0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.
Jos vaihtaa spurrin (spur gear = iso ratas) isompaan, niin maksimivauhti laskee, mutta auto kiihtyy nopeammin. Sama vaikutus saadaan, jos vaihdetaan pinioni pienemmäksi. Tällöin kone ei lämpene niin paljoa.Sen sijaan, jos vaihdetaan spurri pienemmäksi tai pinioni suuremmaksi, maksimivauhti nousee, auto kiihtyy hitaammin ja kone kuumenee enemmän.Yleensä välityksiä vaihdetaan vaihtamalla pinionia.Eli kyse on auton välityksistä (pinionin ja isorattaan suhde toisiinsa huomioiden auton sisäinen välitys). Välityksiä muutettaessa tulee aina huolehtia siitä, ettei moottori kuumene liikaa (kannattaa mitata ajon aikana vaikka muutaman minuutin välein, ettei polta konetta). Eli jos vaihtaa spurrin alkuperäistä pienemmäksi tai vaihtaa isomman pinionin, niin silloin moottori kuumenee enemmän. Hyvänä nyrkkisääntönä voi pitää esim. maksimi 80 astetta moottorin lämpötilana. Jos se on enemmän, niin pienempää pinionia. Infrapunalämpömittari on hyvä apuväline.Löytyiskö ohjekirjasta tai netistä ko. auton välitystaulukkoa?
2wd stampedeen olis tarkotus laittaa.. Lähinnä suditteluun erimaastoissa, hiekalla metässä mullalla nurmikolla :D toisin sanoen pihasuditteluun. Ja jonkuu semmosen jos löytäs, mikä ei ihan mansikoita maksa
eteläkarjalassahan tuo.. parempihan se on jos kotimaasta saisi tilattua, taikka haettua vaikka paikan päältäkin.. Ulkolaisiakin voi ehottaa mutta ennemmin suomesta
Kiitoksia oikein paljon! Varmaan jompikumpi noista eurorc:n comboista lähtöö tänne suuntaan.. :) Mitenkäs, tarviiko tuohon ohjelmoinikorttia, että lipo cut off saa päälle?
Tuli hankittua Stampede 4x4 ja jokaisen ajon jälkeen hirveen likainen :)Tähän asti käyttänyt paineilmatölkkejä mutta koen että olisi varmaan järkevää hankkia kompressori.Onko mitään ehdotuksia. Asun kerrostalossa niin ei mielellään hirveän kovaääninen.
12mm aluhex pitäisi löytää mahdollisimman ohut. Kuinka ohuina niitä voi olla ja millä brändillä? 5mm hexin sijalle pitäisi saada vannetta hiukan sisemmäs. Tarkoituksena kierrättää tuuppikorrin pyöriä edestä taakse.
Pakko kyllä palauttaa toi kompressori. Sen verraan huutaa että kuuroksihan tässä tulee. EI varmaankaan miellytä naapureita sen kummemmin.Olen muuten ajellut n.10 akkua hiekkaradalla ja edelispäivänä huomasin että kaikki renkaat aivan täynnä hiekkaa/vettä.Onko mitään tapaa suojuatua tältä. Porasin jo kaksi reikää/rengas uusiin kumeihin. Kannattaisiko noi reiät vanteessa teipata kiinni?
Mitkä päivitykset kannataisi ehdottomasti tehdä Stampede 4x4 vxl ennen kuin hankki lipoakut. Taakse ainakin parempi drive-shafti ja esc-cooleri. Mitäs muuta?
Lainaus käyttäjältä: PHJ33 - 25.09.17 - klo: 16.10Mitkä päivitykset kannataisi ehdottomasti tehdä Stampede 4x4 vxl ennen kuin hankki lipoakut. Taakse ainakin parempi drive-shafti ja esc-cooleri. Mitäs muuta?No ei mitään. Kannattaa vain laittaa noparissa lipo-cut off päälle. Jos ajelee 3s:llä niin silloin kannattaa laittaa myös cooleri moottorille ennemmin kuin noparille. En itse käytä 3s:llä kumpaakaan. En aja 3s:llä kesäkuumalla. Muutoin on lämmöt (lähinnä motissa) pysynyt sallitun rajoissa.
Moi.Kokeilin tänään crawlerin 2.4Ghz radioita E Revon kanssa nyt toimii moitteettomasti pidemmänkin matkan päästä.Mikä näitä traxxas 27.45Mhz radioita vaivaa...Kimi