Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - bcan

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 17
151
Tota rengassääntöä pohdittiin Samin kanssa jo kauan ennen kisaa, Sami oli aluksi sitä mieltä että kisa ajetaan traxulla jota ite vastustin vain ja ainoastaan sen takia että rengasääntöjen muuttaminen kesken kauden ei ole minkään sarjan kannalta hyvä juttu.
Ei nyt ollut kyse halusta vaan siitä että ainakin omasta mielestä sarjasäännöt kirjoitetaan koko kauden mittaisiksi eikä niitä muutella äänestyksellä kesken kauden.
Toki tämä aiheuttaa tilanteita että säännöt ei joka kisaan tai edes kisaajalle ole ne parhaat mutta jos niitä lähdetään liikaa muuttelemaan kesken kauden niin sitten niitä pitäisi joka kisaan muutella kun kaikille ne ei kuitenkaan sovi jokin kohta.

152
Tota rengassääntöä pohdittiin Samin kanssa jo kauan ennen kisaa, Sami oli aluksi sitä mieltä että kisa ajetaan traxulla jota ite vastustin vain ja ainoastaan sen takia että rengasääntöjen muuttaminen kesken kauden ei ole minkään sarjan kannalta hyvä juttu. Nyt on enemmän kuin kristallin kirkaasti selvää että tuo oli väärä päätös, mutta siitäkin varmaan jotain taas opittiin. Pointtina se että Samia ja Fullspeedin porukkaa on turha lähteä mollaamaan huonosta valinnasta.
Kisat on ajettu ja kokemustakin saatu, joten varmaankin oli viimeinen kerta kuin kyseisellä alustalla pinnillä SC:tä kisataan.

Kaikilla lienee oikeus kärkeviinkin mielipiteisiinsä ja palautteisiin kisasta, niistä asian vierestä kommentointi on kuitenkin turhaa vaikka se tuntuu trendi olevankin tuloskeskusteluissa nykyään. Jotkut ei-harrastajat on sitä mieltä että kauko-ohjattavat autot on pikkulasten leluja, välillä ainakin kommentit on sitä luokkaa että ehkä siinä on jotain perää (tämä ei ole suunnattu kenellekkään suoraan vaan yleinen huomio nykyisestä suuntauksesta, joten älkää ottako henkilökohtaisesti).

T:Tero - se edellinen sarjanvetäjä

PS. Onnittelut Mikaelille ja erityisesti Mikolle voitoista

153
Kiitos myös täältä kilpailun järjestäjille!

Oli mukavaa huomata ensikertalaisena tapahtuman rentous ja kanssakilpailijoiden auttavaisuus. Tämä varmasti vaikuttaa oman kilpailemisen jatkuvuuteen. Saattaa hyvinkin olla, että vanhaa "sotaratsu" -Slashia nähdään jatkossakin radan tukkona.  :shocked:
Tällaisten asioiden takia SC sarjasta itse pidän ja on hienoa kuulla että homma toimii aloittelijoiden kannalta näin hyvin vieläkin.

Itse en tällä kertaa kisassa ajanut vaan olin pelkästään järjestelytehtävissä. Suurin miinus järjestelypuolella menee kuulutuksiin joista ei korokkeella saanut mitään selvää. Tuomarina piti varoitukset ja ne muutamat stopparit jota jaettiin käydä toimittamassa ihan henkilökohtaisesti. Tämä on jo otetty työn alle ja seuraavissa kisoissa pitäis olla kuulutustenkin kuuluvuus korokkeelle hyvä.

Kiitokset kaikille osanottajille hienosta ja reilusta kilpailusta, varsinkin nelkkujen finaalit oli hienoa katsottavaa kun kaverit veti puskuri puskurissa kiinni kuitenkaan muutamia kolaroiteja lukuunottamatta todella siististi.

Ja kiitokset myös omalle porukalle että saatiin kisat vietyä läpi. EuroRC:lle myös kiitokset taas lahjakortista, saatiin yhden junnun naama aikamoiseen hymyyn  :smiley:

-Tero

154
Mihkäs aikaa ovet aamulla aukee?
Mää olen ainakin viimeistään kahdeksalta paikalla

155
Minkä verran kisa paikalla on pyötiä ja tuoleja? Eli tarviiko tällä osallistuja määrällä raahata omia mukana?
Kaikille ei milläään riitä pöydät ja tuolit, eli kannattaa ottaa mukaan

156
Vielä ehtii ilmoittautumaan. Ilmoittautuminen menee kiinni keskiviikona illalla

157
Kiitokset järjestäjille hienoista kisoista.

Itelle oli ekat Mini kisat ja oli kyllä kivat karkelot. Sunnuntain pääsuoran shikaani oli hieno ajaa kun nappiin meni ja muutenkin profiilit toimi molempina päivinä.

Keskityin pelkästään Mini Classikkiin tällä kertaa mutta ensi kerralla varmaan pitää lisätä komppi classikin kaveriksi. Lauantai meni vähän totutellessa, mutta sunnuntaina pääsi finaaleissa ihan hyvään vauhtiin. Tasaisuutta tarvii lähteä seuraavaksi hakemaan treenaamisella kun yksittäisellä kierroksella olis vauhti riittänyt vahän parempaankin, mutta ne jatkuvat pienet virheet maksaa paljon.
Eurajoki jää ikävä kyllä väliin, mutta Raisiossa taas mukana.

T:Tero

158
Varasin itelleni kilpailunumeron kerhokisat sivujen kautta, pitäiskö siitä tulla jonkilainen meili että homma ok ? Lähinnä vaan että käytänkö sitä numeroa kun laitan ilmot Korialle.

159
Suokkaan Sami aka Bigbear on lupautunut ottamaan SC sarjan sekä SC luokan epävirallisen yhteyshenkilön hommat itselleen. Sami on SC luokan konkareita ja on ajanut SC sarjaa sen alusta asti joten homma jatkuu hyvissä käsissä tästä eteenpäin.

Omasta puolesta haluan kiitää joka ainoaa kun on SC sarjassa yhdenkin kisan ajanut, henki on todella hienoa ja porukka todella mukavaa.
En ole SC sarjaa todellakaan jättämässä, kisoja kierrän kuten tähänkin asti ja Samille olen luvallut olla taustalla ja auttaa jos tarvitaan.

160
Tässä on nyt alle vuorokausi mennyt talven ekasta kisasta ja testiä ei ole juurikaan tehty, on vaan mielipiteitä miten eri rengas toimii eri autoissa joissa on erilaiset säädöt.

Joten vähän malttia, testailua ja keskustelua ensin. Treeneissähän voi ajella millä renkaalla vaan ja kisoihin sitten se nopeampi gummi. Nyt kun mattoratoja on enemmän niin aloittelijoiden RTR renkaatkin toimii eikä välttämättä tarvitse ostaa toisia renkaita kun lähtee kisoihin kokeilemaan.

161
Nyt olisi hakusessa SC sarjalle uusi yhteyshenkilö, homman mukana tulee hyvinkin epävirallinen SC luokan luokkayhteyshenkilön titteli.
Olen tätä hommaa vetänyt jokusen vuoden ajan ja on sellainen olo että kun löytyy hyvä, innokas ja aikaansaava henkilö jatkamaan niin siirryn mielelläni taka-alalle. Vinkkejä ja opastusta saa aivan varmasti.

Toivomus tai jopa jonkinlainen vaatimus jatkajalle on että ottaa huomioon SC luokan tähänastisen tavan ja jatkaa sitä samaan suuntaan.

Jos on kiinnostusta niin ottakaa rohkeasti yhteyttä YV:llä tai meilillä niin keskustellaan lisää.

T:Tero

162
SC:ssä varmaankin rengas vapaa kuten on käytännössä aina ollut. Kemiallinen käsittely(pidotus) tietty kielletty. Mitenköhän dbootsit toimii?
Mul olis tarkotus mennä huomenna kokeilee renkaita. Jonkun verran ajettu minipinni pitää tolkuttoman hyvin, ihan uusi stagger vähän mukavampi ajaa. Huomenna kokeilen vielä minispikejä ja dboots terrabytejä.

Eikähän kaikissa luokissa pidotus oo kielletty ja krossissa varmaan minispike on hyvä valinta kun samalla ajetaan WJ, siihen en ota kantaa saako ajaa muillakin renkailla krossareilla, SC:ssä SC Cupin sääntöjen mukaan.

163
Alkaa talvi lähestymään ja sisäkausi alkamaan joten halukkaat kilpailujärjestäjät voisi ottaa yhteyttä minuun niin aletaan katsomaan koska ajetaan missäkin.

Alustavat kisapäiväthän on nämä:
21.11 Turku
9.1
13.2
5.3
9.4

164
Tulokset / Vs: Tattis Syyskunkku -kilpailun lopputulokset
« : 16.09.15 - klo: 10.25 »
Jos sais sarjan aikaiseksi, ois aika makeeta...
Eipä toi alkuun muuta vaadi kun että joku (luokkayhteyshenkilö ???) ottaa pallon ja lähtee etsimää ratoja missä kisata ja mitä muita luokkia ajaisi samoissa karkeloissa.
Ongelma vaan on että kesä on lyhyt ja luokkia on paljon joten hyvien viikonloppujen löytäminen on vaikeaa.

165
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.09.15 - klo: 12.13 »
Täytyy varmaan talven aikana katella jos jostain löytyisi käytetty GT8 auto tai sitten koitaa rakennella Losin kasikrossarista GT8 auto. Uudet näyttää maksavan niin paljon ettei ihan heti sellaista viitti hommata. Onneks on reilusti aikaa niin voi ehtiä saamaan jotain aikaiseksikin :tongue:

166
Tulokset / Vs: Tattis Syyskunkku -kilpailun lopputulokset
« : 14.09.15 - klo: 13.16 »
Kiitokset Mikolle, Samille ja muille järjestämässä olleille kisojen järjestämisestä. Kaikki toimi hyvin ja buffassa oli hyvää evästä.

En kyllä odottanut että SC on noinkin mukava ja toimiva luokka kisata asfaltti radalla.
Oli mulle ensimmäinen kerta kun mitään autoa ajan on road radalla ja täytyy sanoa että harmi ettei ole tullut kokeiltua aikaisemmin, se oli todella kivaa ihan SC autollakin ja lähes off road setupilla. Alkuun oli peräpito hukassa mutta Timpalta tuli ratkaiseva vinkki jolla homma lähti toimimaan ja finaaleissa auto toimi ihan siedettävästi.

Samanlainen kisa täytyy ehdottomasti järjestää myös ens kesänä.

GT8 autojen menoa oli hieno kattoa, sääli ettei luokalla oo kisoja kun näyttää luokalta missä autot ei kulje "miljoonaa" joten voisi olla näilläkin käsillä hallittavissa. Ja ne näyttää hyviltä  :cool:

167
Aikamoinen ryntäys korrikuskeja, pitäsikö ottaa on road osakilpailu mukaan ens kesän SC Cuppiin  :tongue:

Tuota samaa mietin itsekin. Joko kauden avaus tai lopetus asfaltilla. Ei olisi edes niin säiden armoilla
Jos ei ny kuitenkaan oikeesti. Mut jos sunnuntaina on hauskat kisat ni sit sarjan ulkopuolisia kisoja mieluusti

168
Saako vastata, jos ajaa yhden kisan vai pitääkö kiertää koko sarja? Kysymys ei ole esitetty minään ..ttuiluna.
Saa vastata  :wink:

169
Ainakin jossain vaiheessa puhuttiin, että tämä SC-luokka olisi tarkoitettu aloittelijoille helpoksi luokaksi
päästä mukaan kilpailu toimintaan. Eikö olisi järkevää pitää säännöt jollain tapaa yhteneväisinä muiden luokkien
kanssa. Kaikissa muissa luokissa alkuerissä kuitenkin pitää ajaa vähintään viiden minuutin tulosta.
Mihin tällä "uudistuksella" pyritään, onko tarkoituksena yrittää ujutta tätä kolmen kierroksen alkuerä systeemiä
myös muihin luokkiin?
Ei mun mielestä erilainen ajoformaatit tee luokasta vaikeaa aloittelijoille, onhan muissakin sarjoissa erilaisia ajoformatteja. Tärkeintähän on kuitenkin saada aloittelijoita opettelemaan kisoissa ajamista muita vastaan, ei silloin formatilla niin väliä ole.
Jos ei mitään uutta kokeile niin ei mikään asia mene eteenpäin eikä toisaalta taaksekkaan päin. Tosta kolmen läpin aika-ajosta on kuitenkin tullut paljon hyvää palautetta kisoissa joten ei se ainakaan ihan huono ole, ainakaan kaikkien mielestä.

Enpä usko että SC sarjassa kokeiltu aika-ajo tai mikään muukaan erilainen asia helposti ujuttaudu mihinkään muuhun luokkaan, sen verran juurtuneita formatit on osassa luokkia.

170
Aikamoinen ryntäys korrikuskeja, pitäsikö ottaa on road osakilpailu mukaan ens kesän SC Cuppiin  :tongue:

171
Kesällähän ei ajettu mitään bestläppi aika-ajoa vaan kolmen perättäisen kierroksen aikaa. Kolmen kierroksen ajat taisi kaikilla radoilla olla yli minuutin niin kyllä toi jo ainakin jonkun viitteen antaa kuskin nopeudesta. Jos joku vähemmän hyvä kuski sattui ajamaan tuurilla kolme itselleen maagista läppia ja sillä pääsi ylempään finaaliin kuin muuten olisi päässy niin kyllähä sekin ihan mukava juttu on ainakin kyseiselle kuskille.

Mutta totta on sekin että talvisarjassa radat on ahtaampia ja lyhymepiä joten ohitettavaa tulee enemmän ja se on vaikeampaa. Tästä syystä on varmaan parempi ajaa talvikausi perinteisellä systeemillä mutta painottaen siten että finaaleja saadaan ajettua vähintään neljä. Paljon tuon kolmen läpin aikaa on kiitelty siitä että se antaa mahdollisuuden ajaam viisi tai jopa kuusi finaalia. Mutta ei nyt lyödä asiaa lukkoon vielä, tilavilla radoilla tuo voisi olla toimiva talvellakin.

Kiitokset porukalle palautteista mutta keskustelu voisi kuitenkin kuitenkin tämän tiimoilta.

-Tero

PS. Voi tosta aika-ajo systeemistä jonkun gallupin järjestää, oisko kenelläkään mitään kyselyä valmiina jossa ois joku autentikointi mukana

172
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 06.09.15 - klo: 20.11 »
Kiitokset vastauksista.
Vaikuttaa siltä että tilaan tohon takapäähän M05:sen upper armit niin pitäis olla Classicin sääntöjen mukainen.

173
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 05.09.15 - klo: 02.15 »
Turkuun ny kun on tulossa Mineille kiinteä sisärata talveksi niin uusia mini kuskeja on muutama jo ilmestynyt.
Sellanen on nyt vähän epäselvää että eihän tolla kitillä ole vaikutusta siihen kummassa luokassa saa ajaa. Ite sain just suht valmiiksi M05 Pro V2 auton ja tarkotus olis Classicia ajella, mutta joku meinas että ei V2:sella saa ajaa kun siinä on liikaa hipo osia. Mitään muuta paketin ulkopuolista osaa oo laittanut kun Barbien diffi tuunauksen. Moottori, kori ja renkaat on Classicin sääntökirjasta.

174
Tarkensin tonne sääntöihin vielä että kyseessä on kolmen perättäisen kierroksen tulos

Kisoissa kun formatista on ollut juttua niin pääsääntöisesti ollaan oltu tämän kolmen perättäisen kierroksen kannalla. Totta kai niitäkin on ketä mielummin ajaisi aika-ajot perinteisellä formatilla.

175
Varattu

176
SC Winter Cup 2015-2016 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Alustavat Kisapäivät:
21.11 Turku, TUA, HPI-Areena
9.1 Nokia, PRCA, Nirk
27.2 Helsinki, PKSRCA, Bunkkeri, HUOM, Muuttunut päivämäärä
5.3 Ulvila
9.4 Nokia, PRCA, Nirk

Sarjan yhteyshenkilöt:
Sami Suokas (Bigbear)

Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland

Web:
http://shortcourse.fi/

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Renkaan minkäänlainen kemiallinen käsittely ei ole sallittua. Kiellettyihin asioihin lasketaan myös renkaan kulutus pinnan liimaaminen tai muu vastaava kemiallinen käsittely, jolla halutaan muuttaa renkaan ominaisuuksia.

Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa).

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron. 2015 Summer Cupissa käytössä ollut kilpailijanumero on voimassa myös Winter Cupissa. Jos numeroa haluaa vaihtaa niin meili tai YV minulle.

Ajoformaatti (ALUSTAVA):
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 3 kertaa 5 min joista paras lasketaan.
Finaalit 4-5 kertaa riippuen aikatauista (Laskenta, 2/4 tai 3/5). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuharjoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka.

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Kilpailunumerot:
http://bit.ly/WCMbTY

Sarjaa tukee EuroRC

Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto

177
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.08.15 - klo: 17.46 »
Harvemmalla aloittelijalla on semmosta sponssia joka ostelee moottoreita tosta vaan.

Mutta asiaakin sen verran että tankkihan M8 krossareissa 1.25 dl ja tankillisella ajelee pääsääntöisesti 7-10 min.

178
Onko SC kuskeilla ajatuksia millä renkailla kannattaa ajaa?
Loppuuajettujen renkaiden säkki mukaan ja katotaan sitten paikan päällä. Eli käytännössä se perinteinen "musta ja pyöreä" setti alle  :cool:
Kaipa yks tärkein pointti on varmaan jäykkä insetti ettei taivu alle niin pahasti

179
Onroad SC on kyl sen verran kiinnostava kokeilu että pitää koittaa päästä paikalle  :cool:

180
Taas on saatu yksi hieno SC sarja ajettua, isot kiitokset kaikille osallistuneille sekä järjestäjille. Itsellä jäi ikävä kyllä Ulvilan kisa ajamatta mutta kuuleman mukaan sielläkin oli rata aivan loistava SC autoille ja muutenkin fiilis ihan SC kisoihin kuuluva. Kaikki kolme kisaa mitä itse ajoin meni hienosti ja kaikilla taisi olla ihan kivaa SC kisailua, itsellä ainakin oli.

Sen verran negatiivista palautetta voisi antaa että kanssa kilpailijoiden kunnioituksessa olisi ollut aika-ajoin olla parannettavaa. Esim. tilanteissa jossa on kolarointia niin sen paikan voisi antaa suosiolla takaisin. SC luokan on kuitenkin tarkoitus olla luokka jonne on helppo tulla kisailemaan ja jossa se voitto ei ole se kaikkein ihan tärkein asia. Tästä ei tarvitse aloittaa mitää forum sotaa aloittaa vaan jokainen voisi vaan ajatella että olisiko omassa tavassa jotain parannettavaa.

Talvella olisi taas tarkoitus ajella SC sarjaa. Ajatus on että ajettaisiin viisi osakilpailua viime talven tapaan. Kiinnostuneet järjestäjän voivat olla minuun yhteydessä niin aletaan katselemaan päivämääriä paikalleen vähitellen.

Isot kiitokset jälleen myös EuroRC:lle joka on SC sarjaa tukenut jo alkumetreistä lähtien. Jokaiseen kisaan ollaan tälläkin kaudella saatu juniori/aloittelija kuski palkita EuroRC:n lahjakortilla ja viimeisessä kisassa arvottiin 100€ lahjakortti vähintään kolmeen kisaan osallistuneiden kesken.

Mirolle ja Janille onnittelut voitoista !

T:Tero

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 17