Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Bulvaani

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8]
211
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 28.06.07 - klo: 21.56 »
Mistä kannattaa ostaa pyöränlaakerit, kun siellä on vielä ne alkuperäiset liukulaakerit?

Jos tavalliset Kiinalaiset "rc-laakerit" kelpaavat, saa niitä lähes kaikista rc-alan kaupoista, esim Sabesta. Jos haluat välttyä jatkuvalta laakereiden uusimiselta, osta laadukkaat laakerit (Ina, FAG, SKF) jostain asiaan vihkiytyneestä laakerikaupasta. Kappalehinta laadukkailla laakereilla pyörii noin 3-5€ nurkilla. Voi tuntua kovalta, muuta lukaisepa viestini muutama rivi ylempää.

212
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 28.06.07 - klo: 21.45 »
Mikä on LRP big blok moottorin lankamäärä?(Sori offtopick)

# Motor            Turns RPM*   Power*  max.Voltage Ball Bearings Timeable & rebuildable incl. Wires
Big Block Special  12    32.000 172W    4.8-9.6V    yes            yes                    yes


213
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 28.06.07 - klo: 11.14 »
Ok - eipä varmaan kannata rynniä hankkimaan "päivityksiä", elleivät osoittaudu ensin tarpeellisiksi. Pitänee varmistaa tuo slipperin säätö, vaikka oma peli ei lähdenkään keulimaan oik. muuten kuin ensin peruuttamalla tai jarruttamalla ensin lähes pysähdyksiin ja linttaamalla sitten "kaasun" auki. Taidanpa vain hankkia alkuperäistä vastaavan muovisen idlerin varaosaksi ainakin näin aluksi. Kuinka tuota alkuperäistä laatikkoa muuten pitäisi / kannattaisi rasvata? Mitä öljyä laittaa ja kuinka usein tarkastaa / vaihtaa?

Tässä kun nyt kyselemään alettiin, niin entäs noiden iskareiden öljyt? Armotonta bashia ei ole autolle tiedossa, vaan vauhdikasta kurvailua ja hillittyjä hyppyjä. Jos nyt hillitön loikkimisinto iskee, niin hankin sitten siihen hommaan omat öljynsä... :tongue:

Olenhan minä näistä jotain lukenut, mutta näin nyybille suora linkkin kotomaasta saatavaan sopivaan tuotteeseen olisi aika suuri apu, kits :smiley:
[/quote]

Alkuperäisessä voimansiirrossa on sellainenkin hienous, että sitä ei juurikaan tarvitse rasvata säännöllisesti, sillä vetopyörästössä ei ole öljyä. Muovirattaat eivät rasvaa tarvitse, ainoastaan diffin sisällä tulee olla vaseliinia, samoin vetopyörästön laakereissa. Laatikkoa ei kovin usein tarvitse avata, meillä avaus on tehty ajomäärästä riippuen kerran tai pari vuodessa. (Tämä siis koskee sitä vakiota).

Traxxasin oma iskunvaimenninöljy ja vakioiskarit ovat pihasuttaukseen aivan käypäisiä. Vaimennuksen ominaisuuksia voi auton asettamissa rajoissa säätää mäntiä vaihtamalla. Iskarit itsessään ovat todennäköisesti yhdet parhaimmista muovisista vakioiskareista, mitä RTR-pakettien mukana yleensä tulee. Lisäksi korjaussarjat ovat edullisia. Yhden  törmäyksessä taipuneen männänvarren olen vaihtanut, mitään vuotoja ei ole ollut. Vertailun vuoksi olemme käyttäneet myös alumiinisia BigBore -iskareita, mutta ajossa ei eroa vakioiskareihin kyllä huomaa.
Meillä on käytössä FastlaneMachinen iskaritornit, jotka antavat enemmän mahdollisuuksia jousituksen säätämiseen: esim. jousituksen laskeminen painopisteen madaltamiseksi on helppoa.

Konservatiivisuuteen taipuvaisena "iskänä" olen tilannut lähes kaikki varaosat TowerHobbies.com -osoitteesta. Suomesta osia saa hyvin mm. Sabesta, mutta hinnat ovat luonnollisesti vähän korkeampia. Toisaalta Ameriikasta ei kannata tilata aivan pientä nyssäkkää kerralla.

Kuriositeettina mainittakoon laakereista vielä, että sen jälkeen kun viime kesänä siirryimme käyttämään pyöränlaakereina ns. laatulaakereita (Ina), ei yhtään ole tarvinnut vaihtaa. Ja kyseessä ovat alkuperäisen kokoiset laakerit.

214
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 27.06.07 - klo: 20.58 »


Seuraavaksi kai pitää tilata alumiininen idle gear, RPM:n gear cover ja jokin kiva koppa...

Tilaussuunnitelmista huolimatta: so far, no problem what-so-ever...
[/quote]

Stampeden ja Rustlerin vakio voimansiirto kestää hyvin myös alkuperäisiä tehokkaampien moottoreiden käytön. Oma kokemus LRP:n harajattomilla ei ole tuonut mitään ongelmia "alakertaan", vaikka 8-vuotiaan liipasinsormi on ajoittain aika armoton. Alumiinista idler gearia ei tarvitse, kunhan muistaa pitää slipperyn sopivasti luistavana. Sitä varten se on olemassa. "Keulintakireänä" pitäminen sorvaa idler gearin takuuvarmasti sileäksi.
 Jos alumiinia vaihteistoon haluaa, muista vaihtaa spurriakselilta löytyvä päävetoratas muoviseen. Alkuperäinen on terästä ja se syö alumiinisen pilalle rasvauksesta huolimatta alta aikayksikön. Tämän jälkeen diffikotelon muovinen hammaskehä kuluu pilalle. Teräs - alumiini - muovi -yhdistelmä on ehkä se kaikkein hankalin yhdistelmä.

Omia kokemuksia on mm. Fastlanemachinen alumiinisesta diffikotelosta teräshammaskehällä, teräs -idleristä ja MIP:n teräsvetoakseleista: jatkuvasti saa olla laatikko auki laittamassa vaseliinia ja vääntämässä sukkaa vetareiden murrosten päälle. Kestää kyllä mutta vaatii enemmän huoltoa kuin alkuperäiset ja teräshiluilla laatikko on vieläpä melko äänekäskin. Kun edellä mainitut alumiinidiffi ja teräs-idler jo yksistään maksavat yli 70 taalaa, saa koko vaihteistoon uudet sisukset alkuperäisosilla noin 30 eurolla. Jokin aika sitten itse sirryttiin takaisin alkuperäisosiin ja hyvin on pelannut. Ainoa mitä mahdollisesti harkitsen ovat teräs -yoket vetoakselin vaihteiston puoleisiin päihin.

215
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 21.06.07 - klo: 10.24 »
Mamba max moottoreista menee siitä johtojen juuresta ja välistä hiekkaa sisään moottoriin.

Eli kannattaa teipata ne välit umpeen ainakin.

Myös harjattomissa koneissa - varsinkin sensorillisissa - kannattaa käyttää perinteistä ilmapallo -suojausta: Pallon kylkeen tehdään pieni reikä, josta moottori johtoineen pujotetaan persaus edellä puoliksi palleron sisään siten, että johdot tulevat ulos puhallusaukosta. Klöntti sinitarraa puhallusaukkoon ja kiristys nipparilla ympäri - Voíla, ei mene moskaa eikä pölyä myllyyn!
Jos nopeudensäätimessä on aukkoja ohjelmointinappuloita varten (Esim LRP Spheret), kannattaa myös niiden päälle tyrkätä pieni palko sinitarraa; helppo ja halpa suojaus.

216
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 21.06.07 - klo: 10.10 »
Oman kokemuksen perusteella erittäin hyviä yleisrenkaita ovat jo täällä foorumillakin monta kertaa kehuttu ProLinen Dirt Hawg II ja ProLinen Dirt Works. Myös edellisessä viestissä mainostettu Gladiator 2 on toimiva rengas, joka em. renkaita vähän pyöreämpiolkaisena on myös käytökseltään vähemmän kulmikas. Kaikki sopivat mainiosti kuvailemaasi tarpeeseen ja ovat karkeakuvioisina hyvin kulutuskestäviä. Eturenkaiksi sopinee hyvin esim. ProLinen Blade, josta trukkikäytössä on vain hyvää sanottavaa. Ovat vähän buggy-renkaita korkeammat ja leveämmät. Sekä renkaita että vanteita myyvät Suomessakin lähes kaikki alan liikkeet (Sabe, RC-piste, Hobbylinna ym.) Valmiiksi vanteelle liimattuna em. renkaita saa lähinnä vain käytettynä. Liimausta ei tarvitse jännittää, kunhan ei liimaa renkaita pikaliimalla pöytään tai käsiinsä.
(Mikäli olet kiinnostunut em. 2.2 renkaille sopivista Asson trukkivanteista, minulla on ylimääräisenä käyttämätön setti. Laita yksityisviestiä jos olet kiinnostunut.)

217
Yleinen keskustelu / Vs: LAHDESSA KOKOONTUMINEN
« : 31.05.07 - klo: 21.33 »
Itse en ala vetämään krossirataprojektia, mutta lapiota kyllä tulen heiluttamaan jos/kun sen aika tulee.

Sama vika rahikaisella. Ehdottomasti talkoisiin mukaan, vaikka krossaria ei vielä edes ole..

218
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 26.05.07 - klo: 21.59 »
Tätä ei kannata ostaa http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=22343&grpid=5018, ainakaan tuolla hinnalla. Jos saat noin 50-60€:llä niin ihan rahansa arvoinen. Ultramat on hyvä perus laturi http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=27945&grpid=5018, tosin siinäkään ei ole purku toimintoa.

Hyvällä laturilla akut pysyvät parempina pitkään, sekä paremmat tehot ja ajoajat.
Jos ajat paljon, sen minkä laturissa säästät häviät pitkällä juoksulla akuissa.
Kiitos.

Entä tämä?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=21458&grpid=5018[url]]]http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=21458&grpid=5018[url]
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_98&products_id=1986[/url]
Mikäli käsitin oikein, niin ei pysty lataamaan niin montaa akkutyyppiä kuin Ultramat, mutta muutoin lähellä vastaava?

Voiko kumpaakin/kumpaakaan käyttää auton virtalähteestä (tupakansytyttimestä)?

Sekä Ultramat 14 että ProPeak (EX220/12)ovat käytettävissä sekä verkkovirralla että auton virtalähteestä. Tosin ProPeak antaa verkkovirralla vain 3A:n latausvirran.
Kyllä minäkin tuossa hintaluokassa suosittelen Graupnerin Ultramat 14:a, sillä siinä myös latauksen katkaisun DeltaPeak-arvo on säädettävissä. Lisäksi laturi antaa täyden 5A:n latausvirran myös verkkovirralla ja laturilla voi edullisen lipo-balanserin kanssa ladata myös lipo- ja lilo-akut. On siis kokonaisuudessaan selvästi pystyvämpi laite kuin ProPeak.

219
Tulokset / Vs: RC-jokkis
« : 25.04.07 - klo: 13.29 »
Kannatan ehdottomasti RC-jokkis -luokan jatkokehittämistä ja vaikkapa kokeiluakin. "Ei vielä kilpailuikäisen" juniorin isänä näen, että touringia ja touring-rallya matalamman suorituskyky- ja hintaluokan autoluokka olisi ehdottomasti tarpeellinen. Kaikesta puheesta ja hyvästä tahdosta huolimatta meiltä edelleen puuttuu todellinen RC-autoilun sisääntuloluokka, jonka kautta harrastajamääriä voitaisiin suuremmassa mittakaavassa lähteä kasvattamaan. Mukaan tulemisen on oltava edullista ja helppoa ilman insinöörin osaamista. Tämä on koko RC-kilpailu- ja harrastustoiminnan elinvoimaisuuden kannalta keskeinen asia.

220
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 25.04.07 - klo: 12.45 »
Kiva että kysyt. Osat ovat GPM:n ja niitä on hankittu Atalasta. En osaa tarkkaa hintaa sanoa, mutta uskoakseni hinnat ovat GPM:n osien suhteen ihan sanoisinko siedettävällä tasolla ja laatu on ollut todella hyvä. Mitään ei ole tarvinnut itse viilailla tmv. Ohjauspalat ja tornit on Kyoshon omat, kun taas alusta, akseleiden takahubit ja tukivarret ovat GPM:n.
Kuten joskus kirjoitin minusta ohjaus on hyvä ja tarkka akkupaketilla (ei pattereilla). Lisäksi ST:n sähköt auttavat jonkin verran asiaan, mutta oli ihan ok myös alkuperäisellä buggyn "keskusyksiköllä". Auto menee suoraan, kääntyy hyvin ja itse asiassa kääntyvyyttä pitää ottaa ohjaimesta pois pikkupoikaa varten ettei heittele liikaa. Näin minusta. Messuilla rata-ajossa ei ollut juurikaan matolla ongelmia ohjauksen suhteen (vaikka oli alkuperäiset vermeet silloin vielä), renkaat oli silloin jo vain liian kuluneet.

Täytynee jälkikasvun autoa ryhtyä sitten omaa käyttöä varten parantelemaan, kun ei päivittämättömästä Ministä tunnu kukaan olevan käytettynä kiinnostunut. Parin kesän kokemuksen perusteella tiedän, että potentiaalia autossa on huonosta maineestaan huolimatta vaikka mihin. Maailmalla on runsaasti osia tarjolla, mutta mikäli hinnat ovat jotakuinkin kohdallaan myös kotimaassa, hankin sitten täältä. Vaikka sijoittaisi uuden auton verran parannuksiin, jää kokonaiskustannus vielä kohtuulliseksi suhteessa siihen mitä sitten on käsissä.

221
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 25.04.07 - klo: 12.25 »


Mistä olet hankkinut alustan, iskarit ja muut alumiiniosat ja mitä mahtoivat maksaa?
Tuliko ohjauksesta uusien osien kanssa siedettävä myös vakioservon kanssa?

222
Sähköautot / Vs: aloittelijalle auto
« : 12.04.07 - klo: 20.56 »
mitä autoa suosittelette aloittelijalle 11v. Olen ostamassa tämmöistä autoa http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25438&grpid=5015      suositteletteko tätä autoa?

Vastauksia on yhtä monta erilaista kuin on vastauksen antajiakin. Päätä itse mikä merkitsee eniten.

Voit arvioida asiaa lähes millä mittarilla tahansa;
hinta,
kestävyys,
varaosien saatavuus,
nopeus,
käyttäjäystävällisyys,
huollettavuus,
laatu suhteessa hintaan,
soveltuvuus aloittelijalle,
monipuolisuus erilaisille ajoalustoille.

Traxxas Stampede.



223
Sähköautot / Vs: Ultramat 14
« : 12.04.07 - klo: 20.47 »
Kun tyrkkäät töpselin seinään, alkaa näytössä vilkkua kahdessa rivissä teksti:
"Ni 2,5A"
15mV/C"
Kun nyt painat enter-nappia parin sekunnin ajan, pitäisi kuulua piippaus ja laitteen pitäisi vaihtaa Li ( )-moodiin. Taisin neuvoa edellisessä väärin ja puhua mode -nappulasta. Kokeilepa.

224
Sähköautot / Vs: Ultramat 14
« : 12.04.07 - klo: 20.38 »
Toimii ohjeen mukaisesti siten, että näytön vilkkuessa Ni-tekstiä, latausvirtaa ja katkaisujännitettä, voit vaihtaa lautausmoodin painamalla enter-näppäintä noin 2 sekunnin ajan. Näyttöön tulee teksti "Li( )"ja voit tämän jälkeen valita akkutyypiksi joko Li-lo tai Li-po. Toimii myös toisin päin, eli pääset NiMH ja NiCd -moodiin painamalla samaa enter-nappulaa silloin, kun näytössä vilkkuu "Li( )". Teksti näytössä on sama sekä NiMH että NiCd -akuille. Käyttöohje, s. 20-21.

225
Kuten kysymysosiossani mainitsin, "akut on aina tasapurettu ja niiden on annettu jäähtyä ennen latausta". Mitatut kennojännitteiden erot ennen latausta ovat yleensä +/- 0,01v

226
Mikäs mahtaa mättää, kun akut kuumenevat ladattaessa niin että tirinä kuuluu (kenno tai kaksi kiehuu). Akkuina GP:n 4300 mah ja laturina Graupner Ultramat 14. Olen ladannut akkuja enintään 4,3A:n virralla ja delta-peak-arvoa 4-10 Mv:n välillä vaihdellen. Akut on aina tasapurettu ja niiden on annettu jäähtyä ennen latausta.
Muilla akuilla (GP 3700, Nosram 3300) ei samanlaista ylikuumenemista nimelliskapasiteetin mukaisilla latausvirroilla ladattaessa ole ollut havaittavissa. Periaatteessa akkuja pitäisi pystyä lataamaan jopa 5A:n virralla, mutta en ole uskaltanut vielä kokeilla moista.
Täytyykö vain tyytyä alhaisempaan latausvirtaan ja pidempään latausaikaan?

227
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 22.01.07 - klo: 17.09 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"

Miksi pienempi pinjoni? Koska vakio 19-piikkinen oli vakiomoottorille liian pitkä välitys ja samaa teki tuolle uudelle moottorille, se orkkis meinaan suli ketuiks. Mukana tuli vielä 23-piikkinenkin pinjoni, tiedä sitten mihin aavikkoajoon se olisi tarkoitettu.


Olen myös monta kertaa ihmetellyt noita valmistajien optimistisia vakiovälityksiä. Ilmeisesti ostajilla huippunopeus tasaisella lievässä myötätuulessa on niin merkitsevä tekijä, että sen vuoksi kannattaa ylivälittää vakiovehkeet roimasti. Olen ajellut Spedellä jopa 15/87 välityksillä, eikä sekään tunnu vielä isoilla pyörillä liian lyhyeltä.

228
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 19.01.07 - klo: 11.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Cipsi"
Mitä eron on vanhalla ja uudella Traxxas Stampedellä??
Kumpaa suosittelette?


Uusi on paremman näköinen... Teknisesti eroa on vakiorengaskoossa, nopeudensäätimessä, moottorissa ja spurreissa. Uudessa versiossa (XL-5)on tehokkaampi vakiomoottori kuin vanhassa. Osat ovat pääosin  vaihtokelpoisia keskenään, eli osien saatavuus on kunnossa kummankin version osalta. Vanhempia versioita on käytettynä hyvin saatavilla ja monet näistä ovat jo valmiiksi paremmilla osilla paranneltuja. Jos aiot ostaa auton uutena ja heti ryhtyä sitä virittämään, kannattaa suosiolla ostaa halvin mahdollinen versio (vanha malli mekaanisella nopeudensäätimellä) ja siihen parempi moottori - nopeudensäädin -yhdistelmä. Jos kuski on kovin nuori ja tarkoitus on lähinnä opetella ajoa ilman virittelyä ja vakiosuorituskykyyn tyytyen, kannattaa ostaa uudempi versio.

229
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 16.11.06 - klo: 12.16 »
Lainaus käyttäjältä: "-rcmh-"
Kumpi olis parempi ajattava Rustler vai Stampede jos laittais harjattoman motin kiinni?
Ainakin kun videoista katsoo niin tuntuu että Stampede on koko ajan katollaan.
Jos Rustleriin laittais esim masher 2000 renkaat niin pääsisköhän silläkin maastossa hyvin? Ainakin maavara kasvais.


Rustlerissa on alhaisempi painopiste, joten se pysyy varmasti vakiona Spedeä paremmin pystyssä. Tosin vaihtamalla Stampeden iskaritornit paremmilla säätömahdollisuuksilla varustettuihin ja renkaat matalampiin, saa senkin niin matalaksi että ei kaadu asfaltillakaan aivan helposti. Etupään geometria on sekä Stampedessa että Rustlerissa sellainen, että eturenkaita on melko vaikea saada pitämään hyvin kovalla alustalla (asfaltti, betoni, öljysora ym.).

Renkaiksi Rustleriinkin sopisi ehkä Masheria paremmin  muuallakin  mainostamani ProLinen Dirt Hawg II. Maavaraa ei kyllä juurikaan tule lisää alkuperäisiin verrattuna, pitoa kylläkin. Yleisrenkaana tosi hyvä.  Jos haluaa paljon pitoa sekä maavaraa, on ProLinen Moab tosi hyvä. Pyöreäolkaisena se ei ole kovinkaan herkkä pyörien asentomuutoksille joustoliikkeen aikana. Moab onkin kyllä sitten ihan puhtaasti 1/10 luokassa iso maastorengas.

Jos haet ensisijaisesti vauhtia ja ajat tasaisemmilla alustoilla, valitse Rustler. Jos haluat monsterimaista ulkonäköä ja isoja pyöriä, valitse Stampede. Yhtä kestäviä ja monipuolisia ovat molemmat. Siis jos nämä kaksi ovat vaihtoehtoina.

230
Sähköautot / Traxxas Rustler
« : 10.11.06 - klo: 08.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Oon nyt  :?

Eipä noita päivämääriä tule katsottua, jos joku ekana on vanhaan juttuun kirjoitellut.


Näinpä juuri...

231
Sähköautot / Traxxas Rustler
« : 09.11.06 - klo: 11.32 »
Suosittelen ainakin sitä iänikuista alumiinista idle gear´ia ja mip:n vetoakseleita. Toisaalta autossa on säädettävä kitkakytkin, jonka asetuksilla voi voimansiirtoa säästää kovastikin. Ajo-ominaisuuksiin voit eniten vaikuttaa vaihtamalla alkuperäiset muoviset iskaritornit alumiinisiin - ei kestävyyden vaan monipuolisempien säätömahdollisuuksien vuoksi. Alkuperäisillä iskareillakin pärjää jo pitkälle kun iskareiden asennoilla voi vaikuttaa auton käyttäytymiseen. Ja kuten HPI-man vihjaisi, jos uutta hankit niin hanki kerralla tuo tehokkaammalla moottorilla ja paremmalla nopeudensäätimellä varustettu versio, ei tarvitse ensimmäiseksi tuskailla vauhdin puutteen  vuoksi. Vaatimattomamman version nopeudensäädin ja moottori menevät nopeasti vaihtolistalle. Helppo tapa parantaa vauhtia ja ajoaikoja ovat myös kunnolliset kuulalaakerit.

232
Sähköautot / Vanteet 12mm kuusiokololla
« : 09.11.06 - klo: 11.23 »
Lainaus käyttäjältä: "mikuni"
Kiitos vinkeistä, mikä on sopiva kuvio yleisrenkaaksi. Nyt nappularenkaat "sulaa alta" kun juniori sudittaa jäällä ja kestopäälystteellä.

Eli haen rengasta joka toimsi soralla ja kestopäällysteellä.


Erittäin hyväksi yleisrenkaaksi olen käytössä havainnut ProLinen Dirt Hawg 2 -renkaan. Ollakseen aika karkeakuvioinen pitää yllättävän hyvin myös asfaltilla. Vaikka kumiseon tuntuu aika pehmeältä, ei rengas sula aivan pienillä tehoilla ja kulutuskestävyys on hyvä. Pitää myös kuluneempana. Erittäin kovalla ja kuivalla pinnalla (esim. kivituhka) on vähän liukas, mutta normaalilla soralla pitää mainiosti.

233
Sähköautot / Trukkivinkkejä?
« : 31.10.06 - klo: 10.26 »
Mitäs suosittelette sähköisistä Stadium Truckeista kiinnostuneelle?

Vaihtoehtoina pyörivät tällä hetkellä:
Duratrax Evander ST
Asso T4
Traxxas Rustler

Kokemuksia ja näkemyksiä (plussia ja miinuksia) ja mahdollisesti muitakin vaihtoehtoja kaipailen.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8]