Speed Passion Silver Arrow 1/8 Brushless Motor V2.0, 8.5 turns - jälkimuistelut.
Ostin CRT,5 autoon. Ei olis pitänyt joutua koville. Tosin MMM pystyy sen arvot ylittämäänkin.
Ensiasennuksessa tuntui lussulta verrattuna KD XL06 2800KV koneeseen. Lähinnä 7,4 voltilla ajellessa. 14,8 voltilla oli jo tehoissaan.
Jo heti ostaessa pelkäsin noita molemmissa päissä olevia jäähdytysaukkoja, kun ko autossa koneen perä jää lähes takapyörän "suihkuun". Lämmöt ei vaikuttaneet nousevan, joten ekojen kivien käytyä välissä teippasin alupeltiteipillä sen kiinni.
Jokusen akun kuluttua alkoi tuntua lähtönyintää, ja aukaisin koneen. Oli lyönyt valokaarta runkoon kohdassa, missä lasikuitulevyä pitkin päävirrat johdetaan ulos tinattavaksi. Tässä koneessa ainakin alle millin rakoa. Viilailin tinoja kauemmas vaikkei ne syyllisiä olleet, pistin eristeeksi kynsi-lakkaa, kiinni ja ajoon. Nuuskiessa näytti pysyvän poissa.
Pari ajokertaa myöhemmin sama oire uusi, niin purettaessa koneesta tuli vettä. Piti olla suljettu, joten joko johtokohta oli epäonnistunut, tai vesi kondensoitunutta. Pesu, kuivaus, ja kasaan.
Taas pari akkua myöhemmin ajo lähes lakkasi kesken kaasun, niin kovasti nyki.
Magneetti mutuna voimissaan. Käämit mittaillessa* keskenään erilaiset.
Tässä koneessa on ihan näkyvästi Y-kytkennässä käämitys. Rattaanpuolen päässä on ?hopeinen? kytkentälevy jolla käämit yhdistyy. Pistin purkaen sekä sen, että ulostulopään kytkentälevyn, josko oikkari olisi siellä. No ei :
yhä 1 käämi johtaa vain oman lankansa toiseen päähän, kun ne 2 muuta johtavat toisiinsa, eikä magneettikenttääkään tule tasamääriä.
Tota jäin ihmettelmään, että mikäs tommosen moottorin käypänen käyttö olisi, jos sillä voi ajella vain sisällä, kun voi tulla
- hiekkaa ,pölyä koneeseen
- se lyö valokaarta omien johdotustensa ja rungon väliä, no ainakin MMM tehoilla.
- eikä se saa saada kosteutta.
Kovin jäi ilo lyhykäiseksi. Kaipa sain huonon yksilön? Mallia ei muuten näkynyt myyjällä enää.
Samoissa oloissa CM4600 täyttää 3 vuotta, tosin jo toiset laakerit sisällään.
Yli jäi haluavalle :
akseli 13,5mm * 33,5mm magneetti(tasapainoineen), 2-pole, takapäässä 3,17m laakeri ja rattaanpäässä 5mm.
koppa ruuveineen ja etulaakeri-alle 20 ajokertaa varmasti.
anturisysteemi takalaakeripesineen. Tämä ei mulla ole ollut kytkettynä koskaan.
haiseva käämirunko
*) mittailtu 20w halogeenilampun ollessa sarjassa, 7,2 voltilla, amppeerit, sekä koitettu mutuna magneetin voimaa kiertämällä pihdeillä akselia.