Kirjoittaja Aihe: Kysymys GWS MC-2002-laturista.  (Luettu 2287 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vikketsi

  • Vieras
Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« : 19.05.07 - klo: 21.41 »
Eli kyseisessä laturissa on valintakytkin jolla voidaan valita ladataanko 4-8 kennoa vai 6-12 kennoa. Tahtoisinkin tietää mitä käytännössä tuo kytkin tekee? Nostaa jännitettä vai pidentää latausaikaa?

Manuaali ei asiaa kertonut.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #1 : 19.05.07 - klo: 21.43 »
Siis jos haluat ladata useamman kennon niin valitset tietysti tuon 6-12 kennoa. esim. mattikselle ja turisteille sitten tuo 4-8 kennoo vaikkapa.
- Tapsa

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #2 : 19.05.07 - klo: 22.18 »
Siis jos haluat ladata useamman kennon niin valitset tietysti tuon 6-12 kennoa. esim. mattikselle ja turisteille sitten tuo 4-8 kennoo vaikkapa.

Ooh, en olisi ikinä osannut toimia noin.  :shocked:

...Lukaiseppas kysymykseni uudestaan.  :wink:

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #3 : 20.05.07 - klo: 21.35 »
Latausaikaa (latausvirtaa) voit säätää siitä pyörästä eli kyllä se kytkin jännitettä nostaa.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #4 : 20.05.07 - klo: 22.29 »
MIKSI ?
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #5 : 21.05.07 - klo: 00.35 »
En kyllä ymmärtänyt alkuunkaan, miten tuo kytkimen säätö voi nostaa lataus amppeereita korkeammaksi jos säädetään kennojen määrää? eikö kuitenkin amppeeri määrä pysy samana :shock: Ihan sama, taas mun viesteillä ei ole mitään merkitystä, niinkuin aina...
- Tapsa

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #6 : 21.05.07 - klo: 10.53 »
En kyllä ymmärtänyt alkuunkaan, miten tuo kytkimen säätö voi nostaa lataus amppeereita korkeammaksi jos säädetään kennojen määrää? eikö kuitenkin amppeeri määrä pysy samana :shock: Ihan sama, taas mun viesteillä ei ole mitään merkitystä, niinkuin aina...

En tahdo arvostella luetunymmärtämistäsi, mutta kukaan ei ole tässä aiheessa väittänyt kytkimen vaikuttavan ampeereihin, jännitteestä eli volteista on puhuttu.  :azn:


Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #7 : 21.05.07 - klo: 11.48 »
Kummallakos lataus tapahtuu?
Amppeereilla vai Volteilla ?
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #8 : 21.05.07 - klo: 12.36 »
En kyllä ymmärtänyt alkuunkaan, miten tuo kytkimen säätö voi nostaa lataus amppeereita korkeammaksi jos säädetään kennojen määrää? eikö kuitenkin amppeeri määrä pysy samana :shock: Ihan sama, taas mun viesteillä ei ole mitään merkitystä, niinkuin aina...

En tahdo arvostella luetunymmärtämistäsi, mutta kukaan ei ole tässä aiheessa väittänyt kytkimen vaikuttavan ampeereihin, jännitteestä eli volteista on puhuttu.  :azn:


Tuo kytkin nostaa jännitettä.
« Viimeksi muokattu: 21.05.07 - klo: 23.59 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #9 : 21.05.07 - klo: 12.52 »
En kyllä ymmärtänyt alkuunkaan, miten tuo kytkimen säätö voi nostaa lataus amppeereita korkeammaksi jos säädetään kennojen määrää? eikö kuitenkin amppeeri määrä pysy samana :shock: Ihan sama, taas mun viesteillä ei ole mitään merkitystä, niinkuin aina...

En tahdo arvostella luetunymmärtämistäsi, mutta kukaan ei ole tässä aiheessa väittänyt kytkimen vaikuttavan ampeereihin, jännitteestä eli volteista on puhuttu.  :azn:


Tuo sun ihme kytkin nostaa jännitettä, uuno. Jos lataat enemmän kennoja niin tarvitset enemmän voltteja eli jännitettä. Miksi se nostaisi amppeereita ? Olisi aika ihmeellinen kytkin jos nostaa lataus amppeereita kuin itse jännitettä, eihän noi suuremmat kennomäärät menisi täyteen jos jännite eli voltit pysyy samana. Olen puhunut...

Mitä ihmettä sinä puhut? Minä en ole, eikä kukaan muukaan ole väittänyt että se kytkin vaikuttaa ampeereihin. Kiesus sentään, opettele ymmärtämään lukemaasi. Eikä ihmisten nimittely uunoksi ole mitenkään suotavaa foorumeilla. :angry:

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #10 : 21.05.07 - klo: 13.08 »
Juu, ei kannata nyt kenenkään kiihtyä, mutta aina kun on kyse näistä teknillisistä neuvoista, pitää muistaa että lukijana on vaikka tällainen meikäläisen kaltainen, joka saattaa mennä tekemään arvaamatonta vahinkoa väärillä neuvoilla esimerkiksi. Siksipä neuvoa kannattaa vain sellaisten, jotka varmasti tietävät mistä puhuvat, ja osaavat ilmaista sen kansantajuisesti.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #11 : 21.05.07 - klo: 13.36 »
Juu, ei kannata nyt kenenkään kiihtyä, mutta aina kun on kyse näistä teknillisistä neuvoista, pitää muistaa että lukijana on vaikka tällainen meikäläisen kaltainen, joka saattaa mennä tekemään arvaamatonta vahinkoa väärillä neuvoilla esimerkiksi. Siksipä neuvoa kannattaa vain sellaisten, jotka varmasti tietävät mistä puhuvat, ja osaavat ilmaista sen kansantajuisesti.
Kyllä, mutta minä olen oikeasti hyvin kriittinen jos joku arvostelee minun tietämystä sähköpuolellakin. Tuossa minun edellisessä viestissä sanoin tietääkseni oikean vastauksen, joten en ota enenpää arvostelua vastaan, jos on sanottavaa minulle sanokaa se tästä lähtien YV:llä. TTkoo olet oikeassa, joten olen hiljaa. Btw, en lukenut kysymystä ajatuksella joten siitä väärinkäsitys.
« Viimeksi muokattu: 22.05.07 - klo: 00.00 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #12 : 21.05.07 - klo: 15.26 »
Soo soo, eipäs suututa. Vaikka minua hiemna kyllä nyppii nyt.

Eli keskustelu meni näin:

-Kysyin että _mihin_ tuo 4-8/6-12 kytkin vaikuttaa jännitteeseen vai latausajan pituuteen.
-Tapsa92 vastasi että Siis jos haluat ladata useamman kennon niin valitset tietysti tuon 6-12 kennoa. esim. mattikselle ja turisteille sitten tuo 4-8 kennoo vaikkapa. (Joka ei siis vastannut kysymykseeni millään muotoa).
-Dustbin kertoi että latausvirtaa säädetään siitä potikasta, joten kytkin vaikuttanee sitten jännitteeseen.
-Sitten Tapsa92 avautui ampeereista, joita _kukaan_ tähän mennessä EI ole väittänyt sillä kennomääräkytkimellä säädettävän.
-Oikaisin Tapsa92:sta väärinymmärretystä asiasta, johon täydellisen asiaton vastaus haukkuineen tuli takaisin.

Eli lukekaa ihmiset viestit ihan ajatuksen kanssa, ettei tule väärinkäsityksiä. Nyt tapsa92:nen on muokannut viestinsä paljon asiallisemmaksi.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #13 : 22.05.07 - klo: 00.02 »
En lukenut kysymystä ajatuksella, siitä väärinkäsitys. Ja tuo kytkin nostaa jännitettä. Jos ei nostaisi niin mitä se kytkin tekisi ? Ei se amppeereitakaan nostaisi , kuten aiemminkin sanottiin.
- Tapsa

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Kysymys GWS MC-2002-laturista.
« Vastaus #14 : 22.05.07 - klo: 00.46 »
Ok, kiitos vastauksista.  :smiley: