Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Salakka

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 19.07.12 - klo: 20.09 »
Auto ei jarruta ollenkaan vaan kun työnnän liipasinta eteenpäin niin auto lähtee samantien taaksepäin(nyt tosin eteenpäin, kun en saa säädettyä ohjainta toimimaan oikein). Ohjaimesta kaasut täysillä.

Vaihappa kahden johdon paikkaa. Sillä se pitäisi korjaantua.

A ja C- johdot laitettu ristiin. Nyt toimii niin kuin pitää. Ilmeisesti siis tehtaalla on jotain mennyt pieleen? Kiitos paljon avusta ypi:lle.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 19.07.12 - klo: 19.42 »
Mikähän mahtaa olla firestorm fluxissa vikana kun menee kovempaa taaksepäin mitä eteen? Castle linkistä joutuu laittaa forward ja reverse tehot nurinpäin että auto toimisi oikein.

vaikuttaisi että moottorin johdot on väärinpäin, joten joutuu ohjaimesta kääntämään reverselle että päästään eteenpäin. Jos jarru toimii vain pakissa niin sillon ainakin selvä peli.

Korjaantuu vaihtamalla moottorin ja servon välisistä johtoista kahen paikkaa kolmesta ja vaihtamalla ohjaimesta reverse pois päältä

Jarru toimii pakista. Moottorin ja servon välinen johto? Varmaan tarkoitit moottorin ja noparin välisiä johtoja?

Moottorista noparille menevät johdot ovat oikein ABC-kirjainten mukaisesti. Onko sitten tapahtunut niin että johdot ovat menneet tehtaalla sekaisin? Ohjaimen yritin ohjelmoida uudestaan ja nyt sekin toimii väärinpäin.

Ei kannattas näköjään ollenkaan kirjotella ku puhhuu sekavia :D Just tuota tarkotin.

Toimiiko sulla jarru myös perruuttaessa? Eli kun pakitat ja siirrät kaasulle niin jarruttaako auto ensin ennen kun voi kaasua painaa? Eihän sitä mitään häviä kun vaihtaa kahden johdon paikkaa. Laittaa takas jos huononee. Mut jos pakki toimii nyt oikein niin sitte ei tuo auta.

Onko ohjaimen asetuksissa kaasun päätepiste täysillä? Vai onko kaasusta vain pienempi osa käytössä?

Auto ei jarruta ollenkaan vaan kun työnnän liipasinta eteenpäin niin auto lähtee samantien taaksepäin(nyt tosin eteenpäin, kun en saa säädettyä ohjainta toimimaan oikein). Ohjaimesta kaasut täysillä.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 19.07.12 - klo: 19.22 »
Mikähän mahtaa olla firestorm fluxissa vikana kun menee kovempaa taaksepäin mitä eteen? Castle linkistä joutuu laittaa forward ja reverse tehot nurinpäin että auto toimisi oikein.

vaikuttaisi että moottorin johdot on väärinpäin, joten joutuu ohjaimesta kääntämään reverselle että päästään eteenpäin. Jos jarru toimii vain pakissa niin sillon ainakin selvä peli.

Korjaantuu vaihtamalla moottorin ja servon välisistä johtoista kahen paikkaa kolmesta ja vaihtamalla ohjaimesta reverse pois päältä

Jarru toimii pakista. Moottorin ja servon välinen johto? Varmaan tarkoitit moottorin ja noparin välisiä johtoja?

Moottorista noparille menevät johdot ovat oikein ABC-kirjainten mukaisesti. Onko sitten tapahtunut niin että johdot ovat menneet tehtaalla sekaisin? Ohjaimen yritin ohjelmoida uudestaan ja nyt sekin toimii väärinpäin.


4
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 19.07.12 - klo: 18.02 »
Mikähän mahtaa olla firestorm fluxissa vikana kun menee kovempaa taaksepäin mitä eteen? Castle linkistä joutuu laittaa forward ja reverse tehot nurinpäin että auto toimisi oikein.

5
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.07.12 - klo: 22.46 »
ei se autoon vaikkuta vaan niihin sähköihin. isompi c luku akussa tarkottaa sitä että se kestää kovemman virran kulutuksen.

Pienemmällä c-luvulla olevalla akulla ajaa siis vähemmän aikaa? Vai mitä tarkoitat kovemmalla virrankulutuksella?

Ajoaika tulee niistä mAh:sta ja tuo C on purkuvirta.Mitä isompi tuo C-arvo on niin sitä enemmän se antaa virtaa.
Eli 5000mAh/25C antaa 125A ja esim. 4000mAh/25C antaa 100A.
25C*5000mAh/1000=125A

Ok, alkaa hieman seljetä kun oikein rautalangasta vääntää. Osaatko sanoa kauanko tuollaisella 5000mAh akulla ajaa?

6
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.07.12 - klo: 22.32 »
ei se autoon vaikkuta vaan niihin sähköihin. isompi c luku akussa tarkottaa sitä että se kestää kovemman virran kulutuksen.

Pienemmällä c-luvulla olevalla akulla ajaa siis vähemmän aikaa? Vai mitä tarkoitat kovemmalla virrankulutuksella?

7
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.07.12 - klo: 22.17 »
se c luku takottaa sitä. että kuinka paljon se akku voi syöttää ulos virtaa kerralaa.

eli isompi c luvullinen akku kestää enemmän tehoja, mutta ei vaikuta nopeuteen.

Eli miten tämä vaikuttaa auton käyttäytymiseen käytännössä?

Voiko tuollaisella http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21369___ZIPPY_Compact_5000mAh_2S_25C_Lipo_Pack.html akulla ajaa Hpi:n E-firestorm Fluxia?

Mitkä sähköt sulla on firestormissa?



Vakiot.

8
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.07.12 - klo: 21.02 »
toi c luku on kyllä isolle autolle aikapieni, ainakin harjatomassa setissä(ainakin mun mielestä).

Pieni? Siis auto kulkee hitaammin mitä isommalla c-arvolla?

9
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.07.12 - klo: 19.44 »

10
Eikö Hobbykingiltä voi tilata yli 3200mAh akkuja? Tilausta tehdessä tuli seuraavanlainen ohje.

Shipping Li-Poly batteries by Air Parcel
Due to international air safety regulations, parcels with a total battery capacity of more than 3200mAh cannot be sent via standard 'Air Parcel'.
Please select Air Mail, EMS Express, UPS, DPD, SingPost Air Parcel or DHL where available.

If you insist on using standard Air Parcel, then either reduce the lipo capacity ordered per parcel, or order from one of HobbyKings US, EU or AU warehouses without limitation.

Options.
1) Order via EMS Express, UPS, DPD, Air Mail, SingPost Air Parcel or DHL if available.
2) Reduce total battery capacity to under 3200mAh.
3) Order from Hobbyking.com DE, US or AU warehouse if available.

Sivuja: [1]