RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: rccd - 30.07.12 - klo: 01.01
-
olisin ostamassa polttomoottori autoa mutta mistä saisi halvalla?
-
Käytettynä saa halvimmalla. Halvoilla auto merkeillä on usein huono varaosien saatavuus sekä mahdollisia laatupuutteita.
Foorumilta voisit löytää halvahkon polttiksen, mutta ainakin parisataa siihen uppoaa.
-
Käytettynä voi saada hyvän tai huonon. Ja itse varmaan tiedät paljonko olet valmis maksamaan. Ei se halvin ole aina paras mahdollinen
-
halvalla saa aina huonoja, mutta edullisesti saa kyllä jo ihan hyviä. Kannattaa varata semmoset 500-800e koko projektiin riippuen mitä olet hankkimassa ja mitä sinulla jo on.
Sahköautot on sit jo halvempia ja niistä saat luultavasti paljo enempi ajoa irti, kantsii kattoa Short course 2wd autoja.
-
Multa sais kössin mp7.5 mutten tiä kehtaako myydä edes halvalla :grin:
-
mutta jos menis autoon 300-450e
-
No selaa kauppojen sivuja. Tai mee lähimmälle radalle höpötteleen kuskien kans. Ei oo ihan selvinny millasta autoo haet. Jos vaa haluut haistella nitron katkua nii siihen riittää pelkkä moottorikin.
Kannattaa sitten varmistaa varaosien saatavuus myös. Jos ostat jonkun "Dippadii höpö höpö" auton niin varaosien saanti on luokkaa nolla suomesta, jostain filippiineiltä saattaa löytyy.
-
lähinnäkin jotain traxxas t-maxx tyylistä ja käytettynä :))
-
Pistä reilu 50€ lisää siihen 450€uroon ja osta uusi t-maxi: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORI-AUTOT-Traxxas/4907-T-Maxx-33-4WD-RTR-24G-TQi-109586 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORI-AUTOT-Traxxas/4907-T-Maxx-33-4WD-RTR-24G-TQi-109586)
Olis takuu ja kaikki.
-
Jos haluut kohtuu hinnalla hyvän kattele seuraavia merkkejä
kyosho, hpi, traxxas ja hobao
ja suosittelen sähkö truggya tai monstia pysyy helpommin pystyssä :wink:.
-
ei sähköjä kiitos!!
ja onko hobaolla ja hbi niin myynnis paljo varaosii??
-
Jos haluut kohtuu hinnalla hyvän kattele seuraavia merkkejä
kyosho, hpi, traxxas ja hobao
ja suosittelen sähkö truggya tai monstia pysyy helpommin pystyssä :wink:.
kuin suosittelet jotain niin suosittele mielummin mallin mukaan ei merkin mukaan ja mielummin sellaista peliä josta sinulla on paljon kokemusta.
kerroppas mitkä mallit sinulla on ollut noista merkeistä mitäs suosittelet.
Jerzi
Lisään viellä että kuinka paljon pitää olla erilaisista rc autoista kokemusta jotta voi lähteä täällä hehkuttamaan että kuinka hyvä tuo ja tuo on.
Omat kokemukset noista mitäs suosittelet ovat seuraavanlaiset.
Kyosho autoja on minulla ollut varmasti 150 erilaista autoa
HPI ei yhtään mutta tiedän että seassa on todella hyviä autoja ja varaosa palvelu toimii
Traxxas ei yhtään mutta olen ajannut kilpaa 2 ari autolla. Tiedän että on laadukas.
Hobao ei yhtään, Tiedän että ainakin on ollut todella laadukas auto.
Joten summasumaruun minulla ei ole juuri ollenkaan oikeutta hehkuttaa mikä noista on hyvä ja ei ole hyvä.
Joten KYOSHO on/oli todella laadukas merkki.
-
Hpi varaosia saa ainakin http://www.hobbylinna.fi/ (http://www.hobbylinna.fi/) ja sitten http://www.modelsport.co.uk/hpi/rc-model-spares/rc-car-categories/9970/997010&ManufacturerID=18 (http://www.modelsport.co.uk/hpi/rc-model-spares/rc-car-categories/9970/997010&ManufacturerID=18)
-
ei sähköjä kiitos!!
Saanen vielä kysyä miksi sähkö ei kelpaa? Autot eroavat Nikoista huomattavasti ja kulkevat yhtä kovaa kuin polttiksetkin. Sähköautot ovat myös reilusti huoltovapaampia ja helppokäyttöisempiä.
Traxxasilla ja kyosholla on ainaskin hyvä varaosapalvelu ihan suomessakin.
-
ei sähköjä kiitos!!
Saanen vielä kysyä miksi sähkö ei kelpaa? Autot eroavat Nikoista huomattavasti ja kulkevat yhtä kovaa kuin polttiksetkin. Sähköautot ovat myös reilusti huoltovapaampia ja helppokäyttöisempiä.
Traxxasilla ja kyosholla on ainaskin hyvä varaosapalvelu ihan suomessakin.
Samaa mieltä.
Ite ku hyppäsin polttisten maailmaan puoli vuotta sitten niin on kyllä uskomaton opetteleminen moottoriasioissa. Moottoria saa säätää jatkuvasti oli sitten maanantai tai sunnuntai.
Jos on täysin alottelija niin suosittelen sähköö. Aika lailla alkaa hiukset harmaantuun polttiksen kanssa ellei oo hermot kunnossa alussa.
-
mulla oli sähkö mut akulla ei aja niin kauvaa ku bensalla
-
mulla oli sähkö mut akulla ei aja niin kauvaa ku bensalla
Ajoaika on täysin riippuvainen akkujen kapasiteetista (mAh) ja virranantokyvystä (C-arvo).
-
ja en tykänny sähköstä!
-
Oletko kokeillut kunnollista sähköautoa? Jos viisastellaan niin nitroautot eivät toimi bensalla vaan nitrometaanilla.
Saat toki päättää itse millaisen auton hommaat, mutta jos aloittelet harrastusta niin sähköauto on niin paljon helpompi käyttää.
Ajoaikaa saa myös lisättyä ylimääräisillä akuilla. Kyllä sitä polttistakin pitää tankata välissä. Akun vaihto kestää ehkä tuplasti pidempään riippuen autosta.
Uskoisin että sähköautojen kammo johtuu Nikkojen sekä muiden halpojen sähköautojen harjallisista moottoreista, jotka eivät sinkoa autoa samoihin nopeuksiin kuin polttiksilla pääsee.
-
Mikähän saa sut pitämään polttis vehkeitä? Jos akun kesto oli ongelma niin muutamalla akulla ongelma poistuu. Ja lisäksi olet varmasti tietoinen et polttiksella ajelu taajama-alueella voi aiheuttaa närää...
-
Mikähän saa sut pitämään polttis vehkeitä? Jos akun kesto oli ongelma niin muutamalla akulla ongelma poistuu. Ja lisäksi olet varmasti tietoinen et polttiksella ajelu taajama-alueella voi aiheuttaa närää...
närää?
-
Polttikset aiheuttavat aikamoista melua. Jos joku naapurin mummo (vähemmän ystävällistä sorttia) sattuu paikalle, niin ajot usein loppuvat siihen. Sähköautoilla ei ole melua, ellet ole rikkonut voimansiirtoasi.
-
asun maatilalla niin ei oo paljoo naapureita lähel!
-
No siellä saa todennäköisesti meluta niin paljon kun haluaa.
-
ja tykkän asenella ja tehä sormilla siks haluanpolttiksen!
-
Samaista saa toki tehdä myös sähköautolla. Suurin ero sähkö että polttiksen välillä on tietenkin moottori. Moottoria saa säätää pitkään ja se vaatii huomattavasti hermoja. (ainakin itseltäni) Moottoria saattaa joutua säätämään joka ikinen ajokerta. Tietty kun sen hallitsee, on säätäminen helppoa.
Sekä sähkö- että polttiksiin saattaa joutua vaihtamaan samanlaisia varaosia. Taikka vaihtaa päivitysosia tilalle. Nämä eivät eroa mitenkään toisistaan.
-
Edelleen päätä itse minkä auton ostat haluan vaan sanoa pari juttua polttiksen ja sähkön ajoajoista. Mulla itellä revo 3.3 sekä e-revo brushless edition. Erbessä on 5000mah 3s lipot ja niillä ajelee sekalaista ajoa parhaillaan vajaan tunnin enkä valehtele yhtään. Jos ajaa hiukan kovempaa niin akkujen kesto n. 25-35min.
Nitro revon ajoaika on tankillisella 10-15min jos ruvetaan lakemaan tota että gallona nitroa maksaa n. 40€ n.3,7L siis. tankin koko 150ml. Nitrolla ajaa 5-6 tankillista siinä ajassa kun sähkössä hiipuu akut. Siinä menee nitroa parhaillaan vajaa litra! (Jos haluaa ajella samallaisia ajoaikoja kuin sähköllä pääsee parhaillaan). Polttoaine kannu ei siis kauvvaa kestä sekä se tulee todella hintavaksi.
Lisäksi polttis kulkee oikeastaan merkistä ja mallista riippumatta hiljempaa kun sähkö kunnon harjattomalla ja lipoilla. Sen lisäksi sähköllä on paljon perempi hyppiä tai oikeastaan hoitaa sellainen yleis rällinki joka paikassa kellon ajasta riippumatta äänettömyydestään johtuen toisin kuin polttiksilla. Rälläys on sähkiksellä siksi helpompaa ja kivempaakin johtuen sähkön ja polttiksen vääntökäyristä. Sähkössä lähtee maksimi vääntö heto 0rpm kun taas polttis vaatii kytkimelle ensin kierroksia ja itse koneessa on täysi vääntö vasta yläkierroksilla jos oikein muistan (on kaikkien 2tahti koneitten ongelma)
en halua vaikuttaa auton ostamiseesi mitenkään päätä itse minkä otat mutta tossa pari juttua miten itse näen asian.
-Aki
-
Lisäksi polttis kulkee oikeastaan merkistä ja mallista riippumatta hiljempaa kun sähkö kunnon harjattomalla ja lipoilla.
Menikö sanat sekaisin? Eihän se sähköauto kuin vingu moottorin kierroksista, tai sitten jotain on jonkin välissä.
-
tarkotan että sähköt kulkevat kovempaa kuin polttikset (riippuu tietenkin minkäkokoluokan autoja verrataan keskenään) jos sähkössä on kunnon harjaton kone ja lipot niin todennäköisesti kulkee kovempaa. mulla nitro menee ehkä jotain 60-70 kun taas sähkö yli sata mitattu on.
-
mulla oli sähkö mut akulla ei aja niin kauvaa ku bensalla
Minä pystyn ajamaan yhellä akullla yli 1h ja tankilllisella 15min että kyllä se akku parempi on toisaalta sitä pitää ladata
-
rccd jos haluat nitron,ja vielä sellaisen,missä riittää räpläämisyä,niin voin myydä tuon minun revoni.
Siinä on rb:n tm323 virimoottori,joka ei ole missään säädöissä (eikä edes lähellä säätöjä)
Suosittelen lämpimästi sähköä!
Et varmasti tule pettymään! (ellei tärkeintä ole se nitron ääni ja haju,jolloin suosittelen ostamaan pelkän koneen,ja tälläämään sen johonkin laudan päähän ;) )
-
Tuosta sähkön akkujen lataamisesta niin toisaalta polttiksessa on hehku tai sähköstartti jossa on akku. Sekä vastarin akku tai patterit voi nekin loppua.
-
kyllä mää ehkä noitten kommenttien perusteella ostan sähkön ja ostankin!!
-
Tuskin tulet katumaan päätöstä :wink:
Nimim. 1 polttiksen kanssa meni hermot ja sähköillä on hauskaa
-
kyllä mää ehkä noitten kommenttien perusteella ostan sähkön ja ostankin!!
:D Hyvä valinta itse suosittelen http://www.rcm.fi/rc-autot/team-associated-rc-autot/team-associated-b4-1-brushless-rtr.html (http://www.rcm.fi/rc-autot/team-associated-rc-autot/team-associated-b4-1-brushless-rtr.html) Tota autoa kestäää todella hyvin ja kulkeekin tarpeeksi
-
Toi asso on varmastikin hyvä. Ja ehdottomasti harjaton! :police: toinen hyvä vaihtoehto on traxxas slash 4x4 se toki on paljon kalliimpi myös. Ja jos haluaa oikein kovasti rälläillä, kestävyyttä, nopeutta ja kokoa niin joko traxxas e-revo brushles taikka e-maxx brushless niiden hinnat tosin pyörii sielä 600-700 sadan hujakoilla plus kunnon lipot niin saa menemään helposti yli 800€ Ihan näin kallista et varmaan ajatellut mutta siinä on hyviä vaihtoehtoja
-
Kannattaa ensin miettiä missä ja miten autolla aikoo tai haluaa ajaa, ja sen mukaan alkaa haarukoimaan sopivia vaihtoehtoja. Tuossa edelläkin suositellaan lähes samassa lauseessa tuuppikrossia, nelkku-SC:tä ja monsteria. Tuollaisten suositusten pohjalta kun lähtee autoa hankkimaan, niin todennäköisesti tulee ostettua omaan käyttötarkoitukseen sopimaton auto.
-
ihan hiekka autoa olen ajatellu hinta luokkaa 200-350 ja onko tuolla assolla paljon varaosii?
-
Näille merkeille on ainakin hyvä varaosasaanti:Kyosho,traxxas,hpi,acco,hb(?),axial
Lisätkää puuttuvia listalle
Arttu
-
Ite ekaks autoks hommasin polttiksen. No ensimmäiset ajot oli tosi ”kiehtovaa” mutta sitten alkoi moottori oikuttelemaan. Kysyin sitten vaariltani apua moottorin säätämisessä kun hän on ollut paljon moottoreitten kanssa. Sitten moottori toimi taas ja ajamisesta tuli hauskaa. Nykyisen moottrin säädin varmaan 1kk sitten ettei sitä moottoria joudu kummiskaan ihan joka kerta säätää jos moottori on hyvässä kunnossa. Toki polttomoottri autossa on myös sitäkin osaa jota kannattaa olla aina pakissa esim. kytkinpalat ja varatulpps. Kyllä varmasti sähkö autokin on hyvä mutta sinähän sen päätät minkä ostat.
-
Ite ekaks autoks hommasin polttiksen. No ensimmäiset ajot oli tosi ”kiehtovaa” mutta sitten alkoi moottori oikuttelemaan. Kysyin sitten vaariltani apua moottorin säätämisessä kun hän on ollut paljon moottoreitten kanssa. Sitten moottori toimi taas ja ajamisesta tuli hauskaa. Nykyisen moottrin säädin varmaan 1kk sitten ettei sitä moottoria joudu kummiskaan ihan joka kerta säätää jos moottori on hyvässä kunnossa. Toki polttomoottri autossa on myös sitäkin osaa jota kannattaa olla aina pakissa esim. kytkinpalat ja varatulpps. Kyllä varmasti sähkö autokin on hyvä mutta sinähän sen päätät minkä ostat.
kuinka moni polttisharrastaja nauroi kuin tämän luki :grin:
jerzi
-
Tuli lähinnä WTF
-
ihan hiekka autoa olen ajatellu hinta luokkaa 200-350 ja onko tuolla assolla paljon varaosii?
Assolla on tosi hyvä valikoima varaosia. Rcm.fi saa kaikkea assoon :) ei nyt ihan kaikke mutta tarvittavat
-
Ja jos korjaus kiinnostaa, niin osta niin p*ska auto, tai riko se joka kerta ni saat korjata. :wink: :azn: Se on lopulleen aika rasittavaa korjailla autoa. Mulla on takaveto trukki (sähkö), ja pelkästään siinä on jo riittävästi korjausta. Tässä mun kanta.
-
Tuli lähinnä WTF
Sama :laugh:. Mutta kyllä vaan sähköpelillä on mukavaa, just tuossa rivitalon pihalla kävin kovimpia haluja lievittämässä, tovi m8e:llä ja toinen tovi pro-10:llä. Kukaan ei häiriinny, ajovalmisteluiksi riittää akkuliittimen kytkeminen ja pääsee heti nauttimaan patteriautojen viiveettömästä kaasusta ja repivästä kiihtyvyydestä. Ainiin, ja kymmenkunta minuuttia ajelin, ja akuissa ei jännite laskenu vielä juuri ollenkaan. Kai tuota samanlaista sudittelua ois 20-30min jatkanu. Ja pakissahan on sitä varten täydet akut valmiina... Lapsena haaveilin kovasti polttiksesta ja ostinkin koneen ja tarvittavat osat konversiota varten, mutta enhän minä koskaan saanu sitä käymään kunnolla, ja lopulta möin koneen pois. Nyt kun ostin polttiskrossarin, tein siihen heti sähkökonversion. Ei enää yhtään jaksa kiinnostaa sotkuiset, äänekkäät ja kuminauhamaiset polttikset. Ja ne polttoainekulut...
-
Ja jos olet pienellä budjoksella liikkeellä, rcm:mästä saa vara osia tuohon Speed Passion RS2 autoon. Mulla on se, ja se kulkee kovaa ja keulii, sutii. (rälläyksen perusidea :laugh:) Ja se myös kestää rälläilyt. Mun on ostettu Modelsportista, siellä nyt 130 ilman akkua ja laturia, joten otahan harkintaan! Linkki: http://www.modelsport.co.uk/speed-passion-rs2-brushless-rtr-truggy-green-/rc-car-products/40317 (http://www.modelsport.co.uk/speed-passion-rs2-brushless-rtr-truggy-green-/rc-car-products/40317)
-
paljo maksaa modelsportista postikulut ja onko luotettava?
-
mulla oli sähkö mut akulla ei aja niin kauvaa ku bensalla
Ajoaika on täysin riippuvainen akkujen kapasiteetista (mAh) ja virranantokyvystä (C-arvo).
Milläs tavalla C arvo vaikuttaa ajoaikaan???
-
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Stampede-XL-5-RTR-103050 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Stampede-XL-5-RTR-103050)
onko jollain kokemuksia tästä autosta ja mistä sais halvimmalla? ehottakaa jtn halpaa rc kauppaa!
-
Ota silmä käteen! Tuolle autolle on oma ketju, lue se niin tiedät autosta paljon enemmän.
Sen jälkeen voit googlettaa ko. auton ja katsoa ketkä sitä myy. Sitten voitkin soittaa ja kysyä tarjousta siitä. En nyt pädillä ala linkkejä laittamaan mutta useampi firma myy sitä Suomessa.
Kannattaa myös miettiä, että onko muutaman euron säästöstä hyötyä jos tulee ongelmia (ulkomaan tilaus). On huomattavasti helpompi hoitaa takuuseen liittyvät asiat kotimaassa kuin ulkomailla. Kulut ja turha odottelu voi hieman harmittaa siinä kohtaa...
-
paljo maksaa modelsportista postikulut ja onko luotettava?
On luotettava. Postikuluista en tiedä mutta villi veikkaus olis n. 20-30€?!
-
OOn huomattavasti helpompi hoitaa takuuseen liittyvät asiat kotimaassa kuin ulkomailla.
Tämä on sellainen kohta mitä en kyllä välttämättä allekirjoita.
Monesti tuntuu että suomalaiset kauppiaat eivät ole innokkaita takuu asioissa kun taas ulkomailta tilatuissa asioidaan lähes aina suoraan valmistajan kanssa ja heillä tuntuu olevan kiinnostusta omiin tuotteisiinsa.
Monilla suomalaisilla kauppiailla on myös ongelmia spostiin vastaamisessa. Vastaukset saattaa joskus tulla vasta viikkonkin kuluttua ja jossain tapauksissa ei vastata ollenkaan.
Tämä tosin ei koske kaikkia suomalaisia kauppiaita ja jotkut toimivat erittäin hyvin.
-
Lähinnä ajoin takaa et jos esim. ohjain on viallinen niin se on nopeampi lähettää/viedä kotimaan kauppiaalle kuin ulkomaille. Tarkoitus ei ole haukkua kiinanpoikaa :grin:
-
Modelsportin takuu, ja toimitus on todella luotettava. Niinkuin koko pulju. Toimitus oli tuolle Speed Passion RS2 19£ eli noin 24€.
-
Milläs tavalla C arvo vaikuttaa ajoaikaan???
Jaah itse en keksi muutakuin että ajon aikana jännite ei tipu yhtä helposti alle LVC:n jolloin ajoaika "pitenee" Eli joo ei kyl oo käytännössä mitään merkitystä.
-
Ite ekaks autoks hommasin polttiksen. No ensimmäiset ajot oli tosi ”kiehtovaa” mutta sitten alkoi moottori oikuttelemaan. Kysyin sitten vaariltani apua moottorin säätämisessä kun hän on ollut paljon moottoreitten kanssa. Sitten moottori toimi taas ja ajamisesta tuli hauskaa. Nykyisen moottrin säädin varmaan 1kk sitten ettei sitä moottoria joudu kummiskaan ihan joka kerta säätää jos moottori on hyvässä kunnossa. Toki polttomoottri autossa on myös sitäkin osaa jota kannattaa olla aina pakissa esim. kytkinpalat ja varatulpps. Kyllä varmasti sähkö autokin on hyvä mutta sinähän sen päätät minkä ostat.
kuinka moni polttisharrastaja nauroi kuin tämän luki :grin:
jerzi
Tarinahan on hyvä. En ymmärrä mitä tossa pitäs nauraa.. näinhän se just menee. Ainakaan ivallisesti.
Jos haluaa viimeisetkin tehot ulos koneesta joka kerta niin sitten pitää yleensä vähän säädellä.
Mutta ei se välttämätöntä ole.
-
Ite ekaks autoks hommasin polttiksen. No ensimmäiset ajot oli tosi ”kiehtovaa” mutta sitten alkoi moottori oikuttelemaan. Kysyin sitten vaariltani apua moottorin säätämisessä kun hän on ollut paljon moottoreitten kanssa. Sitten moottori toimi taas ja ajamisesta tuli hauskaa. Nykyisen moottrin säädin varmaan 1kk sitten ettei sitä moottoria joudu kummiskaan ihan joka kerta säätää jos moottori on hyvässä kunnossa. Toki polttomoottri autossa on myös sitäkin osaa jota kannattaa olla aina pakissa esim. kytkinpalat ja varatulpps. Kyllä varmasti sähkö autokin on hyvä mutta sinähän sen päätät minkä ostat.
kuinka moni polttisharrastaja nauroi kuin tämän luki :grin:
jerzi
Eipä kovin moni näköjään nauranut... Miksi olisikaan?! Älytöntä kommentointia ja silkkaa off-topickia.
Oma harrastus alkoi myös polttiksella ja siirtyi siitä luonnikkaasti sähkön puolelle. Ostin varmaan huonon (halvan) auton ensimmäiseksi polttikseksi ja alituinen säätäminen kävi hermolle :)
-
Niin no. Kaveri kertoi että kone on pysynnyt säädöissä jo kk. Sanotaan näin että se mikä on hyvä säätö aamulla ei ole hyvä säätö illalla.
No silloin olen kyllä väärässä jos kaveri kuukausi sitten sääti koneen ja ei ole sen jälkeen säätänyt tai ajannut lainkaab metriäkään.
Jos täällä jotain neuvoo niin pitää olla myös faktaa ja tietoa takana eikä heittää kaikkea mitä sylki tuo.
Voitaisi perustaa oma topikki missä voi kaikki maailman huonoimat vinkit koota.
Jerzi
lisään viellä että onhan minun koneet pysyneet pidempään säädöissä. Ne minä säädin useita vuosia sitten kuntoon koneen ja varmastikin potkii kuin sen laitan käymään.
-
mulla oli sähkö mut akulla ei aja niin kauvaa ku bensalla
Ajoaika on täysin riippuvainen akkujen kapasiteetista (mAh) ja virranantokyvystä (C-arvo).
Milläs tavalla C arvo vaikuttaa ajoaikaan???
Pienemmällä c-arvolla oleva akku kyykkää helpommin. Tamiyan rallialustalla ajelee 4200mAh 25C akulla n.45min mutta tuossa tuuppi corrissa akku alkaa kyykkään vartin ajon jälkeen. 6000mAh 50C akulla ajelee corrillakin jo tunnin... Rallialustasa 9T sensoriton ja corrisa 10,5T sensorillinen...
-
Niin no. Kaveri kertoi että kone on pysynnyt säädöissä jo kk. Sanotaan näin että se mikä on hyvä säätö aamulla ei ole hyvä säätö illalla.
No silloin olen kyllä väärässä jos kaveri kuukausi sitten sääti koneen ja ei ole sen jälkeen säätänyt tai ajannut lainkaab metriäkään.
Jos täällä jotain neuvoo niin pitää olla myös faktaa ja tietoa takana eikä heittää kaikkea mitä sylki tuo.
Voitaisi perustaa oma topikki missä voi kaikki maailman huonoimat vinkit koota.
Jerzi
lisään viellä että onhan minun koneet pysyneet pidempään säädöissä. Ne minä säädin useita vuosia sitten kuntoon koneen ja varmastikin potkii kuin sen laitan käymään.
No oon kylläkin ajanu lähes joka päivä ja kone kay ja kukkuu vaikka ei säätäskään.
-
myönnä nyt vaan jerzi että toi sun selitys on ihan täyttä potaskaa. kunhan vinoilet alkuperäisessä viestissäsi (rumemminkin voisi sanoa).
-
myönnä nyt vaan jerzi että toi sun selitys on ihan täyttä potaskaa. kunhan vinoilet alkuperäisessä viestissäsi (rumemminkin voisi sanoa).
Väitätkös hyvä Mika että et säädä konetta lainkaan kuin radalle menet koska se on säädetty jo kk sitten :grin:
Ei ihme että sinun koneet ei silloin pelitä.
Onhan minullakin noista koneista jotain kokemusta, ainakin melkein 15v.
Jerzi
-
Pienemmällä c-arvolla oleva akku kyykkää helpommin. Tamiyan rallialustalla ajelee 4200mAh 25C akulla n.45min mutta tuossa tuuppi corrissa akku alkaa kyykkään vartin ajon jälkeen. 6000mAh 50C akulla ajelee corrillakin jo tunnin... Rallialustasa 9T sensoriton ja corrisa 10,5T sensorillinen...
Voit säätää LVC:n alemmaks jolloin saat "ajoajan takaisin" mutto joo, pilkunussimista. Käytännössä kapasiteetti määrää ja jos akku on paljon alimitoitettu C luvultaan se varmasti lyhentää ajoaikaa.
-
myönnä nyt vaan jerzi että toi sun selitys on ihan täyttä potaskaa. kunhan vinoilet alkuperäisessä viestissäsi (rumemminkin voisi sanoa).
Väitätkös hyvä Mika että et säädä konetta lainkaan kuin radalle menet koska se on säädetty jo kk sitten :grin:
Ei ihme että sinun koneet ei silloin pelitä.
Onhan minullakin noista koneista jotain kokemusta, ainakin melkein 15v.
Jerzi
Kuka sanoo ettei pelitä??
Just sain kiitosta ostajalta että kone pelitti hyvin ja se oli säädetty monta kk sitten.
Testasin ja hyvin toimi.
Sama monessa muussakin tapauksessa.
Orionia en joskus kauan sitten osannu säätää mutta senkin opin myöhemmin kun tajusin että alaneula oli liian piikillä. Ja silti se toimi. Tankkivälikin oli pitkä 12 min. Yleensä on mennyt ihan riittävän hyvin.
Eli tollaset säätämispuheet ovat kyllä ihan täyttä vittuilua, etenkin jos puhutaan pihalla ajosta.
-
myönnä nyt vaan jerzi että toi sun selitys on ihan täyttä potaskaa. kunhan vinoilet alkuperäisessä viestissäsi (rumemminkin voisi sanoa).
Ei ole ikinä myöntänyt, eikä tule myöntämään. Mä luovutin jo...eihän ikuisuuden lajin parissa ollut voi olla väärässä... :grin:
Täysin turha viesti mut kunhan kirjoitan...moni muukin jauhaa niin mä kans...
Lopetan pappa vainaan opetukseen.
Jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa niin pidä pää kiinni (jos joku kokee tuon henkilökohtaisena niin kokekoot, kenenkään en sitä kohdista)
Kiitos hei
-
Joo sori en tienytkään että moottoreita ei tarvita enää säätää kuin kerran kuussa.
Se on kyllä totta että en ole kisaillut moneen vuoteen mutta vieressä kuin olen seuraillut polttiskisoissa niin kyllä siellä säädetään joka erään.
Mutta voin toki olla väärässä tässä.sori en tiennyt että homma on näin nykyään.
jerzi
-
Puhutaanko me kisaamisesta?
-
Taisin ajaa PSKRCA:n kertsikisat Tattiksella tässä aiemmin tänä vuonna siten, että kiuas oli edelliskauden jäljiltä samoissa säädöissä. Ainoa moottoria koskeva säätö oli, että vaihdoin matalamman moottoripukin. :grin:
Vähän paksullahan se oli, ei siinä mitn, mutta kun eio kovin herkät kädet (eikä alustan säädöt ihan tikissä), niin ei se siitä koneen säädöistä jäänyt kiinni. Ihan hyvin kävi kone, lämmötkin oli ok.
-
Eiks aiheen alottaja jo päätyny sähköautoon nii olisko parempi jatkaa vääntöö jossai muualla....
-
mulla oli sähkö mut akulla ei aja niin kauvaa ku bensalla
Ajoaika on täysin riippuvainen akkujen kapasiteetista (mAh) ja virranantokyvystä (C-arvo).
Milläs tavalla C arvo vaikuttaa ajoaikaan???
Pienemmällä c-arvolla oleva akku kyykkää helpommin. Tamiyan rallialustalla ajelee 4200mAh 25C akulla n.45min mutta tuossa tuuppi corrissa akku alkaa kyykkään vartin ajon jälkeen. 6000mAh 50C akulla ajelee corrillakin jo tunnin... Rallialustasa 9T sensoriton ja corrisa 10,5T sensorillinen...
Se johtuu kapasiteetista, ei C arvosta.
Kokeilepas saman valmistajan samalla kapasiteetilla, mutta eri C arvolla olevia ja täysin tikissä olevia akkuja.
Itseltä sellaiset löytyy, eikä ole minuuttiakaan ajoajassa eroa.
Eikä ihmekään... se kun on kapasiteetti joka ajoajan määrää, ei C arvo.
Ja mikä vielä mielenkiintoisinta niin akuistani pienemmällä C arvolla oleva akku potki parhaalla teholla pidempään kuin isommalla arvolla oleva.
Ja tarkennuksena että kyseessä ei ole mitkään "kiina" akut, vaan ihan laadukkaat kisa akut parin vuoden takaa.
Jos sulla on noin isot erot ajoajassa noilla akuilla niin tuo 4200 akku ei taida olla enää parhailla päivillään, ja ehkä säätimen katkaisukin turhan korkealla.
-
Puhutaanko me kisaamisesta?
Mielenkiintoista että takerruit tuohon ja pointti meni täysin ohi.
Kisaamista tai ei niin yksikään nitrokone ei ole säädöissään kukautta.
Tai no joo... on toi mun viimevuotinen kone ollu säädöissä kohta vuoden.
Oli kohdallaan kun sillä ajoin ennen eläkkeelle päästämistä... onhan se siis säädöissään varmasti siihen asti kun sen seuraavan kerran käynnistän.
-
mulla oli sähkö mut akulla ei aja niin kauvaa ku bensalla
Ajoaika on täysin riippuvainen akkujen kapasiteetista (mAh) ja virranantokyvystä (C-arvo).
Milläs tavalla C arvo vaikuttaa ajoaikaan???
Pienemmällä c-arvolla oleva akku kyykkää helpommin. Tamiyan rallialustalla ajelee 4200mAh 25C akulla n.45min mutta tuossa tuuppi corrissa akku alkaa kyykkään vartin ajon jälkeen. 6000mAh 50C akulla ajelee corrillakin jo tunnin... Rallialustasa 9T sensoriton ja corrisa 10,5T sensorillinen...
Se johtuu kapasiteetista, ei C arvosta.
Kokeilepas saman valmistajan samalla kapasiteetilla, mutta eri C arvolla olevia ja täysin tikissä olevia akkuja.
Itseltä sellaiset löytyy, eikä ole minuuttiakaan ajoajassa eroa.
Eikä ihmekään... se kun on kapasiteetti joka ajoajan määrää, ei C arvo.
Ja mikä vielä mielenkiintoisinta niin akuistani pienemmällä C arvolla oleva akku potki parhaalla teholla pidempään kuin isommalla arvolla oleva.
Ja tarkennuksena että kyseessä ei ole mitkään "kiina" akut, vaan ihan laadukkaat kisa akut parin vuoden takaa.
Jos sulla on noin isot erot ajoajassa noilla akuilla niin tuo 4200 akku ei taida olla enää parhailla päivillään, ja ehkä säätimen katkaisukin turhan korkealla.
Juu voi olla että tuo 4200 akku ei enää täydesä kunnosa ole. Vuoden vanha orion rocketsport... Mutta tuolla isommalla akulla molemmissa autoissa ajoaika suurinpiirtein samaa luokkaa.