Eli sulla olis jo olemassa esim 40C akku... Hommaat 50C akun niin auto ei yksinkertasesti ole sen jälkeen tehokkaampi.
Eihän se ihan noin yksiselitteistä ole. Jos moottori ottaa sanotaan nyt vaikka 100A ja sulla 1000mAh 7,4V akku.
40C-akulla nimellisteho: 40A x 7,4V = 296W
50C-akulla nimellisteho: 50A x 7,4V = 370W
Ja mitä enempi tehoa sitä enempi kiihtyvyyttä, siis jos pitoa löytyy :) Todellisuudessa (mitä varmaan Hokekin tarkoitti), jos olet sähköt mitoittanut alunperin oikein, sun akku antaa enemmän kuin moottori ottaa. Eli edellisten kaavojen perusteella sun moottori pitäisi olla maksimissaan 296W, jos sulla on 7,4V 1000mAh 40C akku. Ja tuon jälkeen ei paljon auta, vaikka olisi 100C akku, kun moottorin teho on se rajoittava tekijä.
Edit: Muutettu kaavoista A => V, kiitos pijokela tarkkaavaisuudesta