Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hazard

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 27
151
Harvalla on kokemusta molemmista moottoreista. Itse päädyin kesympään 4000kV malliin siinä uskossa että se lämpiäsi hieman vähemmän.  Vääntöä on kyllä mukavasti että välitykset saa säädettyä sellaisiksi ettei jää pääsuoralla muiden jalkoihin.

Meidän seuran yksi asso kuski on kokeillut kyseisen moottorin kanssa turbomoodia ja saanut koneen kiertämään iloisesti pitemmälle. Kyseessä on käsittääkseni dynaaminen ennakko joka menee päälle kun moottori saavuttaa tietyn kierrosalueen.

Omassa noparissa on noin 10 säätöä koskien tätä ennakkoa mutta en ole syventynyt tähän kun vauhtia tuntuu riittävän ihan tarpeeksi 0-ennakollakin.

152
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 03.06.12 - klo: 19.20 »
Sensoritonkin toimii hienosti. Viime kesänä ajelin onnelisen tietämättömänä ilmeisen pitkän aikaa katkenneella sensorin johdolla. Johto oli sen näköinen että irtojohtimet olivat jo pyörineet hetken aikaa savessa. Toisilla nopareilla ei tule mitään katkosta käytössä vaikka johdon nyppäsee kesken ajon pois.

Ei näillä vehkeillä niin hiljaa ajeta että moottori alkaisi rykimään sensorittomuuttaan. Paikaltaan lähtöönkään tuo ei näköjään vaikuttanut, ainakaan en sitä itse huomannut.

153
Askartelin aikani kuluksi setupsheetin joka oli käytössä Vantaan SC-kisassa.

http://thompsoni.1g.fi/kuvat/RC/SCsummercup2012/LOSI_vantaa.pdf

154
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC10-4 autoon.
« : 28.05.12 - klo: 20.39 »
Tekin RX8 on kuulemma tuntumaltaan huipputasoa ja tehokas setti mutta niitä on jo pari hajonnut tän vuoden puolella meillä päin. Takuukäytännöistä ei mitään hajua. CS noppa on myös hajonnut kun sen on kaksi kertaa kytkenyt akkuun väärinpäin. Kaksi paikallista CS:ää ei suostunut toimimaan 4pole moottoreiden kanssa edes ohjelmapäivitysten jälkeen, omani toimi ilman virpomista suoraan paketista. Tämä asia jäi selvittämättä kun valmistajaa ei kiinnostanu vastata yhteenkään neljästä sähköpostista jotka sinne lähetettiin. Varmasti kielimuuri.

Castlen vehkeistä ei ole kokemusta paitsi niistä maineikkaista MMP:stä joiden rikkoutumisprosentti on huikea.

Poinas2 on varmasti oikeassa, kaikki noparit on huonoja kun niitä käyttää väärin. Itse olen edelleen siinä uskossa että yksi kallis on huolettomampi kuin 3 kiinalaista.

155

Yksi juttu mikä jäi mietityttämään, sijoitukseni oli yhdeksäs mutta finaaleissa olin 7,7,8,7. Kahdeksanneksi sijoittuneen kuskin tulokset oli 8,9,6,8. Voitin siis hänet kolmessa finaalissa, mutta kun ainoastaan kaksi parasta laskettiin hän sai 6,8=14 ja minä 7,7=14. Tasapisteissä ilmeisesti parempi yksittäinen sijoitus ratkaisi? Hän sijoittui siis paremmalle sijalle vaikka minä olin kolmesti häntä nopeampi? Eikös se kertoisi enemmän ajosta jos esim 3/4 laskettaisiin?


Näinhän se menee kuten ajattelitkin, eli parempi sijoitus ratkaisee. Itselläni oli samanlainen tilanne, ajoin ekassa finaalissa muiden töpeksiessä toiseksi ja viimeisessä neljänneksi. Näiden lisäksi 5. sija keskeytys. Jethro ajoi tuloksen 3+3 ja kolmessa finaalissa mua paremman tuloksen mutta jäi silti neljänneksi lopputuloksissa. Itseasissa mun 2. sijan tulos oli huonompi kuin muiden finaalien kolmos sijaan riittävä tulos, eli sattuman kautta nopeampi kuski jäi tuloksissa alemmaksi.

156
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC10-4 autoon.
« : 28.05.12 - klo: 06.01 »
Parasta nopariahan tässä haetaan ja se on CS Rocket Comp. Itsellä on käytössä 1/8 malli mutta varmasti tuo 1/10 mallin 120A riittää kaikille koneille? Tuo nopari on liimattu koteloonsa yhdeksi kököksi eikä se näin ollen välitä pienistä kolhuista tai tärinästä ja sen uskaltaa laittaa teipillä suoraan pohjalevyyn kiinni. Vesitiiviiksi sitä ei mainosteta ja olenkin itse tunkenut kotelon aukot täyteen sinitarraa ulkoajoa varten. Säätövaroja PC-ohjelmiston kanssa on vähintään riittävästi.

Oma noppa ei tarvitse tuuletinta Novakin 550 tai Tekinin Pro4 moottoreiden kanssa vaan lämmöt on luokkaa 65c täyden akullisen jälkeen.

157
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 27.05.12 - klo: 20.33 »
Pätkä lauantain ShortCourse kisoista. Varikkoa ja rataakin hieman.

scsc1.mp4

158
Tarkoitus oli kuvata enemmänkin videota mutta pätkät jäi vähiin kun tuli enemmän höpöteltyä ihmisten kanssa. No, kyhäsin pätkistä videon päivän tunnelmista.

scsc1.mp4

159
Kiitoksia täältäkin hyvästä kisapäivästä. Rata oli hyvä ja kun viimeisistä kympeistä koitettiin taistella kierrosajoissa, haastettakin riitti. Haastetta riitti myös kuskien puolella, turkulaiset on vaan niin nopeita. Pakko olla oikein tyytyväinen omaan tulokseen. Onnittelut myös kerhon uudelle mutta ei niin nuorelle jäsenelle, Kauppiselle. A-finaalin 7. sija ensimmäisessä ulkokisassa.





Loput kuvat täällä.

160
Kun sain ton takadiffin kuosiin niin pääsin sen avaamaan heti uudelleen kun tuli tehtyä törmäystestiä 1/8 krossarin kanssa. Saranatappi ei vääntynyt mutta nuo pidekeraudat olen oikonut jo muutaman kerran. Pitäis varmaan tilata se Tuningkitti jossa vaan tulee mulle turhaa osaa mukana. Olisko kellään tarvetta hiilikuitutorneille, aluiskarinhatuille ja muttereille sekä alutakahubeille? Erikseen ostettuna noi saratapin kannakkeet maksavat 2/3 tuon kitin hinnasta.



Nopari muuten irtosi teipistään tuossa iskussa mutta ei edes konkat hajonneet. Nyt siirsin konkkajonon toiselle puolelle noppaa parempaan jemmaan.

161
Diffikotelo oli vanhoja varaosia ja nämä hammasrattaat tuli tällä viikolla Amainista. Mukana luulisi olevan maininta jos ne eivät sopisi vanhoihin koteloihin. Kaikki muu siis tuli uutta paitsi diffin tapit jotka on näitä ChrisPinnejä jotka ostin vuosi sitten liian pehmeiden alkuperäisten tappien tilalle.

Yksi kuva jäi vielä laittamatta avaamisen jälkeen.

[clip] [/clip]
Exif tiedot sanoo seuraavaa, EF100mm 2.8, ISO800, 1/60 ja f4.5
Ja runko oli? :wink:
Täytyy itsekin kurkkailla mitä varaosat näyttää vrt. diffien sisällä..ettei tuu ylläreitä.

Runko on 5DmkII ja lasikin vakaajallinen L-malli.

162
Diffikotelo oli vanhoja varaosia ja nämä hammasrattaat tuli tällä viikolla Amainista. Mukana luulisi olevan maininta jos ne eivät sopisi vanhoihin koteloihin. Kaikki muu siis tuli uutta paitsi diffin tapit jotka on näitä ChrisPinnejä jotka ostin vuosi sitten liian pehmeiden alkuperäisten tappien tilalle.

Yksi kuva jäi vielä laittamatta avaamisen jälkeen.


Exif tiedot sanoo seuraavaa, EF100mm 2.8, ISO800, 1/60 ja f4.5

163
Askartelin tänään takadiffin parissa ja huomasin yhdestä pikkurattaasta lohjenneen hampaan. Otin varaosalaatikosta pussin uusia rattaita ja ajattelin korvaavani vain hajonneen pyörän. Puhdistelin muutkin osat ja aloin paketoida diffia takaisin kasaan, uuteen kuoreen ja huomasin että uusi pikkuratas on melkoisesti erikokoinen kuin vanhat. Myös isommat lautaspyörät on korkeampia kuin vanhat joten vaihdoin tietysti kaikki rattaat uusiin. Kun sain ruuvit kiinni ja kokeilin pyöräyttää diffiä, se oli lähes lukossa vaikka sisällä oli 2k öljyt. Pyörittelin diffiä akkuporakoneella monta minuuttia että se hölläsi hieman ja tämän jälkeen vaihdoin vielä öljyt sisään kertaalleen kun öljyn seassa oli rautahippuja. Ei ihan operaatio jonka haluaisi tehdä radalla kiireessä. Jossain vaiheessa ovat päivittäneet noita hammaspyöriä mutta jokin ei nyt vaan täsmännyt? Pussissa tulee sama määrä prikkoja kuin ennenkin ja ne alumiinineliöt.




164
Yleinen keskustelu / Vs: Iskarin asento
« : 17.05.12 - klo: 22.06 »
Slashin vauhtiin tai ajettavuuteen ei korkea painopiste vaikuta, ainakaan huonontavasti. Viime kesän ja talven aikana nähtiin kuitenkin kuinka vakio Slashilla ajetaan lujempaa kuin useimmat nelkkuSCeet. Auton vahvuudet on vain ymmärrettävä ja osattava käyttää hyväksi. Vauhti kuitenkin tulee sieltä radion takaa ei alumiinihiphoposista.

165
Viime kesänä ajelin Novakin Ballistickilla, tosin 6.5T 19 piikkisellä pinionilla. Nyt hieman pirteämmällä Tekinillä käyttänyt 15 piikkistä, tosin ajattelin testata 16T seuraavan kerran kun radalle menen.

166
Huomasithan että Teknon vetarit vaatii samalla uudet diffin ulostulot isomman pallon takia? Katselin itsekin että oli kyllä kilpailukykyisesti hinnoteltu paketti.

Vakio diffinulostulot ovat melko pehmeät ja kuluvat nopeasti. Tilalle kannattaa ehdottomasti hankkia ne kevennetyt HD-mallit. Turha niitä keskenkaiken vaihtaa mutta kun orkkikset kuluu loppuun niin vaihtaa siinä tapauksessa.

RPM toi markkinoille tukivarret tähän autoon mutta koska vakiot on pomminkestävät, en näe näistä juuri hyötyä.

Sitten vielä sellainen valmistaja kuin Xtreme Racing tekee erikoista hybridipohjalevyä joka on hiilikuitua lukuunottamatta keulaa. Myös MIP tekee hävyttömän kallista konversiokittiä johon tulee kaikenlaista himmeliä mukaan kuten sisäkoppa.


167
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 14.05.12 - klo: 19.08 »
Ränrän, setit kuntoon. Onneks on akkuväännin 7mm hylsyllä että rengasruletti pyörähtää vaivatta. Toitaiseksi kestosuosikki on CityBlock mutta Pantherin Boat on myös hyvät hiekkaisella savella. Joukossa myös kahdet aivan hirveät renkaat joita tuskin tulen koskaan ajamaan loppuun, eli HB:n MegaGridit ja VPpron Axemanit. Molemmat ovat korkeita, pehmeitä ja täysin tunnottomia rinkuloita.


168
Itse olen ainakin niin kädetön tuuppi SC kuski Nelkkuun verrattuna ettei pulkka pysy lapasessa irtonaisella alustalla alkuunkaan.

Kopan "tuuletus" reikien lisäyksiä sovelletaan nähtävästi 1:1 puolellakin

Ei taida olla "tuuletusta" varten.. Montakohan sekuntia lasit kestäs jos sellaset olis :D

Huomasithan "konepellin"?

169
Tekinin Pro4-moottorit on varmaan parasta mitä tällä hetkellä on saatavilla mutta ei se ero 550-koon moottoreihin ole iso kuin vaakassa. Nanotechit on kestänyt näiden moottoreiden kanssa vaikka joillain 4-pole moottoreilla onkin akkuja kärynnyt.

Jos pelaa pienellä budjetilla, kannattaa katsella käytettyjä pitkäkannuja. Ainakin Novakin moottoreihin saa hyvin varaosia joten ovat sitenkin turvallisia.


170
Olen ajanut 15 ja 16 piikkisellä ja vauhtia on varmasti tarpeeksi joka radalle. Tekinissä on kyllä vääntöä ajaa pidemmilläkin väleillä mutta vauhdit nousee ja ajo vaikeutuu turhaan.

Sain viikko sitten ajamalla rikki ensimmäisen takatukivarren. Yksi koritolppa on katkennut mutta todella vähän on tullut rikottua osia reilun vuoden aikana. Kulumista toki tapahtuu ja pari kertaa olen vaihtanut diffien rattaat sekä kerran vetarit kun tapit olivat jo kuluneet puoleen alkuperäisestä halkasiasta. Ajotunteja kyllä on autolla takana kun tämä on vielä ainoa autoni.

171
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 07.05.12 - klo: 21.34 »
Mun mielestä noi näyttää täsmälleen siltä, miltä cityblock on viime vuodet näyttänytkin. Tuli ko. kumit ja Endurot ostettua itellekin Kyosho Pro-shopista. Jokuset jäi vielä hyllyynkin.

Mulla on viime vuonna ostetut CityBlockit vielä ajossa ja en muista miltä ne uutena näyttivät mutta nykyään niissä on vain pieniä nystyröitä ristissä. Mulla ei ole mitään muistikuvaa että niissä olisi ollut tollaset pyöreet napit?

Hyvä vaan jos olen väärässä.

172
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET KevätCruising 6.5.2012
« : 07.05.12 - klo: 21.05 »
Oli hyvät kisat tosiaan ja rata taas loistava. Oma luokka olisi pitänyt voittaa mutta Riku on ihmemies ja ajoi tuupilla jäätävää kyytiä. Viimeinen finaali kyllä pysyy muistissa pitkään kun johdin lähtöä 5.25min kunnes kaadoin 3 metriä ennen maalia päästäen Rikun ohi.

Seuraavaa kisaa odotellessa.

173
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 07.05.12 - klo: 21.00 »
Voivoi, Aka on mennyt muuttamaan hyväksi havaittua CityBlockia. Kuvasta päätellen muistuttaa enemmän Caliberia nykynään. Tilasin nyt noikin testiin ja Prolinen v2 Blockadet.


174
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 05.05.12 - klo: 17.20 »
Jos parhaan säätimen haluaa joka on myös pieni, kannattaa varmasti katsoa CS Rocket CPX8. Kyseinen säädin kestää 2-5S lipot ja 150A. Säädettävää riittää lähes rajattomasti. Ainoa huono puoli on tuen laatu ongelmien sattuessa, valmistaja ei vastaa sposteihin ja kysymyksiin, ainakaan englanniksi.

No, maksaahan se sen 200€ postiluukkuun toimitettuna, mutta on joka sentin arvoinen. Toimii muuten sensorilla ja ilman jos sellaisen moottorin omistaa.


175
SC:t menee kyllä hyvin sekaisin. Harjotusten ja alkuerien mukaan kuitenkin nopeus pitäisi olla samaa luokkaa lähdöissä.

176
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 30.04.12 - klo: 19.42 »
Otin testiin Panther Boa (clay) renkaat ja lyhyen viiden akun testin perusteella ihan toimivat renkaat ja hyvän hintaiset. Amainissa 25€ kierros foameineen. No, Endurot maksaa sen 30€/kierros joten pitääpä katsoa kauanko noilla panttereilla ajaa.


177
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.04.12 - klo: 19.46 »
Hazard onkos toi kuva tuolta lahdesjärven krossiradalta mikä on siinä uuden ikean lähellä??

Kyllä, sieltähän se.

178
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.04.12 - klo: 16.19 »
Kuten myös, ekat treenit Vaasaa varten.


179
^Milläs nuin siistejä reikiä sait aikaan? Voisin kuvitella itseni silpomassa slassin koria ja tuhoten sen samalla :shocked:

Samalla työkalulla millä koritolpanreiätkin eli tälläisellä;


180
Autossa on vielä kaksi alkuperäistä osaa, radioboksi ja moottoripukki. Tuli laitettua iskarit uusiksi kokonaan ja männiksi M2C Racing kasireikäset.










Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 27