Eiiih
Oon niin odottanu että pääsen analysoimaan oman ajon.
Niin moni sano että oli jäätävää menoa, vaikka omasta mielestä se ei siltä tuntunut.
Vikassa finaalissa päätin antaa vähän yleisöllekin ja lopettaa sen tylsän näkösen puttailun mitä siihen asti pidin.
Tai ainakin se siltä tuntui ettei ajaminen edes näyttänyt miltään.
Siks olis kiva nähdä se videolta miltä se sitten oikeasti näytti, kun omaan silmään korokkeelta katsellessa aina on fiilis ettei ajo ainakaan näytä kummoiselta.
(johtunee suuresta itsekriittisyydestä)
Kisat oli mielestäni kaikinpuolin onnistuneet ja menivät ymmärtääkseni aika kivuttomasti läpi.
Mitä nyt ekassa eräharjotuksessa oli vielä ajanotossa minimiläppi turhan korkealla niin mulla jäi iso kasa kierroksia rekisteröitymättä
Mutta sehän korjautui jo seuraavaan erätreeniin joten eipä sekään tuottanut ongelmia.
Rata oli mielestäni todella onnistunut, vaikka tikkurilan valtavaan tilaan tottuneena tietysti paaaaaljon ahtaampi ja kapeampi.
Profiili oli silti onnistunut ja sopivan tekninen.
Radassa ei ollut oikeastaan yhtäkään ihmeellisyyttä hyppyreiden suhteen.
Jokainen oli hyvin helppo hypätä yli, mutta nopeasti eteneminen oli tietysti tekniikkalaji.
Keskellä ollut pieni tupla ja varsinkin sen alastulossa välittömästi neulansilmä oli todella mahtava tekninen paikka.
Vasemman laidan shikaani ja perään kulmapöytä ennen pääsuoraa myös todella mahtava.
Rata oli kohtalaisen hidasvauhtinen, mutta hienona kontrastina pääsuora ja sen lopussa ollut mutka tarjos mukavasti vaihtelua nopeuteen.
Suurimman teknisyyden radassa teki se että sitä oli todella helppo ajaa ylikovaa...
Eli siis jujuna oli ajaa hiljaa niin kello tykkäs.
Monta kertaa sain huomata kun sain joltain tietä että meinas tulla hetikohta seuraavassa mutkassa konttorista sisään.
Eli moni näköjään ajoi vaan ylikovaa ja ajo näytti menevän riehumiseks.
Monella näytti myös olevan tehoa tuhannesti liikaa.
Itsellä oli punchi, ennakko ja kaikki mahdollinen säätimestä täysin minimissä.
Ohjelmoin myös kaasusormen asentoon laiska.
Pääsuorallekin kiihdytin hiiiitaaaaaalla sormella.
Hyvä että edes ehdin painamaan liipaisinta pohjaan asti koko suoran aikana.
Yleensä kaasu vain käväisi pohjassa silmänräpäyksen ajan ennen jarrutusta.
Säädin jopa ohjauksen expon -3% ja käänsin rattia myös laiskasti että saan ajon mahdollisimman rauhalliseksi.
Radan pinta oli mahtava.
Kulutti rengasta enemmän kuin tähänastiset WJ radat, joka tarjosi mahdollisuuden taktikointiin renkaiden säästelyn suhteen.
Itse ajoin perjantain treeneissä yhden 5 minuuttisen uunituoreilla renkailla ja pistin ne syrjään odottamaan lauantain kisaa.
Kisa aamuna ajoin eräharjoitukset vanhoilla renkailla jotta tuoreet säästyivät.
Varsinkin kolmannen ja neljännen alkuerän ajelin mahdollisimman rengasta säästellen jotta pintaa olisi hyvin vielä finaaleissa.
Ensin ajattelin jättää koko neljännen alkuerän ajamatta ja säästää rengasta, mutta ajattelin ajaa ettei tule liian isoa taukoa ennen ekaa finaalia.
Finaaleissa lähdin liikkeelle periaatteella... varmaa sopivan tehokasta ajoa heti alkumetreiltä lähtien ja sopivasti karkuun muilta koska ajattelin että kierroksella ohitukset tulevat olemaan hankalia kapealla radalla...
No eipä ollutkaan vaan tilaa tuli pääsääntöisesti todella hienosti ja heti ekassa finaalissa oli helppo pistää cruise mode päälle ja tikata sopivan tappavaa kierrosta toisen perään.
Tokaan finaaliin samalla taktiikalla... Heti alkuun muutama kova ja keskittynyt kierros.
Sen jälkeen kontrolli päälle.
Viimeinen finaali olikin sitten nautiskelua.
Päätin lähteä heti alusta alkaen syöttämään kunnolla ja kokeilemaan mitä vauhtia siellä pystyy ylläpitämään kun ei tarvitse enää säästellä rengasta tai muutenkaan varmistella.
Pari lipsahdusta ja kerran pääsuoralla ollut hässäkkä sotki hieman... Silti tulos näytti olevan kova...
Eli jos tulos lasketaan tarkasti, eli otetaan se eka "kierros" tuloksesta pois niin tulos jäi vajaan 2 sekuntia 26 kierroksen tuloksesta.
Damn... 26 kierrosta olis ollu mahdollista ilman paria keskittymisen herpaantumista.
Ja tuli ehkä vähän turhan paljon myös ajettua yleisölle hieman jopa ylimääräisessä luistossa.
Kaikinpuolin kisa meni omalta osin siis mahtavasti läpi. Sen teki helpoksi uskomattomaan setuppiin napsahtanut auto, jolla ei tarvinnut oikeasti edes pusertaa.
Eteni kellon mukaan kovaa, vaikka viimeisessä alkuerässä ajoin monta kertaa pääsuorankin vajaalla kaasulla ja rulailin mutkat rengasta säästellen läpi.
Tuntui kuin auto olisi säädetty juuri tuolle radalle, vaikka en tehnyt koko päivänä yhtä ainoata säätömuutosta.
Auto eteni paremmin kuin kuskin ajatus.
Ehdottomasti Kuopioon ensitalveksi myös kisat jos saatte pitää paikan.