Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

  • Winter Jumps I / Tampere: 21.11.09
  • Winter Jumps II / Hyvinkää: 05.12.09
  • Winter Jumps III / Espoo: 09.01.10

Kirjoittaja Aihe: Winter Jumps 2010 - 2011  (Luettu 117158 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #300 : 28.12.09 - klo: 00.45 »
Mikäli et ole sijoittunut WJ kilpailussa tai maastosarjan kilpailussa oliko se nyt parhaaseen kolmannekseen... saat ajaa millä haluat.
Kuitenkin vain yksi rengas satsi ekasta alkuerästä lähtien.
Eli viimeistään ekan alkuerän jälkeen renkaat merkitään ja niillä pitää sitten ajaa koko päivä loppuun.
Jos siis et ole ajanut kumpaakaan sarjaa aikaisemmin niin saat ajaa millä renkaalla haluat.

Mikäli olet ajanut ja sijoittunut tarpeeksi hyvin niin säännöt sanoo että ajat silloin takarenkaana Schumacherin minipin renkaalla.
Eturengas on edelleen vapaa.
Kiitoksia tästä todella paljon. Nyt ollaan asiasta perillä ja hyvä niin.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #301 : 11.01.10 - klo: 19.07 »
Haku ei osannut sanoa (tai en osannut hakea), milloinkas WJ-JKL kisat olikaan?

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #302 : 11.01.10 - klo: 19.11 »
Haku ei osannut sanoa (tai en osannut hakea), milloinkas WJ-JKL kisat olikaan?
Katoppa viesti nro.1 tästä samasta ketjusta, en kiusallanikaan kerro vastausta  :wink:
Old fart

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #303 : 11.01.10 - klo: 19.19 »
Kappas, ei aina osaa heti katsoa ilmeisimmästä paikasta. Tälläinen on mulle jokapäiväistä tyyliin: mihis mä ne avaimet laitoin? No taskuun!  :grin:

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #304 : 15.01.10 - klo: 11.39 »
Joensuun kisapäivä ehdotus. 3.4 tai 10.4.2010. Eli WJ päätöskisan jälkeen nämä ajankohdat. Ajellaanko vielä sarjan jälkeen kovavauhtisimmalla sisäradalla?  :roll:
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #305 : 23.01.10 - klo: 20.32 »
Tässäpä se nyt on: 11.4.2010. Kisa päivä on sunnuntai, mutta reenivetoja pääsee ajamaan lauantai iltana. Kisakutsu, aikataulut + muu inffo myöhemmin.

-Petri
-Goldi

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #306 : 08.02.10 - klo: 20.16 »
varmaan löytyy tästä säikeestä mutta tarviiko kun tulee ajaan niin akuissa olla niitä tarroja kokonaisena vai voiko ne olla repeytyneitä??

ps:siis tarkoitan niitä oliko ne nyt niitä efra tarroja
Ny muuten hajos joku :D

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #307 : 08.02.10 - klo: 20.19 »
Aiheen ensimmäisessä viestissä on vastaus (eli ei tarvitse).

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« Vastaus #308 : 08.02.10 - klo: 20.25 »
ok. ajattelin että kiinan akuissa ne ei pysy varmaan yhtään niin kun just käytän niitä kiinan akkuja.
Ny muuten hajos joku :D

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #309 : 02.09.10 - klo: 07.05 »
Kausi 2010 - 2011 lähestyy, se toteutetaan 4-6 osakilpailulla, kunhan saadaan vielä vahvistukset kisapaikkakunnilta ja kisa-ajoista. Eli minulle voi laittaa viestiä (email), mikäli on halukkuutta / puitteet järjestää WJ-tason kisat ensi kaudella. Jos on toiveita ajankohdan suhteen, niin sekin kannattaa ilmoittaa samalla.

Ajankohdiksi on alunperin kaavailtu seuraavaa:
1. kisa lokakuussa
2. kisa marraskuussa
3. kisa joulukuussa
4. kisa / WJ-finaali kevätpuolella

Ja jos vedetään useammalla kisalla, niin etsitään sopivat rakoset niille kisoille, tammikuun alkupuolelle ainakin mahtuu helposti yksi kisa.

Mahdolliset kispaikkakunnat (kaipaavat vielä vahvistukset):
Espoo
Turku
Nokia
Jyväskylä
Joensuu

Luokkina ajettanee ensi kaudella M2-10 ja M4-10 (pääluokat), lisäksi ilmeisesti SC. Onkos 1/18-porukalla halukkuutta lähteä ajamaan, entäpä minne laitetaan M2-10 Truckit, ne kun eivät oikein viime kaudella mahtuneet samalle radalle M2-10 -autojen kanssa. Olisiko sopivampi paikka SC-ryhmä?

Viime talvena oli porukkaa ajamassa jo sen verran (esim. Espoo), että alkoi tulla ongelmia saada mahtumaan kaikki ajot yhdelle päivälle. Olisiko siis syytä ajaa kaksipäiväisiä kisoja?

Laitetaan tähän pystyyn keskustelua asiasta, juupas-eipäs väittelyä ei tarvitse täällä aloitella, perusteltuja vastauksia kylläkin.

Tehdään ensi talven WJ-kaudesta MM-vuoden mukainen!

Matti / WJ

P.S. Loppuun vielä fiilistelyä (2005 - 2010)


http://www.youtube.com/watch?v=Ct6JIvFp35A
http://www.youtube.com/watch?v=6NvgdVyjd9o&feature=related

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #310 : 02.09.10 - klo: 09.20 »
Viime talvena oli porukkaa ajamassa jo sen verran (esim. Espoo), että alkoi tulla ongelmia saada mahtumaan kaikki ajot yhdelle päivälle. Olisiko siis syytä ajaa kaksipäiväisiä kisoja?
WJ sarjassa kun on kokeiltu monia asioita varsin onnistuneesti niin miten olisi jos taas kokeiltaisiin hiukan muutosta?

Tuo kaksipäiväisyys pidentää viikonloppua aika raakasti käytännössä viikonlopusta tulee 3 päiväinen, miten olisi jos lauantai reeniä ja sunnuntai kisa?

Kisapäivänä ajettaisiin vaikka sitten 1 reeni kierros ja 2 alkuerää mutta sitten olisi muutamat semit ja finaalit eli nousun mahdollisuus olisi päivän mittaan? Ei menis aikaa niin paljon noihin alkuerien tahkoamiseen vaan pääsisi kisaamisen makuun.

Ja kaikki erät koitettaisiin ajaa 10 auton erinä vaikka joillain radoilla tulee ahdasta mutta sitähän se talvikausi on...

Edit: korjasin tuota päivä hommaa olin ajatuksissa kirjotellu ihan mitä sattuu :)
« Viimeksi muokattu: 02.09.10 - klo: 10.59 kirjoittanut sakke_ »
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #311 : 02.09.10 - klo: 10.54 »
Viime talvena oli porukkaa ajamassa jo sen verran (esim. Espoo), että alkoi tulla ongelmia saada mahtumaan kaikki ajot yhdelle päivälle. Olisiko siis syytä ajaa kaksipäiväisiä kisoja?
Tuo kaksipäiväisyys pidentää viikonloppua aika raakasti käytännössä viikonlopusta tulee 3 päiväinen, miten olisi jos perjantai reeniä ja lauantai kisa (vaihtoehtoisesti la/su)?

Tuota perjantaita ei ehkä ole hyvä ottaa kisaviikonloppuun mukaan, koska yleensä se on työpäivä kaikilla. La ja su toimisi paremmin, formaatti olkoon sitten mika vaan...
« Viimeksi muokattu: 02.09.10 - klo: 11.58 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #312 : 02.09.10 - klo: 10.58 »
Mahdolliset kispaikkakunnat (kaipaavat vielä vahvistukset):
Espoo
Turku
Nokia
Jyväskylä
Joensuu


Tuosta voi ainakin heti pyyhkiä tuon Espoon...
Espoossa ei ole rataa, eikä tule.
Uusi rata tulee Vantaalle myyrmäkeen.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #313 : 02.09.10 - klo: 11.03 »
Oulu olis myös kiinnostunut kisan järkkäämisestä mahdollisesti, ajankohta ei vaan sovi nyt syksylle eikä sille ajalle kun FTT kausi on menossa eli ois myöhään keväällä.... :/
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #314 : 02.09.10 - klo: 11.04 »
Onko rengassääntöön tulossa muutoksia? Mielestäni yksityyppirengassääntö toimi hyvin. Ainoastaan valittu rengas oli mielestäni liian pitävä turffi radoille. Jos turffilla meinataan ajaa jatkossa ehdottaisin schumin mini spikea renkaaksi. Eikös mini spikella ajettu esim. 2010 PM:t turffilla.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #315 : 02.09.10 - klo: 11.32 »
Ajetaan samoilla ku kesällä niin on enemmän crossimeininkiä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #316 : 02.09.10 - klo: 11.39 »
Onko rengassääntöön tulossa muutoksia? Mielestäni yksityyppirengassääntö toimi hyvin. Ainoastaan valittu rengas oli mielestäni liian pitävä turffi radoille. Jos turffilla meinataan ajaa jatkossa ehdottaisin schumin mini spikea renkaaksi. Eikös mini spikella ajettu esim. 2010 PM:t turffilla.

Onko turffia muualla kuin Nokialla? Vantaalle ei käsittääkseni turffia hommata.

Renkaitten suhteen olisi ihan kiva jos voisi ajaa loppuun kesän kisakumeja - holeshot.

voitaisiinko sallia esim. kaksi rengasta? Joku schumi joka on tod.näk. must rengas jos haluaa pärjätä ja holarit joita kaikilla pyörii nurkissa.

Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #317 : 02.09.10 - klo: 12.25 »
Renkaiden osalta toivoisi pidon vähenevän vs. viime vuosi, jotta olisi lähenpänä krossi henkeä. Yksityyppi rengas toimi tosi hyvin viime vuonna ja toivottavasti olisi myös tulevalla kaudella tai korkeintaan kaksi vaihtoehtoa, jos erinlaiset radan pinnat sen vaatii. Tietysti spekulointia ja päätöksiä helpottaisi tiedot tulevien ratojen pinnoista.

Jos sattuu, että on useita pintoja, jotka poikkea paljon toisistaan, niin silloin voi tulla turhan paljon kompromissejä ajettavuuden suhteen, jos on yksi rengas vaihtoehto. Esim mini spike hyvä turffilla, mutta miten toimii matolla, laatalla tai betonilla... Tälloin voisi alustojen mukaan olla pari eri rengasta määritetty, niin että tietylle radalle/alustalle yksi rengas ja taas tietyille tietty...

Mielestäni krossimaiseen ajettuvuuteen kannattaa panostaa rengas valinnoissa, nimittäin se varmasti vaikuttaa sisäkrossin "laadukkuuteen" ja samalla myös suosioon...

Edit: tarkennettu asiaa, alleviivattu lisäys
« Viimeksi muokattu: 02.09.10 - klo: 12.37 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #318 : 02.09.10 - klo: 12.35 »
Vantaalle tulee nykyisten suunnitelmien pohjalta materiaaliksi kivilaatta ja hyppyihin matto joten Spike tuskin toimii. Minipin, Holari ja 3Racing on varmaankin niitä jotka tuolla tulee pelittämään?

Tuskin on kovin vaikeaa laittaa sääntöihin Shumin lisäksi kesäkauden sallitut renkaat, niitä kun on monella pakissa kesän jäljiltä. Eiköhän yksityyppirenkaiden määrääminen ole enemmän kaupallinen syy kuin mikään muu, tästä syystä olen näitä monopoleja vastaan, oli luokka mikä tahansa. 
Kylätason RC-kuski.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #319 : 02.09.10 - klo: 12.40 »
Yksi ehdoton etu viimekaudella oli se että renkaita ei saanut enää käsitellä mekaanisesti eikä kemikaalisesti. Helpotti elämää kummasti ja varmasti pudotti kynnystä tulla kisaamaan.

Toinen toimiva sääntö viimekaudella oli se että renkaita sai käyttää vain 1 kierroksen/kisa niin jäi sekin taktikointi pois että missävaiheessa renkaita on vaihdettava ja samalla alensi kustannuksia kun ei tarvinnut ostaa joka kisaan useita kierroksia renkaita.

Tuo ratojen pinta on kyllä vaikuttava tekijä siihen millä renkaalla kannattaa ajaa. Spike toimii parhaiten pitkällä/keskipitkällä turffilla. Pinni taas toimii parhaiten lyhyellä turffilla, matolla ja lattialla. Holari toimii taas vain savella ja "hiekalla". Jos radoilla olisi riittävästi vaihtelua pinnassa pidon ja röykkyisyyden välillä niin renkaiden väliset erot olisivat vähän pienemmät. Mutta missään nimessä foameja ei saa enää sotkea krossiin mukaan kun niistä on päästy kerran eroon.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #320 : 02.09.10 - klo: 12.56 »
Eiköhän yksityyppirenkaiden määrääminen ole enemmän kaupallinen syy kuin mikään muu, tästä syystä olen näitä monopoleja vastaan, oli luokka mikä tahansa. 
Sen kuvan sain viimekauden rengas säännöstä että siinä koitettiin hakea harrastajille helppo toimiva ja aina saatavilla oleva vaihtoehto verrattuna sitä edeltäneeseen wj kauteen. Jos satut muistamaan kyseisen kauden niin rengas temppuilu alkoi mennä todella vaikeaksi oli foamia, kiina rengasta, holaria, hiottua holaria, hiottua kiinalaista, kemiallista käsittelyä lyhyttä ja pitkää, koskematonta rengasta yms yms yms, ja kun rengas vaihteli aivan älyttömästi riippuen siitä mitä milloinkin joku sattui jostain löytämään.

Itse ainakin toivoisin että rengas olisi kestävä ja toimiva ilman suurempaa jumppaamista ja ennenkaikkea että kaikilla on saatavilla samat kumit ettei tule sitä että joillain on nopea rengas ja muut joutuvat ajamaan niillä mitä sattuu saamaan.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #321 : 02.09.10 - klo: 12.56 »
Olen ajellut minipinnillä hieman huopamatolla...
Lähinnä ulappatorin pikkuradalla tuli rullailtua. (Matto tosin oli ymmärtääkseni hieman eri kuin mitä turistibaanoilla)
Pito oli ihan mukava, eli auto meni hieman luistossa mutta silti pitoa oli.
Vastas aikalailla sliksiä minipinniä turffilla.
Tosin nappulat kulu nopeesti.
Minipinni toimii varsinkin kuluneena oikein hyvin pitoaineen kanssa liukkaalla laatalla.
Ilman pitoainetta ei.
3Racing pitää liukkaalla alustalla varmasti parhaiten (mikäli siis pitoaineet ei ole sallittuja) ja huopamatolla pito on kuin kiskoilla vetelis.
Proolainit tomii melkein alustalla kuin alustalla ihan kivasti... mutta vaatii pitoaineen.

Kaikista näistä vaihtoehdoista ehdoton oma suosikki liukkaalla alustalla oli 3Racing.
Auto menee hallitussa luistossa ja kaikista kokeilemistani renkaista lähimpänä savikrossia.
Nämä kokemukset siis model exposta.

Eli näillä tulevilla alustoilla taitaa olla aika mahdoton tehdä yksityyppirengas sääntöä.
Tai jos sen tekee niin on sallittava pitoaine radan mukaan.

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #322 : 02.09.10 - klo: 13.03 »
Taas tätä rengashommaa..  :tongue: Ei vaan hyvä että puhutaan asiaa.

Nokialla rata saatettu uuteen malliin, sitä lyhyttä astroa edelleen pintana. Tuo HoleShot 2.0 oli todella miellyttävä yllätys myös astrolla, PALJON parempi kuin vanha ja todella mukava ajeltava. Liukkailla osilla ei pidä tietty yhtä paljon kuin Schumin kumiseokset (MiniPin ja MiniSpike). Ajettu myös toisella Maastosarjan renkaalla eli JC DD, ei ongelmia, pehmeämpi vielä ajaa kuin Holari. Sillä alustalla ainakin toimii kaikki kivasti ja kestää myös. Silti vapaan renkaan kannalla. Samat äijät kärjessä kuitenkin.

Nokian rata suunniteltu paljolti SC:tä silmälläpitäen myös, joten aikas jouheva rata kyseessä. 8 kuskin erät ja finaalit kyllä siellä paljon järkevämpiä. M8e ei sinne kyllä oikein turvallisesti kisamielessä mene.

Ai joo, kaipa se Nokia sitten ilmoittautuu taas pitäjäksi. On siitä ainakin juteltu täällä jo.

Ei liikaa luokkia samalle päivälle, Espoon kisa jo turhan pitkä päivä pitkine taukoineen viime vuonna.
Kaksipäiväisyys ei ehkä rasita kuskeja niin paljon (tai no riippuu onko hotellissa yötä), mutta järjestäjiä kylläkin. Tosin jos eriä alkaa olla yli 7kpl (56-70 kuskia) alkaa päivä pidentymään aika pitkäksi, tai tarvii karsia ne aamun reenit minimiin (1, ponderijuttuja varten).

Tulipa tässä taas vuodatettua..

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #323 : 02.09.10 - klo: 13.04 »
Eli näillä tulevilla alustoilla taitaa olla aika mahdoton tehdä yksityyppirengas sääntöä.
Tai jos sen tekee niin on sallittava pitoaine radan mukaan.
Tuo pitoaine vaan aiheuttaa sen älyttömän rumban mitä oli sillon aikaisemmilla kausilla ja päivän mittaan rataan muodostuu yksi linja jossa on kaatopito ja muualla ei mitään jolloin ohittaminen muuttuu todella vaikeaksi ja hommasta tulee taas kiskoilla ajamista.

Niin lisäämpä nyt vielä tämän jutun viel renkaasta niin ei tartte floodata näitä postauksia tänne. Oli sitten rengassääntö mikä tahansa niin toivoisin että valittavan renkaan kauppiaat sitoutus siihen että oli rengas mikä tahansa niin sitä olisi saatavilla kisapaikalla joka kuskille kierros tai riittävä määrä silloin vältytään siltä ongelmalta mitä aikaisemmin oli.

Edit:lisäys vielä renkaasta
« Viimeksi muokattu: 02.09.10 - klo: 13.11 kirjoittanut sakke_ »
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #324 : 02.09.10 - klo: 13.11 »
Omat kokemukset proolainin kestävyydestä turffilla ei ole kyllä hyvät.
Kisapäivänä menee varmasti kolme sarjaa mikäli ilman pitoainetta pitää ajella.
Pitoaineen kanssa kun tuo rengas toimii sliksinä.


Sakke...
Mikäli ajetaan liukkaalla alustalla niin pitoaine ei todellakaan tuo rataa kiskopitoa.
Eikä varsinkaan yhteen kohtaan, vaan rata pitää silloin kivasti kaikkialla missä ei ole pölyä.
Tämä nähtiin modelexpossa.
Itseasiassa pitoaineen kanssa oli ihan kiva ajaa kilpaa... tosin pitoa olis saanu olla vähemmän että olis ollu enemmän krossia.
Edellisillä kausilla... no edellisillä kausilla ajettiinkin huopamatolla ja viimetalvi turffilla.
Nyt ajetaan kiiltävällä laatalla, turffilla... ehkäpä huovalla...

Pitoaine ei aiheuta mitään älytöntä rumbaa.
Puhuinhan siitä että pitoaine katsotaan ratakohtaisesti.
Jos esim tosiaan ajetaan schumilla niin myyrmäessä on sitten aivan turha edes järjestää kisoja mikäli pitoaine on kielletty.
Sama olis siirtyä myyrmäen luisteluradalle... saatais enemmän näkyvyyttäkin.

Koko rengas touhusta tekee vaikean ainoastaan se että tänätalvena ratojen pinnat tulee olemaan niin erilaiset.
Viimetalvena ajettiin hyvinpitkälti samanlaisissa olosuhteissa jokainen kisa.
Tänätalvena se ei tule toteutumaan.
« Viimeksi muokattu: 02.09.10 - klo: 13.14 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #325 : 02.09.10 - klo: 13.16 »
Mikäli ajetaan liukkaalla alustalla niin pitoaine ei todellakaan tuo rataa kiskopitoa.
Eikä varsinkaan yhteen kohtaan, vaan rata pitää silloin kivasti kaikkialla missä ei ole pölyä.
Tämä nähtiin modelexpossa.
Pitää varmasti paikkansa yhden kisan osalta mutta kun ajetaan samalla radalla pidempään niin ongelmia tulee. Ainakin meidän JKL:n radoilla on näin käynyt. Ja muuttuihan se viimetalven Espoon rata yllättävän paljon siitä "liukkaalta" kohdalta kisa päivän mittaan kun ne muutamat korrit ajoivat pitoaineella.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #326 : 02.09.10 - klo: 13.23 »
Se oli espoo...
Ja se muuttui juuri siksi kun taas krossissa ei ollut pitoaine sallittua.
Ja koska ulappatorilla oli paljon hiekkaa ja liukkaiden mutkien linjan ulkopuolella oli irtohiekkaa AINA...

Liukkaalla alustalla pidotettu schumi pitää tasasesti linjalla ja sen ulkopuolella... niinkauan kun ulkolinjalla ei ole pölyä.

Eniveis... mun pointti on ihan puhtaasti se että mikäli schumi on taas se rengas millä ajetaan ja pitoaine ei ole sallittu millään radalla niin myyrmäessä on suoraan sanottuna aivan turha WJ kisoja edes haaveilla.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #327 : 02.09.10 - klo: 13.28 »
Ai käyttikö jotku CORReista pitoaineita Espoossa.. no jopas jotain ja se selittääkin.. Sen tiedän että Model Expossa niitä käytettiin ja kun aloin itsekin käyttää niin sijoitus vaihtui puolivälistä kärkeen. Olis pitänyt käyttää alusta asti.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #328 : 02.09.10 - klo: 13.39 »
Ai käyttikö jotku CORReista pitoaineita Espoossa.. no jopas jotain ja se selittääkin.. Sen tiedän että Model Expossa niitä käytettiin ja kun aloin itsekin käyttää niin sijoitus vaihtui puolivälistä kärkeen. Olis pitänyt käyttää alusta asti.

käsittääkseni pari autoo kokeili pidotusta, jossain Espoon kisassa. Yleisesti ajettiin ilman.

Kisat tuli ajettua läpi testaten kaikenlaisia pieniä juttuja, kuten pitoainetta alustan ja korin korkeuksia. Juurikaan millään näistä ei ollut radikaalia merkitystä vauhtiin, ei ainakaan kierrosaikojen perusteella.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« Vastaus #329 : 02.09.10 - klo: 13.55 »
Olihan siellä Espoossa kivilattia -osuuksia joten jos siinä alkoi luistelemaan (vaikka osuman tuloksena) niin olen yllättynyt jos siitä (siis pidottamisesta) ei olis saanu etua. Expossa toki tuota päällystämätöntä alaa oli enemmän ja siellä ilman pitoainetta ei ollutkaan kärkeen asiaa jos ei itsekin käyttänyt.  No nämä on menneitä... jatkakaa aiheesta.
Kiitos 20 vuodesta!