Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Krapula

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 25.03.05 - klo: 19.35 »
Lainaus käyttäjältä: "jarppi"
No kaipa se pitää vaan hommata toi spur/kytkinkello yhdistelmä vähän paremmaks!!!Kun ei niit muovirattait jaksa koko ajan olla vaihtelemas. . . paljos siihen muuten suurinpiirtein palaa fyrkkaa ja saaks linnan kautta hommattua ne robinsonin vai mistä hommasit!!?


Juu ihan Turun Hobbylinnasta kävin ostamassa. Hinta 45€.

2
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 24.03.05 - klo: 21.47 »
Lainaus käyttäjältä: "jarppi"
Sain tossa tänään savagen taas ajoon ku sain linnasta haettua metalliset rattaat ohjausservoon. . .ja sain jopa pari tankillista pärtsiä kun paukahti spur gear palasiks!!!Siin vaihees rupes vähän hitsaan kiinni!!!Nyt rupee sit savitsust oleen vaihdettu sen verran uutta osaa et olis syytä ruveta kestämään. . . .onkos muilla ollu samanlaisia ongelmia!!?


Onhan mulla kaksi muovista spurria mennyt ja muutamia kytkinkelloja. Syynä tod. näk. moottorin liikahtaminen. Vaihdoin spurriksi metallisen jolloin alkoi kulumaan kytkinkelloja. Hobbylinnassa sanoivat, että ne alkuperäiset kytkinkellot ovat liian pehmeää tavaraa metalliselle spurrille. No nyt on uusi Robinson Racingin extra hard spur/kytkinkello -yhdistelmä, jossa molemmat on tehty samasta aineesta. Kestänyt ihan hyvin.

3
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 26.12.04 - klo: 16.43 »
Lainaus käyttäjältä: "ossi v"
Savagessa säädöt vissiin pielessä muttä miten? Kun pitää jarruä hetken päällä niin ampuu oikein kunnolla eteen päin kun päästää tyhjäkäynnille. Ei muuten mutta vaikea pysäyttää. (Voiko johtua siitä että ei ollu folioa jäähdytyskannen päällä) :(


Mulla on ollut hieman samoja ongelmia. Eli jos kaasun painaa pohjalle, sitten päästää neutraalille, kaasari jää auki n. 1mm. Mutta jos sitten pistää jarrun täysille ja päästää, kaasari aukeaa puoleenväliin.

Itse kyllä tein myös sen havainnon, että servovipu jarruttaessa vetää myös sen kaasuvivun huomattavan paljon kiinni (kuuluuko sen toimia näin?) ja yrittää vielä enemmän sulkea kaasaria, vaikka se on jo siinä 1mm:ssä ja sitten jarrun vapauttaessa kaasu ponnahtaa auki. Asia korjaantui jonkin verran (mutta ei hyväksi) kun löystin hieman sen muovikappaleen ruuvia, johon jarru- ja kaasulinkki liittyvät.

4
Polttisautot / HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« : 18.12.04 - klo: 13.31 »
Mitä ihmeessä sähköauto voi opettaa polttomoottoriauton käytöstä muuta kuin ajamista ja radiolaitteiden asentelua. Mielestäni jos on perustiedot ja edes hieman kokemusta/tietoa moottoreista (tietää mikä on kaasutin ja miten se toimii, männän tarkoitus sylinterissä jne.), pärjää mielestäni täysin hyvin auton mukana tulleilla ohjeilla (kunhan ne vaan lukee). Näin ainakin iteselläni oli.

Ostin viikko sitten ensimmäisen polttomoottoriautoni (Savage 25). Sitä ennen mulla oli joku Nikko sähköromu n. 15 v sitten. Eilen sitten purin koko auton osiin ja katoin ihan vain uteliaisuudesta, että minkä näköinen vaihteisto on sisältä. Nyt auto on taas ajokunnossa (pakki pitäisi hommata).

Tosin on kyllä totta, että aloittelijalle tämä harrastus varmasti tuottaa alkuun päänvaivaa (minulle ainakin) ja ongelmatilanteita. Niistä selviää jos on motivaatiota ottaa asioista selvää ennenkuin menee tietämättömänä ronkkimaan sieltä täältä. Näiltä foorumeilta selviää varmasti kaikki ongelmat mihin aloittelija törmää harrastuksessaan kunhan uskaltaa tunnustaa tietämättömyytensä ja käyttää ahkerasti haku-toimintoa.

Onko sitten muka väärä lähtökohta ostaa polttisauto sen takia, että muillakin on? Ehdottomasti. Onko väärin ostaa polttisauto sen takia, että homma kiinnostaa? Ei.

Rohkeutta muutkin aloittelijat ja rc-harrastuksesta kiinnostuneet.

Sivuja: [1]