RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: moukari - 02.10.08 - klo: 10.13

Otsikko: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: moukari - 02.10.08 - klo: 10.13
Moro jeesatkaa vähän mitä preppauksia pitää autoon tehdä enen ku se on iskussa? Diffeihin/slipperiin mitään niksejä? Setuppi vinkkejä? 
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: Catiska - 02.10.08 - klo: 15.34
Onko auto vakio vai sisältääkö jotain "virityksiä". Onko perusversio vai WE?
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: Stilo - 02.10.08 - klo: 16.46
parit vinkit mitä itelle ainakin tuli mieleen:
-Ylälinkkien sisäkiinnitykseen pitemmällä kierteellä olevat pallot ja mutterit kannattaa myös vaihtaa alumiinisista isompiin teräksisiin, löystyy muuten jatkuvasti. RC-Pisteeltä pitäs löytyä kumpiakin.
-Takapinnin kiinnityksen setscrew kannattaa vaihtaa ihan normaaliin ruuviin asson kultasen avaimen kannalla. Tukivarsia joutuu kuitenkin vaihtamaan ja normaali ruuvi tässä kohdassa ei haittaa mitään. Jos takapinnit ei tahdo pysyä kyydissä niin lovi ruuvin kohdalle.

Muuta huomioitavaa ei nyt ainakaan heti tullut mieleen. Kunhan pitää vaan kasan varsinkin etutukivarsia mukana niin pitäs mennä ihan hyvin. Niitä tukivarren ulkopään pinninkiinnitysruuveja kannattaa myös ottaa varalle, joko häviää tai pyöristyy. Etuiskarituki saattaa räksähtää osittain rikki, mutta toimii vielä vähän hajonneena pitkään. HotBodiesin onewayn pitäisi Bj4:ään ja on huomattavasti halvempi kuin asson oma.

Perussetuppina vois lähtee  edessä  ae 35w öljy ja vihreä/hopea jousi  ja takana ae 25w  ja vihreä jousi.
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: moukari - 02.10.08 - klo: 21.55
ootteko ajanut onewaylla ku tuntuu että auto on tällä setupilla mikä nyt on niin tautisen agressiivinen kääntymään,
takalinkki on pitkänä se tuntu aavistuksen rauhottavan autoa. edessä hopeinen 40wt, takana vihreä 35. 
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: horna - 18.10.09 - klo: 16.32
olisko jollakin tietoa bj4:sen välityksistä. Onko sama kun asso B44? Ja jos löytyy vinkkiä Sliperyn säätöön, pitääkö ottaa irti vai voiko säätää paikallaan?
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: Heuli - 18.10.09 - klo: 16.43
Molemmissa autoissa on samanlaiset kartiorattaat diffibokseissa eli sisäinen välityskin on sama. Slipperi tuossa BJ4:ssä oli yleensä mallia luistaa/ei luista, jälkimmäistä tuli suosittua (eli kireelle) :wink:
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: horna - 18.10.09 - klo: 22.27
Kiitos vinkistä Heuli. Taidan pistää auton kuitenkin atomeiksi niin tutustun sen sliperyn sielunelemään... kun auto tuli käytettynä. Tuo ohjekirja mikä tuli mukana ei kovin tarkkoja neuvoja anna säädöstä kasauksen jälkeen. enkä ole edes 100% varma että on edes alkuperäinen.Spurrinkin voin vaihtaa samalla tuoreenpaan/sopivampaan.Onko ratastus ehdotuksia LRP 3.0T koneelle?
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: Stilo - 18.10.09 - klo: 22.47
Meinaat jotain huippunopeusennätyksiä hakea? Kantsii varaa riittävästi kartioraittaita, ei oo suunniteltu "ihan" tommossille tehoille, sen slipperinki saa kiristää ihan tappiin saakka tolla koneella. Jos ny välttämättä haluaa auton tuhota niin laita nyt edes niin pieni pinjoni ja niin iso spurri kun paikalleen mahtuu, säästyy ees se kone.
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: horna - 19.10.09 - klo: 11.54
Joo nopeuttahan tässä haetaan ja ajattelin lähteä liikkeelle noista touring car välityksillä mitä tuon koneen specseissä oli. Ja tolkku on mukana ja giganen radio jolla voi vähän lähtöjä rajoittaa...Saapahan samoa sitten kyseliöille ettäpaljonko BJ4 kulkee. Motti on menossa veneeseen, nyt vaan tämmönen testi...Laakerit ajattelin laittaa uusiksi ennen nopeusennätystä. Täytys hommaa joku Gps jolla nopeuden saa todennettua. Jos homma onnistuu niin laitan sitten lisää infoo. Tavoite on n 100 kmh. :evil:
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: ma-de - 19.10.09 - klo: 16.20
100 km/h on helppo saada.
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: horna - 23.10.09 - klo: 10.18
Joo se sliperyhän lähtee siitä keskipukista 4:llä ruuvilla, eli hienosti suunniteltu. samalla tuli vaidettua spurri ja laakerit. Vielä pyöränlaakerit vaihtoon ja kone niin aletaan olla testi kunnossa. Ajattelin että viileä ilma edesauttaa koneen jäähdtystä, kun alkaa välityksiä pidentämään. Olisko kellään mitään hyvää rengasta suositella nopeustestiin ko. autoon?
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: horna - 23.05.10 - klo: 23.29
Kyllä täytyy sanoa että kyllä BJ4 on luja auto. Muutamat etutukivarret on päreiksi mennee ihan omasta tai kaverin ajo virheestä. Kun muut autot hajoo niin päivän pelastaa BJ. Ehdottomasti voin suositella autoa, ainut ongelma on tuo varaosien saanti tulevaisuudessa. Kun ovat lopettaneet ko. auton valmistuksen :angry:. Itse Kaipaisin sitä pientä etupuskuria, mistään ei tunnu enää löytyvän. Eipä ole vielä saanut asennettua tuota 3.0T konetta, ehkä joku päivä...
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: Funk - 25.05.10 - klo: 16.48
Muokkasin B44 etupuskurista sopivan. Tai ainakin riittävän lähelle sopivaa.
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: horna - 25.05.10 - klo: 18.06
Joo täytyy kai itsekin tehdä. Menee nuo ruuvien kannat ja se alu "palkki" läjään. Korin jämäpalasta tein jonkinlaisen suoja, mutta ei se kauan kestänyt. Kävikö tuohon etudiffiksi asson B44:n diffi, kun itsellä on tuo oneway ja haluaisin kokeilla tavallisella?
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: Funk - 27.05.10 - klo: 16.50
Ei ne muistaakseni olleet ihan samat. Kannattaa RC-pisteestä kysyä, BJ4:ssä tais olla jonkun NTC3:n aski. En ole aivan varma.
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: ma-de - 27.05.10 - klo: 17.27
http://www.jconcepts.net/files/BJ4_ExplodedView1.pdf (http://www.jconcepts.net/files/BJ4_ExplodedView1.pdf). Ton mukaan käy B44 diffi.
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: horna - 27.05.10 - klo: 20.01
http://www.jconcepts.net/files/BJ4_ExplodedView1.pdf (http://www.jconcepts.net/files/BJ4_ExplodedView1.pdf). Ton mukaan käy B44 diffi.
Kiitos linkistä Ma-de. Tuli tuossa mieleen että saattaisi olla hyvä nopeustestissä olla normidiffi edessäkin, sitten kun pitääisi jarruttaa... SPX bullet reverse:stä pakki pois päältä, ettei ala sutii pakille satasen vauhdista :tongue:. Ehkä täytyy laittaa ABS päälle radiosta. Renkaiksi varmaan Road Rage:t taakse , mitäs eteen?
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: Funk - 27.05.10 - klo: 20.25
http://www.jconcepts.net/files/BJ4_ExplodedView1.pdf (http://www.jconcepts.net/files/BJ4_ExplodedView1.pdf). Ton mukaan käy B44 diffi.

Jees kiitos korjauksesta, mulla ei ole ollut molemmat auki vierekkäin ja kuvittelin niissä olevan jotain pientä eroa. Toi on tosi hyvä räjäytyskuva, kun näkee mitä osia voi haalia muista autoista. TL numeron edessä tarkoittanee team losia?
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: RC-Piste - 27.05.10 - klo: 20.39
BJ 4:sse on sama diffi kuin Asson NTC 3 ratapolttiksessa, tässä diffissä on isommat diffilevyt kuin B44:sen diffissä. B44:sen diffin pitäisi käydä BJ 4:een.

Molempia diffejä sekä diffin osia löytyy varastosta.
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: horna - 28.05.10 - klo: 00.14
Hieno homma, Täytyy soitella, olis muutakin asiaa. Tämä on näiden foorumeiden parasta antia, tietoa jaetaan harrasajien kesken. Ja jos maahantuojakin vielä kerkee vastaamaan netissä, niin upeeta sanon minä.Kiitokset kaikille, ja koetan saada jotain dataa tännekin, noista testeistä. (AGPS) dataa niin ei tarvii Mutu periaatteella lähteä kirjoittelemaan. En vain ole mikään nörtti, joten voi ottaa aikansa. Harmi, että näin hyvän auton valmistus on lopetettu. :sad:
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: Stilo - 28.05.10 - klo: 00.21
Harmi, että näin hyvän auton valmistus on lopetettu. :sad:

Miksi jatkaa valmistusta kun selkeästi monelta osin parannettu versiokin on kaupoissa puolet halvemmalla... Vaikka Bj4 olikin varsin hyvä auto monelta osin, on B44:ssä ihan oikeasti mietitty juttuja paljon pidemmälle.  :wink:
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: horna - 28.05.10 - klo: 18.00
Joo ne losin kääntöpalat käy BJ:hin. Samassa paketissa oli myös hubi eli se osa mikä tulee etutukivarsien päähän, sitä en ole kokeillut kun omassa on nuo alumiiniset. Jossakin oli juttua että Tamiyan 501:sen etutukivarret kävisi BJ:hin kun suurentaa reijän.
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: ma-de - 28.05.10 - klo: 18.16
Tamiyan etutukivarret saa käymään, mutta mun mielestä turha vaiva.
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: RC-Piste - 28.05.10 - klo: 19.53
Tamiyassa käyttivät joskus Asson tukivarsia kestävyyden takia. B44:sen tukivarret käyvät BJ4:een pienellä modauksella. B44:sen tukivarret ovat kestävämmät kuin JC:een orkkikset.

Auton valmistus lopetettiin, kun Asson B44 auto tuli markkinoille. Aikanaan Asson teami kuskit ajoivat BJ:llä ja sen pohjalta Asso valmisti B44:sen.
Otsikko: Vs: J-Concepts BJ4
Kirjoitti: horna - 29.05.10 - klo: 00.11
No hyvä tietää että nuo B44:sen tukivarret käyvät myös, ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan. Siis itsellä on kyllä vähäksi aikaa nuita tukivarsia, mutta sitten kun ne loppuvat niin sitten varmaan kokeillaan noita vaihtoehtoja. Varmaan seuraaja BJ:lle on sitten B44, sen verran kovaa kyytiä tuo auto on saanut. Että pitää ihmetellä ettei paljon muuta ole mennyt kuin etutukivarsia ja parit kääntöpalat. :mrgreen: