...juuri 1/8 rata on se laji, jossa tuo puoli on kaikkein oleellisin, senverran "hienosäätöä" touhu on...
Tämän päivän C8-autoilu on sitä että valitsee tunnetun valmistajan auton ja kasaa sen ohjekirjan mukaan. Sama pätee moottoriin.
Säädöistä:
- Kasaa iskarit ja jouset kuten ohjekirjassa käsketään
- Valitsee renkaiksi minkä tahansa valmistajan kovuudet 32/35 (ja kyllä, foamirenkaat on hyvä sorvata ennen ajoa, jos ei valitse valmiiksi kokoon sorvattuja renkaita)
- Valitsee koriksi Protoformin PFR18-korin ja asettaa sen autoon ohjekirjan mukaan
- Kasaa kytkimen ja vaihteen ohjekirjan mukaan
- Diffejä ei ole, niitä ei tarvitse säätää
- Kallistuksenvakaajat laittaa ne mitä autopaketissa tulee mukana ja ei lähde häröilemään omiaan niidenkään kanssa.
Eli yksinkertaisesti, lukee ohjeet ja tekee niinkuin niissä sanotaan. Tämä on aloittamisen kannalta helpoin polttisluokka mitä Suomessa ajetaan. Tässä ei ole mystiikkaa eikä salatiedettä niinkuin monet tuntuvat väittävän.
-A-