RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: monster_rc - 17.11.07 - klo: 22.18
-
Kertokaapas te viisaat kanssaharrastajat että mitä eroa muka on näillä kahdella Bluebirdin servolla muuta kuin hinta ja paino ja tyyppinumero? :huh:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26265&grpid=3203&ssp=0 ja http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26267&grpid=3203
Muut lukemat ovat täysin identtisiä. Onko jotain järkevää perustetta toisen korkeammalle hinnalle?
Jostain syystä Revossa ei tunnu kestävän alkuperäinen kaasu/jarruservo RB TM323 motin kanssa. :sad: Ohjauksessa kyllä ovat kestäneet.
Ajattelin että jos noista jommastakummasta olis korvaajaksi.
-
'samaa p****a eri paketissa' kuten kaikki muutkin rc-laitteet.
-
Toisessa kuulalaakerit, hintavampi on uudempi malli.
-
Ja EPA säädetty oikein?
Jos servo vetää koko ajan täysillä niin pasahtaa khyl...
-
En suosittele luupäitä, ei ne kestä..ei servon moottorit, eikä ne metallirattaat..kokemusta on..
-
itsellä kestäny bluebirdin servo savagen ohjauksessa hyvin. vissiinkin servojen laadut vaihtelevet aika huolella.
-
En suosittele luupäitä, ei ne kestä..ei servon moottorit, eikä ne metallirattaat..kokemusta on..
Taas löytyy joka merkistä niitä maanantai kappaleita. Itsellä kesti savagen ohjauksessa aivan loistavasti blue bird. Ja viimeisenä paikkana oli truggyn ohjaus servona. Uudelta omistajalta pitäisi kysyä onko vielä hengissä...
-
Minulla kesti aikansa, kuten kaikki. Mutta, Futabat on kyllä kestäneet järestään pidempää. Sinilintu kesti yhden gallonan, sitten vain pimeni ankä viitsinyt tutkia romua mikä sille tuli.
-
Kuinkahan vahva yleensäkin tuon kaasu/jarruservon tarvitsisi olla? Tuo Traxxasin omahan on 5.7kg 0.22sec (jos nyt pitää paikkansa)
Varmaan pärjäis kesymmälläkin kunhan vain voima varmasti riittää ja nopeus tietenkin on tärkeä pointti.
-
Kyllä mä bluebirdin metallirattaisella microservolla assoa ajoin paljon kauemmin ku futaban muovirattaisella. Futaba kesti varmaan 10min servosaverin kanssa, bluebird vuoden ilman servosaveria, sitten meni moottori.
-
Joo, kyllähän ne muovirattaat ohjauksessa hajoaa oli ne minkä merkkisiä vain..
Itsellä, kaverilla ja parilla tutulla on noita luupäitä hajonnut monta todella lyhyen käytön jälkeen(kokeiltiin niitä koska edullisia, mutta opittiin nopeasti), osasta meni moottori ja lopuista ne metallirattaat(lähinnä pääratas poikki)..ja luulisin osaavani käyttää esim. servo saver:ia...ei sitä ohjauksessa kuitenkaan kovin löysälle voi jättää, jos meinaa kääntyä..joten meidän käsiin on ilmeisesti osunut paljon maanantai kappaleita..
-
Suositelkaas nyt sitten oikeasti hyviksi todettuja servoja ettei tarvitse taas lähteä keksimään pyörää uudestaan.
Tiedän että Futaba on varmasti hyvä merkki mutta niin on hintakin joten löytyykö "alle" sadalla eurolla tai vaikka viidenkympin tuntumaan varteenotettavia servoja?
Onkos esim. Futaballa nykyään enää normaaliservoja vai onko kaikki digitaalisia?
Ja tyhmä kysymys vielä perään toimiikos nuo digitaaliset normaali radiovehkeillä eli RTR radioilla?
Parempi ohjain on kyllä tulossa mutta ei tähän hätään.
Hieman servovalikoimaa kaventaa se akselin hammasmäärä ettei tarttis luopua tuosta alkuperäisestä servovivusta tai alkaa vääntelemään uusia tankoja.
-
Löytyy myös futabalta edelleen analogisiakin...ja toimii digit myös rtr vehkeillä.
Ja tuleehan servon mukana aina servovipuja vai onko sulla joku tod. erikoinen..eikä ne maksakaan paljon, mutta tossa nyt olisi halpa ja hyvä..8,9kg-6,0v
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ROB1-F1327
..eikä ole edes sitä viittäkymppiä..
-
Hurja on hintahaitari 3305 servollakin... . . . .
Hobbylinna 34 euroa ja Sabe 57 sama laite....
-
Kyllä, vertailu kannattaa..taitaa johtua hinnanlasku siitä kun tuli muistaakseni edullinen digi vastaava markkinoille..
-
Boys toyssissa futaba s9351 hinta on :shocked: halpa.
-
http://blue-bird-model.com
aika paljon on eroa noilla servoilla.
BMS-631MG High Speed
Weight:46 grams / 1.62 oz.
Dimensions:40.5 x 20 x 38.5 mm /1.60 x 0.78 x 1.54 in.
Torque At 4.8V:5.0kg-cm , 69 oz-in
Torque At 6.0V: 16.2kg-cm , 89 oz-in
Speed At 4.8V: 0.10 sec / 60° at no load
Speed At 6.0V: 0.08 sec / 60° at no load
Motor Type: Double magnetic motor
BMS-661MG+HS Super Fast
Weight:49 grams / 1.73 oz.
Dimensions:40.5 x 20 x 38.5 mm /1.60 x 0.78 x 1.54 in.
Torque At 4.8V:5.0kg-cm , 69 oz-in
Torque At 6.0V: 6.2kg-cm , 89 oz-in
Speed At 4.8V: 0.10 sec / 60° at no load
Speed At 6.0V: 0.08 sec / 60° at no load
Motor Type: Double magnetic motor
tai ainakin pidän tuota 10 kg eroa 6v aika isona.
tai sitten on luupäällä / sabella painovirhe sivuilla.
-
Painovirhehän tuo, ei niissä muuta eroa specsien mukaan ole kuin tuo 3 gramman painoero.
Mkuu:n viestissä siis alemman servon specsit voiman kohdalla oikein..
-
Päätin nyt sitten kokeilla kuitenkin tätä Bluebirdin BMS-631MG servoa. Jos ei kestä niin kokeillaan sitten jotain muuta. Täytyy asentaa väliaikaisesti revon optidrive paikoilleen että voin tavallaan määrätä kaasu/jarru servolle ääriasennot. RTR ohjaimella kun sitä ei voi tehdä. Paremmat radiolaitteet ovat kyllä tulossa. Kiitokset kaikille mielipiteistä.
-
Laitoin itelle areenaan tommoisen luupää 630 jossa ainakin voimaa piisaa truggyyn. Saa nähä sitten kauan kestää, pitäs tiivistää varmaan silikonilla tai laittaa esim. pussi servon suojaksi. Talvella rittää todella "lussu" servo, kääntyy ku auto liikkuu mut ehkä jarrut ei aivan pelitä kunnolla....