Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Casull

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 22
91
Yleinen keskustelu / Vs: MRT PTX Transponderi
« : 19.02.10 - klo: 21.36 »
Myös täältä lämpimät kiitokset!

Todella asiallisesti ja sujuvasti hoitui tälläkin kertaa ponderi postilaatikkoon.

92
Tuli itselle mieleen muuan kokemus reilun kymmenen vuoden takaa.

Ajeltiin kaveriporukan kanssa uudenvuodenaattona tuttavan pihassa, joka oli suht suojaisa, eli metsän reunassa ja pellollepäin oli ulkorakennuksia.
Sää oli lähellä nollaa ja ihan tyyni, eli piha oli koko illan sinisenä savusta.

Autoja oli kaikkiaan neljä joista yllättäen maksimissaan kaksi toimi aina kerrallaan.  :grin:

Mutta kuitenkin, koko ilta pörrättiin (noin 6-7 tuntia), välillä saunoen, välillä nauttien pullo virvoketta.

Seurauksena oli koko sakille jokin ihmeellinen myrkytystila joka ilmeni kaksi-kolme päivää kestävänä pahoinvointina, päänsärkynä ja kaikin puolin huonona olona.
Ja ei, tämä ei johtunut virvokkeista.
Kukaan paikallaolijoista ei nimittäin nauttinut koko illan aikana 5 pikkupulloa enempää virvokkeita. (oma saldo 3 olutta)
Huono olo oli myös illan kuskilla joka ei nauttinut yhtään alkoholia.

Tuon illan jälkeen olen pyrkinyt välttämään nitroautojen pakokaasua mahdollisuuksien mukaan.

93
Millainen halli on kyseessä, teollisuus- vai ihan yksityinen omassa pihassa oleva halli?

Tuleeko sinne hiekka/savipohja vai joku muu, mikä?

Tuollaiselle on varmaan oikeasti kysyntää sähköhärveleidenkin puolella.  :azn:

Ei muuta kun rata auki!  :grin:

94
Ja jos ratahanke toteutuu niin hyvin että jopa kisat sinne joku keksii laittaa pystyyn, tullaan pohjanmaaltakin varmasti ajamaan!  :azn:

Tila lienee lämmin/helposti lämmitettävä?

95
Kamalan kovaa ja joustamatonta tuohon sadevesitorveen verrattuna.
Muotonsa vuoksi luultavasti myös ainakin näille hauraille Xenon-vanteille tuhoisaa.
Ja uskoisin että myös kalliimpaa.

Tuohon sadevesitorveen saa myös tehtyä liitospalikat näppärästi sopivankokoisista puupalikoista.

Tuossa näkyy ko putkea:
http://rc10.fi/index.php?topic=23011.msg401594#msg401594

Ja tuolla:
http://rc10.fi/index.php?topic=40329.msg391708#msg391708

96
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 17.02.10 - klo: 21.42 »
Oletko kokeillut noilla 2ässillä joskop se toimisi niillä edelleen?

97
Ospan radan reunat on sellaista jotain muovista sadevesitorvea.
Se on noin 7x7 senttistä ja neliön mallista.
Kevyttä, liukasta ja käsittääkseni aika edullistakin.
Mattoon se on laitettu tarralla kiinni, kriittisimmissä kohdissa on vanerinen kulmatuki putken takan, sekin tarralla kiinni.

Tuo putki on varsin autoystävällistä.  :azn:

98
Vapaa keskustelu / Vs: Minkälaista musiikkia kuuntelet?
« : 17.02.10 - klo: 19.11 »
Musiikkimaku on mielenkiintoinen aihe.
Jos jostain niin tästä saa aina jonkinlaisen väittelyn aikaiseksi.

Oma makuni on erittäin laaja.
En ole minkään musiikkityylin fani, enkä muutenkaan ymmärrä tippaakaan tyyppejä joille jokin bändi tai tietty musiikkilaji on kaikki kaikessa, koko elämä ja muut on täyttä ******.

Itse kuuntelen sellaista musiikkia mikä kulloinkin sattu omaan korvaan kuulostamaan hyvältä.
Esimerkkejä:
Klamydia
Nightwish (uusin levy on ollut yllättävän pitkään omassa tehosoitossa)
Enigma
Dire Straits
Freud Marx Engels & jung
Lady Gaga (luit oikein!)
Bach
Metallica (vanhempi tuotanto)
Nirvana
Phil Collins
Madonna
Marilyn Manson

Musiikkityyleistä vois mainita myös Grindin yms ruumiinylöskaivamismusiikin,
näistä ääripään metallibändeistäkin löytyy yllättävän paljon kuunneltavaa.
Kuin myös Trancesta, technosta ja karvanoppacorolladiscosta.

Inhokkilistalle pitää ehdottomasti laittaa ylivoimaisesti typerimpänä "musiikki"genrenä suomiräppi.
Todella säälittävää oikean ja alkuperäisen rap-musiikin matkimista.
Jos joku väittää näitä tyyppejä muusikoiksi, ei tiedä musiikista mitään.
Eihän ne edes itse tee taustanauhojaan vaan kaikki on muilta varastettu.
Soittotaidosta puhumattakaan...
Todelliset muusikot ja säveltäjälahjakkuudet löytyvät raskaamman musiikin puolelta, esim vaikkapa nyt tuo aiemmin mainitsemani Nightwishin uusi levy.
Taitavasti tehty on se.


Toki on myönnettävä että jopa näistä lippalakkipiponpäällä ympärivuoden-tuotoksistakin löytyy muutama ihan oivaltava ja jopa kuunneltava teos.
Esim Tulenkantajat.

Toisena inhokkilistalla on kotimainen Liekki-yhtye.
Vetää sanattomaksi.

Kolmannella sijalla on nämä Disco Ensamble-tyyppiset huutaja-bändit joiden laulajan ääni ja laulutapa ottaa korviin vaikka kuinka hiljaa kuuntelee.
Näitä määkijä-bandejä tuntuu sikiävän kovaa vauhtia varsinkin sisäsiittoisella Britannian maalla ja siellä erityisesti Manchesterissa.
Nykyään valitettavasti myös Suomessa...
Näitä mahtuu tusinaan kolmisenkymmentä.

Ennenkuin kukaan alkaa isommin kommentoimaan, kuunnelkoon ensin kaikkia edellämainittuja
HYVILLÄ äänentoistolaitteilla.
Patteritoosasta mikään ei kuulosta kivalta.

99
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.02.10 - klo: 18.35 »
Saahan noita onneksi vielä kalliitakin lipoja...

Esim: http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=07.14005&familj=FamAck&BildLopNr=01

100
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 17.02.10 - klo: 18.30 »
Päivitetäänpä listaa:

Ainakin näiden henkilöiden kanssa on asiat sujunu loistavasti:

_^andy^_
pOINTER
Olbe
Timitri87    <-vaihtokauppa onnistui hyvin
vos
örtsi
Koppa        <- Ansaitsis jo kanta-asiakaskortin
Toni N
Tinox        <-vakiomyyjä
TeroK
Nieemikko
Ile__        <- Ilelle Gold Member-jäsenkortti
Cardic
Habaku
Pööki        <- yksinkertaisesti reilu mies!
RC-Garage    <-möi kohtuullisen moottorin, toimitti hyvän!
Nikke92
cbob
lehmustus
raaja
Whistler
matti.l
jabe
Miko
IIVONEN
Jagemon
PPK
JQ
tturku
AkiM
zzs
miksu5
duda
zzs
jeejee
ArT51
kynamies
Mihaline
Jabe
InfernoGT
warlord2
Jesi
HVoltage
Hotti
Haze
Sammy__80__
Petri T
JiriK
-rcmh-
ajgtv
masazi
Ahmed
bluebeetle
matti.l
Vesa
Temppa
OL
kimes
miksu79       <- Auton piti olla siisti mutta se olikin kuin uusi!
yleis
AE-Mod
Zippola       <-Toimitus ei voisi enää kovin paljon olla sujuvampaa huomioiden välimatka  :wink:
pahakurki     <-hinta-laatusuhde tavaran kanssa kertakaikkisen kohdallaan!
Zakko
Yippo
umas
Temppa
jval
HVoltage       <- Möi kaksi hyvää nitromoottoria yhden hinnalla!!!!




(Lisätty listaan HVoltage)

Listasta valitettavasti puuttuu muutamia nimiä, esim se joka myi minulle pikkuasson, se jolta ostin hyvän Hobao ST:n, tyyppi joka möi mulle drift-gyron ja muutama muu.
Pahoittelut asianosaisille kun en enää nikkejä muista.
Jos joku muistaa tehneensä kauppoja kanssani mutta nimeä ei ole listalla, ilmoittautukoon yv:llä.  :azn:

Toistaiseksi on pääasiassa hyviä kokemuksia tältä foorumilta!  :azn:
(pari pikkumutkaa ollu, mutta ne on oiottu)

Ja tulevaisuudessakin huonojen kokemuksien välttämiseksi:
Suomi kuitenki on sen verran pieni maa että täältä pohjanmaalta kyllä lähdetään vähän
pienemmänkin epäselvyyden takia ihan paikanpäälle asioita selvittämään...   :police:

101
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 15.02.10 - klo: 17.57 »
Mustat.
Tosin nekin on liian löysät.
Mulla piti esijännitys kiristää tiukimmalle että sai kaksien akkujen kanssa alatukivarret vaakasuoraan.



Huom!
Esijännitystä ei sitten saa ruuvata niin paljon kun mahdollista, ainoastaan sen verran että jousituksen ollessa täysin sisässä, jousi on lähes puristuneena.
Jousi ei siis saa toimia pohjaanlyönnin vastaanottajana, jos haluaa iskareiden pysyvän ehjänä pidempään.

Onko kukaan kokeillut noita progressiivisia jousia mitä Thetoyz ja Liquid myy?

Tekisi myös kokeilla lisätä iskarien reboundia laittamalla vaahtokumipalat tuttien yläpuolelle.

102
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 14.02.10 - klo: 21.02 »
Minullekkin muuan kisakuski suositteli tuota lisäpainolevyä pohjan väliin erinomaiseksi ratkaisuksi tuohon pidosta kippaamiseen.

Omaanikin ajattelin moisen askarrella.
Hiukan vain mietinnässä että teenkö teräksestä, rst:stä vai liimaanko pohjaan millin paksuista lyijylevyä.

edit:
Tuli tyhmä juttu mieleen:
Mitä jos tähän tekisi uuden pohjalevyn kunnollisesta alumiinista?
Olisikohan se sitten sopivasti painavempi?
Laitteet toteuttamiseen löytyisi, materiaali vain puuttuu.

103
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 13.02.10 - klo: 22.13 »
Tässä kuva wlan-paidasta:





















Jos olet sitä mieltä, että mitään ei näkynyt, olet ihan oikeassa. Koska normi verkkopaita koostuu pelkistä langoista, langaton versio ei siis pidä sisällään yhtään mitään. Tämä tuote olisi kyllä markkinamiesten unelma, helppo myydä mielikuvien perusteella ja todella edullinen valmistaa. :p

Tuo Wlan paita näyttäisi varmasti monen mielestä ihan kivalta sievän vastakkaisen sukupuolen edustajan päällä.

Asiaan:
Nyt päästiin takaisin siihen mistä koko reikäkeskustelu sai alkunsa.
Eli jos verkosta poistetaan elementti, jolla reijät on sidottu yhteen, jää jäljelle pelkkiä reikiä.
Koska reikiä ei voi ilman ympäryksiä nähdä, eikö silloin ole ihan perusteltua olettaa että kaikkialla meidän ympärillämme on ympäryksettömiä reikiä loputon määrä?

Mikä reikä sinun nenäsi edessä on juuri nyt, onneksi ilman ympäryksiä?

104
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 12.02.10 - klo: 23.46 »
Entäs millainen on Wlan-paita?
Pelkkä lan-paitahan on varmasti monillekkin tuttu.


105
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 12.02.10 - klo: 18.50 »
Suuren reikäkeskustelun päätteeksi on kysyttävä:
Ovatko kaikki osapuolet nyt varmasti läpeensä tyytyväisiä?

106
Täällä luetaan myös palauteosiota aina kun tänne uutta asiaa tulee.

Vasaus on sama kuin Heulillakin, mietitään mitä voisi mahdollisesti tehdä.

Tuosta saman ilmoittajan useasta peräkkäisestä myynti-ilmoituksesta:
Nähdäkseni niiden yhdisteleminen ylläpidon toimesta on ihan mahdollista, mutta valitettavsti aika työlästä.
Suuri vaara on myös sille että ilmoituksen laatija pahastuu pahemman kerran jos näin mennään tekemään ihan ominpäin.


Vanhempien ilmoitusten lukemisesta:
Suosittelen tekemään noin aina silloin tällöin.
Minä olen tehnyt monia onnistuneita kauppoja vanhemmistakin ilmoituksista.  :wink:

Jos aina luettuaan uusimmat, painaa sitä merkitse luetuksi-nappia, seuraavalla kerralla päivitetyt ilmoitukset erottuvat hyvinkin selvästi.

107
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 12.02.10 - klo: 16.00 »

Mitä tuohon reiän ja esim. tunnelin väliseen rajanvetoon tulee, niin kenties universumi pitääkin sisällään kaksi paralleelia totuutta. Toisesta löytyy absoluuttinen Läpimenoelementti, jolloin sen dimensioita lähestytään sen omista lähtökohdista. Sen sijaan suhteellinen Läpimenoelementti voi tarkoittaa tilaa tai paikkaa, jonka ominaisuuksia voi tarkastella ulkopuolisen tekijän, kuten Lävistyselementin näkökulmasta.

Tästä on helppo olla samaa mieltä.
Tämä teoria konkretisoituu todeksi varsin useasti vastakkaisten sukupuolten välisessä kanssakäymisessä, jossa nainen edustaa absoluuttista ja mies suhteellista läpimenoelementin tarkastelunäkökulmaa.

108
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 12.02.10 - klo: 14.25 »
Mitenkäs läpimenoelementtien määrä kuuluu laskea?
Vaikka äkkiseltään luulisi, asia ei ole täysin yksioikoinen, eikä edes kaksi.

Esimerkki:

Mehupilli.
Sellainen suora ja huoleton peruspilli.
Kaikkihan varmaan tietää pillin (mehu-) toimintaperiaatteen noin pääpiirteittäin?
Ja jokaisella varmaan on jonkinlainen (harha)käsitys siitä, kuinka monta läpimenoelementtiä mehupillissä on.
Olette väärässä.

Selitys:
Eli jotta mehupilli voisi toimia toivotulla tavalla, on siinä oltava sisäänmenoläpimenoelementti.
Tämä ei vielä riitä, tarvitaan myös ulostuloläpimenoelementti, koska muutoin kysessä olisi toisesta päästään umpinainen tila, elikkäs lieriö.

Nyt ollaan läpimenoelementtien määrässä päästy jo kahteen, mutta tämä ei vielä riitä.

Koska mehupillillä ei ole sen toiminnan kannalta varsinaisesti mitään väliä kumminpäin sen lasiin laittaa, siinä on pakko olla sekä sisäänmenoläpimenoelemettejä, että ulostuloläpimenoelementtejä, molempia kaksi.
Jos näin ei olisi ja satut vahingossa mäkkärissä käydessäsi lehmänsierainburgerilla laittamaan pillin kolamukiin (sopivan hapokasta, toim.huom.) väärinpäin, jano ei lähde vaan sen sijaan muki täyttyy räällä, koska pilli toimii väärään suuntaan.
Ja muita seurueesi jäseniä yököttää.

Pillissä on siis pakko olla ainakin neljä läpimenoelementtiä, eikö totta?

Väärin!

Kun katsoo pillin päähän valoa vasten, huomaa että siinähän on viideskin läpimenoelementti eli läpiläpimenoelementti, kansankielellä läpireikä.

Mehupillissä on siis viisi läpimenoelementtiä.
Eikä seurueesi jäseniä ainakaan mehupillin vuoksi yökötä.

109
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 12.02.10 - klo: 01.32 »
Tiesittekö muuten että ihminen on aidosti onnellisimmillaan juuri silloin kun joistain sen ruumiissa olevissa aukoista tulee jotain ulos tai jotain menee niistä sisälle?

(pitäsköhän munkin mennä nukkumaan, alkaa jo itseänikin hirvittää...)

110
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 12.02.10 - klo: 01.17 »
Päivitetäänpä listaa, on päässyt hiukan venymään tämäkin homma

Ainakin näiden henkilöiden kanssa on asiat sujunu loistavasti:

_^andy^_
pOINTER
Olbe
Timitri87    <-vaihtokauppa onnistui hyvin
vos
örtsi
Koppa        <- Ansaitsis jo kanta-asiakaskortin
Toni N
Tinox        <-vakiomyyjä
TeroK
Nieemikko
Ile__        <- Ilelle Gold Member-jäsenkortti
Cardic
Habaku
Pööki        <- yksinkertaisesti reilu mies!
RC-Garage    <-möi kohtuullisen moottorin, toimitti hyvän!
Nikke92
cbob
lehmustus
raaja
Whistler
matti.l
jabe
Miko
IIVONEN
Jagemon
PPK
JQ
tturku
AkiM
zzs
miksu5
duda
zzs
jeejee
ArT51
kynamies
Mihaline
Jabe
InfernoGT
warlord2
Jesi
HVoltage
Hotti
Haze
Sammy__80__
Petri T
JiriK
-rcmh-
ajgtv
masazi
Ahmed
bluebeetle
matti.l
Vesa
Temppa
OL
kimes
miksu79       <- Auton piti olla siisti mutta se olikin kuin uusi!
yleis
AE-Mod
Zippola       <-Toimitus ei voisi enää kovin paljon olla sujuvampaa huomioiden välimatka  :wink:
pahakurki     <-hinta-laatusuhde tavaran kanssa kertakaikkisen kohdallaan!
Zakko
Yippo
umas
Temppa
jval
HVoltage       <- Möi kaksi hyvää nitromoottoria yhden hinnalla!!!!




(Lisätty listaan HVoltage)

Listasta valitettavasti puuttuu muutamia nimiä, esim se joka myi minulle pikkuasson, se jolta ostin hyvän Hobao ST:n, tyyppi joka möi mulle drift-gyron ja muutama muu.
Pahoittelut asianosaisille kun en enää nikkejä muista.
Jos joku muistaa tehneensä kauppoja kanssani mutta nimeä ei ole listalla, ilmoittautukoon yv:llä.  :azn:

Toistaiseksi on pääasiassa hyviä kokemuksia tältä foorumilta!  :azn:
(pari pikkumutkaa ollu, mutta ne on oiottu)

Ja tulevaisuudessakin huonojen kokemuksien välttämiseksi:
Suomi kuitenki on sen verran pieni maa että täältä pohjanmaalta kyllä lähdetään vähän
pienemmänkin epäselvyyden takia ihan paikanpäälle asioita selvittämään...   :police:

111
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.02.10 - klo: 00.41 »
Juurikin tästä syystä irrotan aina 1/1 autosta miinuskengän ennekuin alan akun tai startin ympäristössä tekemään mitään.

112
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 12.02.10 - klo: 00.37 »
 :mrgreen:

113
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.02.10 - klo: 00.31 »
No sitten se on eri asia , totta kai kun virta menee ns. oikosulkuun niin johdot/liittimet kuumenee paljon siinä tilanteessa, sormuksesi toimi "liittimenä" siinä tilanteessa ja sekin kuumeni , käsitin asian aluksi väärin , luulin että sait sähköiskun  :afro:

Ja toisella kerralla hikinen sormenpää riitti johtamaan virtaa niin että savu nousi...

114
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 12.02.10 - klo: 00.30 »
Onko kukaan miettinyt reikien syvintä olemusta?

Siis ihan minkä tahansa reijjän, ei minkään tietyn.

Reikähän määritellään yleisesti sen mukaan mitä sen ympärillä on, esim reikäleivän reikä, avaimenreikä, spurrin reikä, seinässä oleva reikä.

Jos jätetään reijjän ympärys huomioimatta, reikä itsessäänhän on perustyypiltään täsmälleen samanlainen, ainoastaan sen koko ja muoto vaihtelee erittäinkin paljon.

Jotta reikä voitaisiin erottaa muusta ympäritöstään, sen ympärillä on oltava jotain, reijjän ympärys siis.

Ympärys siis määrä, mistä reijästä kulloinkin on kysymys.

Nyt päästään mielenkiintoiseen vaiheeseen:
Koska reikiä ei voi nähdä ilman niitä ympäryksiä, kaiken järjen mukaan meidät kaikki on ympäröity reijjillä.
Suunnattomalla määrällä reikiä, isoja, pieniä ja pirunpieniä reikiä aivan kaikkialla ihan vierivieressä.
Vai onko joku erimieltä?
Juu niin arvelinkin ettei.

Ajatteleppas että juuri tälläkin hetkellä ihan nenäsi edestä saattaa leijua esim juuri se reikä minkä naapurin äijä ensitalvena aikoo kairata lähijärven jäähän.

Tai juuri se reikä, mikä ilmestyy lempisukkasi kantapäähän vappuun mennessä.

Tai se reikä, mikä on peräisin sen lehmän sieraimesta, mistä tehty pihvi oli viimeksi syömäsi hampurilaisen välissä.
(voihan se tietysti olla jokin muukin lehmässä oleva reikä, mistä sen voi koskaan tietää minkä osan lehmästä hampurilaisen välissä söit)

Asiaa kannattaa pohtia erityisesti silloin kun on juuri nukahtamassa.
Tai silloin jos syö.

Mutta eikö ole hirmu kiva asia että reikä itsessään ei haise miltään ilman ympärystään?


115
Kyosho / Vs: inferno ve
« : 11.02.10 - klo: 16.34 »
Samaa sinkkiä(?) mutta oikeesti niissä ei ole mitään vikaa, ainoan kerran kun muistan että joku olis niitä rikkonut niin se on vetäny p*skarinkiä tankillisen ilman öljyjä diffeissä.

Samoja materiaaleja käsittääkseni käytetään edelleen MP9:ssä ja onko kukaan valittanut missään - ei. Niissä on se hyvä puoli ettei niitä tarvii ajaa sisään lainkaan kuten teräksisiä vastaavia.

Pikkurattaita on 2 kpl. Muutamalla eurolla saat sinne pari lisää.

Keskidiffin lukitsin, nyt herää kysmys että kestääköhän moottori jäykkää akselia. Sama rakennehan on 1/10 touring autoissa, ei siellä ole mitään slip -mekanismia, nyt joku vaan kertoi mulle että pitäisi olla. Toisaalta kunnon koneen pitäisi kestää myös moottorijarrutus ja rullauksen tuoma vaikutus moottorille (ei kytkintä siis).

Neuvokaapas aloittelijaa.

Taisin nyt hiukan ilmaista itseäni epäselvästi jälleen kerran, käsitteetkin oli mulla hiukan hukassa.
Eli tarkoitin diffin pinjonia ja lautaspyörää, eihän ne vain ole sitä harmaata valutavaraa?

Nuo diffin sisällä olevat pikkurattaat on aivan varmasti alumiini/sinkkipainevalua, niinkuin kaikissa muissakin.

Sisäänojosta olen erimieltä.
Uudet diffit kannattaa shimmata aika tiukaksi ja ajaa vaikka puoli gallonaa.
Sitten diffit uudestaan auki, puhdistus, shimmaus tarvittaessa ja uusien rasvojen kanssa kasaan.
Sitten kestääkin ajaa melko kauan.

Parit diffit olen sisäänajanut hiomatahnan kanssa irrallaan.
Yllättävän paljon rattaissa on hiotumisen varaa ennekuin sopivat toisiinsa hyvin ja pyörivät pienelläkin välyksellä herkästi.
Tämä on siis minun mielipide diffien sisäänojosta.

Tuosta keskidiffiasiasta:
En usko että sen lukitseminen juurikaan lisää moottorin rasitusta, ainoastaan kiihtyvyys paranee kun eturenkaat ei enää sudi niin paljon.
Eli lukkoon vaan niinkuin rata-autoissa yleensä on.
Näin siis asvaltilla.
Sora-alustalla keskidiffiä ei kannata lukita, autosta tulee aivan hirveä ajaa.

Tuolla slip-mekanismilla on tarkoitus vain suojella voimansiirtoa kovilta iskuilta, esim hyppyjen alastuloissa.

116
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 11.02.10 - klo: 13.35 »
Höh!

Vähän kun yrittää väyneenä kiukutella niin heti joku tulee ja pilaa hyvän v******sen...  :wink:


Asiaan:
Eli tuo vanteelle sopimattomuus on hiukan enempi ominaisuus kuin vika, eli sen kanssa on vain opeteltava tulemaan toimeen, jopa minunkin...

Tosiaan nuo takarenkaat ainakin oli liimattu melko huonosti, vannanauha ei ollut kiinni kuin 1/3 kierroksella, eli liima ei ollut valunut perille asti.
Rengas oli kyllä muuten lujasti kiinni mutta vain reunastaan vanteen huullosta vasten.
Eturenkaita en ole vielä irroitellut.


Vanteista:
Enpä ole ennen kuullut että tehtaansetä henkilökohtaisesti lupaa vanteille jonkinlaisen takuunkin!
Nuo vanteet meni rikki jkl:n radalla kun siellä kuukausi sitten kävin.
Silloin oli aika kylmää, eli viileyskin varmasti osaltaan vaikutti vanteiden kestävyyteen negatiivisesti, mutta siitä huolimatta ne rikkoutuivat mielestäni turhan herkästi.
Palaan asiaan kunhan saan etukumitkin irti.

Ja loppuun vielä iso kiitos Matille vastauksesta!
Todella hienoa kuulla että pikkupuutteisiinkin pyritään puuttumaan niin maahantuojan kuin ihan tehtaankin toimesta!!  :azn:





117
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 11.02.10 - klo: 05.10 »
Siis en saanut sähköiskua vaan palohaavan.

Kyllä sormen polttanut virta tuli akusta.
Miksi muuten akun johdotkin olisi lämmenneet?

Enkä laturia laita lataamaan koskaan ennekuin kaikki akut on varmasti kiinni.

Muutamia urbaanilegendoja olen kuullut joskus liittyen 1/1 auton akullakin aikaansaatuihin vakaviin palovammoihin.
Noissa on myös ollut osallisena märät kädet ja/tai sormus.

118
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 11.02.10 - klo: 03.28 »
Parina iltana olen tuossa taas harrastanut rengasjumppaa, eli tarkoituksena oli vaihtaa Cattiin Prolinen vanteet noiden hiukan hauraiden alkuperäisten tilalle.

Mutta mutta, eihän nuo schumin kisalailliset kumit sovi prolinen normaaleille crossivanteille alkuunkaan.

Prolinen vanteen nimellishalkaisija on 0,5mm pienempi ja reunaura on millin kapeampi kuin schumin vanteissa.
Eli rengasta on täysin mahdoton saada keskitettyä vanteelle niin ettei se vipottaisi.

Pikku vipotuksella ei ole varmasti minun ajotaidoilla mitään merkitystä mutta en millään viitsisi alkaa noin järkyttävää rakoa liimalla täyttämään.

Eli mitkä vanteet sopisi noille renkaille täydellisesti tai edes kohtuullisen hyvin ja olisivat alkuperäisiä kestävempiä?

Vielä huomio schumin kumien liimauksesta, työn laatu oli juuri yhtä luokatonta kuin turistien Xenoneilla, eli rengas ei ollut liimautunut kunnolla kuin 1/3 kierroksella.
Muuten kumi oli kiinni vain vanteen reunassa.  :angry:

119
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 11.02.10 - klo: 00.04 »

Ei lipoista tälliä saa kun jännite on niin alhainen


Olen periaatteessa erimieltä.

Kaksi kertaa olen 3S-pakalla saanut palovamman ladatessa useampia akkuja rinnan.
Latausadapterissa on jo ollut 1 akku kiinni ja sormi on sitten hipaissut adapterin vielä vapaana olevia urosliittimiä.

Toisella kerralla sattu sormuksen kohdalle +napa, sormi paloi sormuksen vierestä.
(taas yksi hyvä syy olla menemättä ikinä kihloihin...)

Toisella kertaa vain sattui olemaan hiukan hikiset kädet.
Savu nousi pikkurillin päästä heti välittömästi ja akun johdotkin hiukan lämpenivät.

120
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 10.02.10 - klo: 23.51 »
Jos akkuja käyttää rinnakkain, ne voi myös ihan hyvin ladata rinnakkain.

Eli tasuripiuhat tökätään laturin reikiin siten että toisen akun piuha 3s-reikään ja toisen akun piuha 4S-reijän OIKEAAN reunaan.

HUOM!!!
Teette tämän omalla vastuulla!!!!

Ensin pitää ehdottomasti varmistaa yleismittarilla että laturin eri tasuriliittimien pinnit on kytketty rinnan järjestyksessä oikeasta reunasta alkaen.

Ja akkujen tasuriliittimen toinen muovinen ohjainpinni pitää vuolla pois.

Jos tästä vaiheesta selvittiin ilman poksauksia, kytketään akut rinnan päävirtajohdoistaan, aivan kuten autossakin, ja lopuksi laturiin kiinni.

Latausvirraksi saa sitten säätää 2xakun kapasiteetin.

Olen ladannut tällä systeemillä parhaimmillaan neljää kopterin akkua rinnan kymmeniä kertoja.

Akkujen tasaisesta jännitteestä ennen latauksen aloittamista olen varmistunut sillä että lataan/puran akut aina käytön jälkeen ns varastointijännitteeseen, Ighargerin ohjekirjan mukaan 3,85V/kenno.

Ja edelleen, omalla vastuulla suoritatte yllämainittuja kokeiluja.
Eli jos hiukankaan kytkentöjen oikeellisuus epäilyttää, rinnan lataaminen kannattaa unohtaa kokonaan.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 22