RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: maironi - 11.04.10 - klo: 21.24
-
Kun en kerran haulla löytänyt niin mistä sais halpoja kiinacomboja max 80€ joku 10t-12t
Haulla en oikeesti löytänyt!!
-
Ebay:sta kannattaa kokeilla.
-
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188&Product_Name=Turnigy__Brushless_ESC_60A_w/_Reverse_prog._(v2.2) tosta nopari ja sit saat vielä kohtuullisen moottorinkin mukaan. Mutta onko tosiaan niin pennintarkalla toi budjetti, ettet speedpassionin comboo ostais racingfactorysta?
-
Muuttuuko se Hobbywingin valmistama nopari ja moottori jotenkin paremmaksi siitä, kun ostaa sen Racing Factorylta Suomesta eikä Hobbykingiltä Kiinasta?
-
Ei...
Muuten kuin takuun suhteen.
Hintoja kun katselen niin eipä kyllä mitään kovin suurta hintaeroa tule tuolta tilata...
Vai onko porukalla heittää suoraa summaa paljonko on tullut maksamaan tuolta tilattuna säädin + moottori toimituskuluineen??
-
Nimenomaan takuuasiathan on paljon helpompi hoitaa kun valitsee speedpassionin racingfactorylta, ja löytyy valmiina combonakin.
Sana kiinancombo vain sai ajattelemaan heti tuota aasiasta tilaamista, mutta joo, samaa tavaraahan ne myy täällä kotosuomessa eri merkillä varustettuna.
-
Vai onko porukalla heittää suoraa summaa paljonko on tullut maksamaan tuolta tilattuna säädin + moottori toimituskuluineen??
Viime syksynä tilasin Ebayn kautta tuollaisen Ezrun 60A + EZ3650 8.5T combon ja hintaa tuli aika tasan tarkkaan 70 euroa postikuluineen.
-
Kertokaas lisää millaisen takuun antavat tuolle SP:lle?
Itselläni on tähän mennessä yksi Ezrun hajonnut heti uutena ja sen pistin postilla takaisin Kiinaan, maksoi 8 € ja kolmen viikon kuluttua noudin postista korjatun noparin. Paljon helpompaa se ei voi olla.
Nyt kun se sama nopari hajosi uudelleen, niin en edes kehtaa kysellä mitään takuuta, kun vika oli käyttäjässä, joka kärvensi sen liian suurella virralla.
-
EzRun noparista ja muistakin "kiina comboista" voi lukea lisää [url0http://rc10.fi/index.php?topic=39325.0]tuolta![/url] Itselläni on RFn SP combo enkä ole laatuun järin tyytyväinen. EzRun taas toiminut moitteetta. Em. linkissä myös tietoa mistä niitä on porukat hankkinut.
-
SP:n comboissa noparit on mallista riippuen samoja kuin Hobbywingin ezrun- tai xerun-mallit. Samoja nopareita myydään myös ainakin Turnigy ja Yeah Racing -nimisinä. Myös moottorit comboissa on samoja. Sitä en osaa sanoa, onko joissakin SP:n kisakäyttöön tarkoitetuissa nopareissa eri softa kuin vastaavassa xerunissa, mutta muuten niissä ei eroja ole. Näin ollen niissä ei pitäisi hirveästi olla laatuerojakaan ja ne johtunevat yksilöistä tai valmistusversiosta.
-
Onkos muuten 60a ja 70a nopareisa hirveästi teho eroa?
-
Ei ole. Ampeeri (A) on virran yksikkö ja ilmaisee nopeudensäätimen virrankestoa. Säädin ei työnnä sähkövirtaa moottoriin, vaan pätkii sitä nopealla taajuudella moottorille lähettimen (ohjain) kaasuvivun asennon ja asetusten sekä nopeudensäätimen kaasukäyrän ja ajoitusasetusten mukaisesti. Teho riippuu yksinomaan moottorista ja moottorin hetkellinen teho riippuu sen pyörimisnopeudesta ja kuormituksesta ja on yksilöllinen jokaiselle moottori(malli)lle. Moottorin maksimitehoon vaikuttaa moottorin koko, käämitykset ja roottorin magneetit.
Lähtökohtaisesti et saa yhtään lisää huipputehoa autosi moottoriin vaihtamalla säätimen. Toki säätimen kaasukäyrä, ajoitusasetukset (mahdollisesti muuttuvat) ja muut asetukset ja ominaisuudet vaikuttavat siihen miten tehoa saadaan moottorista ulos, mutta nekään eivät lisää maksimitehoa.
-
Kuinka paljon esim. koneen kokonais pituus vaikuttaa sen suoritus kykyyn? Katselin noita hobbykingin sivuilla olevia kiinan koneita ja mietin, että miten paljon näillä koneilla on eroja:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6677&Product_Name=KD36-74-06XL_2800kv_Brushless_Inrunner ja
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6672&Product_Name=KD36-60-06L_4000kv_Brushless_Inrunner
Onko tuolla isommalla moottorilla mahdollista päästä samoihin vauhti lukemiin, kuin tuolla pienemmällä? Pienemmässä on enemmän kierroksia, mutta isommassa ilmeisesti enemmän vääntöä joten vauhti eroa saisi pienennettyä välityksillä. Jos tuon ison koneen saisi kulkemaan samanverran, kuin tuon pienen niin onko kiihtyvyydessä/väännössä sitten jotain merkittävää eroa?
-
Jos nuo koneet muuten ovat samanlaisia, niin tekisin itse saman oletuksen kuin sinä. Pidemmässä on enemmän vääntöä ja vaikka se vaatii pidemmän välityksen samaan kulkuun, niin oletettavasti sillä saa paremman kiihtyvyyden. Tuo pienemmän kV-arvon kone kestää myös ajaa suuremmalla jännitteellä eli voit laittaa 1-2 LiPo-kennoa enemmän sarjaan. Näin voit myös ajaa pienemmillä virroilla.
-
Ok. Eli tuo xl kone olisi kuitenkin parempi valinta. Pitääkin vielä harkita näitä kiinancomboja. Eikös tuo isompi kone kuumene myös luonnollisesti vähemmän, kun ei joudu niin suurelle rasitukselle?
-
Oikein välitettynä periaatteessa näin.
-
Kannattaisiko siihen hommata samaan matkaan tuuletin? Ei siitä kuitenkaan taida mitään haittaa olla, jos kone käyviileämpänä, kun se tuuletin ei kuitenkaan maksa kun 4.5$
edit. eli tämä: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9131&Product_Name=TURNIGY_Heat_Sink_with_Fan_for_36_series_motors.
-
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188&Product_Name=Turnigy__Brushless_ESC_60A_w/_Reverse_prog._(v2.2) tosta nopari ja sit saat vielä kohtuullisen moottorinkin mukaan. Mutta onko tosiaan niin pennintarkalla toi budjetti, ettet speedpassionin comboo ostais racingfactorysta?
no mikä se racing factoryn combo olis noin samaan hintaan?
-
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188&Product_Name=Turnigy__Brushless_ESC_60A_w/_Reverse_prog._(v2.2) tosta nopari ja sit saat vielä kohtuullisen moottorinkin mukaan. Mutta onko tosiaan niin pennintarkalla toi budjetti, ettet speedpassionin comboo ostais racingfactorysta?
no mikä se racing factoryn combo olis noin samaan hintaan?
Speed Passion Drift Master combo lienee ihan sopiva.
-
pienempi kv arvo tarttis... joku 15t
-
no osta kiinasta sitten, niin saat mitä haluat
-
pienempi kv arvo tarttis... joku 15t
RTR combossa on 3000kv
-
Ja olikos tuossa combossa se 380-kokoinen moottori? Ettei vaan alkuperäinen kysyjä mene ostamaan sellaista johonkin 10-kokoiseen nelivetoon tai vielä suurempaan autoon, joka ei sitten liikahda sillä mihinkään. On meinaan useampi haksahtanut siihen, kun kone ulkoisesti on 540-kokoinen.
-
kyllä se menee 1:10 autoon
-
Kyllähän se siihen menee, mutta auto ei kulje. Ei moottori jaksa vääntä 1:10 autoa 380-kokoisena.
-
sitten sen voi unohtaa. löysin jostain päin maailmaa 65 euron combon. ihan kiva ja noin mutta hukkasin sivun
-
Kyllähän se siihen menee, mutta auto ei kulje. Ei moottori jaksa vääntä 1:10 autoa 380-kokoisena.
Ai, minä kun lulin että täällä on kehuttu miten iloisesti kulkee -ja oli yllätys miten pieni moottori kuorienb alla onkaan. Ehkä kulku heikkeni, kun asia tuli ilmi?
-
Mulla on nelivetoisessa Durga R:ssä mikä on 1:10 kokoinen tuo (http://s767.photobucket.com/albums/xx317/tooslowfornow/?action=view¤t=IMG_5437.jpg&newest=1/nain.txt) setti, kone on se pieni 380 kokoinen 540 kuorissa (9T) ja tuo säädin 60A ja kyllä liikkuu iloisesti.
Hobbykingista kotipostiin palikat ohjelmointikortin kanssa 68€. Jos ei mee tulliin.
-
epäilisin että seuraavista kuvista selviää 380 ja 540 koko luokan koneiden erot. täydentäkää jos parempaa tietoa.
-
Saman kokosilta nuo näyttää. Samassa kuvassa pitäs olla.
-
Onhan nuo saman kokoisia ulkomitoiltaan, mutta ylemmässä on monen millin jäähdytysrivat, jotka tietenkin syö käämityksen ja ankkurin kokoa.
Alemmassa on paljon isommat käämit ja ankkuri.
-
Onhan nuo saman kokoisia ulkomitoiltaan, mutta ylemmässä on monen millin jäähdytysrivat, jotka tietenkin syö käämityksen ja ankkurin kokoa.
Alemmassa on paljon isommat käämit ja ankkuri.
juuri tuota seikkaa tarkoitin ulkoisesti samankokoiset mutta noin 4mm. syvät urat (vaipan pinta-ala huomattavasti suurempi = luovuttaa lämpöä paremmin) tai ainakin kun tänään kärkkäisellä äimistelin vastaavaa moottoria niin ura syvyys oli noin 4milliä. jostainhan se on pois kun kannun sisähalkaisija on 7-8 milliä pienempi.
-
Riippuu ihan autosta kulkeeko se tuolla vai ei. Meillä on esim. Stampedessä tuo ja hyvin kulkee sillä. Ei toki sellaista lentoa kuin VXL-malli, mutta riittävästi kuitenkin.
-
Kyllä esim. Slash kulkee myös ok tuolla 4300 ezrunilla. Mutta vaikka siinä onkin enemmän jäähdytyspinta-alaa, niin tahtoo väkisin lämmetä. Varsinkin kesähelteellä.
Nyt kun olen ajellut Castlen 5700 moottorilla, niin ei lämpene niin helposti. Kokemusta on myös Castlen 4600 motista samassa autossa ja lämpenee vähemmän kuin ezrun.
Mutta kuitenkin erinomainen motti, ei mitään moittimista!
-
Mutta Slash 4x4 on sitten jo liian raskas tuolle koneelle.
-
Vaatiiko 2wd auto moottorilta vähemmän, kuin 4wd auto?
-
Kyllähän se siihen menee, mutta auto ei kulje. Ei moottori jaksa vääntä 1:10 autoa 380-kokoisena.
Ai, minä kun lulin että täällä on kehuttu miten iloisesti kulkee -ja oli yllätys miten pieni moottori kuorienb alla onkaan. Ehkä kulku heikkeni, kun asia tuli ilmi?
Minun kommentti liittyi siihen juttuun kun tuolla offi-puolella jollain oli tämä kombo.Eipä sillä neliveto liikkunut kovinkummoisesti, auto oli Maverick SC.
Korjaan siis 1:10 nelivetoa ei jaksa vääntää.
-
Mulla on tuo Ez-run (540/380) combo kiinni Tamiyan TT-01:sessä ja voin kyllä sanoa, että kulkupuoli on enemmän kuin kunnossa!Ei ainakaan mun taidot riitä kaasun täyssäädöllä ajoon..Ainaskin rata-ajoon harrastelijakuskille täysin riittävä ja loistavaan hinta/laatusuhteeseen.
-
Tuohan onkin tarkoitettu on-road -käyttöön eli varmaan oikein sopiva tt01:een ja vastaaviin ratapeleihin.
-
Vaatiiko 2wd auto moottorilta vähemmän, kuin 4wd auto?
Kyllä muutamassakin suhteessa moottori kuormittuu vähemmän: Auto yleensä kevyempi, voimansiirron häviöitä vähemmän ja sutii helpommin.
-
380 kokoisen koneen rajat epäilisin tulevan vastaan isoissa 4wd off road autoissa ja varsinkin laparekailla. turistissa ja drifterissä varmasti on ihan riittävä varsinkin jos ajopaikka huono ja/tai ajotaito ruosteessa.
pääasia lakin lisäksi on että hauskaa riittää ja tietty varaosia tarpeeksi mukana.
-
Mitäs mieltä olette tällaisesta combosta, en tarkkaa tiedä onko se kiinan combo, mutta eikös nykyään kaikki siellä tehä :azn:
Oon meinannu tota mun alu slashiin. Onko kenelläkään käyttökokemuksia?
http://www.rccarsandtrucks.co.uk/1962_1_2733436.html
-
Ei ainakaan halvasta voi puhua tollahan saat suomesta jo ihan hyvänkin combon. Mitä se 5700kv flux eli sidewinder combokin on jotain 140e.