Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Janos

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 29.03.10 - klo: 11.54 »
Niin siis RX piti kirjoittaa. Puhuinkin suhteessa valmistusmäärään, en tiedä kuinka paljon niitä on valmistettu mutta olettaisin että Castlea on myyty ja valmistettu enemmän kuin Tekiniä. Ja aivan kuten Koheltaja sanoi niin katsellaan muutama vuosi että mitkä on kestäviä ja mitkä päästelee sauhuja.
Itselle on aivan sama onko MMM jonkun mielestä täysi susi vai ei mutta itse aion niissä ainakin pysyä kun ei ole mitään valittamista kestävyydessä eikä säädettävyydessä.

32
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 29.03.10 - klo: 10.34 »
Juu tiesin kyllä. En vedonnut teidän kirjotteluihin vaan totesin ettei niitä kannata hankkia :) . Tekiniä suosittelen vaikka ei menisi takuuseen halvalla. Laatukampe ja hotwirellä ohjelmoi mallikkaasti. Ei tarvitse odotella savujen nousemista toisin kuin MMM:n kanssa.

En nyt kyllä tätäkään menisi ihan heti allekirjoittamaan että MMM on aivan susi, itsellä ei ole mitään pahaa sanottavaa kamppeesta, oma Fluxin alkuperäinen säädin kesti yli vuoden sekalaista bashailua kuivassa ja märässä. Savut se päästi pihalle lumen takia ja 70$ saa uuden hajonneen tilalle kun lähettää vanhan sinne niin en sitä pidä pahana hintana. Ja olettaisin että suhteessa noita Tekin RS säätimiä tulee palamaan yhtä paljon kuin MMM =)

33
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 29.03.10 - klo: 09.25 »
No eipä nuo postit nyt paljoa tuohon tee, itse katselin että jos lähetän kaksi MMM jenkkilään niin postikulut olisi täältä sinne jotain 8,5€ paikkeilla. Ilmeisesti Itella ei pysty vaikuttamaan noihin postikuluihin niin ne ei nouse tähtitieteellisiksi =)

34
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.03.10 - klo: 21.57 »
No yleensähän noissa lipoissa taitaa olla suositus maksimi latausvirta 1C eli tässä tapauksessa saisit ladata 4A. Kaikkia omia lipo-akkuja olen ladannut 1C

35
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.03.10 - klo: 21.20 »
voiko micro t lipo 2c akkua ladata suuremmalla milliamppeerilla kuin 0,5MaH?

No kerrotko hieman akusta tietoa ekaksi?

36
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.03.10 - klo: 21.00 »
voiko micro t lipo 2c akkua ladata suuremmalla milliamppeerilla kuin 0,5MaH?
Pilkun viilausta, mutta tarkoititko 0,5Ah eli 500mAh? Koska 0,5mAh on 0,0005Ah.

Ja jos jatketaan pilkunviilausta niin tuo 0,5MAh ei ollut milliampeeritunteja vaan mega-ampeeritunteja =) Eli se on omien laskujen mukaan 500000Ah eli 500000000mAh =)

37
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.03.10 - klo: 15.18 »
Tietääkö voiko e-sky:n 3s 1000mah lipoa käyttää autossa? Ite kokeilin ja hyvinhän se kulki, mutta ihmetyttää kun akku lämpeni aika paljon ja se pullistu vähän. Johtuuko se siitä että ajon akun liian tyhjäksi. Kun mittasin mittarilla ni se näytti ajon jälkeen 8.45V, eli ajon varmaan vähän liiän tyhjäksi :cry:, mutta eihän sitä osaa lopettaa ajoissa ku ekan kerran vasta kokeilin autossani lipoa :mrgreen:.
edit: Voiko pullistuneen akun ladata uudelleen :huh:.

Hyvin olet näihin lipo akkuihin näemmä tutustunut ennen niiden käyttöä :D Jos jännite tosiaan on noin alhainen niin voit sanoa hyvästit tuolle akulle

38
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 26.03.10 - klo: 21.06 »
Onnistuneet kaupat:

soulost
Met 2590
JUkka-san
vato


On myös muita mutta nämä on ainoat kenen nimimerkit on tallessa

39
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 22.03.10 - klo: 15.49 »
Oikeassa olet

40
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 20.03.10 - klo: 16.06 »
Tuli hommattua itelle tälläinen Specci käytettynä, mutta itse en noista nitroista enää niinkään perusta niin tuli ostettua siihen TeknoRC:n konversipo kitti ja tälläinen siitä nyt syntyi





Vielä pientä laittoa sevovarsissa ja sähköissä mutta ei ole osia niin ei saa tehtyä ennenkuin ne tulee. Mielessä oli että laitan tähän kytkimen paikoilleen ja käytän tuota vaihdelaatikkoa mutta säädän sen niin että vaihtaa kakkosen melkein heti lähtiessä.

41
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.03.10 - klo: 14.37 »
No niin, nyt olisi DM-1 Specci konversio kutakuinkin valmis. Enää puuttuu servovarret ja Y-kaapeli noparille ja jarruservolle sekä jarrulevy ja palat tarvii laittaa. Ja tuon pinjonin otan pois. Laitan kytkimen tähän versioon ainakin toistaiseksi paikoilleen

Eli tästä lähdettiin:


Ja tässä ollaan nyt:





Nyt puuttuu enää ne ajokelit :D

42
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.03.10 - klo: 21.50 »
Kerrankin hieno konversio :cool: .

Kiitos vaan, täytyy koittaa jos vaikka tässä viikonlopun aikana saisi nuo sähkötkin parsittua kasaan. Nyt oli yhdestö Turnigyn akusta mennyt itsekseen voltit nollaan :O Ja toinen viime ajoissa hävitti yhden kennon jännitteet ja pullistui hieman, eli on käyttökiellossa ainakin toistaiseksi :D No ei kai uata muu kuin laittaa uusia akkuja tilaukseea vaan, kesä on kohta kuitenkin ovella jo :D

43
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.03.10 - klo: 19.40 »
Äkkiä jonnekkin parkkihalliin kokeilemaan :cool:

Ihan uteliaisuuttani kysyn, miksi noi jouset on koritolpissa?

Heh, koska se keneltä tän ostin oli pakannut ne tuohon ettei häviä ja on unohtunut vaan ottaa ne pois, ei sen kummempaa syytä :D

44
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.03.10 - klo: 19.29 »
Tänään tuli tuohon DM-1 Specciin tuo muunnoskitti ja piti se heti paikalleen laittaa. Vielä on pientä hienosäätöä sähköjen ja servojen kanssa mutta eipä täällä noita ajokelejäkään ohan vielä ole :D


45
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.03.10 - klo: 21.04 »
Epäilen että johtui kylläkin tuosta kosteudesta tuo oma savujen karkaaminen, vaikka onkin lakattu tuo nopari kyllä. On sillä tosin ikääkin jo yli vuosi ja varmaan alkaa olemaan likemmäs 100 akullista takana.
Nyt ajattelin pistää Hobbywingin XERUN 150A noparin tilaukseen ja koitta sitä seuraavaksi

46
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.03.10 - klo: 19.25 »
Tuli itekin käytyä viikonloppun ajelemassa 6S Lipojen voimin.
Ekoilla akuilla ajoa n. 5 min ja alko välillä hyytymään ja sit taas kiihtys, teki tota koko ajan ku ajo. Akut pois ja toinen oli ehkä aavistuksen pullistunut ja kotona kun mittasin niin 3 kenno puuttui pelistä kokonaan, akkuna siis Turnigyn 3S 5000mAh.
No toiset akut paikoilleen ja ajo jatku normaalisti n. 5min ja sit hyytys koko auto. Nopari ihan mykkä, no auto kyytiin ja kotiin, suihkuun kuivattelemaan autoa ja annoin rauhassa kuivua ja illalla akku kiinni niin saushu nousi noparista :D
Eli ihan hyvä saldo oli taas hajonneiden osien suhteen viime viikonloppu :D:D No onneksi on kotona yksi uusi CC MMM V3 mikä on kesällä menossa GT autoon mutta otetaan tähän käyttöön ja ostetaan kesäksi uusi nopari. Että tällästä tällä kertaa, kyllä on kivaa harrastaa!!! :P

47
Sähköautot / Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« : 16.03.10 - klo: 18.31 »
Hienot vanteet siin on myös ja halvat, mut paljon maksais postikulut?

8£ näyttäisi olevan yhdelle parille ja näemmä aivan sama kuinka monta paria on niin aina sama toimituskulu

48
Sähköautot / Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« : 15.03.10 - klo: 19.52 »
Niin, kumpi sitten on helpompi juttu - DM1:ssä on rata setuppi valmiina mutta toisaalta D8:ssa olis kai ollut ne sähköt valmiina - vai oliko sekin polttiksesta tehty? (sori kun en ole varma enkä jaksa selata vanhoja)

Inferno VE:stä oli ainakin helppo tehdä, ei tarvinnu monta asiaa vaihtaa rata-autoksi

No mutta ei se mitään, laitapa infoa kun homma etenee..

Nitro peli se D8 alunperin oli, eli siihen piti vaihtaa ne sähköt ja olisi myös tarvinnut muuttaa rata-alusta siihen. Tohon Honkkariin tarvii vain sähköt, nekin on tulossa jo tänne suuntaan, josko ensi viikonlopuksi tulisi niin pääsee kasaamaan =)

49
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 10.03.10 - klo: 21.25 »
Itekin jaksoin vihdoin viikonloppuna laittaa Fluxin nippuun Bulletproof diffeillä ja kävin parit akulliset ajamassa, ekaa kertaa lumella tolla autolla ja täytyy sanoo että oli se aika kivaa pitkästä aikaa käydä ajelemassa :D

50
Sähköautot / Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« : 10.03.10 - klo: 10.09 »
No niin tuli tämä D8 sitten myytyä pois ja ostettua tilalle DM-1 Spec ja tarkoitus siitä tehdä sähkö konversio. Eli aihio vain muuttui mutta ideana on edelleen tehdä 1:8 kokoinen sähköinen rata-auto :)

51
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 06.03.10 - klo: 22.03 »
Kasasin Savage Fluxin vihdoin nippuun uusilla etu ja takapään diffien osilla ja molempiin päihin tuli myös Bullet Proof diffit ja kävin yhden akullisen testailemassa, mukavaahan tuo oli :D Ajon älkeen tuli myös puhalleltua auto puhtaaksi ja kuivaksi, lähti kesästä jääneet hiekat hyvin pois kun hiukan auto kastui. Laitoin sen myös myytäväksi :D

52
Sähköautot / Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« : 05.03.10 - klo: 22.40 »
Tuli sitten taas selailtua Ebaytä ajankuluksi ja sieltä tuli pistettyä Tekno Rc:n osia tulemaan eli puuttuvat osat että saa kytkimen käyttöön ja pari erikokoista kytkinkelloa. Vähän päässyt tässäkin tuo mopo karkaamaan kun piti halvalla tehdä auto pihasuttaukseen :D enää ei ole ostamatta kuin ne iskarit mikäli teen päätöksen että iskarit menee vaihtoon.... Nyt vain osien odottelua malttamattomana :)

53
Sähköautot / Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« : 05.03.10 - klo: 18.03 »
Oma projekti onkin jäissä siihen asti kunnes maailmalta saapuu osia että pääsee taas jatkamaan. Olisin oistänyt GT:n alumiini-iskaritkin tilaukseen mutta en niitä mistään löytänyt myynnistä, tai ne mistä löysin oli vain yksi sarja myynnissä tai loppu varastosta. Eli vinkkejä saa antaa jos sellaiset jostain myynnistä löytää, tai vastaavasti jos on mjotkut muut vastaavat iskerit niin sellaisetkin käy

54
Sähköautot / Vs: Offroad-->On-Road konversiot
« : 02.03.10 - klo: 21.47 »
On noita kytkimiä ja mekaanisia jarruja tullut itsekin mietittyä, mutta toisaalta monet, mm. Chris Tosolini, käyttää drag brakea TP10:ssä, joten siltä osin moottorijarrutuksesta ei ole välttämättä haittaa. Ja tosiaan Kyoshon nopariin löytyy se ohjelmointilaite jolla voi säätöjä muuttaa.. Lähdetään näillä ja katsotaan sitten onko tarvetta lähteä muuttamaan konstruktiota. Näin olen omalta kohdaltani asiaa funtsinut.

Samoilla linjoilla mennään täällä, mulla olisi tuohon kytkin ja kaikki muutkin tarvittavat osat että saisi kytkimen ja mekaanisen jarun käyttöön mutta koitetaan ekaksi ohjelmoida MMM miellyttäksi :)
Ja Mika noita GT:n iskareita ja jousia olen itsekin kyttäillyt, ne olisi pituudeltaan ihan passelit että saattaa olla että mullekin sellaiset vielä D8 alee ilmestyy :)

55
Sähköautot / Offroad-->On-Road konversiot
« : 01.03.10 - klo: 22.27 »
Eli tarkoituksena tähän topikkiin kerätä tietoa ja kokemuksia pääasiassa 1:8 kokoluokan itsetehdyistä On-Road autoista, toki muutkin kokoluokat sopii samaan syssyyn =) Eli alustoista, tekniikoista, renkaista yms...

Näitä on tällä hetkellä ainakin kolme kappaletta menossa, eli minulla, Mika R:llä ja ilmeisesti JVille nimimerkillä kirjoittavalla.

Aloitetaan omalla autolla:

Tässä oma konversio melkein valmiina, auto siis HB D8 suoraan paketista ja siihen ostin Tekno RC valmiin konversio kitin eli helpolla tyylillä mennään.




Kytkin mulla olisi myös tuohon mutta mennään aluksi ainakin suoralla vedolla, vaihdetaan sitten jos ei miellytä. Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Nopariksi tulee MMM V3 ja moottorina toimii tuo 1900kV kiinanihme. Akut ovat kuvissa näkyvät Turnigyn 2*3S 5000mAh 25C Lipoja sarjassa. Ohjausservoksi tulee Savöxin 16kg vääntävä digitaaliservo. Ja vastarina tulee toimimaan Spektrum 2.4GHz moottorin lämpö ja kierros telemetrialla. Ja tulee myös erillinen BEC antamaan sähköä edellä mainituille sähköille ja lisäksi tuulettimelle mikä tule konetta jäähdyttämään.
Jospa nuo saisi loppuviikon aikana kasaan kun pääsee takaisin kotiin harrastamaan.
Autosta on siis tulossa 1:8 GT auto satunnaiseen rata-ajoon/pihasuttailun pää-asiassa huvin vuoksi. Koppa tulee olemaan Porsche 911. Tämä konversio on vielä hieman kesken kun pitäisi vielä keksiä mitkä iskarit ja jouset laittaa autoon. Alkusuunnitelma on että iskareihin jäykät öljyt ja jousiksi jotkut jäykät myös. Mikäli jollain on ehdotuksia niin vapaasti saa ja myös pitää niitä ehdotella, ei haluaisi keksiä pyörää uudelleen :D
Palaillaan taas kuvien kera kun on enemmän saatu aikaan =)


Eli ajatuksena lähteä tossa keväällä ihan tyhjältä pöydältä hakemaan säätöjä ja kokemuksia tälläisestä pelistä. Renkaat ja kopan pistin tänään tulemaan joten enää ongelmana on tuo mitkä iskarit ja jouset laittaisi.

Eli ei muutakuin keskustelua pystyyn =)

56
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 01.03.10 - klo: 21.15 »

Hieno homma! Missäpäin vaikutat ? Päästäänkö radalle samaan aikaan (turku/helsinki/hyvinkää?)

Öljyt on makusia mutta periaatteessa voi olla aika löysätkin, jousen olis hyvä olla aika jäykkä. En tiedä löytyykö jäykkää jousta noin isoille pumpuille.

Omasta GTe:stäni tuolla http://rc10.fi/index.php?topic=42456.msg417275#msg417275

Turun suunnalla vaikutan.
Tota sun autoasi olenkin tässä myös hieman vakoillut :D
Miettisin että pitäiskö laittaa vaikka oma topikki pystyyn näille Off-Road-->On-Road konversioille. Voisi siis keskustelu olla kaikkien kokoluokkien konversioista saman topikin alla samaan tyyliin kuin tämä polttis->sähkökonversio topikki

57
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 01.03.10 - klo: 19.58 »
Edellisistä viesteistä huolimatta, mun mielestä tuo kone kyllä kelpaa hyvin alkuun.
Kyllä se pari vetoa ja yhen jarrutuksen kestää, jolla saakin hyvin 1/8 sähköauto innostuksen käyntiin. Sitten voi ostaa laadukkaampa konetta.

Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Moottorijarrulla kyllä pärjää moni. Tuossa kiinakoneessa se ei vaan pääse täysin oikeuksiinsa, kun se on niin magneetiton kone

Näistä asioista olen täysin tietoinen kyllä, tuo kiinanihme on vain sen takia tuossa että saan sitä tässä talvella hieman jossain testattua, kevääksi on tarkoitus ostaa joku laatukone.
Noista alusta-asioista haluaisin niitä ehdotuksia/kommentteja

58
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 01.03.10 - klo: 19.09 »
Tässä oma konversio melkein valmiina, auto siis HB D8 suoraan paketista ja siihen ostin Tekno RC valmiin konversio kitin eli helpolla tyylillä mennään.




Kytkin mulla olisi myös tuohon mutta mennään aluksi ainakin suoralla vedolla, vaihdetaan sitten jos ei miellytä. Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Nopariksi tulee MMM V3 ja moottorina toimii tuo 1900kV kiinanihme. Akut ovat kuvissa näkyvät Turnigyn 2*3S 5000mAh 25C Lipoja sarjassa. Ohjausservoksi tulee Savöxin 16kg vääntävä digitaaliservo. Ja vastarina tulee toimimaan Spektrum 2.4GHz moottorin lämpö ja kierros telemetrialla. Ja tulee myös erillinen BEC antamaan sähköä edellä mainituille sähköille ja lisäksi tuulettimelle mikä tule konetta jäähdyttämään.
Jospa nuo saisi loppuviikon aikana kasaan kun pääsee takaisin kotiin harrastamaan.
Autosta on siis tulossa 1:8 GT auto satunnaiseen rata-ajoon/pihasuttailun pää-asiassa huvin vuoksi. Koppa tulee olemaan Porsche 911. Tämä konversio on vielä hieman kesken kun pitäisi vielä keksiä mitkä iskarit ja jouset laittaa autoon. Alkusuunnitelma on että iskareihin jäykät öljyt ja jousiksi jotkut jäykät myös. Mikäli jollain on ehdotuksia niin vapaasti saa ja myös pitää niitä ehdotella, ei haluaisi keksiä pyörää uudelleen :D
Palaillaan taas kuvien kera kun on enemmän saatu aikaan =)

59
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 27.02.10 - klo: 19.40 »
Miten saa jarrun toimimaan kytkimen kanssa kahdella kanavalla?
Onko edes mahdollista?
Y-kaapelilla 2 kanavasta ei onnistu, koska sitten kun pakittaisi, niin jarru olisi päällä ja kytkin vaan kuluisi.

Miten hyvin keskipakokytkin toimii muutenkaan silloin kun pakitat eli sun sähkömoottori pyörii toiseen suuntaan kuin normalisti? Itellä ei kokemuksia mutta olettaisin ettei se kovin hyvin toimisi oten taitaa olla hankalaa saada kytkintä ja pakkia toimimaan sähköautossa...

60
Kyosho / Vs: inferno ve
« : 13.02.10 - klo: 21.46 »
Eipä sittenkään mitään....

Sivuja: 1 [2] 3 4