Muistuipa tuossa mieleen että onhan minulla tuolla varaston perukoilla tälläinenkin, tuli joskus viimekesänä hommattua ilman renkaita ja sähköjä, diffit lukittuna pikku projektiksi jos tekemisen puute alkaa vaivaamaan...
Ajokuntoon laiton jälkeen tulikin pari kertaa bashattua ns. extreme-tyyliin, eli niin kauan kuin auto liikkui.
Viimeisen kerran jälkeen vikalistalla oli rikkoutunut etuiskaritorni, takakoritolppa, takadiffi, kardaani, ohjausservo ja spurri, joten pistin auton osiksi ja laatikkoon odottamaan seuraavaa inspiraatiota.
Nytpä se sitten iski kun ei päässyt (=uskaltanut) Savallakaan lähteä ajelmaan tuonne armottomaan lumisohjoon.
Takadiffi korjaantui etupään vastaavalla ja koko etuvedon jätin suosiolla pois ja etuvetarit siirsin taakse. Murtuneet muoviosat hoituivat kuntoon epoksilla ja spurriksi sovittelin Revon 40-hampaisen jonka pulttasin hammaskehästä riisuttuun alkuperäiseen spurriin kiinni. Ohjausservon vaihdon jälkeen sovittelin moottoripukkiin
KD36-74-15XL 1100kv moottorin 20-hampaisella mod1 pinionilla varustettuna.
Alunperin oli meininkinä ajella kolmella kennolla, mutta pikaisten sisätilatestien jälkeen pistin vielä varuilta toisen akun kyytiin 6S setiksi, kun ei meinannut rengas tarpeeksi kohota...
Sopivasti vielä alusta madallettuna kävin ottamassa pienet maistit paikallisen marketin parkkihallissa jossa tein seuraavanlaisia havaintoja; auto on täysin ajokelvoton, ei hallittavissa edes gyron kanssa kuin ihan pintakaasulla - 100% lukko ja liukas betoni tietysti hieman vaikeuttavat ajamista. Voimaa tuntuisi kyllä olevan, jos sen vain saisi jotenkin välitettyä ajoalustaan.
RC-Calculations:in laskuri antoi seuraavanlaista dataa kokoonpanosta:
Differential Ratio: 3.091
Transmission Ratio: 1
Other Ratio: 1
Spur Tooth Count: 40
Pinion Tooth Count: 20
Total Voltage: 22.2
Motor KV: 1100
Tire Diameter (inches): 3.93
Tire Ballooning (inches): 0.5
Motor Current Draw: 45
Motor coil Ω: 0
Spur/Pinion Ratio: 2 : 1
Total Ratio: 6.182 : 1
Tire Circumference (inches): 15.49 inches (393.4 mm)
Total Motor Speed: 24420 RPM
Vehicle Speed: 57.94 mph (93.07 km/h)
Effective KV Value: 1100
KT constant: 1.23 oz-in/A
Motor Torque: 0.29 ft-lbs
Final Torque: 1.78 ft-lbs
Final Power: 999 watts (1.3 HP)
Pitää tässä joskus kokeilla kuivalla asfaltilla, jos voimansiirto vielä rankaisua kestää...
Lopuksi vielä parit kuvat vempeleestä: