Kirjoittaja Aihe: E-Firestorm Flux, Team Losi Speed-T vai Traxxas Rustler VXL  (Luettu 1473 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa veijo

  • Veteraani
    • Profiili
Fluxin jo omistan mutta pitäisi saada toinen auto ja noita olen miettinyt vaihtoehdoiksi. Ajelen 2S lipoilla. Flux on muuten hyvä mutta siinä tulee huono ohjain, ehkä liiankin tehokas moottori 5700kv , ja diffin puoleiset kupit tuntuvat kuluvan liiankin nopeasti. Muuten Fluxissa ei ole valittamista.

Speed-t siinä ilmeisesti hyvä ohjain 2.4GHz ja moottori hyvä tehoinen 4800kv.

Traxxas rustler vxl on ehkä hieman tehoton moottori 3500kv mutta 2S lipolla 5300mah luulisi  ajelevan reilusti ylipuoli tuntia.

Mitä noista suosittelette keltanokalle.


Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: E-Firestorm Flux, Team Losi Speed-T vai Traxxas Rustler VXL
« Vastaus #1 : 22.10.08 - klo: 13.54 »
Siis harkitsetko toisen Firestormin ostamista? O_o Eiköhän kannattais ottaa joku toinen auto vierelle, kahdesta samasta autosta ei saa kaksinkertaista iloa.

Rustleria kannattaisin siksi, että vara- ja päivitysosia saa paljon paremmin kuin losiin. En sanoisi sen moottoria tehottomaksi, 3S lipolla kulkee jo päälle satasta. Tuossa Losin ohjaimessa nyt ei mitään kovin erikoista ole, 2,4GHz taajuus vain tekee siitä vähän häiriöttömämmän. Muuten ihan normaalia RTR radion tasoa.

Radion perusteella en siis lähtisi valitsemaan, varsinkaan kun ei taajuuden lisäksi paljon eroa ole. Toki jos olisi "kunnollinen tietokoneradio", niin sitten olisi eri asia. Pidemmän päälle vaan noilla RTR radiolla ei viitsi ajella, kun ei ole oikeastaan muita säätöjä kuin servo reverse ja trimmit. Radiot saa kaikkiin uusittua, mutta osia ei ole kunnolla tarjolla jokaiseen autoon.

Näillä perusteilla siis ääni Rustlerille.

| Academy | Axial |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Firestorm Flux, Team Losi Speed-T vai Traxxas Rustler VXL
« Vastaus #2 : 22.10.08 - klo: 16.26 »
En minäkään kutsuisi Rustler VXL:n konetta tehottomaksi. 3S Lipolla kulkupuoli luulisi riittävän, jos saa auton pysymään maassa ettei se lähde lentoon. Itsellä ensimmäinen kokeilu 3S 4000 mAh akulla (naurattaa näin jälkikäteen) tuotti heti lähdöstä neljä volttia taaksepäin kerien eli auto siis keuli laakista ympäri.

Toinen haaste on saada se auto kääntymään, kun nuo "etutassut" haluavat aika usein olla ilmassa. Siihen olen itse etsinyt lääkettä jousia vaihtamalla. Lisäksi kallistuksenvaimennin on hakusessa, mutta ilmeisesti pitää tehdä itse.

RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.