Olin näköjään hiukan väärässä. Näyttäisi olevan aika moni OEM moottori noilla uusilla XZ porauksilla. Ajoituksia ei kukaan tiedä, ellei mittaa itse. Tein nyt pienen vertailun tiedoilla, joita netistä löysin. Kaikki muut koneet ovat XZ sarjaan perustuvia pitkäiskuisia moottoreita, paitsi JQ moottori näyttäisi perustuvan VZ-sarjan lyhytiskuiseen moottoriin.
O.S. SPEED 21 XZ-B:
Poraus: 16,27mm
Iskunpituus: 16,80mm
Sylinteri: 3-porttinen
Kampiakseli: 1 kpl tungsten paino
Kaasuttimen kurkut: 6mm ja 7mm
Takalaakeri: keraaminen
Paino: 355g
Jäähdytyskansi kevennetty porauksin ja 8mm madallettu
4000-40000 rpm
2,6hp/34000 rpm
JQ The Engine:
Poraus: 16,60mm (sama kuin O.S. VZ-sarja)
Iskunpituus: 16,00mm (sama kuin O.S. VZ-sarja)
Sylinteri: 3-porttinen
Kampiakseli: ei tietoa
Kaasuttimen kurkut: 6, 6.5 ja 7mm
Takalaakeri: ei tietoa
Paino: 349g
Jäähdytyskansi kevennetty porauksin (sama kuin O.S. SPEED 21 VZ-B 2)
3000-40000 rpm
2,5hp/34000 rpm
Näiden tietojen puitteissa pitkälti samanlainen kuin OS SPEED 21 VZ-B 2, jolla voitettiin 2008 MM-kisat.
S-Power S7:
Poraus: 16,27mm
Iskunpituus: 16,80mm
Sylinteri: 7-porttinen
Kampiakseli: ei tietoa
Kaasuttimen kurkut: ei tietoa
Takalaakeri: ei tietoa
Paino: 348g
Jäähdytyskansi: Kevennetty porauksin hieman vähemmän kuin OS SPEED XZ ja madallettu, mutta periaatteeltaan vastaava kuin OS SPEED XZ, hieman erilaisella muotoilulla.
4000-40000 rpm
2,6hp/34000 rpm
Bullit B-218:
Poraus: 16,27mm
Iskunpituus: 16,80mm
Sylinteri: ei tietoa
Kampiakseli: ei tietoa
Kaasuttimen kurkut: ei tietoa
Takalaakeri: ei tietoa
Paino: 355g
Jäähdytyskansi: Sama kuin OS SPEED XZ.
4000-40000 rpm
2,6hp/34000 rpm
Ninja JZ21B02:
Poraus: 16,27mm
Iskunpituus: 16,80mm
Sylinteri: 3-porttinen
Kampiakseli: ei tietoa
Kaasuttimen kurkut: ei tietoa
Takalaakeri: ei tietoa
Paino: ei tietoa
Jäähdytyskansi: Kevennetty porauksin ja 8mm madallettu. Oma design, mutta vastaava kuin XZ.