Kirjoittaja Aihe: Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta  (Luettu 79588 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #420 : 01.02.04 - klo: 21.42 »
Tarkista se vaihteen kunto että sen hammas ottaa kiinni, muuten se ei vaihda. Ei myös vaihda jos se ei saa tarpeeksi kierroksia, joka siis määräytyy auton kulkunopeuden mukaan, ei moottorin kierrosten sinänsä.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #421 : 01.02.04 - klo: 22.01 »
kukkalapio, minulla on ne alkuperäset laakerit, ja renkaat heiluu aikalailla, varmaan joku millin-kaks...pitäiskö pistää kuulat alle?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #422 : 02.02.04 - klo: 15.33 »
Pistä ihmeessä, se kuluttaa myös niitä akseleiden päitä, joten vaihda samalla ne jos ovat kovin kuluneet.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #423 : 02.02.04 - klo: 15.51 »
Ei se milli-kaks oo todellakaan paha, mut silti kannattaa ehdottomasti laittaa kuulat jos vaa raaskii.

Ei ne kauheesti maksa 2.5 per kappale€ hobby hiltusella Lahessa.

Niitä menee kaks/rengas

Myös tasauspyörästö ja kaikki kannattaa kuulalaakeroida, mutta ensimmäisenä renkaat.

Ja niinku Blenheim kirjoitti, ni se myös kuluttaa muutakin vaa itteesä ja koht siin ei oo hyvät enää kuulalaakeritkaa.

Ja ainakin QRC:ssä täydellinen kuulalaakerointi auttaa rattaiden ikää huomattavasti, ettei kato rattaat pääse liikkuu ees taas.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #424 : 02.02.04 - klo: 16.29 »
QRC:ssä on täyslaakerointi paikallaan, ei noi rattaiden välykset kasva liika suuriks. Milli kaks on kyllä aika suuri välys jos viivoitinta alkaa katselemaan. Varsinkin pienissä autoissa. 1:1 autossa se vastaisi semmoista muutaman sentin liikkumavaraa renkaissa :D! On sitä koettu kuluneet etupään laakerit, on ihana ääni!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #425 : 02.02.04 - klo: 17.02 »
Mulla olikin aika littanat nuo akseleiden päät  :lol:....joo siis auttaako ne vauhtakin ne kuulalaakerit, vai pidentääkö ne vaan ikää? Aika kalliita on jos kaks per rengas menee niin lyhyellä matikalla sen saa kahteenkymmneen euroon jos kertoo 2.5 x 8....

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #426 : 02.02.04 - klo: 18.26 »
Kyllä ne lisää vauhtiakin varsinkin jos on kaksiportainen, mutta ei niitä kumminkaan vauhdin takia osteta on se niin vähäinen kumminkin.

Mutta moottorikin kyllä tykkää erittäin hyvää jos vaihdat ne kuulat, silloin auto rullaa meinaa paljon paljon paremmin kuin liukulaakereilla.  :mrgreen:

Ja niiden eliniässä on hirveän suuri ero.  8)
Liukulaakerit kulahtavat hetkessä kuuliin verrattuna

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #427 : 02.02.04 - klo: 18.30 »
Niin ja jos se kaksiportainen ei vaihda kakkosvaihdetta ollenkaan, se menee vielä hiljempaa kuin vakiolla yksiportaisella.

Kyllä siinä on niin suuri ero, että kyllä se pitäisi huomata.

koita löysätä sitä säätöruuvia niin paljon, että sen pitäisi olla koko ajan kakkosella.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #428 : 02.02.04 - klo: 18.35 »
Blenheimille, että jompi kumpi meistä käsitti väärin :lol: , sillä minä luulin että renkaat heiluvat sen millin-kaks paikallaan :oops: , joka voi tulla jo ripustuksien väljyydestäkin tai jostain muusta.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #429 : 02.02.04 - klo: 19.15 »
Alphan ripustusten klapista on turha edes puhua! Jos on nähnyt kisa-auton ja alkaa alphaa siihen vertailemaan niin ei toivoakaan!

En kyllä käsitä vieläkään mikä meni mistiin, kumpi ymmärsi väärin?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #430 : 02.02.04 - klo: 19.24 »
Blenheimille.

Lainaus käyttäjältä: "gekko"
kukkalapio, minulla on ne alkuperäset laakerit, ja renkaat heiluu aikalailla, varmaan joku millin-kaks...pitäiskö pistää kuulat alle?


No mun mielestä sä :oops:

Toi Gekko sanoo et RENKAAT heiluu ja sä laitoit noin:

 
Lainaus
Varsinkin pienissä autoissa. 1:1 autossa se vastaisi semmoista muutaman sentin liikkumavaraa renkaissa!



ps. En kyllä käsitä miten 1:1 auto on pieni, vai tarkoititko 1:10 :oops:

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #431 : 02.02.04 - klo: 19.30 »
Ripustuksen klapit saa suurimmaksi osaksi kuriin vaihtamalla säädettävät palat :wink: Nyt vaan pureteni jää varmaankin hyllynkoristeeksi kun olisi kivempi vääntää isommalla vehkeellä :P
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #432 : 02.02.04 - klo: 20.08 »
Kukkalapio:

Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
QRC:ssä on täyslaakerointi paikallaan, ei noi rattaiden välykset kasva liika suuriks. Milli kaks on kyllä aika suuri välys jos viivoitinta alkaa katselemaan. Varsinkin pienissä autoissa.

1:1 autossa se vastaisi semmoista muutaman sentin liikkumavaraa renkaissa ! On sitä koettu kuluneet etupään laakerit, on ihana ääni!


Katos se koko kappale, ois pitäny laittaa selvennykseks kappalejakoa. Unohtu kiireessä. Tossa quotessa nyt on se. Toivottavasti selventää.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #433 : 02.02.04 - klo: 21.08 »
Joo ymmärsin sen nyt, sori tää tyhmä sekaannus :oops:

Muista jatkossa kappalejako :wink:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #434 : 03.02.04 - klo: 16.14 »
Niin teen!
Eipä tässä mitään peruuttamatonta tapahtunut :)!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #435 : 03.02.04 - klo: 20.57 »
Woooooow, olin just ajelemassa lumessa! Oli uudet lokarit toiminnassa eikä tullut melkeen ollenkaan lunta sinne tekniikkaan! Hyppyri tehtiin ja hianosti lensi.....kunnes irtosi nelivetoakselin toi yks pikkuruuvi....nyt on ruuvilukitetta alla  :wink:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #436 : 04.02.04 - klo: 14.35 »
Noni!!! Ite en oo Alphalla pahemmin offroadia ajellu ku se ei kestä melkein mitään. Monsteri se olla pitää :)!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #437 : 04.02.04 - klo: 18.32 »
Eeikä mitään monsua! :mrgreen:  Muuten ihan hyvin kesti, harmillista vaan että irtos toi yks ruuvi, mutta löytyikin sieltä autosta myöhemmin  :lol:

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #438 : 05.02.04 - klo: 15.11 »
Löysin täältä yhdeltä käyttäjältä uuden moottorin jonka ajattelin käydä hakemassa pois. Se on Kyoshon GS15R, kai rattaat ja kaikki kestää ihan hyvin? Keke (jolta koneen ostan) on käyttänyt sitä omasa puretenissaan ja sanoi sen käyvän ihan hyvin. han riittävän tehokas kullä minun mielestäni (0.9 hv)

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #439 : 05.02.04 - klo: 15.19 »
Niin, mutta se ei tainnut olla mikään PureTen Alpha vaan ihan kisakiesiksi tarkoitettu Pure Ten. Eli rattaita saat ostella varalle.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #440 : 05.02.04 - klo: 15.35 »
Kyseinen moottori on ollut Kyosho Super Ten FW-04:ssä.
Aikoinaan kun omistin PureTen Alpha GP2:n, niin siihen sitten iskin GS15R:n kiinni.
Oli helppo asentaa ja hiekkatiellä tuli pääasiassa mökillä kurvailtua.
Rattaita ei mahdottomasti ainakaan itselläni paukkunut.
Mutta siihenhän taas vaikuttaa moni tekijä.
Tyhjä

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #441 : 05.02.04 - klo: 16.15 »
Mitähän eroa noissa GX15 ja GS15??
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #442 : 05.02.04 - klo: 17.06 »
TEHO :!:

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #443 : 05.02.04 - klo: 21.42 »
No keestää rattaat...
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #444 : 05.02.04 - klo: 21.47 »
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Mitähän eroa noissa GX15 ja GS15??


GX15: 0.7hv.
GS15: 0.9hv.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #445 : 06.02.04 - klo: 17.41 »
Kävin taas pitkän seisonta-ajan jälkeen ottamassa savut koneesta.
Pientä porailua on suoritettu pakoputkeen ja kyllä ne äänet kuullosti lähinnä 80 rossin ääniltä :mrgreen: .

Käynnistäminen oli hankalaa kun yht-äkkiä tuo kone on taas yhtä kankea kuin uutena :shock:

Sitten se kävi tasaisesti ja eikä edes tarttenut pitää kiinni pukin päällä :?  :)  Tallin lattia on taas puhdistettu puretenin renkailla :mrgreen:

Tankki vain vuotaa ja uusi koppa niin siinä olisi luja peli kesäksi :twisted:

Muttamutta.... Se monsteri.....  :!:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa PutSi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #446 : 07.02.04 - klo: 15.16 »
Olen ostamassa kaverini kanssa tuollaista PureTen alpha III autoa ja mietin että jos ostamme 2 samaa autoa niin voimmeko ajaa samaan aikaan?Nehän ovat 27Mhz taajuudella toimiavia ni voiko sen taajuuden vaihtaa vai onko siinä radiossa jotain eri kanavia et kun sen vaihtaa ni voi ajaa samaan aikaan vaikka kummallakin on tuo sama 27mhz?

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #447 : 07.02.04 - klo: 15.31 »
Ne vaihdettavat kanavat on kiteitä ja niitä saa alan liikkeistä. kannattaa ensin selvittää onko radiosi AM-, vai FM-modulaatio...
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #448 : 07.02.04 - klo: 15.31 »
27mhz on monta eri taajuutta. eli kyllä kiteitä vaihtamalla voitte ajaa yhdessä. kantsii ilmottaa tuo asia kun ostatte auton.
Taas kehissä.. ;)

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #449 : 07.02.04 - klo: 17.10 »
Nonni, nyt on uus kone ostettu! Tuli hyvät kaupat jne. Keke, muuten, ongelmana oli että se ruuvi joka menee sen kytkinkellon ja koko sen systeemin  läpi (en tiedä oikee nimeä :mrgreen: ), niin se oli liian pitkä. Menen maanantaina ostamaan uuden, lyhyemmän sellaisen, ja sitten otan ensituntumaa uuteen moottoriin! :wink: