Toi on ihan totta. Mutta tuo 2.0TDI on myös pumppusuutin kone... Ainoa ongelma on diisel autoa virittäessä voimansiirron kestävyys. Luonnollisesti siihen vaikuttaa eniten ajotapa, mutta vakio kytkin harvoin kestää Diiseleissä juurikaan enempää tehoa, kun mitä vakiossa on. SCF:n sivuilta voi käydä lukemassa miten yhellä sun toisella kytkin luistaa isoilla vaihteilla (niin 90hp kun 150hp tdi) ja muuta mukavaa. Eli mielummin se isompi vaihtoehto jossa jo vakiona on enemmän tehoa eikä tarvitse virittää. Harvoin uuden auton hankinta kaatuu 2.000 euroon enään kun kumminkin kyseessä on jo useiden kymmenien tuhansien eurojen rassi. Toinen luku on sitten ABT ja muut pajat jotka ITSE ottavat vastuun takuun muodossa, jos autossa jotain ongelmia ilmenee. Kaikki merkkivalojen vilkkumiset sun muut, ei oo yksikään tuttu koskaan moisista kertonut. Mulla ainoa kokemus aiheesta on edellistä 90hp tdi:tä virittäessä kueberlin boxilla oli, että kun veivasi liikaa syöttöennakkoa, alkoi hehkun merkkivalo vilkkumaan, mutta eipä se autokaan enään meinannut millään pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä. Muuten se pelasi hyvin makso vähän ja ajoi asiansa ihan ok. Nytten ei kyllä oo enään mitään mielenkiintoa edes moiseen hommaan, mutta kivahan se on kavereiden viritys tuohuja katella.
Tosta kestävyydestä on myös rajuja poikkeuksia kuten BMW:n valmistamat 330/530d autot. Niistä en oo kuullut kellään hajonneen/luistaneen mitään. Kaverilla on sellanen ihan kunnolla rakennettu/viritetty ja erittäin hyvin on kamppeet kestäneet.