Tosiasia on, että 25% kisafuili pelaa paremmin kuin joku 16-20% RTR litku kahdesta syystä:
siinä on enemmän nitroa -> kone käynnistyy helpommin ja käy paremmin
siinä on vähemmän öljyä -> helpompi säätää
RTR soossit on kehitetty sellaisille, jotka ei jaksa/viitsi opetella säätämään polttiskonetta, jolloin liian piikillä ajaminen ei syö sitä RTR myllyä heti soiroksi. Vastapainona sitten tulee heikompi käynnistyvyys ja epätasaisempi tyhjäkäynti varsinkin kun neulat on rikkaalla + koneessa täytyy käyttää kuumempaa tulppaa jne.
Kisafuileissa on kuitenkin huomioitu käyttöolosuhteet ja niiden vaatimukset, jolloin öljyä on riittävästi ja ennenkaikkea se on laadukasta, jolloin vähempikin absoluuttinen määrä riittää. Toki kannattaa huomioida se, että markkinoilla on myös polttoaineita (kuten Byron ProDriver) joissa on normi kisafuilia vähemmän öljyä. Tämä tavara kannattaa aloittelijan jättää suosiolla hyllylle, koska ko. litku vaatii osaamista koneen säädön kanssa ja taitamaton tuhoaa pannun suht nopsaan.
Eli alle .21 kokosiin koneisiin 16% kisafuilia ja .21 tai isompiin 25% kisafuilia ja maailma näyttää paljon valoisammalta.