olen itse enemmän perehtynyt 1:1 turboihin, mutta eiköhän tässä päde samat periaatteet. mitä suurempi täyttö saadaan sylinteriin (ilman ja nitron seosta) sitä enemmän tehoa.
jos pääneulaa käännetään tehdasasetuksiin ja siitä vielä 1/4 rikkaammalle on täyttöasteen oltava parempi kuin jos tehdasasetuksista on kiristetty neulaa esim 1/4 kierrosta, jolloin kone polttaa enemmän nitroa tuottaen samalla enemmän tehoa
tuossahan luvataan että remmiahdin lisää koneen ilmanotto kykyä, jolloin on myös pakko lisätä nitron syöttöä avaamalla pääneulaa ja tämä yhtälö enemmän ilmaa + enemmän nitroa = enemmän tehoa olettaen että koneen lämmöt pysyvät samoina ilman remmiä ja remmin kanssa
mutta jos konetta ei saada samoihin lämpöihin lisätyn nitron virtauksen jälkeen ei lisä nitrosta ole hyötyä, koska silloinhan kaikki nitro ei pala.
esim:
ilman remmiä lämmöt 120c = puhdas palaminen optimaalisella seoksella vaikka 2.5hp
remmillä ja lisätyllä nitron virtauksella 120c = puhdas palaminen optimaalisella seoksella on pakko olaa yli 2.5hp, koska kone polttaa enemmän nitroa, joka palaessaa tuota tehoa tekee.
esimerkkinä 1:1 autot jos sama auto vie 5 litraa löpöä satkulla, tai kunautoon asennetaan turbo vie se sen jälkeen noin 8 litraa satkulla ilman että menee laihalle, joten lisääntynyt ilma tarvitsee lisää löpöä tai mennään laihalle, jolloin lämmöt karkaa.
lisääntynyt löpön poltto tarkoittaa lisää tehoa.
tulipahan taas selitettyä vaikeasti toivottavasti auttaa edes jotakuta hieman.