Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - gargoth

Sivuja: 1 2 3 [4]
91
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 22.05.13 - klo: 19.08 »
Juu ei todellakaan heikkene kun katsoo tuota sun kuvaa, siinä on tilaa ympärillä ihan mukavasti kun tuo moottori on upotettu tuollaiseen "monttuun" ja kun se vielä on taka-akselin etupuolella niin en usko että se kauheasti sitä painoa kallistaa perän suuntaan kiihdytystä ajatellen, eriasia olisi jos se ois akselin takapuolella.

Oletko ite modannut ton flektin moottorille vai keksiny jostain valmiin kehikon?

92
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 22.05.13 - klo: 18.29 »

[/quote]Noi on ihan höpö höpöä.. Kaikki on surkeita ja kaikki on parhaita.. yleensä vaan ne hyvät kommentit jää kirjoittamatta  :wink: Eiks toi Novakkikin ole 550 kokoinen ? Jos on niin tervetuloa kerhoon  :wink: Kerro mitä teit että sait kiinni kun ei mene normaalilla tavalla pituutensa takia  :smiley:
[/quote]

Kyl lueskelin ihan täältä RC10:ltäkin et noit nopareita on grillannu, mut koetan olla optimistinen, vaikka en fordin koria vielä tilannukkaan tohon.. ;)

Mutta siis, itsehän käsitin että 550 kokoluokan koneen pitäs mennä tuohon heittämällä (ainakin specseissä väitettiin tätä luokkaa soveltuvaksi), jos ei, niin onneks on dremel. kyl sitä jotain aina yks pien pelle peloton keksii, ja pitäs viel olla ihan kisalaillinen kone.

Motista en tiedä, mutta tuo Novakin Havoc Pro SC -säädin kyllä on temppuillu ihan kotimaassakin useammalla eri kuskilla, joten kannattaa olla takuuasiossa tarkkana jos oma säädin oikuttelee.

Tuo nelkku-Asso on vissiin suhteellisen peräpainoinen auto varsinkin painavalla 550-koneella. Moottorihan on sijoitettu selvästi taaemmas kuin esim. Losissa, Durangossa tai Team C:ssä. Kannattanee kokeilla lisäpainojen lisäämistä eteen kun setuppia alkaa hieromaan.
Joo kyllä siitä painava tulee mutta se on sitä kyllä muutenkin. Joten itse ainakin olen tykännyt tuon kokoluokan moottorista kun jaksaa autoa liikuttaakin. Oma Castlen 4Pole meni kyllä todella vähällä hieromisella paikalleen mutta joku Novakin 550 motin takia tarvii ainakin Youtuben videoiden mukaan jyrsii paljon. Jos omaisin Saddlet niin ajaisin niillä mutta kun mun toinen auto ei sellasia käytä niin mun ratkaisu on ollut ajaa pötköillä molemmissa. Sekin siirtäis hieman painoa edemmäksi.

Oma auto kyllä hyppää hyndästä tasapainoisesti mutta säätämistä säätämistä kun painoa on paljon takana :wink:


Muistelen kattoneeni että tuo Novak Havoc on kolmetolppanen, tai sitten käsitin räjäytyskuvan väärin.
Mutta joo, takapainon takia itekkin meinasin et jotain pientä painopalaa vois lykätä keulaan, kattoo nyt miten toi pysyy räpylässä ensiajoilla. Satulaa itsekkin harkitsin mutta Drifteri kun menee 2s Hard case lipoilla (vampire racing 7400mah, 2S 70c) niin koettas samat sit saada toimimaan tässäkin.

Muuten tilanne update, Tower hobbies lähetys olis jo suomessa, mutta kerpele kun tullin innokas Tarmo sitten nappas laatikon linjalta, ja nyt pitäs keksiä 90eur alvimaksuja, ei tullutkaan niin halpa kippo kun suunnittelin  :police:

93
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 21.05.13 - klo: 17.19 »
Jeps, itsekkin lueskelin vähän infoa sieltä sun täältä, eli täytynee käydä parit spinoffit vetäseen kesäloman aikana ja sen perusteella täyttää pakkia osilla sitten  :cool:

Mutta tuo novakin nopari/moottori combo, aika paljon infot mitä oon lukenut on tuolta vuosilta 2011-2012 joten oletan että tää on sillon tullu myyntiin.
Ja ne infot ei ollu mitenkään kehuttuja, missä tapauksessa moottori on ollut DOA, tai toisissa tapauksissa nopari on grillannut alle parin akullisen jälkeen.  :undecided:

Jännityksellä sitten odottamaan mitä tapahtuu omalla kohdalla, ei voi enää tässä vaiheessa kuin toivoa että tää mikä mulle tulee on jotain "uudempaa tuotantoa"

Onneksi tosin melkein jokaisessa tapauksessa missä on ollut ongelmia, joko setin myynyt liike tai suoraan Novak on hoitanut vaihdokin alle helposti/nopeasti.

Ehkä tällä kertaa testataan A Main Hobbies:in takuukäytäntöä?  :grin:

94
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 16.05.13 - klo: 07.15 »
Dodiin, kesäkauden avaamiseksi tuli sitten laitettua kesälomarahoja haisemaan.
Tuloksena: Asson SC10 4x4 factory team kit ja siihen novakin 550 4.5t moottori/nopari combo   :evil:

Kuukauden päästä kun itse lomat alkaa, tarkoitus oli lähteä alaa harrastavan kaverin luokse kotkaan "mökkeilemään" ja laittaan auto läjään sekä paikalliselle radalle bashaamaan.

Heittelen kuvaa kunhan osat tulee  :cool:

Kellään kokemuksia novakin moottoreista? itse lueskellut että ovat ainakin jossain vaiheessa olleet kovinkin luotettavia.

Lisäksi, mitähän varaosia sitä kannattaisi pakkiin varata?
Aiemmin tullut tosiaan pyöriteltyä asson TC6:sta drifterihengessä joka nyt spurreja/hihnoja lukuunottamatta ollut kohtuu huoltovapaa :P

Editmuoks: mitä akkuja porukka on tässä käyttänyt? kun tsekkaillut kuvia niin melkein jokaisessa ollut jonkinsortin saddlebag viritelmä, toimiiko "normaalit" lipot tässä, itsellä kun on tällä haavaa vain tuo vampire racingin hardcase lipo O_o
-sitä vois opetella lukemaan vanhempiakin sivuja foorumilla.  :lipsrsealed:

95
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.04.12 - klo: 10.57 »
Nyt näyttää siltä että foorumeita selattuani päädyn todennäköisimmin hommaamaan kyoshon inferno neo:n.
Vaikuttaa sellaiselta paketilta että pääsee hyvin alkuun, siitä sit sitä mukaa kun jotain laukeaa, korjailee ja vaihtelee kestävämpiin osiin.
Kiitokset kaikille jotka antoivat neuvoja ja jaksoivat väitellä eilen aiheesta.
Katsellaan sitten kun parin päristelykerran jälkeen kiroan sen infernaalisen masiinan hemmettiin :D

96
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.12 - klo: 20.43 »
ei, tämä oli ihan tietämättömyyttä, en tiennyt mitä RTR tarkoittaa...nyt tiedän.
En siis tässä mitenkään nyt kyseenalaista kokeneempien neuvojam enkä todellakaan ole ostamssa ensimmäistä sekä halvinta mikä vastaan tulee.
ja ei, en todellakaan myös etsi sitä nopeinta rakettia... ikää on sen verran jo takana jotta tietää että ensimmäisenä se tehokkain ei ole ole paras vaihtoehto.
Lähínnä nyt vääntelehdin tässä sen takia että periaatteessa pitäisi ostaa jostain osarilla sitten uutena, koska kerralla ei ole varaa täräyttää monia satoja harrastukseen, mikä yleensä on vaatimuksena jos ostaa F2F käytettynä jonkun kisarassin.

97
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.12 - klo: 19.18 »
Eipä sitä varmaan ihan tän kesän aikana vielä kisatasolla tule lähdettyä ajamaan. eikä kaikkea kai kerralla tarvitse lähteä uusimaan? Pikkuhiljaa se hyvä tulee, sekä samalla saa sitä kokemusta näiden tekniikasta.
Ja juuri tämän takia ostat käytetyn kisapirssin etkä RTR autoa, koska RTR:stä joudut uusimaan kaiken jos vähänki enempi ajat.

RTR= halpa tapa kokeilla harrastusta, mutta kallis tapa harrastaa

Eli RTR on tuotemerkki jota kannattaa tässä tapauksessa siis välttää, mites sitten TeamC:n T8 v2 ? tuotakin myytäisiin ilmeisesti ready to go kittinä?

98
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.12 - klo: 18.40 »
laskeppa huvikseen paljonko tulee hintaa ostaa kisa-auton iskarit, vetarit ja kardaanit uutena siihen halpismalliin.. tuossa on vasta pieni osa mitä joutuu päivittään ja hintaa tulikin 250e lisää.

Eipä sitä varmaan ihan tän kesän aikana vielä kisatasolla tule lähdettyä ajamaan. eikä kaikkea kai kerralla tarvitse lähteä uusimaan? Pikkuhiljaa se hyvä tulee, sekä samalla saa sitä kokemusta näiden tekniikasta.

99
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.12 - klo: 18.31 »
Juurikin niitä varaosia joutuu ostamaan koska ne osat ovat heikompia niissä rtr malleissa. 90% rtr malleista on siis ihan kit mallisen kisa-auton pohjalta tehtyjä autoja. ne on vaan tehty halvemmista osista tai joskus jopa tarkoituksella tehty heikommaksi että niitä osia saa myytyä.
1:8 kisapolttis kestää normaalia pihasuttailua(mukaanlukien 10 metriset hypyt) ihan särkymättä kuhan ei seinään tai kantoihin törmää hirveällä vauhdilla.

Kunhan tuossa olisi kestävä runko, niin käsittääksenihän muita osia voi korvata laadukkammaan valmistajan osilla, jolloin tuosta saisi kestävämmän, näin niinkun periaatteessa?
moottoreita, iskaripaketteja sekä muita kilkkeitä ainakin tuntuu olevan eri nettikaupat pullollaan vaikka kuinka ja monelta eri valmistajalta.

100
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.12 - klo: 18.15 »
Siis et sinä sitä käytettyä kisapirssiä joudu fixaamaan jos hyvän ostat. vaan joudut ostamaan siihen sähköt, koneen ja  starttiboxin jotka tulevat suhteellisen kalliiksi. RTR mallia joudut tod näk fixaamaan jatkuvasti.

Ei se jatkuva fixaaminen oikeastaan haittaa, kunhan ei joudu varaosia ostelemaan joka ajokerran jälkeen :P
eipä tuo firestorm ollutkaan 1/8 skaalassa kun sitä tarkemmin tutkin,  LRP S8 Rebel BX 2.4Ghz RTR tosin löytyisi mutta ei varastossa, ja sekin olisi kohtuullisesti vielä hankittavissa (lue: klarna osari :D )

101
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.12 - klo: 18.05 »

[/quote]Kisa-autot ovat käytännössä standardi kamaa eli moottorit servot etc sopii. Jotain pientä joutuu ehkä vähän säätämään mutta ei mitään show stopperia. Paras tapa tustua on mennä paikalliselle radalle ja katsoa millä muut ajaa. Sillä on helppo aloitella harrastusta kun on monta ihmistä kenelta kysyä apua.

Käytetty kisapirssi saattaa tuntua hiukan kalliilta kun ostat siihen tarvittavat osat, mutta on sit oikee auto. Kaikki RTR:t vaatii ainakin auton verran lisää rahaa, että niistä on pidemmäksi ajaksi iloa.[/quote]

Niinhän melkein joka harrastuksessa menee että käytettyä saa fixailla jotta toimii kuin uusi.
Hobbylinnasta kattelin RTR firestorm 10T:tä, mikä vaikuttaisi uutenakin olevan kohtuu edukas laitos, onkohan niistä sopivaksi aloituskalustoksi mitä voi tarpeen tullen modata?

102
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.12 - klo: 17.52 »
iltaa!
kyseistä harrastusta näin kevään kunniaksi olen aloittelemassa, ja polttis olisi mielessä.
Olen haeskellut edullista käytettyä jota voi sitten oman tarpeen mukaan päivitellä ja korjailla kokemuksen kartuttamiseksi ja vastaan on tullu merkkejä,
Hobao hyper 8 sekä himoto, mitä nyt päivänverran nettiä sekä foorumeita selaillu niin selkeitä halpismerkkejä ovat, kannattaako näistä aloittelijan lähteä hakemaan kokemusta?
Haussa siis olisi polttis crossi 1/8 kokoluokasta, ja tosiaan hintaluokkana edullinen.

Osta käytetty kisa-auto. Maksavat noin 200e rullaavana.

Niitä olen jo jonkun verran selaillutkin täältä foorumin kautta, onko noissa jotain yhteensopivuusongelmia moottorien,servojen sekä muiden sähköjen osalta, vai onko kaikki suunniteltu kokoluokan mukaan ns. "universaaleiksi"? olen vielä sen verran onnekkaassa asemassa että kotikaupungista löytyy jokunen RC alan erikoisliike joten varaosia harvemmin joutuu pitkään odottamaan :P

103
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.04.12 - klo: 17.32 »
iltaa!
kyseistä harrastusta näin kevään kunniaksi olen aloittelemassa, ja polttis olisi mielessä.
Olen haeskellut edullista käytettyä jota voi sitten oman tarpeen mukaan päivitellä ja korjailla kokemuksen kartuttamiseksi ja vastaan on tullu merkkejä,
Hobao hyper 8 sekä himoto, mitä nyt päivänverran nettiä sekä foorumeita selaillu niin selkeitä halpismerkkejä ovat, kannattaako näistä aloittelijan lähteä hakemaan kokemusta?
Haussa siis olisi polttis crossi 1/8 kokoluokasta, ja tosiaan hintaluokkana edullinen.

Sivuja: 1 2 3 [4]