Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Honkkari

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13
151
koita mitata ohmi arvot moottorin piuhoista

152
Moottori kiinni combossa ( ilman sitä nopari ei anna kuin pienen ja hetkellisen virran) , sitten otat yleismittarin ja laitat valitsimen voltti alueelle ( dc , eli tasavirta ) ja sen jälkeen kokeilet vaan esim punainen ( + ) johto Noparin A piuhaan ja miinus (-) noparin B piuhaan. Sitten vaikka A johto ja C johto, sitten B johtoon ja C johtoon. Kaasua ohjaimesta tietty silloin kun mittaat voltteja.

153
Ei ainakaan mun tietääkseni. Taitaa kone vaan vähä nytkähtää jos lyöt kahteen johtoon jännitteen  :wink:

154
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.11.14 - klo: 00.16 »
Kenno(t) tyhjäks ja sitte kierrätykseen. Ei sen kummempaa.

155
http://www.vampire-racing.com/sites/default/files/Vampire-Racing-SR1-Manual.pdf

Tonne pääs näköjään käsiks.
"Esc switched on - LED flash" ja syyks ilmoittavat "sisääntulo jännite liian korkea tai matala tai sensori/sensorin johto viallinen"

Näköjään joka säätimes melkeen samat tekstit  :azn:
Tos ei näköjään oo tolle batterytypelle automaatti valintaa niin onhan sinulla tuo oikein? Saattais aiheuttaa kys. oireen jos siel on väärä patterityyppi nopariin säädetty.

ps. nyt ne sivut näköjään toimii

156
diffiboksi levahti ku jokisen eväät ku ländäsin noukalla  :angry:
Ai niin ja sanwan servo lopetti toiminnan.
Jos nyt vielä eilisen päivän saldo kerrotaan niin hiilari iskaritorni poikki , hobaosta molemmat takatukivarret naps,  tukivarren pinnit poikki 2 kertaa , hw sct säätimen tuuletin lopetti pyörintänsä ja ja ja.. luojan kiitos enää ei mitään ole...
niin ja lähellä meinas olla ettei yks hobbywingin säädin lähteny savuna ilmaan ku nappasin liittimet väärtes päin. Oo yhtään standardeja nuo napaisuudet nois bulleteis ja sitten vielä ku johki nii heikosti ne merkitään  :angry:

157
Löytysköhän manuaalista jtn? Tolla vampire racingillä ei enää nettisivuja ole ja manuskoihin ei näytä pääsevän millään muotoa mistään. Siellä yleensä on ohjeet ymmärtää noparin kommunikointi kieltä  :wink:

158
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäratahanke Kauhava/Lapua
« : 19.11.14 - klo: 12.14 »
Alahärmäs. No eipä muakaa ny nii hirveesti haittais vaikka vaasaanki joutus ajaan muttaku eihän sielläkään tällä hetkellä ole sisärataa offroad autoille. Lähe ny sit johki tampereelle sahaan  :undecided:
Juu eihä täs kukaan herneitä ota , pieni pilkunviilaus täs elämäs tekee aina poikaa  :grin:

159
Jos et millään sitä kuntoon saa nii jos kiinnostaa voit sen mulle lähettää nii voin koittaa tutkia. Veloituksetta tietenkin.

160
Onkos tuo 4 pole vääntävämpi kun 2pole? Olenko ymmärtänyt lukemani oikein.  :grin:

Kyllä vain eli 4 pole moottorissa vääntö parempi. Itsellä kys. moottori hobaon 1/10 truggyssä ja sc8 säätimellä ja potkua on 3s:llä vähä liikaakin.

161
Mikähän mahtais olla sopiva moottori nelkku trukkyyn jos ajatuksena oli laittaa laparenkaat ja ajella montulla hiekkakasoja ylös alas ristiin ja rastiin? Vauhtia ei tarvii älyttömiä mutta ei nyt ihan matelemallakan.
Kokoluokkaa 1/10

http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=277 Eiköhän tommonen ajaisi asiansa , varsinki jos ei vauhtia tarvi olla älyttömiä.

Taas tuossa tutkiskelin paikkoja ja irrottelin piuhoja ilman mitään tulosta. Jotenkin on ihan jumissa tuo nopari kun ei auta vaikka mitä tekisi. Ihmetyttää myös se että miten tuo tekee jotain sellaista mistä ei ohjekirjassa mainita yhtikäs mitään :tongue:

Jännä toi sun nopari  :grin:

162
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäratahanke Kauhava/Lapua
« : 18.11.14 - klo: 21.40 »
Ja nyt mun pitää selventää oma pointtini taas sulle  :grin: Ajoin vain sitä takaa kun puhuttiin että esim. minä täältä pääsisin 6l kulutuksella vaasaan ja takasin. Vaikka autoni veisikin maantiellä sen 6l/100km , en tosiaankaan pääse tekemään sitä matkaa tolla kulutuksella. Tulee pysähdyksiä , kiihdytyksiä, mutkia joihin hidastaa jne. Se on tässä ollut pointtini , ei mikään muu.
Esimerkiksi meidän chrysler sebring 2,7l pääsee kesällä maantieajossa 6,8l/100km. Laitan vakionopeudensäätimen päälle luotisuoralla tiellä mittarissa 90km/h. No sitten lähden käymään vaikka seinäjoella. Resetoin keskikulutuksen ja lähden seinäjoelle ja palaan takasin. Vaikka ajan tuota 90km/h seinäjoelle maximissaan niin auton keskikulutus näyttää 8-9l väliin. No matka-ajoahan siinäkin pääasiassa tulee kun seinäjoella käy.

Pointtini siis oli vain se että yksinkertaisesti matkan pitäisi olla täysin esteetön , suoraa tietä , ei hidastelijoita , ei pysähdyksiä , ei kiihdytyksiä , ei ohituksia , ei risteyksiä jne. että tuohon kulutukseen pääsisi koko matkan ajaksi. Ei muuta ^^

163
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäratahanke Kauhava/Lapua
« : 18.11.14 - klo: 19.01 »
Nimenomaan smigi matka-ajossa menee 6litraan  :wink: mut keskikulutus on sit asia erikseen ellei nyt sitte saa ihan pisteestä a pisteeseen b sitä 80 kokoajan körötellä.

164
Sitten se oli väärä nopari jonka linkitit  :grin:

Eiku eipäs oo..

Tosi sekava oli tuo manuska mut nythän mä sen sieltä löysin inspire 2.0 sensorless

En kyllä sitte osaa ihan heti sanua mikä tullu. Taitaa olla kyllä aika kosteusherkkä tuo säädin.

165
No sitten se nopari luulee että sensorillinen moottori kiinni ja koska se ei saa signaalia moottorilta se ei sen takia liikukkaan. Tai näin itse ainakin luulisin.

166
punainen ja oranssi valo samaan aikaan vilkkuen viittaisi siihen että nopari luulee moottorin olevan sensorillinen.

167
Nopari sitten luulee että sensorillinen kone kiinni jos se oranssia väläyttää. Vai palaako siinä oranssi ja punanen valo yhtä aikaa?

168
Ilmoitteles miten kävi ilman sensorinjohtoa.

169
Ootko koittanu ottaa sensorijohdon pois kokonaan ja kokeellu sensorittomana toimiiko? Itellä tuo hobbywingi kyykähti kesken ajon ja ei millään enää liikkunut tuo auto. Valoja vaan välkky noparis ja sit kokeelin nypätä sensori johdon pois niin alkas pelittää iha normaalisti. Ootko koittanu ottaa esim overheat protectionia ja lipocutoffia pois päältä?

170
Onko sulla kiinni sensorillinen vai sensoriton moottori? Oranssipunanen valo manuaalin mukaan meinaisi sensorillista moottoria.

171
Esikoisella ripuli.... voi tätä vaippojen juhulaa.
nimimerkillä 12 p****asta pampperssia tänä päivänä vaihtaneena....

172
Kuinka monta piippausta se yhteensä tekee?

After power on, motor can’t work, but
emits “beep-beep-, beep-beep-” alert
tone. (Every “beep-beep-” has a time
interval of 1 second )

Eli käsittääkseni noi piippaukset sekunnin välein ja yhteensä siis 4kpl piippauksia. Syy:

Input voltage is abnormal, too
high or too low.

Sisääntulojännite epänormaali , liian korkea tai liian matala.

tai

After power on, motor can’t work, but
emits “beep-, beep-, beep-” alert tone.
(Every “beep-” has a time interval of
about 2 seconds)

3 piippausta , 2 sekunnin välein ja syy:

Throttle signal is abnormal

Kaasun signaali epänormaali eli luultavasti trimmi ei ole balanssissa. Siel on koko ajan kaasua päällä tai sitten pakki/jarru.

Ja tuohon ohjelmointikortti kysymykseen en ainakaan löytänyt kys. lankkua kuin v1 ja v2. Toi v1 toimii ezrun ja xerun säätimien kanssa jotka on versiota 1.2

173
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäratahanke Kauhava/Lapua
« : 17.11.14 - klo: 20.55 »
Niin eihän se matka pahalta tuntuis kerran viikos vaikka käydä, mutta saati jos sitä haluaa useampana päivänä käydä treenaas/ajelees. Itseltäkin löytyy yks alle vuoden vanha muksu ja paljon muutakin tekemistä niin se on 2 tuntia aina matkoihinkin kun 80km päähän lähtee. Kyllä ite en ainakaan pääse 160km 17eurolla bensiiniä tankis. Harvan auton keskikulutus painuu oikeesti sinne 6l tietämiin. Maantiekulutus nyt saattaa tuon olla mutta kyllä keskikulutus on aina jotain aivan muuta.

174
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäratahanke Kauhava/Lapua
« : 17.11.14 - klo: 10.39 »
Tässä ootellaan kauhavan kaupungilta s-postiin vastausta. Soitin jo sinne ja kysyin josko kauhavan kaupungilla olisi antaa tähän harrastustoimintaan ilmaista tai todella edullista tilaa. Ei sitä nyt tyrmätty mutta eipä sitä vielä luvattukkaan. No ootellaan ootellaan  :roll:

175
Polttisautot / Vs: Polttiksen säätäminen
« : 12.11.14 - klo: 09.18 »
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html

Eiköhän noilla ohjeilla osaa säätää ihan kuka vaan  :wink: Ajatuksella lukee vain muutaman kerran ja kokeilee sitten.

Ja uutta topikkiakaan ei kannata olla heti perustamassa vaan mahtuu nämä kysymykset hyvin tuonne http://rc10.fi/index.php?topic=36963.0

.Antti

176
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 09.11.14 - klo: 23.39 »
Joo itel kans aikoinaan ollu 2kpl iha normi tuuppi stampedeja titan moottoreilla. Moista roskaa kys. koneet. Ja kuten tomppa sanoi nii hiilet kun loppuun menee nii no can do. Ite ostaisin vxl stampeden, saat ainakin pitkäikäisen ja tehokkaan moottorin sekä nopeudensäätimen. Ei tarvi olla heti vaihtamassa tehokkaampaa konetta jne kun pojan ajotaidot kasvaa. Laittaa noparista sitten reverseä? (en muista tarkaan trx:n sanaa tälle "tehoprosentille") vaan lisää ja meno jatkuu  :cool:

177
PistenBully PB120 RC-Snowcat 1:8  :grin:

Onkohan kukaan yrittäny rakentaa snowcattia vähä isommas kokoluokas? Esim. kyosholtahan löytyy tommonen snowcatti kone mutta ohan se ny niin pieni ja lelun näköne et tekeeköhän sillä mitään. Itte täs muutaman viikon jo tuuminu et ois siisti semmonen iha kunnon möhkäle jolla saa aamulla kattoa kahvikuppikäres ku naapuri kolaa pihaansa hikihatus  :azn:

178
Yleinen keskustelu / Vs: Itse tehty Rc-auto!
« : 09.11.14 - klo: 10.13 »
Huutaa mut mihinkään ei kulje  :grin:

179
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 08.11.14 - klo: 09.05 »
Tomppa82 puhuu asiaa. 4500mAh lipot, itel jättää sinne varausta n. 300mAh kun lipocutti lyö päälle eli silloin akkuun menisi n. 4200mah virtaa.
4200mah jaettuna 1200mah (1,2ah joka tuon skyrc:n laturin latausvirta ) = 3h30min olettaen että laturi lataa koko ajan tuota 1,2ah. Itse etsin nyt laturia jossa latausvirta vähintään 10Ah(10000mah)
Itse en edes harkitsisi tuota skyrc:n laturia.

Pientä viilausta.... Joka kohtaan ei tule ah tai mah. Kyllä jokainen laturi lataa vaikka 10000mah, siinä vaan kestää pidempään  :shocked: Laskut ja ajat siis oikein mutta ettei tule tietämättömille väärinkäsityksiä niin laturit lataa pelkkiä amppeereita, eli A tai mA.

No jokaanen laturihan juuri lataa vaikka 10000mah mutta olisi vissiin pitänyt laittaa vaikka 10A/H niin aloittelijatkin saa käsityksen että paljonko virtaa tunnissa siirtyy.
"Ampeeritunti (tunnus Ah, A·h tai A h ) on sähkövaraus, jonka ampeerin sähkövirta kuljettaa tunnin aikana"
Ja jos nyt pilkkua viilataan niin Ampeeri yksiköitä on vielä paljon lisää  :wink: daA , hA , kA, MA, dA, cA jne  :police:

180
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 07.11.14 - klo: 22.26 »
Tomppa82 puhuu asiaa. 4500mAh lipot, itel jättää sinne varausta n. 300mAh kun lipocutti lyö päälle eli silloin akkuun menisi n. 4200mah virtaa.
4200mah jaettuna 1200mah (1,2ah joka tuon skyrc:n laturin latausvirta ) = 3h30min olettaen että laturi lataa koko ajan tuota 1,2ah. Itse etsin nyt laturia jossa latausvirta vähintään 10Ah(10000mah)
Itse en edes harkitsisi tuota skyrc:n laturia.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13