Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Casull

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 22
31
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 25.05.10 - klo: 23.33 »
Jos viimetalvi toistaa itsensä täkäläisten kelien suhteen vaikkapa vielä viitenä peräkkäisenä vuonna, omalta kohdaltani voin sanoa että turvallisesta perillepääsystä tuo nelivedon mukanaan tuoma hinnanlisä oli aivan kohtuullinen.

32
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 25.05.10 - klo: 23.07 »
Isaac Newton & co ei ole läsnä jos nelikko ei ole hauska  :huh:

500nm ja poiskytkettävät ajonvakautus ja luistonesto.  :evil:

Ja talven ensimmäiseen nelipyörä luisuun lähdettäessä hoen mielessäni: Täyskaskotäyskaskotäyskaskotäyskasko...  :roll:

Joskus ajelin yhden talven nelivedolla ja sen jälkeen olen jokatalvi haaveillut tuosta aina kun liukkaasta risteyksestä on ollut tarkoitus päästä äkkiä liikkeelle.

Samoin joka kerta talvella mökillä käydessä ja menneenä talvena todella usein kotiin tulleessa idiootin tienauraajan puskettua pihani lunta täyteen.

33
Vapaa keskustelu / Vs: Miten vietät kesäsi?
« : 24.05.10 - klo: 11.16 »
Tekemällä koko loman ja muulloinkin vapaa-aikana just mitä kulloinkin sattuu päähän pälkähtämään!!
-Vapaana kuin taivaan lintu....  :grin:

34
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 24.05.10 - klo: 11.09 »
Jäteöljyvatkain vaihtui viikko sitten tuollaiseen:



-05 330 XDA,  "ihan kivalla" varustepaketilla.
Olen aivan rakastunut tuohon autoon...  :cool:

35
Yleinen keskustelu / Vs: Erikoisheksat
« : 04.05.10 - klo: 01.52 »
Mulla on Hyper ST:ssä +10mm heksat, eikä ne tunnu laakereita sen kummemmin syövän.
Piti laittaa noinkin leveät että Pro-mallin vanteilla jäi riittävästi elintilaa, vakiohekseillä ei kun mahtunu edes pyörimään.

36
Vapaa keskustelu / Vs: Vappua!!!
« : 27.04.10 - klo: 23.50 »
Muistakaa sitten että viinaa voi nauttia vaikkei olisi hauskaakaan, eli hauskanpito ei voi millään olla ainoa syy juoda.    :tongue:

Ai niin, se ei ole kuin viinan vähyyttä jos ilmat harmittaa!  :mrgreen:

37
Ajetaanko rc-vehkeillä asvaltilla vai soralla?
Jos sattuu että muut suunnitelmat menee mönkään, saatan kenties ilmaantua paikalle.

38
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 21.04.10 - klo: 15.28 »
Ossin osissa kuitenkin on aika hyvä hintalaatusuhde, niitä ei tarvi kokoaikaa olla ostelemassa.
Sylinteri-mäntä-sarjallakin jos ajaa ainakin 5-8 gallonaa, niin eiköhän tuossa ole kovasti hinnalle katetta.  :grin:

39
Vapaa keskustelu / Vs: Lakot
« : 20.04.10 - klo: 01.10 »
Metallialalla kovat palkat...
Pöh.

Metallimiehen palkka maksetaan metallirahalla, paperimiehen paperirahalla.  :grin:

Tuon veisteli muuan entinen työkaveri joka opeteltuaan meillä ensin hitsaamaan, siirtyi paperitehtaalle tekemään huolto- ja korjaushommia yksityisyrittäjänä.

Toki oma palkkani on ihan kohtuullinen, tulen sillä toimeen ja saan jopa harrastukseni maksettua.
Jos jotku ei saa työstään arvoistaan palkaa niin ne on hoitoalan ihmiset ja niistä nimenomaan ne jotka tekee kaiken ns. likaisen työn.

40
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 20.04.10 - klo: 00.51 »
Aina sitä kokeilla saa. Olen kokeillut tehdä kaiken laista, mutta aina on mennyt mönkään. Olen yrittänyt tehdä oman rc lennokin, gokart auton (jäänyt suunnitelmiin) ja tölkistä höyrymoottorin. Ei mikään toimi. :cry:

Minä kokeilin rakentaa pienenä (n.10v) auton laturista ja starttimoottorista ikiliikkujaa.
Setäni, joka omisti autokorjaamon, suhtautui ideaan yllättävän hyvin.
Sanoi mun olevan tietyllä tapaa ihan oikeilla jäljillä mutta
perusteli ja selitti kuitenkin hyvin tarkasti miksi moinen ei välttämättä onnistu.  :grin:

Vaihdoin DBX:ään pitkät letkut ( 25cm - 30cm ). Tehoa tuli lisää aika mukavasti, vaikuttaako säätöihin?
No hohhoijjaa!!!!!!!! Sama ku lyhentää tulpanjohtoo mopossa :afro:

Siinä tapauksessa jos vanhat letkut olivat hiukan rikki, uudet letkut saattavat hyvinkin vaikuttaa tehoihin.
Letkun pituuskin saattaa hiukan rauhoittaa polttoaineen ja pakokaasun virtausta ja näin  edesauttaa moottorin toimintaa parempaan päin.

41
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 20.04.10 - klo: 00.33 »
Sama juttu ylläkirjoittaneen kanssa.

Hiukan leluhtava rakkine oli.
Ajatusta toki ko keksinnössä oli mutta toteutus oli jäänyt hiukan puolitiehen.

42
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 19.04.10 - klo: 17.02 »
Nyt tulee tyhmä kysymys:
Kuinka korkeita varikkopöydät yleensä on?

Ostin liian korkean pöydän ja nyt sitä ajattelin madaltaa.
Korkeutta utelen siksi että saisin pöydän suurin piirtein saman korkuiseksi kuin muillakin, olisi kivempi laittaa pöytiä vierekkäin kisoissa.

43
Tuon toki jo tiesinkin, ja niin tietävät paikkakuntalaiset kaverinikin joiden luona olen kylässä.
Silti tuota osoitetta ei löydy mistään...  :roll:

Selvisi tuo kuitenkin lopulta pientä hiukan suuremmalla salapoliisityöllä, eli kun vain ensin löytää Koulutien niin ollaan jo käsittääkseni aika lähellä.

44
Missähän tuo koulu tarkkaanottaen on kun ei navigaattori eikä googlemaps tunne koko saralinnantietä????

45
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 12.04.10 - klo: 01.54 »
Anteeks Jerry mut en ole pitkään aikaan nauranu niin kun luin tän: :lol:

Joo varsinkin Jerryn Burnsin diffit oli mullistavat kun etu ja taka pyörät pyöri erisuuntiin sm-finaalin lähdössä... 

Ei liity tähän keskusteluun mitenkään. Jerzi

.... Eikä tosiaan liity tähän mutta kuuluu ehdottomasti tälle osastolle. T. Artsi ...valmiina ...paikoillanne...HEP.

joo nykyään niitä ei saa väärinpäin laitettua mutta kuin on kiire niin on kiire.
Jerzi

Höpsis!
Olen kerran purkanut yhden suomalaisen kisakuskin entisen hyper 8.5 pro:n jossa toinen diffi oli joskus ollut asennettuna väärinpäin.
Oli diffikotelosta mennyt se väärinpäinasentamisen estävä muovinappula linttaan.   :grin:

46
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.04.10 - klo: 23.11 »
Sinäänsä vastauksia ei ole kuin pari oikeaa...

Loput on enemmän tai vähemmän täysin aloittelijoiden tai nitromoottoreista tietämättömien kommentteja.

Sehän se suurin ongelma onkin kun se oikea info katoaa tämän hölynpölyn jalkoihin kun ei anneta osaavien neuvoa vaan pitää itse mennä neuvomaan lähes nolla kokemuksella.

Yleisin ja helpoin sisäänajokeino mikäli ei vielä nitrokoneista paljoa kokemusta ole.

3 tankkia tyhjäkäyntiä pukilla.
Anna jäähtyä tankkejen välissä.
Sen jälkeen kevyttä ajelua esim asvalttiparkkiksella pari tankillista.
Anna jäähtyä.
Taas pari tankillista edelleen ilman korkeilla kierroksilla ajelua.
Tämän jälkeen voi jo oikeastaan ruveta hiljalleen ajelemaan jo ihan kunnolla.


Eli... nyrkkisääntönä vois pitää että ensin vähän tyhjäkäyntiä... sitten vähän kevyttä ajelua...
Näitä yhteensä vähintään viisi tankillista ennenkuin alkaa yhtään kovempaa ajamaan.

Mielellään semmosta rauhallisempaa vetelyä kunnes kymmenes tankillinen alkaa tulla... Siinä vaiheessa voidaan jo alkaa ajamaan niinkuin sielu sietää ja hakea koneeseen optimi säädöt.


Tärkeää on että uutta konetta ei yritä käynnistellä kylmänä, eikä sitä uutena pahemmin kierrätetä.

Moottorin olisi hyvä tuon tyhjäkäynninkin aikana käydä lämpimänä, eli laittaa kannen ympäri vaikkapa rätin jotta kone ei kävisi turhan viileänä.

Tässähän ne parhaat sisäänajovinkit olikin.


Pikku pirkkaniksin lisäisin tuohon vielä uuden koneen ensimmäisiä käynnistyksiä helpottamaan:
Uusi kone kannattaa esilämmittää esim kuumailmapuhaltimella noin 60-70 asteiseksi.
Lähtee paljon helpommin käyntiin ja tiukkakin kone pyörähtää paremmin yli yläkuolokohdan.

Tietysti pitää varoa muoviosia ja muutenkin liian läheltä puhaltamista ettei jokin paikka lämpene liian äkkiä muuhun koneeseen nähden.

Tuota esilämmitystä olen käyttänyt vanhaankin koneeseen talvella ja muutenkin jos on ollut
vilpoinen ilma (alle 5 astetta).

47
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 08.04.10 - klo: 01.11 »
laittakaa näihin bensavehkeisiin nos:in tekemää octain boosteria niin koneeseen tulee lisää tehoo ja voitelee paremmin ja sellaista.  itellä mopossa autto kiihtymään

Nyt joudun valitettavasti kertomaan sellaisen tosiasian että pelkkä oktaaniboosteri ei tuo lisätehoa yhtään jos samalla ei muuteta moottorin puristussuhdetta, virtausominaisuuksia ja sytytysjärjestelmää.

48
Minä tiedän toisenkin tapauksen jossa jme on onnistunut huijaamaan foorumilaista.
Mutta kertokoon asianosainen itse paremmin jos tahtoo.

49
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 07.04.10 - klo: 00.47 »
Esitellään tämä nyt täälläkin, eli elämäni toinen nestemaskituherrus:



Niinkun näkyy, vesiohenteisten automaalien ja nestemaskin kanssa on vieläkin hiukan yhteensopivuusongelmia, eli maskin mukana tahtoo puolikuiva maalikin lähteä kalvona irti.

Toki kuivuttuaan pysyy kiinni kuin tauti.

50
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 31.03.10 - klo: 19.00 »
Tuota liian matalaa jännitettä kuormitettuna on servokuolemien syyksi täälläkin päin hiljaa taustalla arvailtu.

51
Loistava ajatus minunkin mielestäni!

Siitä minulla ei tosin ole pienintäkään hajua että miten tuollainen toteutetaan käytännössä, tai onko tuollainen nykyisellä foorumisoftalla edes mahdollista...

52
Myös täältä suurkiitokset viihdyttävästä viikonlopusta!
Kamalan jännää oli, olihan nämä minulle ensimmäiset crossikisat koskaan ja toinen kerta eläessäni kun sähköcrossilla edes ajan...

Ihmeen hyvin tuo minulta sujui, ainakin omasta mielestä, vaikka välillä tuntui ettei minusta ole muuta kuin äärettömän suurta haittaa muille, erityisesti perjantaina kun radalla oli aika kova ruuhka.

Sain jopa triplan pompattua yhdellä hypyllä onnistuneesti useita kertoja.
Vieläkin tosin harmittaa kun kaverin auto hajosi mun yhden, ei niin onnistuneen, triplahypyn vuoksi, pahoittelut siitä vielä kerran.  :embarrassed:

Oma saldo oli 5 rikkinäistä tukivartta, yksi tukivarren akseli, yksi säätöprikka, 4 kuusiokoloruuvia, etuiskarituki, etupuskuri, 2 haljennutta akun kuorta ja kahdesti irronnut vetari.  :mrgreen:

Varmasti tulen vielä uudelleen jos vain kovin kamalan monella ei ole mitään sitä vastaan.
Pakkiin jäi vielä muutama ehyt tukivarsikin.  :mrgreen:

53
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 23.03.10 - klo: 21.29 »
Miten laitat kirahvin jääkaappiin?


1: Ovi auki.
2. Norsu ulos.
3. Kirahvi sisään.
4. Ovi Kiinni.

54
Tulokset / Vs: FTT III KIIMINKI: Tulokset ja jälkipelit
« : 23.03.10 - klo: 21.21 »
Kivat kisat oli vaikka oma ajosuoritus olikin edellisiä harjoituksia huomattavasti huonompi.

Syykin toki sitten selivisi mutta vasta sunnutaina katsastuksessa muiden autoja ällistellessä...
No, ensikerralla viisaampi.

Plusssia:
-Rentoa porukkaa
-Kiva rata
-Mutsitiimi
-Varaosahuolto
-Pizzat (ikävää jos joillekkin sattui huonoja yksilöitä  :sad: )
-Näin ekaa kertaa livenä kun isot pojat aaa tosissaan kilpaa
-Itse itselleni myöntämäni viikonlopun Darwin Awards-palkinto päivän kämmeistä, liimasin mm. eturenkaan peukalooni niin lujasti että sen irroittaminen vaati teräaseen ja 10 min aikaa...

Miinuksia:
-Mun huonot jutut
-Ehyen auton vuoksi poskelleen mennyt ajosuoritus (rikkinäisenä se harjoituksissa toimi!)
-Ontuvat selitykset oman ajotaitoni puutttumiseen
-Mun huonot jutut
-Hiukan ehkä ahdas varikko. Onneksi kuitenkin sopu säilyi aika hyvänä.
-Mun huonot jutut


55
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 23.03.10 - klo: 02.20 »
Alkaa olee niin paksua puutaheinää kun jo jääkiekosta puhutaan...huhhuh ja yök!

Ihan samaa mieltä olen minäkin.

Tein joskus periaatepäätöksen että en maksa TV-lupaa ennekuin kuin yhdelläkään täällä näkyvällä peruskanavalla on vähintään viikon jakso jonka aikana ei mainita sanaa jääkiekko.

Pohjaton inhoni lajia kohtaan juontaa vuosien takaa jolloin sain tutustua henkilökohtaisesti erääseen täältäpäin kotoisin olevaan kiekkosankariin ja hänen ystävälliseen käytökseensä kaikkia itseään pienempiä koulukavereita kohtaan.

56
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 23.03.10 - klo: 02.10 »
Pärinä, hajut, tunnelma, jatkuva säätäminen ja likaiset kädet tulee oikeastaan kunnolla koettua vasta polttiksen myötä. Suosittelen silti  :grin:

Suosittelen myös hankkimaan jonkun polttisten päälle ymmärtävän kaverin "tukihenkilöksi", niin aloittaminen on helpompaa  :wink:

Joo, kaverit kyllä tietävät, miten säätää, että apuja olisi..
Niin, ks. auto olisi Kyosho MP-5, halvalla sais, kannattaisko?

Tosiaan MP5 on niin vanha vehje ettei siihen saa osia juuri muualta kuin toisesta samanlaisesta varastamalla...  :roll:

Minä voisin kuitenkin olla kiinnostunut tuon mainitsemasi auton ostamaan, satun nimittäin omistamaan tuosta sen RTR-version eli DX2:n, joka on edelleen täysissä voimissaan.


57
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.03.10 - klo: 22.59 »
Viimeisin ja elämäni toinen nestemaskituherrus, ENNEN viikonlopun flipperipallokolisteluja...


58
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri maamoottorikeskustelu!
« : 21.03.10 - klo: 11.45 »
Mulla on jäteöljyvatkaimen pellin alla 3-litrainen turboton etukammiodiesel, eli maamoottori.

Oulaisten jokakesäisillä Wanhavoima-päivillä oikeita maamoottoreita on joka kerta useita kymmeniä, joista suurin osa on päivän mittaan käynnissäkin.
Niitä katsellessa, kuunnellessa ja haistellessa arki unohtuu.  :azn:

59
Vapaa keskustelu / Vs: Uusi Mopokortti!
« : 19.03.10 - klo: 15.34 »
.. ja vuoden päästä kaverille pitäisi myöntää B-luokan ajokortti. :police:
Niin no, kyllähän tuo touhu tien päällä näkyy... yleensä siitä vaan joutuu ne syyttömät kärsimään.

Tähän selkeään ongelmaan on olemassa hyvä ratkaisu, ainakin mitä päättäjien viimeaikaisia aivopieruja olen kauhulla seurannut.

Kielletään syyttömiltä kaikenlainen ajoneuvoilla liikkuminen niin eipä enää yksikään viaton sivullinen loukkaannu liikenteessä.

Ja 60km/h nopeusrajoitus.

Oi rakas viisas Darvin, poistuit keskuudestamme ihan liian aikaisin.
Työllesi ei ole enää jatkajia....

60
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 18.03.10 - klo: 15.56 »
Ja asiaan vähän liittyen. Mitäs aseharrastajien käy kun on ostanu ensin kunnon pistoolin ja sitten joutuu antamaan sen pois?

Tuohon 300 miljoonaan sisältyy pistoolien lunastus "käypään" hintaan, jonka tietysti määrittelee kukkahattutäti ja sukkahoususetä, eikä suinkaan esim Suomen Asekauppiaiden Liitto tai muu asioista jotain tietäväkin taho.


Tulipa mieleen eilenillan uutisista lentoturvallisuuden parantaminen.
Nämä läpivalaisulaitteet kentillä.
Niillä ei siis olisi estetty taannoin amerikassa sattunutta epäonnistumiseen päättynyttä pommi-iskua, mutta lentoyhtiöt haluavat ne kentille.

Henkilö joka kait puolusti ihmisten intimiteettisuojaa, eli ettei päästä näkemään esim. sukkanauhaliiveissä kulkevia miehiä, antoi esimerkin jossa liikenteessä kuolee päivässä enemmän ihmisiä rattijuoppojen uhreina, kuin koneissa vuodessa.

Tietenkin jokainen turha kuolema on tarpeeton, ja ellei kentillä ole mitään esteitä, niin suhde on hetkessä toisinpäin.

Mielestäni laitteet pitäisi olla valmiimmat ennen käyttöönottoa.

Tuo intimiteettisuojaa puolustava henkilö sanoi 45minuuttia-ohjelmassa että nuo laitteet ovat saavutettuun hyötyyn nähden myös aivan liian kalliita, n.250000€ kappale.

En nyt siis ymmärrä alkuunkaan sitä että miten 300 miljoonaa voisi olla parempi sijoitus hyötyyn nähden kuin tuo 250000...

Ahtaajalakon vuoksi tulee suomelle takkiin useita kymmeniä miljoonia päivässä sen vuoksi kun jotkut kiukuttelee etteivät saa vuoden palkkaa jos työsopimus päättyy.
(mm meiltä jää todella isot tilaukset lähtemättä ajallaan kun osat makaa satamassa)

Mitä niin erityistä ahtaajat tekevät että olisivat oikeutetut moisen korvauksen saamaan vaikkei kukaan muukaan REHELLISTÄ työtä tekevä moista lisää saa.

Jos minun alallani olisi tuollainen erorahakäytäntö, hankkisin heti itselleni potkut.
Ja kun rahat on harrastettu, uuteen firmaan töihin pariksi kuukaudeksi ja sama juttu.
Laskin tuossa pikaisesti että jos kävisin noin viidessätoista firmassa kolmen tai neljän puljun vuosivauhdilla töissä, voisin jäädä jo pysyvästi eläkkeelle. :grin:

Ihmeellinen maa on suomi.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 22