Käänteistä lähtöjärjestystä on kokeiltu ulappatorilla, myyrissä ja tikkurilassa.
Lopulta huomattiin että kilvanajo väheni reilusti juuri tuolla tavoin.
Johtuen että sieltä alhaalta lähdetään puskemaan hirveellä kiireellä ja ohi pääsee kuka pääsee millonkin, eli kärki kun on vihdoin päässyt kärkeen niin erot on mitä on.
Ja taas kun järjestys on pidetty samana, eli nopeimmat kärjessä, tai jopa tehty lähtöjärjestys pistetilanteen mukaan niin kärjessäkin on ajettu tiukkaa kisaa...
Kun ei voi nopeinkaan jätkä lähteä samantien polkemaan bestläppejä kun pitää keskittyä takana tulevan takana pitämiseen.
Eli sillon on ajettu tiukkaa kisaa jopa kärjessäkin siihen asti kun joku tekee virheen, ja monesti vielä senkin jälkeen, koska kaikki niitä virheitä enemmän tai vähemmän kuitenkin tekee.
Käänteisjärjestyksessä oli aina nimenomaan hirvee selviytymistaistelu ensin päästä sinne kärkeen ja sit sai huomata joko olevansa itse kärjessä ja selkeesti karkumatkalla, tai sitten joku toinen oli kärjessä ja niin pitkällä ettei kiinni ehtinyt ajaa vaikka teki bestläppiä peräjälkeen.
Ja ai että se romurallin määrä kun vikalta sijalta päätit sitten lähteä samantien pusertamaan täysillä ja ohitukset välittömästi kun edes pieni rako tulee.
Siinä kiukutti sekä nopeita että hitaampia yhdessä... molemmat/kaikki kärsi ja tasaväkiset mies miestävastaan väännöt oli hyvin harvinaisia.
Nopeuserot kuitenkin yhden finaalin sisällä on ainakin tuupissa niin suuret että ei puhuta kymmenyksistä, vaan monesti jopa parista sekunnista per kierros.
Selvästi hitaampi on todella vaikea ohittaa, ja yleensä kolarit tulee koska selvästi hitaampi on suoraansanottuna jaloissa... Eli vaikka miten hiljaa yrität mutkassa ajaa niin hätkähdät kun edessä oleva painaakin jarrua kohdassa missä itse vedät normaalisti kaasu levällään... Ja kun ei tätä vaan osaa odottaa niin tilanteet tulee todella nopeasti silmille ja kolinaa tulee.
Ei kiva kummankaan näkövinkkelistä.
Lisäys: Vilkaisin nokian scwc kisan bestläppierot... A finaalissa ajavien ero nopeimman ja hitaimman bestläpin välillä oli 1,5 sekuntia.
Ekat kierroksellaohitukset tuli 1-1,5 minuutin kohdalla joka finaalissa.
Liian suuret erot kääneiseen kikkailuun.