Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - S.Trzaska

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Vapaa keskustelu / Maailman viisain RC
« : 02.02.04 - klo: 17.14 »
RC autot onkin siitä visaampia... hyvälle tuulelle sattuessaan ne ajattelee itsenäisesti ja ajaa seinään. RC autot osoittavat joskus erinomaista itsenäisyyttä ja aloitekykyä. Ne nousevat kapinaan jos niitten sähköistä ei pidä huolta, tai jos ovat itsenäisen pohdinnan tuloksena eri mieltä ajolinjoista kuin kuski. Tosin löytyy tietokoneidenkin joukosta todellisia vapaustaistelijoita (yksi kuuluisimmista varmaan Win 98...). Kuka sanoi ettemme ole kaukana tekoälyn luomisesta, tekoäly ON todellisuutta!

62
Niin ja Teponoja ajoi finaaleissa vakion nopeimman ajan raycerillä...

63
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 22.01.04 - klo: 18.12 »
Itse pidin siitä löyhästä aikataulusta, kun kerkes syödä, lorvia ja vähän katella kauppojen uusimpia tarjoamisia. Semmonen tiukka aikataulu on väsyttävämpi kun on kokoajan kauhea kiire.

Mutta pitkä päivähän siitä tulee. Jompikumpi 2a tai 2b vois olla mukavin. Toisessa vois ajaa molemmat luokat ilman sekoilua(2b) ja 2a mahdollistais löyhän aikataulun ja lyhyet päivät. Kallistuisin ehkä ton 2a suuntaan, se on ihan mukava käydä kysymässä viriajajilta neuvoa (ja moottorinhuoltoa, kiitos Jare) ja nauttia tunnelmasta. Sitten jos vakio ja viri on eri päivinä, niin kyyti voi olla ongelma jos kerholaiset ajaa eri luokkaa.

64
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"

Tässä tilastoja varten eri luokkien A-finalistien parhaat kierrosajat alkueristä (siis ylimpänä A-finaalin voittajan paras ae-aika)

Stanun kolmas aika 12.756 on mun paras aika, eli onko noi lähtöpaikan mukaan järjestelty, vai finaalisijoituksen?

65
Ilmoittautuminen lähti just uudestaan...

66
Eikö Sebastian Trzaska, nro 39, ilmoittautuminen saapunut vielä perille :shock: ? Lähetetty jo pari päivää sitten...

67
Joo, selvä. Saa porailu odottaa lyhyitä tukivarsia.
Näyttää siltä ettei kovin moni enään aja raycerillä, vaikka viime vuonna ja kesällä se oli aika monen käytössä. Joku kirjoitti mytsnllä, että muovin ja hiilikuidun erona olisi se, että hiilikuitu joustaa jousen tavoin ja palautuu nopeasti kun taas muovin jousto muistuttaa enemmän iskaria eli hidas liike. Mietin vaan, että miten se käytännössä vaikuttaa auton käyttäytymiseen/ tuntumaan :?: . Miten se selittää sen että rayceriä sanotaan hyväksi asfaltille, etc?

Kiitos avusta :D

68
Sähköautot / Suuri diffikeskustelu
« : 21.12.03 - klo: 22.13 »
Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta!

Kiitän valaisevista keskusteluista. Ehkä tässä rupeaa jo huomaamaan omiakin virhe ajatuksia.

 Terveisin räkänokka :wink:  :lol:

Kaikkea hyvää ensi vuodelle!

69
Sähköautot / Suuri diffikeskustelu
« : 21.12.03 - klo: 18.02 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"


Myynti-, markkinointikoulutuksissa painotettiin aina:
Kilpailijoiden tuotteita ette hauku, kehutte vain omaa tuotetta, ja korostatte oman hyviä ominaisuuksia!


Niimpä, markkinointiahan tää on! :lol:

Mutta ihan oikesti joskus häiritsee kun sanotaan, että asso on tosi kestävä. Toisaalta kestävyyskin on suhteellista, assossa on kevyet(nopeat) pyöränripustukset ja Xrayssä vähän ehkä turhankin painavat mutta kestävät. Kuten aiemmin kysyin, kumpi sitten on tärkeämpää aloittelevalle kuskille :? . "Kestävä" auto vai kestävä auto? Jos vain kehutaan omaa tuotetta/suosikkia kestäväksi, niin mihin sen suhteuttaa... Ymmärrän ettei markkinointipuolella verrata johonkin tiettyyn tuotteeseen ainakaan suorasti, siinähän tulisi kunnianloukkausongelmia ja helpompihan se on kehua vaikka uutta nopeampaa mallia, jos ei tartte kertoa että nopeampi verrattuna mihin.

Miksi esim minä ajan edelleen Xrayllä enkä assolla, johtuu siitä että henkilökohtaisesti pidän siitä enemmän, mutta minä halusin myös perustella sen miksi olen siihen päätynyt. Halusin myös kertoa mitä olen huomannut rcautoiluni aikana, mistä pidin eri autoissa, mistä en. Sen toivoisi olevan avuksi kun rupeaa harkitsemaan ensimmäistä autoa. Tietysti, kun asso, Xray, schumi, ja muut autot ovat kaikki kilpailukykyisiä ratkaisee autovalinnassa hyvin paljon mikä merkki on alueellaan suosituin, miltä auto näyttää, ketkä muut ajaa samalla autolla, jne (sitten tietysti jos tuntee jonkun kauppiaan paremmin, ostaa mieluummin häneltä).

Mutta tosiaan, radallahan se auton paremmuus selviää! Tosin paremmuus aloittelijan kannalta selviää siitä mollasta joka johtaa seinään :wink: . Ja kun ei pääse kaikkia autoja kokeilemaan ennenkuin on sen ensimmäise ostanut, on muiden kokemuksilla aika tärkeä osa... Sitäpaitsi täytyyhän sitä olla jotain rc autoiluun liittyvää silloinkin kun ei pääse radalle. :lol:

Hyvää Joulua!

70
Sähköautot / Suuri diffikeskustelu
« : 21.12.03 - klo: 15.18 »
No laitetaampa ihan vertailun vuoksi omat kokemukset assosta ja myöhemmin Xraystä.
Minun ensimmäinen autoni oli käytetty HPI, ei mitenkään huippukunnossa, mutta kesti todella hyvin. Se kestävyys oli todella hyvä asia koska varaosia ei ollut saatavilla/valmistus lopetettu :mrgreen: . Toinen autoni olikin asso TC3racer. Oli se mukavaa päästä itse rakentamaan (auton rakenne ja miten se toimii selviää rakentamalla todella hyvin)! Aloittelijana minua helpotti yksinkertainen voimansirto (kardaani) ja selkeät rakennusohjeet. Ja luonnollisesti plussaa on myös perus ok säädöt heti paketista (ihan ok sekä matolla että asfaltilla). Täytyy sanoa että olin todella tyytyväinen autoon.

Sitten alkoivat ongelmat. Hieman kireämpää moottoria ja vähän enemmän yritystä ajoon ja törmäykset eivät enään olleet nokka edellä seinään tyylisiä(jolloin auto kestää parhaiten). Meillä on Jyväskylässä semmoinen rata että seinät on 10-20 cm ajoradasta. Kun ajaa täysillä aivan seinän vierestä, joskus menee hieman pitkäksi, jolloin seinään ei osukaan etupuskuri, vaan renkaat. Naps, naps, naps! Tukivarret paukkumaan vaan :twisted:. Joku assolainen voi kertoa mitä pari asson tukivarsia maksaa. Ja vauhdin kasvaessa väljää ilmestyi yhden akun aikana aivan törkeästi, saman verran kuin Xrayllä kuukaudessa! Assolaiset voivat tähänkin kertoa jonkun niksin (yhden niksin tiedän minäkin, älä aja seinään :lol: ). Muutoin asso oli hyvä auto, ei tarvinnut kardaania kiristää kertaakaan! Tosin torque steeriä korjaamaan on assossa laitettu hassut taka-auraukset, jonka ansiosta auto kulkee eteenpäin hieman vinossa :lol: .

Ensimmäisen kansallisen kisani sitten ajoinkin Xrayllä. Xrayn kestävyys ja laatu on omaa luokkaansa. Samanlaisia tukivarren-tappo-seinä-kosketuksia tuli edelleen, mutta mitään ei hajonnutkaan :shock: !

Nyt loppu yhteenveto.
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Jos nyt minäkin sitten sanon suoraan, niin en tiedä kestävämpää autoa kuin Asso. Ja tämä nimenomaan aloittelijoiden käsissä, jolloin ajolinjat ovat vielä vähän hakusissa. Kyllähän senkin tietenkin rikki saa, kun riittävän lujaa törmäillään.
Enkä tiedä toista autoa, joka suoraan paketista koottuna toimii yhtä hyvin radalla kuin radalla. Enkä autoa, jolla olisi paremmat kokoonpano- ja säätöohjeet.

Puhut asiaa. Mutta minäpä tiedän kestävämmän auton :P . Kestävämpi auto on Xray. Ainoa asia mitä tartee vaihtaa useammin on ne blade jutut mitä laitetaan sinne vetoakseleihin suojaamaan diffin ulostuloja. Xray Evo2sesta sain takaiskarintuen rikki, mutta tilallehan voi laittaa sen muovisen monta kertaa halvemman ja hajoamattoman, tai ostaa suoraan se Xray raycerin.
Mitä säätöihin tulee, Xrayn perussäädöt eivät aivan suosikkini ole, mutta eihän assollakaan ajeta sen perussäädöillä. Xrayhin saa hyvät säädöt, kun kysyy toiselta Xray kuskilta tai lukee netistä. Sekään ei siis ole ongelma.

Ohjeet ovat Xrayn autoissa aivan omaa luokkaansa: värikkäät ja yksityiskohtaiset. Evo"sen ohjeiden kanssa tosin oli vähän semmoista, että aivan kaikkea ei kerrottu, mutta assossahan joutuu jo tekemään virityksiä diffiin http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=3145&postdays=0&postorder=asc&start=60 . Xrayn mukanahan tulee myös semmoinen todella pitkä erillinen säätöopas, jossa neuvotaan miten jotain säädetään ja mitä se voi vaikuttaa, ihan hyödyllinen opus.

Mutta erityisesti aloittelijan kannattaa harkita sitä Xrayn Rayceria. 250 e, suunilleen samanhintainen asson racerin kanssa, mutta paljon parempi, itsekin ajan sillä, teponoja ja minkkinen ajavat sillä, kaikki kuitenkin pyörivät ajoittain stanun top 3 kärjessä. Asson raceriä ei ole kauheasti top 3ssa näkynyt.

Xrayn Raycer on myös todella helppo koota. Kaikki mikä alussa oli mulla evo2sen kanssa epäselvää, on nyt tehty helpommin. Evossa avoimet pallokupit piti laittaa tietyin päin(ei mainittu ohjekirjassa), mutta raycerissä ne sopivat molemmin päin. Säätömahdollisuudet ovat yhtä laajat(paitsi raycerissä ei voi vaihtaa akkujen paikkaa) ja helpot. Kaiken lisäksi Xraylle on tässäkin foorumissa oma osio, josta löytää säätöjä ja mukana tulee Xray VIP card, jolla pääsee mytsn vip sivuille. Sieltäkin löytyy ihan hyödyllisiä vinkkejä.

Hinnoista sen verran, että Xrayn oneway maksaa puolet asson omasta, pari tukivarsia on siinä 7e luokkaa (aika lähelle puolet tai vähemän asson tukivarsista) tosin niitä ei saa rikki, ei ainakaan meikäläinen. Ne Xrayn laakerit on kyllä hirvittävän kalliita. Tosin 1/4 hinnasta saa samankokoisia schumin laakereita. Mutta on ne Xrayn laakerit laadultaan, WHOW.

Ei mulle tästä mainospuheesta makseta, ihan oikeasti. Olen vain Xrayn pauloissa. Xray laatu... RC nirvana.

Jos ei omassa kerhosssa ole toista Xray ajajaa, osta joku muu auto, jos on, kannattaa harkita. Xray on huomattavasti nuorempi auto kuin asso, joten assoon pitäisi aina löytyä hyvät säädöt. Xray taas on laadultaan parempi, kumpi merkaa aloittelijalle enemmän?

Sitten vielä yksi juttu. Kannattaa ihan oikeasti aloittaa heti kiertämään kisoja. Itse vaan kruisailin kerholla muutaman vuoden ennenkuin uskalsin mennä ajamaan (lähinnä kalusto ja ajotaito hävetti :oops: ). Yhdessä kisassa oppii enemmän kuin puolessa vuodessa.

71
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Hyvää ja lumista joulua, toivottavasti saatte taas paljon uusia assoja !  :wink:

Hyvää uutta vuotta myös, laitetaan kunnon pommit paukkumaan  8)


HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA! kaikille minunkin puolesta :D

PS. Eiköhän ne pommit onnistu jos saa myös paljon asson tukivarsia paukuteltaviks :wink: ...

72
Olen nähnyt siellä mytsn sivuilla, että jotkut ovat poranneet iskarin mäntien reiät 1.2 millisiksi. Ootteko te sitä harrastaneet kun käytätte niin jäykkiä oljyjä? Oululaisten suosittelemana laitoin 25W öljyt ja auto parani huomattavasti. Jäykemmillä öljyillä auto oli tunnottoman oloinen. Tässä setuppi millä ajoin Äänekoskella:
 http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2173

73
Tulokset / Laukaan kerhokisat II: Tulokset&Jälkipelit
« : 16.12.03 - klo: 13.59 »
Lainaus käyttäjältä: "jval"
Katsoin sunnuntaina viimeisen Tj finaalin nauhalta ja siitä näki miten kolaritapahtumat saivat alkunsa.



Nyt ei muu auta, kuin laittaa nettiin :wink: .

74
Tulokset / Laukaan kerhokisat II: Tulokset&Jälkipelit
« : 14.12.03 - klo: 20.36 »
Teillä on Oulussa ihan hyvä käytäntö, että erän aikana annetaan palautetta, en sano että se olisi huono tai tarpeeton käytäntö, mutta uskoisin että kerhokisoissa vielä menee, että palautetta annetaan erän jälkeen.

Itse sainkin palautetta siitä mainitsemastasi ohituksesta, jossa ajoin perään(vahingossa). Totta, että sain Jannen kiinni vain sen takia ettei hänelle annettu tilaa (ohitettavan kokemattomuutta, onko se opetuksen vai rankaisun paikka), mutta ei Janne ollut ainoa jolle ei aina tilaa herunut. Ohituksen jälkeen tosin pääsin karkaamaan, niinkuin hänkin karkasi alussa. Täytyy painottaa, että välillä Janne sai eroa, välillä pääsin taas liiankin lähelle hänen puskuriaan :wink: . Kilpailu oli hyvin tasaista.

Sama henkilö joka Jannen teilasi, teilasi myös minut(samassa finaalissa), jarruttamalla pääsuoralla, kun olin aivan takana. Ajaja ilmeisesti yritti väistää, mutta väärässä paikassa, ehkä tietämättömyyttään, pitäisikö sivistää ensin, vai antaa stoppari ja sitten sivistää :roll: .


Palautteella tarkoitan juuri sitä, jonka kerholaiset esimerkiksi minulle antoivat SEN :oops:  ohituksen jälkeen. Siis ajon jälkeen kerrotaan mikä meni hyvin ja mitä ei saisi tehdä. Sen "rakentavankin" palautteen ottaa huomattavasti paremmin vastaan kun joku tutumpi henkilö sen antaa, kunhan tutumpi henkilö uskaltaa myös antaa muutakin palautetta kuin taputtaa selkään 8) .

Siitä palautteesta joka kisasta aina annetaan olen huomannut erään asian. Sen sävy on useimmiten suoraan verrannollinen omaan menestukseen, onko tyytyväinen tulokseen. Itse en mitään negatiivista keksinyt kun leijuin seitsemännessä taivaassa, kun oli niiiin hauskaa :D . Sitäpaitsi kyllähän se positiivinenkin palaute toimii, jos se on ansaittua (ja se todellakin oli). Jonkin verran myös vaikuttaa se että miten kisat oli järjestetty :D .

VesaK:
"erissä, joissa tuomari on mukana ja antaa kuulua itsestään, ajo on huomattavan paljon puhtaampaa. Mistähän se voisi johtua?"

Veikkaisin että kaikki pelkää stoppareita ja ajaa sen takia puhtaasti, eikä kunnioituksesta toisiaan kohtaan. Kärjistetysti: jos uhataan stoppareilla, tai ei muuten luoteta ja otetaan melkein jo lakimiehet paikalle riitoja ratkomaan, hlo ei käyttäydykkään luottamuksellisesti (kun ei alunperin luoteta) ellei sitten stopparin pelosta. Kun taas annetaan palautetta ja neuvotaan mikä on käytäntö missäkin tilanteessa ja näin osoitetaan luottamusta, hlo tuntee itsensä luotetuksi ja yrittää käyttäytyä sen mukaisesti. Kerhokisoissa jälkimmäinen on mielestäni parempi käytäntö, SM kisoissa on silti järkevämpää myös ottaa stopparit mukaan.

Kahdessa jälkimmäisessä finaalissa, ajoin palautteesta huolimatta joskus Jannen perään (kaikki ketkä ajavat hieman useammin kisoissa ymmärtävät, että kun muutenkin jo puristaa ja ajaa aivan perässä, niin perässäajaja törmää helpommin perään :) ), mutta jäin aina odottamaan. Myös tilaa annettiin tyylikkäästi seuraavissa finaaleissa, vaikkei stoppareita ollutkaan. Miksiköhän?

PS. Näin useampia videokameroita käytössä, toivon hartaasti että saamme nähdä omaa ajoamme, ehkä muistamme virheemme sen jälkeen paremmin :wink: .

75
Sähköautot / Korin maalaus
« : 14.12.03 - klo: 15.45 »
Tietysti, jos haluaa hirvittävän upean kopan romutettavaks niin ammattilaisen puoleen on käännyttävä, mutta suurin osa ainakin TJ:ssä maalaa koppansa itse. Siihen ei välttämättä mitään kynäruiskuja tarvitse, semmoisia yksinkertaisia ja ihan siedettävän näköisiä koppia tulee helposti ihan tavallisilla spraymaaleilla, leveät fadet ja kuviot onnistuu suht helposti. Sitä fade efektiä tosin kannattaa harjoitella jollakin kalvolla tai jotain. Maalatessa pitää vain huolen että maalaa todella ohuita kerroksia, ettei maali juokse. Oman koppani maalasin Prisman maaleilla:

76
Tulokset / Laukaan kerhokisat II: Tulokset&Jälkipelit
« : 14.12.03 - klo: 15.21 »
Nyt oli taas omaltakin osalta erittäin onnistuneet kisat! Jannen kanssa oli niin hyvää kisaa ettei se 2. sija tunnu ollenkaan huonolta, olihan se Janne kuitenkin aina puoli askelta edellä :wink: . Suuret kiitokset Mielosille akkujen lainasta, niissä oli aivan uskomaton potku ja hiipumista ei vaan ollut! Omilla akuilla en olis samaan päässyt (ne on jo aika vanhat kun on tullut reeneissäkin ajeltua niillä :oops: )
+Loistavat järjestelyt! Mahtavat tilat!
+Erillinen buffet huone (mainiota pizzaa), jossa videotykki!++++.
+Reippaasti reeni aikaa, 10-13 jonka jälkeen alkoivat 2kpl (+++)eräharjoituksia ja erät klo15.  
+Toinenkin videotykki, varikolle oma.
+Löytyi vihdoin sopivat säädöt, kiitos Oululaisten ja kerholaisten neuvojen.
+Oli todella tiukkaa kisaa Jannen kanssa!
+Hyvä fiilis 8)
+Olen ajanut vähän yli kuukauden ajan Äänekosken radalla ja erittäin tyytyväinen olen
+Oululaisetkin tulivat
-Vähän ehkä kuiva ilma :roll:

PS. Onko tuomarien puute kerhokisoissa niin anteeksiantamatonta? Kyllä sitä palautetta voi muutenkin antaa ja anetaankin :wink: . Luottakaa edes vähän ihmiseen, me ihmisetkin yritetään olla luottamuksen arvoisia :D ... Tärkeää se varmaan on meitä aloittelijoitakin opettaa tavoille, mutta millä tavalla? Sitten on vielä sekin kysymys, että onko röyhkeä ajo tahallista, vai taidon puutetta?

77
Tulokset / Blue Carpet Cup 2/3 tulokset
« : 07.12.03 - klo: 18.20 »
Jep, oli ihan mukavan muotoinen rata. Oli erittäin mukavaa lähteä tulemaan täältä Jyväskylästä ihmisten aikaan. Pizzatilaus on aina yhtä hyvä idea, vaikka aamupalan kerkesikin syömään.
             Kiitokset Oululaisille hyvistä kisoista ja säätövinkeistä! Jannelle kiitokst erikseen kun antoi kokeilla autoaan, oman autoni säädöt ovat päin persikkaa. Kiitokset myös Jarelle kyydistä ja Harrille kun antoi lainaksi mulle akut (omani ovat jo turhan vanhat), sain vähän lisäpotkua autoon ja sain pidettyä viimeisessä finaalissa 3. sijan. Vantaan jälkeen on ollut pahoja vauhti ongelmia, epäilen vahvasti säädintä ja akkuja. Ennenkun alkaa selittelyn maku maistua niin sanoisimpa: otetaan Äänekoskella revanssi!

78
Tulokset / Blue Carpet Cup 2/3 kisa 6.12. + erälistat!!
« : 05.12.03 - klo: 15.58 »
Enko mahtunut mihinkään erään? Pääsenkö suoraan finaaleihin 8) ? Mikä ois mun aika-ajo sijoitus :wink: ?

79
Sähköautot / muoviammeet???
« : 28.11.03 - klo: 18.08 »
Aijaa... kokeilin tota rungon jäykkyyden muuttamista Xrayssani ottamalla keskitukipalan pois ja auto kääntyi paljon helpommin ja oli kaikkea muuta kuin vakaa :? . Tämä tosin kortepohjan liukkailla matoilla, miten se sitten vaikuttaa asiaan.

80
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 26.10.03 - klo: 13.10 »
Onnea Panulle ja Teemulle!

+kuljettajien määrä 8)
+videotykit
+pizzatilaus
-kuulutus ei kuulunut varikolle
-auton säädöt
-oma ajo :oops:

Jostain mystisestä syystä autoni kääntyi liikaa alkuerissä, rattia ei tarvinnut kääntää kuin puoleenväliin ja auto spinnas. Ainoa millä sen sain korjattua oli jäykkä etudiffi... Että b finaalin pääsin cruisailemaan :oops: . Meni kisa omalta osalta niin psksti kuin voi mennä, mutta sellainen pudotus maan pinnalle se oli.

81
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 23.10.03 - klo: 22.28 »
Whohou :D! Kiitos! Pääs tutkimaan omaa ajoa! Ja näki myös ne  8) mageet rymistelyt mitä ei muuta kuin kuullut ajon aikana (plus tietysti ne omat :wink: ). Ennen kaikkea huomasin että missä olis ajolinjoissa parantamisen varaa, varsinkin se pääsuoran jälkeinen mutka tuppas menemään leveeks :mrgreen: .

82
Lainaus käyttäjältä: "Pexi"
Olen kokeillut sitä joskus ja tuloksena oli liika kääntyminen.

Jos ackermanin mittaa niinkuin se kirjoissa kerrotaan, ei ero muihin autoihin ole merkittävä. Ja tämäkin on yksi säätökohde autossa. Mitä vähemmän ackermania sitä vähemmän etu sisäpyörä "sortaa" mutkassa.

Mutkassa sisemmät pyörät kulkevat lyhyemmän matkan, siten niiden on käännyttävä enemmän (Ackermann) jos niiden halutaan osoittavan menosuuntaan.
Mutta mutkissa kuten sanoit renkaat sortavat, evätkä näin osoita menosuuntaan.  :roll: Eli auto ei käänny niin tiukasti kuin pyörät, jolloin "oikealla" ackermanilla sisempi pyörä tosiaan sortaa enemmän. Siis jos pyörien halutaan sortavan yhtä paljon (niin ettei toinen pyörä turhaan laahaa) on ackermannia vähennettävä, muttei kokonaan pois, koska silloin taas toinen etupyörä sortaisi enemmän, koska ne osoittavat samaan suuntaan eivätkä poikkea kaarteen suunnasta (sorra) yhtä paljon.
Tosin renkaat sortavat hitaissa mutkissa vähemmän jolloin enempi ackermannia on tarpeen. Tämä tosin on aika hyödytöntä spekulointia, koska kokeilemallahan se selviää että kuinka toimii parhaiten :oops: . Siksi kysyinkin teiltä kokeneemmilta ajajilta ja säätäjiltä sitä.
Miten se muuttaa käyttäytymistä mutkaan sisään, ulos, tiukissa, loivissa, laahaako turhaan?
Jos esim huomaa että auto ois parempi toe-outilla, niin olisiko kätevämpää vaan lisätä ackermannia, sehän ei suorilla jarruttaisi tai hakisi turhaan :mrgreen: ?
Sopisiko enempi ackermannia esim tiukille radoille? Jos ei mutkasta käänny enemmän ackermanin kanssa, niin voisiko silloin asialle jotain tehdä, vai meneekö turhaksi säätöjen sotkemiseksi :oops: ?
Ymmärrän sen ettei mitään säätöjä turhaan laiteta, mutta haluan myös ymmärtää miksi tietyt säädöt toimivat. Sitä kysynkin teiltä joilla oikeata kokemusta on säätämisestä(esim quotaamani hlö :wink: ).

83
Vapaa keskustelu / Bad Boys II - elokuva
« : 22.10.03 - klo: 16.32 »
RC Car Action Magazine sanoo että TXT - 1 8) .

84
Kysyisin vaan että oletteko kokeillut eri ackermannia siitä keskellä olevasta ohjauspalasta? Eli ulommissa rei'issä. Kääntyykö liikaa? Sitä vaan että en muista Xrayn ohella nähneeni autoa jossa olisi niin vähän ackermannia... :?

85
Sähköautot / Touring auton osto
« : 21.10.03 - klo: 17.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
asso se olla pitää.
....


Ai miksi? Tukivarret paukkuu ja kallis kuin mikä :wink: .

86
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 11.10.03 - klo: 17.22 »
Lainaus käyttäjältä: "associatedtc3"
Mite Petri/Sebastian teette stanu koneelle se ei varmaan suoraan paketista kulje mihinkään esim mitä hiiliä käyätte? Onko hiili kanavia käännetty?käytättekö niitä kollektori tippoja? Ajattelin itsekkin ajaa noilla matrixin koneilla ens kauden.

Itse asiassa koneelleni ei ole mitääään muuta ihmeellistä tehty kuin tarkistettu/varmistettu että on hiilikanavat suorassa :wink: ja hiilet on Matrixin 3002(+) ja 3008(-).
Kyllä se Matrixi kulki huolellisella sisäänajolla, ilman mitään taikatemppuja. Mitään dropseja en ole käyttänyt.[/b]

87
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 07.10.03 - klo: 20.03 »
Lainaus käyttäjältä: "associatedtc3"
Millä matrixin koneella Sebastian ajoit?oliko monsterin veronen?


Kuten Petri sanoi, v10 pro se oli.
Kyllä sijoituksissa ainakin taisi pari monsteria taakse jäädä, eikä suorillakaan kukaan ohi mennyt(ennemmin jäi jälkeen), kuin silloin kun oli joku vanhempi kone autossani kiinni. (Tämä vaikka autossani oli muutama aika karhea laakeri, pinjoni irti kun kokeilin pyöräyttää hexeistä ilman renkaita, ei jäänyt pyörimään. :oops: ) Paras vakio jolla olen ajanut.

88
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 05.10.03 - klo: 23.26 »
Jeps kiitti, ny näkyy selvästi. jos vielä saat B1 ja A1 finaalit näytille niin mahtava juttu. melkein mikään ei ole hienompaa kuin seurata omaa ajoa ja verrata sitä ihan ajan kanssa virin ajeluihin :D . teit kuule nyt ison palveluksen!

89
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 05.10.03 - klo: 22.48 »
Oikeata nappia on käytetty ja xvid asennettu mutta ei se siltikään...

90
Tulokset / LRP Touring TULOKSET & jälkipeli
« : 05.10.03 - klo: 21.37 »
minunkin koneeni näyttäisi edelleen samaa 314kt, ja kuvassa näkyy musta-sininen vaikka winampillä katselinkin...

Sivuja: 1 2 [3] 4