Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 917861 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2220 : 11.10.10 - klo: 11.47 »
Se, jonka puikoissa on paras kuski.
Flying Calacucco

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2221 : 11.10.10 - klo: 14.04 »
Minkä auton puikoissa on nopein kuski?  :azn:

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2222 : 11.10.10 - klo: 14.10 »
Autot sinäänsä ovat erittäin tasaväkisiä nopeuksiltaan alustoista riippumatta. Kaikilla merkeillä ja moottoreilla pystyy ajamaan kärkikahinoissa jos rattia osaa kääntää. Moottorilistalla olevat moottorit on todettu kaikki myös erittäin tasaväkisiksi. Eli ei juuri väliä, millä moottoreista ajaa. Tai millä tarkoitan uusia 0.21 moottoreita, kuten Werksiä, Alphaa ja Novarossia. Itse ajoin viime kauden DM1:sen mukana tulleella Forcen vakio mosalla, jolla pärjäsi vauhdissa myös samalla tavalla. Toissa kaudella GO:n moottoreita taisi antautua muutamia, ja Kössin oma moottori on vissiin kanssa hankala tapaus keston, kulkupuolen ja säätämisen suhteen.

Auto säätöihin alustaltaan ja moottori laulamaan niin enää ei ole muusta kuin ratintakaa kiinni menestys.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2223 : 11.10.10 - klo: 14.12 »
Viimekaudella oli eniten kisoissa DM1 Speccejä, joilla myös nopeiten ajettiin. Taisivat sijat 1-5 ainakin mennä DM1 specceille.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2224 : 11.10.10 - klo: 14.27 »
Tattiksen GT-8 osakilpailussa olin 4. Kyosholla ja Novarossin nuhapumpulla  :grin:
Ainoa osakilpailu jonka ajoin (valitettavasti) viime vuonna.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2225 : 11.10.10 - klo: 14.42 »
ja Jeppe ajoi toiseksi viimeisessä kisassa IGT2:lla. Motista en ole varma mikä jepellä oli kiinni. Eli kaikilla kalustoilla pärjää kyllä jos osaa kääntää sitä rattia.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2226 : 11.10.10 - klo: 17.05 »
Onko mitä kaytännön eroa dm 1 spec vai Dm one?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2227 : 11.10.10 - klo: 17.08 »
Spec on pikkusen vikkelämpi kääntymään lyhyemmän akselivälin ja pienemmän painon takia kiihtyykin paremmin. "Isoveli" voittaa vakaudessa ja rauhallisuudessa. Loppupelissä ei suurta eroa, sanoisin että taitavissa käsissä Spec voi olla aavistuksen nopeampi.
Flying Calacucco

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2228 : 11.10.10 - klo: 17.12 »
Täälä haaveillaan jo uutta autoa kun nykyinenkään ole vielä saapunut  :grin:
Voi olla että tampereelta tulee 1 kuski lisää itseni lisäksi :)
Harmi kun täälä ei ole rataa jossa reenailla.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2229 : 11.10.10 - klo: 19.29 »
ei muuta kun GT autoa alle ensikaudeksi  :wink:

Joo eli byggyhän aliohjaa voimakkaasti veto päällä, sitten taas moottorijarrutuksessa yliohjaa. Ja sitten tietty kallistelee kurveissa ja välityksetkin on turhan tiheät asfalttiradalle. Mutta silti oli mukava kokemus! Varmaan GT-autolla olisi kertaluokkaa hauskempaa vielä. Ja crossiin verrattuna auto pysyy paremmin puhtaana eikä tarvi kaapia autoa esille milloin mistäkin nokkospuskasta...  :smiley:

Mukavaa hommaa kerta kaikkiaan, tosin niin on crossikin jos vaan auto pysyy hyppysissä!

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2230 : 12.10.10 - klo: 12.24 »
Ne jotka asioista tietää, niin miten on ensi kauden tilanne? Saadanko sarja pystyyn ja minkä toisen luokan kanssa ajetaan?
Kyosho GT Racing Art

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2231 : 12.10.10 - klo: 12.56 »
Sarja saadaan pystyyn jos on kuskeja. Moni viime vuoden GT-kuski aikoo ajaa LS5-luokkaa, mutta toisaalta uutta vertakin on ollut havaittavissa.

Todennäköisin ja luontevin paikka GT-8 luokalle olisi samoissa kisoissa TP-10-luokan kanssa (GPT-kisat), mutta tämä on ollut hyvin alustavaa keskustelua.

Oma mielipiteeni on se, että autoja pitäisi saada viivalle ainakin kahden erän verran ( >15 autoa), muuten kisaamisessa ei paljon ole mieltä.
Flying Calacucco

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2232 : 12.10.10 - klo: 13.17 »
Pitäisikö jossain vaiheessa ihmettelemään paljon olisi kuskeja tulossa. Onhan tässä ensi kauteen vielä paljon aikaa mutta hyvä saada hahmottelu valmiiksi että saadanko sarja pystyyn. Itse haluan ainaskin ajaa kisaa. Jos GT-8 ei toteudu niin pitää ihmetellä muita vaihtoehtoja.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2233 : 12.10.10 - klo: 19.58 »
Millä moottorilla porukka on ajellut? Mikä on todettu kestäväksi?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2234 : 12.10.10 - klo: 21.09 »
Millä moottorilla porukka on ajellut? Mikä on todettu kestäväksi?

Tuollahan nuo on jo aiemmin kerrottu:

Moottorilistalla olevat moottorit on todettu kaikki myös erittäin tasaväkisiksi. Eli ei juuri väliä, millä moottoreista ajaa. Tai millä tarkoitan uusia 0.21 moottoreita, kuten Werksiä, Alphaa ja Novarossia.
Flying Calacucco

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2235 : 12.10.10 - klo: 21.23 »
No niinhän olikin  :grin: Taas sokeena liikenteessä.

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2236 : 13.10.10 - klo: 19.12 »
Tuli sit ajeltua Ultra gtp-2:sella ja kyllä kivaa oli. Alusta ois vaan saanut olla tasaisempi.
Pakko myöntää että hienoa hommaa.

Poissa pietro

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2237 : 15.10.10 - klo: 23.02 »
Pitäisikö jossain vaiheessa ihmettelemään paljon olisi kuskeja tulossa. Onhan tässä ensi kauteen vielä paljon aikaa mutta hyvä saada hahmottelu valmiiksi että saadanko sarja pystyyn. Itse haluan ainaskin ajaa kisaa. Jos GT-8 ei toteudu niin pitää ihmetellä muita vaihtoehtoja.

Täältä on ainakin tulossa yksi kuski 2011 gt-8 kauteen.
Toivottavasti on muitakin kuskeja tulossa ajamaan.

-Petteri-


KYOSHO B-TEAM

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2238 : 19.11.10 - klo: 11.17 »
Aika makee tää meksikon poikien Club Ajusco jossa pitävät GT8 WC 2011
ja on paikallisten Kyosho GT autoilijoiden kotirata (kyllä, se on merkkiluokka)

http://www.panographos.com/clientes/kyosho/pistakyosho.html
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2239 : 19.11.10 - klo: 12.25 »
No huh huh... Kallistettua mutkaa ja aika hulppeat rakennukset/ rata matskut. On se helppoo kun ei oo talvee...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2240 : 19.11.10 - klo: 13.48 »
Sanopas se! Toisaalta vuodenajoissa on kai jotain kivaakin. Paikka on kyllä upea kerrassaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2241 : 26.11.10 - klo: 10.12 »
Tannoin tuli mulle kyselyä ensi kauden 2011 GT-8 luokan säännöistä YV:llä.

Pyysin tätä kaveria laittaa kysymyksensä tänne, mutta ei sitten ehkä ehtinyt/viitsinyt. Samalla vastasin ettei kai tässä asiat ole juurikaan muuttumassa.

Vähän tässä mietin, että onko tämä liian aikasta tälle aiheelle mutta toisaalta 2011 alkaa kohta ja ei sitten tarvii sanoo että säännöt olis pitäny keskustella ennen kauden alkua  :wink:

Itsellä ei keppivetoista GT autoa enää olekaan. Joten ehkä olen automaattisesti ulkona paitsi jos hihnavetoisetkin sallittaisiin? Onko tästä mitään kannanottoja? Onko muita halukkaita tai aikeissa kokeilemaan hihnavetoista GT autoa ?

Toinen asia, joka on varsin myönteinen, niin Ruotsista on porukkaa alkanut ilmaantua tuonne infernogt forumiin. Ovat ihmetelleet porukassa kuinka meillä kisoja ja heillä ei. Ovat olleet porukalla halukkaita tulemaan myös Suomeen kokeilemaan (ja me vastaavasti tervetulleita sinne, mm. Tukholman lähistölle). Eli varmaankin kiikarissa on joku yhteistapahtuma esim. Tattiksella jossa voidaan tutustua maiden välillä GT-8 touhuun ja ehkä ajaa joku skabakin siinä sivussa.

Olisko tästä jotain ajatuksia tai kommentoitavaa?

Sitten on vielä kolmaskin asia, joka nyt on vähän niin ja näin, itsellä ei mitään älytöntä kiinnostusta (vaikka ehkä pitäis) mutta Ipanema haluaisi tuoda GT kisat tänne Pohjolaan, saatais vieraita oikein Amerikoista asti (ehkä myös Etelä ja Väli-Amerikasta), joko Suomeen tai Ruotsiin. Mutta en tiedä haluanko ottaa palloa moisesta, jos joku tuntee halua niin voisi ilmottautua vaikka mulle YV:llä tai tässä julkisesti, ja jos halutaan ehdottaa Ipanemalle kisapaikkaa, olisko se sitten vaikka Tatarisuo, niin asianomaiset voisivat vinkata että kiinnostusta kisan järjestämiselle löytyy. Varmaan tosta sais jotain tuloja kerhollekin jos homma "lentää".

Sielläpäinhän, eli mm. tulevassa Meksikon WC kisassa lopputalvesta meikäläisittäin, ajetaan kahta luokkaa: Spec ja Open. Openissa sallitaan myös hihnavetoiset. Sitten on vielä harjaton luokka, mutta sen suosio on kysymysmerkki, vähän kuten täällä meillä eli onko kuskeja kisaksi asti.

Eli mielipiteitä ja aktiivisuutta, kiitos
Mika

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2242 : 26.11.10 - klo: 10.45 »
Ainakin pari kaveria on minulta kysynyt ensi kauden säännöistä. Olen lähettänyt viimevuotiset säännöt ja todennut, että tuskin paljon niistä säännöt muuttuu.

Oma kantani tuohon keppi-/hihnaveto-asiaan on se, että jos hihnavetoautot sallitaan, mennään luokassa askel nopeampien ja kalliimpien autojen suuntaan ja sitä kautta tulee jälleen kerran aloituskynnys (joillekin) korkeammaksi. Olen siis sitä mieltä, että tämän asian osalta olisi syytä pysyä nykyisissä säännöissä.

Kun tämä kantani ilmaisin, niin korostan sitä, että ajattelen asiaa puhtaasti GT-8 luokan tarkoitusperien kautta, ilman minkäänlaista henkilökohtaisuutta.

Jos kansainvälisyyttä on mahdollisuutta saada kisoihin tavalla tai toisella, näen sen tientenkin positiivisena kehityksenä. Itse en tule tätä palloa ottamaan, ensi kesänä kun mulla tuskin on paljon aikaa kisoja järkkäillä.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2243 : 26.11.10 - klo: 10.59 »
Oma kantani tuohon keppi-/hihnaveto-asiaan on se, että jos hihnavetoautot sallitaan, mennään luokassa askel nopeampien ja kalliimpien autojen suuntaan ja sitä kautta tulee jälleen kerran aloituskynnys (joillekin) korkeammaksi. Olen siis sitä mieltä, että tämän asian osalta olisi syytä pysyä nykyisissä säännöissä.

Kun tämä kantani ilmaisin, niin korostan sitä, että ajattelen asiaa puhtaasti GT-8 luokan tarkoitusperien kautta, ilman minkäänlaista henkilökohtaisuutta.

Komppaan.

Hieno auto ilmanmuuta esim tuo Mikalla oleva.

Luokka muutenkin kärsii osallistujapulasta enkä näe että sallimalla hihnavetoiset autot, luokka saisi lisää tuulta purjeisiinsa.

Mikäli kuskeja olisi kolminkertaisesti enemmän niin mielipiteeni olisi luultavasti toinen.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2244 : 26.11.10 - klo: 12.30 »
Nopea kommentti että luen kyllä kaikki vastaukset ajatuksella. Kommentoikaa kun kerkiätte.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2245 : 27.11.10 - klo: 09.07 »
Onko muita halukkaita tai aikeissa kokeilemaan hihnavetoista GT autoa ?
Hivenen käynyt mielessä tehdä päättyneen kesän kisapelistä patterikäyttöinen treeniauto ja hankkia toinen auto kisapeliksi, joka voisi ehkä olla hihnavetoinenkin. Kisoissa/Tattiksella lähinnä nähnyt autoina DM-1 (Spec) ja IGT(2), joten ehkä muitakin autoja mahtuisi?

Ainakin itselleni luokassa yksi draiveri on kohtuullinen skaalamaisuus ja mahdollisuus ajella parkkiksilla, mikä toteutuu nykyisellään vähän vaihtelevasti. Protoformin ja Ipaneman GT-koppien kohdalla jää jotain ainakin minusta puuttumaan, kun ei voi sanoa auton olevan esim. Mersu CLK (tämä henk.koht. mielipide!).

Omat "prioriteetit" ovat siis skaalamaisuus/henki/sielu, kohtuullinen budjetti, treeni-/ajopaikkojen joustavuus, reilu meininki ja kova vauhti.

Asiasta rasiaan, Hobbytech STR8RG ei ole tainnut kisoissa näkyä, kokemusta/havaintoja kellään?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2246 : 27.11.10 - klo: 11.24 »
Asiasta rasiaan, Hobbytech STR8RG ei ole tainnut kisoissa näkyä, kokemusta/havaintoja kellään?

Toissa kesänä yhdessä kisassa kävi tuollainen kääntymässä. Ei jäänyt käsitystä autosta, mutta uskoisin olevan ihan vastaavaa tasoa, kuin nämä muutkin nykyiset GT-autot eli Kyoshot ja Honkkarit.

Ideahan tässä nimenomaan pitäs edelleen olla se, että rahalla ei saa ostettua suorituskykyä.
Flying Calacucco

Poissa noonook

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2247 : 27.11.10 - klo: 20.04 »
Itselläni on nyt 2v vanha Dm-one, sitä ekaa tuotantoa(ei specci) vakiomoottorilla, mutta ensi kaudeksi on kyllä kaluston uusiminen edessä nykyaikaisempaan laitteeseen.

Mitä olen nyt tästä sivusta seurannut, niin ei ole paljon ollut tunkua kilpailuihin?
Eikös se olisi luokan edun mukaista, että sallittaisiin ensi kaudelle niin hihna- kuin kardaanivetoiset autot?

Eli saataisiin enemmän automerkkejä viivalle ja sitä kautta aina voi tulla yksi kaksi kuskia sieltä täältä mukaan?

Eihän automerkkien salliminen/hihnevetoisten vaikuta luokkaan mitenkään, kuten yllä on todettu niin oli pro kuskilla mikä tahansa auto, niin se vetää sillä aina kovempaa kuin kaveri joka on juuri harrastuksen aloittanut?

Itse kannattaisin hihnavetoa ja jos se tullaan sallimaan niin olen myös itse ensikaudella kisoissa mukana ko. kapineella.
M8/GT8: HongNor
Talveksi etsitään kalustoa....

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2248 : 27.11.10 - klo: 20.53 »
Eihän automerkkien salliminen/hihnevetoisten vaikuta luokkaan mitenkään, kuten yllä on todettu niin oli pro kuskilla mikä tahansa auto, niin se vetää sillä aina kovempaa kuin kaveri joka on juuri harrastuksen aloittanut?

Olet ihan oikeassa, automerkeillä ei ole tässä mitään tekemistä.

Mitä noihin hihnavetoihin tulee, niin yleensä rata-autot on hihnavetoisia, siis ainakin ne joilla tosissaan kilpaa ajetaan, kardaaniautot on sitten niitä "RTR-rekkuloita". Tämä pätee polttis- ja sähköpuolella. Jos hihna-autot otetaan mukaan, niin käytännössä voitosta ajavien pitää hommata kunnollinen rata-auto, hihnavedolla. Tuossa tilanteessa tuskin kardaanivedolla voitosta enää ajetaan, tiedä häntä.

Tämä taas johtaa siihen, että kustannukset kasvaa ja aloittamisen kynnys voi joillakin nousta, ehkäpä se jollain voisi laskeakin?

On totta, että väentungosta ei kisoissa ole ollut ja tuleva kausi näyttää entistä vaikeammalta, kun paljon siirtyy jengiä LS-5 luokkaan. Näen asian kuitenkin siten, että GT-8 pitäisi säilyttää helppona ja halpana ns. entry-luokkana. Jos haluaa panostaa rata-ajoon enemmän, niin sitten voi valita vaikka TP-10, LS-5 taijopa C8-luokan.

Noh, tämä on mun mielipide ja sen on varmaan tullut selville, mahtuu tähän maailmaan muitakin näkemyksiä.
Flying Calacucco

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2249 : 27.11.10 - klo: 21.18 »
Mitä olen nyt tästä sivusta seurannut, niin ei ole paljon ollut tunkua kilpailuihin?
Eikös se olisi luokan edun mukaista, että sallittaisiin ensi kaudelle niin hihna- kuin kardaanivetoiset autot?

Eli saataisiin enemmän automerkkejä viivalle ja sitä kautta aina voi tulla yksi kaksi kuskia sieltä täältä mukaan?

Eihän automerkkien salliminen/hihnevetoisten vaikuta luokkaan mitenkään, kuten yllä on todettu niin oli pro kuskilla mikä tahansa auto, niin se vetää sillä aina kovempaa kuin kaveri joka on juuri harrastuksen aloittanut?

Itse kannattaisin hihnavetoa ja jos se tullaan sallimaan niin olen myös itse ensikaudella kisoissa mukana ko. kapineella.

"Hämmenetääs itsekin aihetta hieman"
Itse "komppaan" tätä yllä olevaa tekstiä...vaikka nyt ns. vähän "huutelenkin vieraaseen pöytään" kun en ole luokkaa ajanut.(joten mielipiteeni voi jättää huomiotta jos nyt siltä yllättäen tuntuu)
Ei kai tuo hihna vs. keppi nyt mainittavaa eroa tuo suorituskyvyssä..?  (ja eikai tuo hihnapirssi tule paljon(vai juuri yhtään?) kalliimmaksi kuin "kisavarusteltu" esim. HN dm-1 tai kyosho igt..?)
Eikös polttis/sähköpuolella ole niin sanottuja laatumerkkejä joilta löytyy "kilpa-autoja" keppivedolla, esimerkkinä vaikka asso tc4..käsittääkseni hyvä auto..?
Ja kun puhutaan usein ns. laatikosta radalle meiningistä...niin kun luokassa ajaneita autoja/radioita yms. katsoo niin aika harva tuolla "laatikosta radalle/mahdollisimman halvalla kisaamaan" meiningillä on liikkeellä mielestäni.
Monipuolisuus on rikkautta vai miten se meni..  :mrgreen:
Mutta nämänyt oli vain minun Mielipiteitä..ja höystettynä "kysymyksillä"..  :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot