Oma mielipide on tottakai se, että savi on paras alusta krossille. Siihen ei olen vain mahdollisuutta Suomessa talvella. Niin minusta paras sen jälkeen on matto. Tasainen ja hyvä pito.
On betonillakin ihan hauska ajaa, ja monet kisat ovat olleet hyviä. Betonilla vain rata muuttuu niin nopeasti yhdestä iskariöljy läikästä yms. (tiedän myös ulkona sää muuttaa olosuhteita). Ja lisäksi rengas täytyy olla juuri oikealla kulutusasteella. Turussa huomasi selkeesti kun vasta finaalien lopussa rengas alkoi olemaan iskussa. Ja alkoi päästä jo hieman lähemmäs Hoken ja Juhon läppiaikoja.
Mutta ei mulla silti ois vauhti riittänyt haastamaan Hokea ja Juhoa vaan piti tyytyä kolmos sijaan. Okei, nyt poiketaan vähän aiheesta. Minä en tiedä vielä tulenko kisaan. Isossa hallissa olisi kiva ajaa oli pinta mikä tahansa.
Tuo Oskarin mainitsema, että suomalaiset juniorit haluavat menestyä ulkomaan kisoissa on myös totta. Tottakai haluaisin ajaa mahdollisimman samanlaisissa oloissa Suomessa kuin Euroopan muissa kisoissa.
Joel hyvä.
Missä olet ajanut krossia betonilla???
Eipäs ollut Maxikaan kuopiossa ajamassa.
Turussa ei ole betoni vaan maalattu asvaltti joka on erittäin liukas verrattuna betoniin.
Turussa tulee liukasta jos öljyt leviää...
Myös nokialla jossa on millälie maalattu betoni joka ei sekään ole edelleenkään vastaava kuin se perus varastohallin betoni joka on putsattu.
Messuilla on todella sileä epoksilla vai millälie pinnoitettu betoni.
Ei sekään suoraan verrattavissa.
Mutta eipä sielläkään ole ollut pidon kanssa mitään ongelmia vaan pito on ollut hyvä ja tasainen.
Kuopiossa levisi öljyt radalle... Se otettiin pikaisesti ja pintapuolisesti pois ja meno jatkui.
Radalla näkyi kosteat läikät mihin öljy oli lirahtanut.
Ei vaikutusta pitoon.
Hyvä ja tasainen pito, mutta ei niin kova kuin matolla missä jätkät joutu viime eos kisoissa laittamaan rautakankea vakaajien tilalle ja Mörtin hiilaripohja ei toiminu ollenkaan koska jousti erittäin kovalla pidolla jo pelkästä kiihdytyksestä.
Teette käsityksenne puhtaasti eri alustojen pohjalta kuin se betoni.
Suomalainen sisäkrossi on käsitys missä yritetään jäljitellä ulkona savella ajamista mahdollisuuksien mukaan.
EOS on kilpasarja missä yritetään taata jokaiseen kisaan identtinen alusta.
Siellä myös hommataan matot joka kisaa varten ja hävitetään välittömästi kisojen jälkeen.
Reikiintyvät jatkuvasti ja huoltoporukka joutuu teippailemaan reikiä tämän tästä.
Suomen budjeteilla ja porukan huoltohalukkuuden johdosta huopamatto olis täysin turha idea varsinkin tikkurilaan missä kulutusaste on monesti todella kova.
Tiksissä huopamatot olis alle kuukaudessa yhtä kuolleet kuin EOS kisoissa yhden kisan jälkeen.
Tiksissä vielä sillä erolla että kun mattoon tulee reikä niin sitä ei paikata vaan se tulee repeämään moninkertaiseksi.
Eipä olis järkeä ostaa uusia mattoja kuukauden välein.
Pääkaupunkiseudulla on myös haaveiltu jo pitkään sisä saviradasta.
Sellainen myös mitä ilmeisemmin tulee mikäli se vain joku päivä mahdollistuu.
Hmmm... Sisäkrossi muualla maailmassa missä ajetaan isoja kisoja.
Justhan tuossa ajettiin kesällä EM kisat sisällä.
Eipä näkyny mattoja.