitäisi vielä vaihtaa se Xspeed paikalleen ja pääsisi testaamaan uuden akun kanssa, edellinen testi huonolla akulla ei antanut ihan todellista kuvaa. Pahoittelut ennenaikaisesta tuomiosta :angel: 

Sivuja: [1] 2