RC10.FI

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: jarkko - 25.09.06 - klo: 16.45

Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkko - 25.09.06 - klo: 16.45
Miten Tattarisuon RC-rata-aluetta tulisi kehittää?

Tattiksen RC-radan olemassaolo on turvattu alueen uuden ympäristöluvan myötä ainakin vuoteen 2010.

Ratojen ja rata-alueen kehittäminen on kiinni ideoista, resursseista ja yhteisestä halusta saada asioita aikaan.

Meiltä radan käyttäjilta toivotaan nyt KONKREETTISIA ideoita ja näkemyksiä siitä, mitä ja miten pitäisi kehittää, että se palvelisi meitä harrastajia paremmin.
Ideat pienistäkin parannuksista ovat tervetulleita. Kuten arvata saattaa ovat Nuorisoasiainkeskuksen resurssit varsin rajalliset, joten RC-paratiisiksi Tattis ei
ensi kevääseen mennessä kuitenkaan muutu, vaikka parannuksia selvästi halutaan saada aikaiseksi.
Käytännössä työn alle voisi tulla kohteita alla olevalta listalta:
-katsojien suojaamiseen liittyvät parannukset
-ajokorokkeen parantaminen
-varikon parantaminen
-siisteyteen liittyvät järjestelyt
-asfalttiradan parantaminen
-”maastoradan” kehittäminen niin, että se palvelisi laajempaa joukkoa harrastajia (ilman pölyhaittojen lisääntymistä kummallakaan asfalttiradalla (RC ja Karting)
-jne, yms
Kehittämisideat ja-ehdotukset voivat liittyä mihin tahansa muuhunkin Tattiksen rata-alueella. Ehdota mieluummin johonkin ongelmaan pureutuvia toimenpiteitä ja
miten asia tulisi kuntoon, kuin yleisellä tasolla olevia paranteluehdotuksia.

Helsingin Kaupungin Nuorisoasiainkeskus hallinnoi aluetta yhdessä paikallisen ratayhtiön kanssa.
Nuorisoasiainkeskuksen selkeästi ilmaisema tavoite on saada alue mahdollisimman aktiiviseen käyttöön RC-harrastajien piirissä. Nyt kerättävät ideat ja näkemykset
ohjaavat jo ensi talven aikana tehtäviä parannus- ja kehitystöitä alueella.

Allekirjoittanut vie viestiä eteenpäin. Voi halutessasi laittaa ajatuksiasi myös sähköpostitse osoitteeseen jarkko.kuusinen@arabianranta.com.

Sana on nyt vapaa.......

Jarkko Kuusinen
VAUn pienoisautoilujaos

PS. Tuolta toisesta keskustelusta löytyy kuviakin Tattikselta
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=17052

PPS. Ja tiedoksi niille, joille paikka ei ole vielä tuttu, että Tattarisuon radalla Helsingissä ajetaan pääasiassa asfalttiradalla luokkia 1/10 touring (sähkö ja polttis),
1/5 Large scale sekä jonkin verran myös 1/8 kokoluokan rata-autoilla.
"Maastoradalla" käy porukka silloin tällöin ulkoiluttamassa erityyppisiä RC-autoja. Rataa ei oikein ole kehitetty millekään luokalle sopivaksi.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: rcoss - 25.09.06 - klo: 17.13
Kolme asiaa tulee heti mieleen:

1. Asfalttirata paremmaksi. Varsinkin tällaisena 'tavallisena' kuskina nurmialueet eri kaistojen välissä olisi tervetullut parannus. Tämä estäisi autojen törmäystä kun kuitenkin jossain vaiheessa tekee ajovirheen. Lisäksi rata on märkä todella kauan sateen jälkeen kun sinne muodostuu isoja lätäköitä. Jos noita lätäköitä ei muodostuisi, rata kuivuisi varmaan muutamassa tunnissa sateen jälkeen. Nyt kestää pahimmillaan yli vuorokauden.

2. Krossirata sellaiseen kuntoon, että siinä oikeasti ajettaisiin. Tämä lisäisi rc-toimintaa Tattiksella varmuudella.

3. Pääsy radalle helpommaksi. Nyt portit ovat usein kiinni vaikka olisi virallisena aukioloaikanakin siellä. Sitten joutuu ajamaan cartin radan kautta josta taas tulee sanomista. Eli voisiko portit rc-radalle olla auki aina kun carting ratakin on auki ?
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: WRC206 - 25.09.06 - klo: 17.37
Lainaus käyttäjältä: "rcoss"


3. Pääsy radalle helpommaksi. Nyt portit ovat usein kiinni vaikka olisi virallisena aukioloaikanakin siellä. Sitten joutuu ajamaan cartin radan kautta josta taas tulee sanomista. Eli voisiko portit rc-radalle olla auki aina kun carting ratakin on auki ?


Mielestäni tähän olisi hyvä ratkaisu se että he jotka maksavat sen kortin mikä oikeuttaa ajamiseen, voisivat saada avaimen puomiin ja porttiin vaikka 50-100 euron panttia vastaan. Pantin pitää olla iso että avaimet ei joudu vääriin käsiin ja esim. 50-100 euron pantti ei ole kenellekkään ylivoimainen kun sen saa takaisin avaimen palautettuaan.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: HarriK - 25.09.06 - klo: 17.55
1.Portit avoinna radan aukioloajan puitteissa. Avaus/sulku   nuorisoasiainkeskuksen puolesta, ratahan on heidän.
Jos toimintaa VAU:n toimesta, avaus/sulku VAU:n puolesta. Edellyttäen avainta määrätyille henkilöille.
2.Ns. varikkoalue katetuksi. Ainakin ajajakorokkeen ja laskentakopin väli, miksei voisi jatkaa laskentakopin yli asfaltin seuraan
saakka. Varikkoalue voisi olla puusta rakennettu, betonivalu jaloille ja pressu katoksi, niin kuin Hyvinkäällä.
3.Katetulle varikkoalueelle kiinteät pöydät(pöytälevy vesivaneria, helppo pitää puhtaana, eikä mätäne).
4.Sähköpisteitä tasaisesti jaettuna radan reunoille esim.lämpötolppa malli, kaapelit luonnollisesti upotettuna.
5.Ns. krossiradan tilalle sähkökrossi rata nurmesta. Hiekkapöly myrkkyä asfalttiradalle ja autoille.
6.Hienoahan olisi jos asfalttirata tehtäisiin joskus uusiksi. Saataisiin kaadot kunnollisiksi, ei tarvisi odottaa radan kuivumista.
7.Ajovuorot isorata/pikkurata esim. 20min välein, vuorolista näkyville esim.kidetaulun viereen. Jos radalla kilpailuja siitä tiedotetaan ilmoitus taululla(laskentakopin seinä). Radan muu käyttö silloin kielletty.
8.Pari kappaletta vessoja RC radan alueelle, luonnollisesti niille myös tyhjennystä.
9.Vesipiste olisi myös hyvä saada joskus.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkko - 27.09.06 - klo: 10.36
Hyviä asioita jo paljon, kiitos näistä.

Mitä muuta tai kommentteja yllä oleviin? Lisää näkemyksiä, please.

Mitä kehittämisajatuksia ja -tarpeita on tullut mieleenne kuluneen kesän Tattis-käyntien yhteydessä?
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Mikko M - 27.09.06 - klo: 11.37
Muutama parantamis ehdotus on tullut mieleeni.

1. Rata-alueen ympäristön siistiminen, joka samalla parantaa viihtyvyyttä ja sitä kautta voisi ehkä radan käyttö lisääntyä?
2. Hyvinkään tyylinen ajajakore ja katos systeemi, Jossa olisi pöytiä ja sähköpisteitä.
3. Hiekkaradan tilalle kunnon savinen krossirata.
4. Touringrata on mielestäni hyvässä kunnossa, paitsi radan ojitukset/kaadot.

Ei niin tärkeät:
5. Ajanottokopin voisi mielestäni maalata, jotta rata-alueen ulkonäkö saisi parannettua/ehostettua . :mrgreen:
6. Pinnatauluun uudet pyykkipojat, koska vanhat alkaa olla sen verran kulahtaneet.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: SS - 27.09.06 - klo: 23.09
Sähkökrossi nousee uuteen kukoistukseen ensi kesän EM-kilpailujen vauhdittamana. Laji on hieno, eikä kilpailuja ratkaista pelkästään
välineillä, vaan maltti ja taktiikka ratkaisevat. Näin ollen vain yksi
ehdotus:

Tehdään se sähkökrossirata, mieluiten nurmipohjainen (vähiten pölyongelmia, eniten muunneltavuutta).
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: rcoss - 19.10.06 - klo: 19.04
Nykyisen touring-radan isot vesilätäköt ovat todella syvältä !

Rata kuivuisi muutamassa tunnissa jos siihen ei jäisi vesi lillumaan. Syksyn sateissa ei pääse käytännössä ajamaan ollenkaan kun rata on pelkkää lätäkköä.

Tätä asiaa voisi muuttaa jatkossa !
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Mika R - 19.10.06 - klo: 19.32
offroad  :wink:
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Buttenmeister - 28.10.06 - klo: 21.11
Tällä hetkellä toi "krossirata" ei kyllä palvele juuri mitään autoluokkaa.
Siihen kun panostaisi pari kuormallista soraa, jotta siitä saisi edes ajettavan..? (Onkohan se sora mikä on siellä aidan ulkopuolella käytettävissä?). Ja voisihan harkita, että jos viikosta 1 tai 2 iltaa olisi "pyhitetty" krossareille jolloin voisi paahtaa mielinmäärin hiekalla eikä häiritsisi asfalttiautoilioita? Toki asfaltillakin voisi silloin ajaa, mutta krossipuolella olisi kuitenkin täysi oikeus luukuttaa omia autojaan? Itse kun ajan molemmilla puolilla, niin ymmärrän molempia osapuolia.... :shock:
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: SS - 17.11.06 - klo: 23.51
Herätelläänpä tätä topiccia taas henkiin. Kaikissa keskusteluissa päädytään yleensä krossiradan aiheuttamaan pölyongelmaan. Katsokaapa ne joita Pääkaupunkiseudun sähkökrossiratahanke koskettaa, osoitteesta www.oople.com, kohdasta Action Photos, esimerkiksi vaikka Tivertonin rataa. Autoja ja kisaamista näkyy, mutta pölyä ei. Eipä tuo asfalttipuolelle tuleva pöly kovin suuri ongelma ole ollut Hyvinkäälläkään, siellä savipohjainen krossirata kuitenkin pölyää ihan eri tavalla kuin nurmi/matto/keinonurmi/pihalaatta -pohjainen rata. Täällä Pohjolassa vallitsee aikalailla yksipuolinen käsitys siitä, minkätyyppinen krossiradan täytyy olla. Ihmettelen tätä mielikuvituksen puutetta, sillä sähkökrossi lajina antaa laajat mahdollisuudet käyttää lähes minkätyyppisiä alustoja tahansa (CML Raceway tai EM 2006 -rata esimerkkeinä), ei se savi ole ainoa vaihtoehto. Yritän tässä vaan tuoda esille jotain näkökulmaa siihen, että kyllä asfaltti- ja sähkökrossirata voivat olla vierekkäin, paikalla on kuitenkin kaikki tarvittava: ajajakoroke, sähköt, aidat ympärillä, ja se oleellinen eli tila. Polttiskrossareille on PM -kriteerit täyttävä rata Vantaan Vauhtikeskuksessa, eli on turha itkeä jos Tattarisuolla ajettaisiin vain sähkökrossiautoilla.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: JQ - 18.11.06 - klo: 16.55
joo, sinne kannattaa duuna pelkkä sähköcrossi rata, ja tiiliä, mukuloakiviä, laattoja, nurmikkoa, tekonurmea mattoa kehiin....
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: at - 12.01.07 - klo: 18.46
Jokos jotain päätöksiä on tehty tuon alueen suhteen?

Nimim. "ostanko 4wd sähkökrossin vai en?"  :wink:

JQ:n ehdotus on hyvä, kannatetaan vahvasti.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: at - 27.02.07 - klo: 23.06
Uppia näin kevään korvalla, onkos asiaa pohdittu tai jopa päätettykin jo jotain?
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Teppo - 01.03.07 - klo: 15.34
Nopeasti tulisi mieleen tosiaan krossipuolen radan kunnostaminen tuossa jo mainituilla tiilet, betoni, matot, tekonurtsi, lankut, kynnysmatto, laatat.. tyyppisellä pinnalla kunhan ei mitään ympäristömyrkkytiiliä anarkistien poltoksista oteta sentään vastaan.
Mallia voisi ottaa vaikka englannista ja pitää mielessä että kallistukset kaataisivat vedet pois radalta.

Touring puolen korjaaminen voi olla vaikeaa koska oikea nurtsi leviää radalla kun jokkisautot (siis 1/5) kyntävät siellä ja näin rata olisi entistä likaisempi. Samoin kallistukset ovati päin peetä johon tietty voisi tuoda helpostusta jos "nurmialueet" puhkottaisiin pois asfaltista ja vaikka vihreää mattoa tilalle tms kynnysmattoa jota taisi joskus kuusallakin olla. Uusi pinnoite "oikeasta" asfaltista olisi parasta, muttei semmoiseen ole tietenkään rahaa..

Myös pitti/parkkipaikka voisi olla selkeämmin rajattu vaikka parilla kepillä ja siimoilla niin paikka olisi ulkopuoliselle järjestetymmän näköinen.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkko - 08.03.07 - klo: 13.14
VAU:n puolelta käynnistimme aluetta hallinnoivan Helsingin nuorisoasiainkeskuksen kanssa viime syksynä pienoisrata-alueeseen liittyvän kehityskeskustelun ja samalla avattiin tämä keskustelu ja ideoiden keruu.

Tarkoitus oli viedä kertyneet ideat alueen toiminnajohtaja Matti Kaartiselle ja jatkaa keskustelua joka oli hänen kanssaan avattukin. Kaartinen jäi kuitenkin ideoiden keruumme aikana virkavapaalle ja palailee kuulemma vasta ensi syksynä.

Jotta saisimme asioita ensi kesälle vietyä eteenpäin tapaan vt. toiminnanjohtajan runsaan viikon päästä. Vien kertyneet ideat ja kehittämisajatukset mukanani tapaamiseen.

Eniten toivomuksia täällä ja muita kanavia pitkin tulleina näyttäisi liittyvän ajopaikan saamiseen sähkökrossia varten. Sitähän Tattarisuolla on pitempään harrastaneiden mukaan joskus taannoin ajettu kovastikin.

Vielä ehtii heittää uusia ajatuksia ja ehdotuksia kehiin.

Kerron viimeistään parin viikon päästä minkälaisia asioita saatiin sovittua.

-jarkko
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: at - 08.03.07 - klo: 15.50
Hyvä juttu! Talkooporukkaa radan tekoon löytyy varmasti ja materiaalejakin saa reippaalla rabatilla.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkkom - 08.03.07 - klo: 16.06
Lainaus käyttäjältä: "at"
Hyvä juttu! Talkooporukkaa radan tekoon löytyy varmasti ja materiaalejakin saa reippaalla rabatilla.


Löytyykö sit varmasti?  :lol: Radasta voisi tehdä semmosen, että radan tuhoavilla autoilla ajaminen rikkoo autot ja mopoilla ajaminen katkaisee niskat.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: at - 08.03.07 - klo: 17.54
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Löytyykö sit varmasti?


No mä tulen ainakin...  :wink:
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: SS - 08.03.07 - klo: 18.14
Kyllä mullakin lapio kädessä pysyy...ja kylmä lappari toisessa :mrgreen: Eli koittakaapa pitää mut pois työmaalta.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Cruisaaja - 09.03.07 - klo: 08.20
Lainaus käyttäjältä: "SS"
Kyllä mullakin lapio kädessä pysyy...ja kylmä lappari toisessa :mrgreen: Eli koittakaapa pitää mut pois työmaalta.


Sama täällä. Mä voin heittää sit Samin kotiin talkoiden jälkeen :mrgreen:
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkko - 09.03.07 - klo: 08.43
Tämähän alkaa lupaavasti - talkooväkeä ilmoittautuu jatkuvalla syötöllä.

Enään ei tarvitse kuin saada aikaan yhteisymmärrys Nuorisoasiainkeskuksen kanssa siitä, että ne talkoot on tarpeen järjestää  :lol:
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: rcoss - 09.03.07 - klo: 15.19
Kunnolla raha liikkumaan ja uusi asfaltti radalle paremmilla kaadoilla. Nykypäiväähän on että kun pyytää vähän ei saa mitään mutta kun pyytää roimasta ei kukaan edes ihmettele sitä :shock:
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: JK - 09.03.07 - klo: 17.34
Lainaus käyttäjältä: "rcoss"
Kunnolla raha liikkumaan ja uusi asfaltti radalle paremmilla kaadoilla. Nykypäiväähän on että kun pyytää vähän ei saa mitään mutta kun pyytää roimasta ei kukaan edes ihmettele sitä :shock:


Jospa katsoisitte mihin lätäköt muodostuu ja sitten vain lykkäätte reiät syvimpiin kohtiin? Muistaakseni siinä on kunno sepelikerros alla. Kyllä se vesi sinne häviää.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkko - 09.03.07 - klo: 23.48
Lätäköiden paikat muuttuu joka vuosi sen mukaan miten suo radan alla elää.
Samoin joka kevät saa uudelleen ihmetellä, että minkälaisilla kallistuksilla ajetaan alkava kausi.

Tyypillisissä lätäkköpaikoissa on jo muutaman vuoden ollut porattuja reikiä, mutta asvaltin alla olevasta sepelistä huolimatta eivät noin 15mm reiät toimi veden poistamisessa kovin hyvin. Riittävän iso reikä ajolinjalla alkaa jo vaikuttaa 1/10 autojen ajamiseen.

Se paras tilanne varmaan olisi vihreäksi maalattujen kohtien avaaminen oikein kunnolla. Tilalle jotain....
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkkom - 10.03.07 - klo: 09.56
Siinä asfaltissa on joku perustavanlaatuinen vika; asun suhteellisen lähellä ja olen monta kertaa lähtenyt radalle sateen jälkeen kun olen katsonut, että kaikki lähistön asfaltit on jo kuivana. Kuinkas ollakaan, heti Tattarisuon parkkiksella tulee vastaan märkä asfaltti. Tähän kun vielä lisätään se, että ne suuremmat lätäköt ei valu maaperään ollenkaan vaikka reikiä on rata täys. Voishan sinne kokeilla niiden 'viheriöiden' avartamista, mutta kun vielä muistelee miten pölyistäkin siellä radalla _aina_ on, niin eiköhän keskitytä saamaan se krossibaana aikaseks ja jätetään tasasella maalla ajamiset talveksi.  :mrgreen:
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: copter - 10.03.07 - klo: 10.39
Vaikka en radalla useasti ole käynytkään, niin pääsuoran jälkeisen pitkän mutkan keskellä on (tai ainakin oli) asfaltilla ärsyttävä pomppu joka varsinkin polttiksilla ajettaessa heitätti autoa melko rajusti ja aiheuttanut aika monta ulosajoa kyseisessä kohdassa (muillekin). Sen mutkan voisi siis tasoittaa. :)
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: .21 - 10.03.07 - klo: 19.54
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Vaikka en radalla useasti ole käynytkään, niin pääsuoran jälkeisen pitkän mutkan keskellä on (tai ainakin oli) asfaltilla ärsyttävä pomppu joka varsinkin polttiksilla ajettaessa heitätti autoa melko rajusti ja aiheuttanut aika monta ulosajoa kyseisessä kohdassa (muillekin). Sen mutkan voisi siis tasoittaa. :)



Copter tuo on kyllä totta, muutaman kerran on kasi autokin lähtenyt siitä mallikkaasti hiekalle asti. Huomasin kyllä viimekesänä että myös vitos autonkin saa siitä spinnaamaan, tiedä sitten olisiko tänä tulevana kautena mahdollisuutta korjata sitä kohtaa. :|  Ei ole tullut käytyä sitten viime syksyn jälkee ollenkaan radalla, kiinnostaisi tietää että onko meidän ohjaaja korokkeen katto vielä paikoillaan :mrgreen: . Mutta heti kun hieman tuo kevät aurinko rupeaa lämmittämään ja rata alue aukeaa niin on tässä jo veljen kanssa puhuttu että lähdetään laittelemaan paikkoja hyvissä ajoin kuntoon.


EDIT: onko toivomuksia minkä väriseksi maalataan ohjaaja korokkeen puu kehikko?.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkko - 11.03.07 - klo: 09.06
Pomppu todellakin on aikamoinen. Eipä muistunut heti mieleen kun oma juniori on ajanut vain sähkörataa.

Löytyykö asiantuntemusta korjaamistapoihin? Onko muuta tapaa kuin avata koko asvaltti, tasoittaa pohjat ja laittaa uutta asvalttia tilalle? Hiominen tai junttaaminen ehkä?

Haetaan ensin näitä vippaskonsteja, kun kaupungin varaan ei kannattane laskea kovin paljoa.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Mr.MR - 11.03.07 - klo: 11.12
Yksi erittäin toimiva keino pompun ja muidenkin radan "ominaisuuksien" varalle on säätää autonsa radalle sopivaksi.  :wink:

Vakavammin: Asvaltti vaikuttaa erittäin huokoiselta, eli ikäänkuin asvaltti olisi tehty liian karkealla jaolla olevasta asvalttimassasta. Taikka sitten eivät vaan ole uskaltaneet jyrätä kunnon jyrällä tekovaiheessa. Semmoinen moottoritiejyrä tosin olisi varmaan uponnut sinne savimaahan. Rata näyttää yleensä tasaisemmalta kuin oikeasti onkaan. Ilmeisesti ne huokoset ovat normaalisti pölyä täynnä. Tämän kaiken huomaa, kun sateen jälkeen imuroi rataa, niin nuo radalla olevat huokoset, onkalot, taikka kolot näkyvät todella selvästi.

Minä en valita, onhan rata kuitenkin paras täällä pääkaupunkiseudulla. Ja todella toivonkin, ettei rataa aleta paikkailemaan millään uusilla massoilla, koska niistä saumakohdista tulisi suurempi ongelma, kuin mikään tällä hetkellä oleva ongelma on. Jos jotain ratkaisevaa radalle tehdään niin uusi asvaltti on ainoa ratkaisu. Ja hienojakoisella asvaltilla, kuten Kouvolassa. Siellä vitosauton rengas toimi todella hienosti. Muuttui lämmetessään tahmeaksi, piti todella hyvin, eikä juurikaan kulunut.

Ja siitä krossipuolesta: En ole ikinä nähnyt savea, joka ei pölisisi kuivana. Eli millä alustalla se nurmi kasvaisi siten, että alusta ei pölise? Ratkaisu ei ole jakaa ajovuoroja eri päiville, sillä ne vuorot pitäisi jakaa ainakin mikroautokuskeillekin, ellei jopa Malmin lentokentälle. ;)
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkkom - 11.03.07 - klo: 11.19
Lainaus käyttäjältä: "jarkko"
Löytyykö asiantuntemusta korjaamistapoihin? Onko muuta tapaa kuin avata koko asvaltti, tasoittaa pohjat ja laittaa uutta asvalttia tilalle? Hiominen tai junttaaminen ehkä?

Haetaan ensin näitä vippaskonsteja, kun kaupungin varaan ei kannattane laskea kovin paljoa.


Voisi käyttää samaa metodia, millä E. Similä tasoitti Hyvinkään baanan kesällä, eli kakkosnelonen ja 'dremeli'.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkko - 11.03.07 - klo: 20.55
Lainaus käyttäjältä: "mr.MR"
Ja siitä krossipuolesta: En ole ikinä nähnyt savea, joka ei pölisisi kuivana. Eli millä alustalla se nurmi kasvaisi siten, että alusta ei pölise? Ratkaisu ei ole jakaa ajovuoroja eri päiville, sillä ne vuorot pitäisi jakaa ainakin mikroautokuskeillekin, ellei jopa Malmin lentokentälle. Wink


Lainaus käyttäjältä: "JQ"
joo, sinne kannattaa duunaa pelkkä sähköcrossi rata, ja tiiliä, mukulakiviä, laattoja, nurmikkoa, tekonurmea, mattoa kehiin....


Tattiksen asvalttirata on muutenkin ihan riittävän pölyinen ja sen vuoksi esimerkiksi yo. listatuista materiaaleista rakentuvasta pölyttömästä ratkaisusta olisi kysymys. Savea ei sinne kukaan ole haluamassa.

Kävin tänään Tattiksella toteamassa, että kaupungin syksyllä lupailema uusi kontti oli ihan hyvällä paikalla. Kontin hyödyntäminen edellyttää hieman askartelua...
Muutama kuva
http://farm1.static.flickr.com/180/417783488_39afe69bb2_o.gif
http://farm1.static.flickr.com/132/417783490_99780a6149_o.gif
http://farm1.static.flickr.com/161/417783491_38d7fe30ee_o.gif
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: koippa - 12.03.07 - klo: 18.14
Itse maarakentajana ja aloittelevana touring kuskina en osaa vielä ottaa kantaa asfaltin laatuun ku en ole käynyt siellä. Mutta konetöissä, maatarpeissa ja vaihtolava asioissa voin ainakin tarpeen mukaan auttaa, myös muissakin kuin rataasioissa. Niin ja talkoihin lähden mukaan.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: copter - 12.03.07 - klo: 19.19
En ole (todellakaan) mikään asfaltin asiantuntija, mutta voisin kuvitella että siitä kohdasta asfalttia voisi hioa tasaisemmaksi, joka jos nyt ei pomppua kokonaan poistaisi, niin ainakin loiventaisi sitä. Mustosen mainitsema kakkosnelonen ja normaali käsikäyttöinen hiomakone varmaan ovat oikeat työkalut hommaan.

Jos pompun kohdalta mittaisi kuinka korkea pomppu on ja sitten vertaisi sitä asfaltin paksuuteen, niin varmaan voisi todeta onko pomppu turvallisesti hiottavissa. Ongelmahan ei välttämättä myöskään ole sen pompun koko, vaan se kuinka jyrkästi se nousee alussa.

Hiomisessa kuitenkin riskinä näen sen, että se heikentää asfaltin lujuutta siltä kohtaa joka nyt ei sinänsä ole ongelma vielä ensi kesänä, mutta sitten seuraavan talven jälkeen tietysti on mahdollista että jotain ikävää paljastuu kun lumet sulavat.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Mr.MR - 12.03.07 - klo: 21.02
Hiukan jännittää, että millaiset pomput tuon kontin paikalle tuonti on saanut aikaan. Onko asvaltissa kaksien paripyörien painaumat.. Mitäs tolla kontilla on tarkoitus tehdä? Varastoida sinne lisää kumilastoja ja paloletkuja radan kuivaamista varten?  :wink:
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkko - 12.03.07 - klo: 22.10
Sama huoli painumista asvaltissa tuli mieleen itselläkin. Vielä ei lumen altä näy viitteitä siitä, mistä suunnasta raskas trukki on kulkenut.

Alunperin oli alueen toiminnanjohtajan kanssa puhetta, että jos kontti saadaan, niin siitä voisi rakentaa katettua varikkotilaa avaamalla seiniä jonkin verran. Eiköhän varastointitarpeisiin riitä se vanhan kontin tila.

Katsotaan poikiiko Ilpolla työn alla oleva viritys jotain kivaa varikkoalueelle. Siitä enemmän, kun asia toivottavasti varmistuu.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: rcoss - 14.03.07 - klo: 16.49
Turvallisuusehdotus: kun tullaan varikkosuoralle, kaarteen sisäpuolella on betonipomppu. Tuosta pompusta on useampikin auto kimmonnut aina metallikontille asti. Toistaiseksi ilmeisesti suuremmilta ihmisvahingoilta on vältytty mutta potentiaalia on paljon.

Olisiko viisasta ennenkuin sattuu se ensimmäinen ikävä onnettomuus, jossa auto lentää varikolla istujaa päähän 60km/h, poistaa tuo betonipomppu tuosta kohdasta ?

Minusta ainakin olisi.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: .21 - 14.03.07 - klo: 18.54
Lainaus käyttäjältä: "rcoss"
Turvallisuusehdotus: kun tullaan varikkosuoralle, kaarteen sisäpuolella on betonipomppu. Tuosta pompusta on useampikin auto kimmonnut aina metallikontille asti. Toistaiseksi ilmeisesti suuremmilta ihmisvahingoilta on vältytty mutta potentiaalia on paljon.

Olisiko viisasta ennenkuin sattuu se ensimmäinen ikävä onnettomuus, jossa auto lentää varikolla istujaa päähän 60km/h, poistaa tuo betonipomppu tuosta kohdasta ?

Minusta ainakin olisi.



Terve: viimekesänä onnistuin itsekin saamaan kyseisestä kanttarista auton kontin seinään, jos en ihan väärin muista niin yksi kilpakuljettaja sanoi että jos sitä kanttaria tasoitetaan tai poistetaan jopa kokonaan niin vauhdit kasvaa vieläkin kovemmiksi jolloin esim: jos varikolla on säpinää niin saattaa parinkin kilpailu jäädä kesken jos auto luisuu hallitsettomasti varikolla oleviin autoihin. Tämä oli mielestäni erittäin hyvä huomio ja kanttarin tasoitus suunnitelmat pistettiin jäihin samantien. :!:
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: rcoss - 14.03.07 - klo: 21.19
Mutta mutta...jos kanttari poistetaan kokonaan, ei autot lennä varikon puuesteiden yli. Ei vaikka nopeutta olisi enemmänkin. Tämä on nimenomaan se ajatus tässä.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkkom - 14.03.07 - klo: 21.55
Lainaus käyttäjältä: "rcoss"
Mutta mutta...jos kanttari poistetaan kokonaan, ei autot lennä varikon puuesteiden yli. Ei vaikka nopeutta olisi enemmänkin. Tämä on nimenomaan se ajatus tässä.


Ei toimi noin.. Ainoa millä sen kohdan saa niin, ettei autot pompi pitille on hidastaa se tai edellinen mutka tekemällä ne jyrkemmiksi. Itse mutkan hidastaminen pilaa lyhyen radan profiilia, joten ehkä täytyisi tehdä jotain shikaanin tyylistä siihen edelliseen pattiin, josta kaikki aina oikasee ja täten saa 'hyvän' vauhdin etusuoralle.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: HarriK - 15.03.07 - klo: 15.17
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Lainaus käyttäjältä: "rcoss"
Mutta mutta...jos kanttari poistetaan kokonaan, ei autot lennä varikon puuesteiden yli. Ei vaikka nopeutta olisi enemmänkin. Tämä on nimenomaan se ajatus tässä.


Ei toimi noin.. Ainoa millä sen kohdan saa niin, ettei autot pompi pitille on hidastaa se tai edellinen mutka tekemällä ne jyrkemmiksi. Itse mutkan hidastaminen pilaa lyhyen radan profiilia, joten ehkä täytyisi tehdä jotain shikaanin tyylistä siihen edelliseen pattiin, josta kaikki aina oikasee ja täten saa 'hyvän' vauhdin etusuoralle.


Tai palautetaan se edellinen mutka ennen pääsuoralle tuloa hitaammaksi, niinkuin se oli pari vuotta sitten. Mieluummini näin kuin kanttaria poistamalla.
Otsikko: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Mr.MR - 16.03.07 - klo: 23.33
Kuinka suuri riski on oikeasti, että pääsuoran alusta auto sinkoaisi ajovirheen takia varikolle?

Eipä silti, pari kisaa ajaneena tiedän, että uskomattomia matkoja kymppiauto sinkoaa ajovirheen seurauksena.  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Mikko M - 26.03.07 - klo: 19.14
Rata oli hyvässä kunnossa, mutta ympäristö vaatii kunnostamista.

Tänään kuvattuja kuvia tattiksesta (Kuvat on aika isoja):

http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/1.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/1.jpg)
http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/2.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/2.jpg)
http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/3.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/3.jpg)
http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/4.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/4.jpg)
http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/5.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/5.jpg)
http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/6.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/6.jpg)
http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/7.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/7.jpg)
http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/8.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/8.jpg)
http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/9.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/9.jpg)
http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/10.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/10.jpg)
http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/11.jpg (http://www.vaurc.fi/mikko/tattis/11.jpg)
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: blaah - 26.03.07 - klo: 22.18
Kiitoksia kuvista. Hieman ehkä OT mutta voikohan tuonne mennä milloin tahansa ajamaan? Tai onko siellä jotkin tietyt aukioloajat vielä?

Asfalttirata lienee ihan ajettava (krossariin katurenkaat kiinni), krossi"rata" lienee hieman haasteellinen jos ei ilmatyynyalusta ohjaile..
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: rcoss - 27.03.07 - klo: 12.07
Koska Tattikselle on tulossa puhdistus ? Nyt se on lähes ajokelvottomassa kunnossa johtuen suuresta hiekan ja isojen kivien määrästä. Ilmeisesti kontin roudaus talvella on tuonut merkittävät hiekkakeräymät.

Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Mikko M - 27.03.07 - klo: 15.33
Tietääkseni rata-aluetta ei ole vielä "virallisesti" avattu (?). Ainakin aikaisempina vuosina rata on avattu suunnilleen huhtikuun puolessa välissä.

Radalla on pidettävä talkoot ennen ajoja. Ennen Laukaan FTT ei luultavasti ole tulossa turisti porukkaa  radalle. Ehdottaisin, että Laukaan (21. - 22.4.2007) jälkeisenä viikonloppuna pidettäisiin talkoot radalla (Eli 28-29.4.2007)?
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: blaah - 27.03.07 - klo: 15.41
Radalla on pidettävä talkoot ennen ajoja. Ennen Laukaan FTT ei luultavasti ole tulossa turisti porukkaa  radalle. Ehdottaisin, että Laukaan (21. - 22.4.2007) jälkeisenä viikonloppuna pidettäisiin talkoot radalla (Eli 28-29.4.2007)?
Njaah, okkei, mutta kysynkin että _saako_ sinne mennä ajamaan ennen tätä.. En oikein nää syytä miksi ei voisi ajella, toisin kuin krossiratojen kohdalla jossa ajaminen voinee urittaa radan ilmeisesti aika pahasti. Se että asfaltilla on talven jäljeltä pölyä ja roskaa tuskin haittaa meikäläisen krossiautoa (turistit lienee toista mieltä). Ja jos jotakuta haittaa tuon radan roskaisuus&ajelu yhdistelmä niin voin toki ilmoittautua vapaaehtoiseksi lakaisijaksi ennen ajelua..

Kuvien perusteella olisi ihan ajettavassa kunnossa, ja kuukauden odottelu kuullostaa hieman.. turhalta.
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: HarriK - 27.03.07 - klo: 16.52
Radalla on pidettävä talkoot ennen ajoja. Ennen Laukaan FTT ei luultavasti ole tulossa turisti porukkaa  radalle. Ehdottaisin, että Laukaan (21. - 22.4.2007) jälkeisenä viikonloppuna pidettäisiin talkoot radalla (Eli 28-29.4.2007)?
Njaah, okkei, mutta kysynkin että _saako_ sinne mennä ajamaan ennen tätä.. En oikein nää syytä miksi ei voisi ajella, toisin kuin krossiratojen kohdalla jossa ajaminen voinee urittaa radan ilmeisesti aika pahasti. Se että asfaltilla on talven jäljeltä pölyä ja roskaa tuskin haittaa meikäläisen krossiautoa (turistit lienee toista mieltä). Ja jos jotakuta haittaa tuon radan roskaisuus&ajelu yhdistelmä niin voin toki ilmoittautua vapaaehtoiseksi lakaisijaksi ennen ajelua..

Kuvien perusteella olisi ihan ajettavassa kunnossa, ja kuukauden odottelu kuullostaa hieman.. turhalta.

Eihän se radan käyttö ole muusta kiinni, kuin porttien aukiolosta. Vai meinaatko ylitse pomppia.
Sehän ei ole sallittua.
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: blaah - 27.03.07 - klo: 17.25
Eihän se radan käyttö ole muusta kiinni, kuin porttien aukiolosta. Vai meinaatko ylitse pomppia.
Sehän ei ole sallittua.

No en tietenkään mene sinne jos EI ole auki. Alunperin kysynkin että:
..Tai onko siellä jotkin tietyt aukioloajat vielä?

..ja tähän alkuperäiseen kysymykseen en ole vielä saannut vastusta. Eli, milloin ovat portit auki?

Ennen kuin joku ehtii vastata KVG:t (Kato *ittu Googlesta) niin sanon jo valmiiksi että katoin, tuloksetta. Viime syksynä kyllä jonkin sivun löysin tuosta mutta..
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Mikko M - 27.03.07 - klo: 17.27
Edelleenkin rata aukeaa huhtikuun puolessa välissä...
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkko - 27.03.07 - klo: 17.44
Kävin Tattiksen radalla tänään. Ja juttelemassa Nuorisoasiainkeskuksessa (kutsun sitä tässä lyhyemmällä nimellä NuKe) pienoisautoradan asioista laajemminkin. Ratahan ei ole VAUn hallinnoima, mutta Nuorisoasiainkeskuksella ei tunnu Helsinki Miniracingin toiminnan loppumisen jälkeen olevan muita juttukumppaneita pienoisautoiluun liittyen.

Näistä asioista mm. oli puhetta
-NuKe selvittää ensitilassa mahdollisuudet saada harja-/pesuauto putsaamaan TODELLA hiekkaisen radan. Voimassa olevan systeemin mukaan NuKe joutuu maksamaan Katuosastolle kaikista töistä eli voi tulla hankaluuksia, koska rahaa ei kuulemma ole varattu tällaisiin
-uutta konttia on tarkoitus käyttää ajajakorokkeen laajentamiseen
-kontissa on NuKen veneitä talvisäilössä eli kontti voisi kesällä toimia katettuna varikkotilana ja tähän liittyen NuKe asiantuntijan palattua sairaslomalta selvitetään mahdollisuudet aukkojen avaamiseen kontin seiniin yms tarvittavat jotta sitä voisi käyttää varikkotilana. Budjettia ei ole varattu tällaisiin.
-"krossiradasta" päästään keskustelemaan em. sairaslomalla olevan henkilön palattua töihin
-alueen siivousta varten NuKe hankkii roskalavan ja me talkooporukan
-pääsuoran päätyyn turva-aita (NuKe) ja sen sisäpuolelle uudet pehmusteet (pienoisautoilijat)
-alueen "ratakortteja" ei lunastettu viime vuonna edellisvuotta enempää eli vähän. Tälle vuodelle laitetaan esille tieto siitä, milloin kortteja voi lunastaa toimistosta ja ehkä rata-alueeltakin. Lisäksi tullaan valvomaan sitä, että kaikilla on NuKen toimintakortti (ratakortti)
-merkattiin 9.6. kansallinen LS-5 kisa ja 16.17.6. SM-kisa alueen toimintakalenteriin
-radan kunnostukseen ei avustusvaroja Helsingin budjetista voida myöntää, kun ei ole Helsinkiläistä hakijaseuraa

Lisää infoa tulee kun on uutta tai tarkempaa tietoa.

Rata-alue ei ole vielä auki, kun on vastaa maaliskuukin ;-))
Rata tosin oli kuiva ja ylenmääräistä hiekkaa lukuunottamatta ihan valmis ajoon. Voi olla että sähköt ei vielä ole päällä.

Ajamaan ei siis vielä pääse, koska rata-alue ei ole auki. Aukeaminen ratkennee sen mukaan miten kevätkelit kestää. ja aidan yli hyppiminenhän ei ole luvallista.
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: .21 - 02.04.07 - klo: 20.11
Olisi tarkoitus mennä veljen kanssa nyt tämän viikon lauantaina tattarille paikkoja hieman järjestelemään ja rataa putsaamaan. Toivottavasti se viime syksynä jättämäni lehtipuhallin olisi vielä tallessa niin hieman helpottaisi siivoomista.

Autoja tuskin mukaan otan mutta turbiinia olisi tarkoitus käyttää jos on sopiva keli. :cool:
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: jarkko - 04.04.07 - klo: 17.35
Nuorisoasiainkeskuksen (myöh. NuKe) kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta on tässä vaiheessa seuraavia asioita tapahtumassa:

> NuKe pesettää radan ensi viikon tiistaina, ekana arkipäivänä pääsiäisen jälkeen. Sen jälkeen voidaan pitää tätä ajokautta avattuna.

> NuKe ei saa paikalle roskalavaa, koska kustannus sen verran korkea, mutta kuljettavat peräkärryllä roskat pois alueelta. Myös ränsistynyt puinen pyörien varassa oleva koppi on tarkoitus roudata pois.

> me radan käyttäjät voimme kerätä roskia muovisäkkeihin, jotka sitten joko NuKe tai me itse kuljetamme pois

> uuden kontin päälle voidaan rakentaa lisää ajajakoroketilaa. NuKe voi tukea hanketta puumateriaaleilla, mutta tekeminen on meidän käyttäjien varassa. Ajatus konttien yhdistämisestä yhden isomman korokkeen aikaansaamiseksi voisi toteutua, jos meiltä löytyy tarvittava rautakisko yms -tarvemateriaali ja tekeminen konttien välisen 5 m leveän tilan ylittämiseen (kuva tilanteesta aikaisemmin tässä ketjussa)

> pääsuoran päähän ajateltiin aitaa parantamaan katsojien turvallisuutta. Tähän voisimme saada puumateriaaleja NuKen nautta, mutta työ olisi tehtävä itse

> NuKella ei ole mahdollisuuksia toteuttaa maastorataa tänä vuonna. NuKen suunnitelma on tuoda lisää hiekkaa radan pohjaksi ja varsinaisen radan työt ehkä sitten kaudelle 2008. Jos käyttäjäpuolelta löytyy resursseja nopeampaan toteutukseen, niin NuKe on mukana rajallisten resurssiensa puitteissa.

> NuKen jäsenkortti (5€) vaaditaan kaikilta radalla ajavilta. Myynti ma-to iltaisin klo 20 asti alueen päärakennuksessa.

> NuKe (ja heidän valtuuttamanaan myös VAU) tulee tekemään radalla tarkistuksia, että jäsenkortti löytyy kaikilta radalla ajavilta kuskeilta

> alue on iltaisin auki klo 21.00 asti, mutta polttisten tulee sammuttaa koneet klo 20.00

VAUlla on radalla kisoja tänä kesänä
-9.6. LS-5 sarjan kilpailu I (+ mahd. TP-10 kansallinen kilpailu)
-16.6. SM-osakilpailu Touring / sähköluokat TSM-10 ja TSS-10
-17.6. SM-osakilpailu TP-10 + LS-5 sarjan kilpailu II

Lisäksi torstaisin on 1/10 autojen kerhoilta ja muutamana torstaina kerhokisoja.
Isojen LS-5 autojen kerhoiltaperinne jatkunee maanantaisin.

VAUn pienoisautojaosto kokoontuu lähiaikoina päättämään mitä me halutaan ja pystytään viemään edellä olevan lisäksi eteenpäin Tattiksen radalla.
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Mr.MR - 05.04.07 - klo: 11.43
Kyllä se vitosten ratailta pitäisi saada tiistai-illalle, kuten on ollut ennenkin. Eikai sitä kukaan maanantaisin radalle pääse. On siinä päivässä yleensä muutenkin kestämistä.

Tai jos vuoroja jaetaan, niin samalla se lauantai vitosille.
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: miksalo - 06.04.07 - klo: 00.26
millos sitte on 1/8 päivä???
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: Scrap - 06.04.07 - klo: 09.00
Mihin joukkoon kuuluu 1/10 stadium truckki, jos sillä haluis tulla asvaltille kokeilee? Vai onko ihan täysin NO NO?
Otsikko: Vs: Ehdotuksia TATTARISUON rata-alueen kehittämiseen ???
Kirjoitti: HarriK - 06.04.07 - klo: 10.42
Voihan rähmä.
Taas se vanha laulu ajovuoroista. Mielestäni voitaisiin jatkaa vanhalla käytännöllä, joka ei ilmeisesti ole virallinen.
Tiistai iso rata.
Torstai pikku rata.
Keskiviikko muistaakseni on ollut Nuorisoasiainkeskuksen päivä.
Muina päivinä sopu tilaa antaa, toivottavasti. Voitaisiin käyttää esim. 15min vuoroja pikku/iso rata.

Suomen kesä on lyhyt ja hyviä ajopäiviä vielä vähemmän, yritetään nauttia niistä yhdessä.