Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - McJones

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 25
61
Traxxas / Vs: 1/10 Rally
« : 18.03.13 - klo: 09.13 »
Menee (pitäisi mennä).

Aikeissa ajaa Ratakasia Rallyllä ja tällä korilla:
http://deltaplastik.it/index.php?p=prodotti&l=eng&id=82

Protoformilta löytyy myös koria, saattaisi löytyä RC-Navetasta, kun tulee Honkkarissa vakiokorina.

http://www.rceet.net/deltaplastik-korit-c-67.html löytyy rallihenkisempiä, saanee tilaustavarana muutakin deltaplastikkia.

62
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 14.03.13 - klo: 19.44 »
Noni, ankkurit tilattu Navetasta... nitronkäryn aistii jo, ku tuli käytyä autotallissa mittailemassa nykyisiä :)

63
Radiolaitteet / Vs: Analogiset servot
« : 14.03.13 - klo: 19.12 »
Asiaa sivuten, tuli vaihdettua nitropikkuhyperiin analogiservo digitaaliseen (kiinanservoon). Keskittämisen kanssa ei ollut enää niin tarkka kuin analoginen RTR-servo, mutta merkittävä ero oli myös siinä, että digiservo aiheutti häröä toiseen servoon. Tässä siis tämä toinen oli edelleen analoginen RTR-servo. Muistaakseni korjaantui vaihtamalla kideradiot gigaradioon.

64
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 14.03.13 - klo: 15.36 »
Pekka, ei sulla ois osanumeroa "niille hyville jarrupaloille" eli "kivipaloille", jos pistäis tilaukseen vaikka navetasta...

65
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.03.13 - klo: 20.39 »
Seiverijäsenet saa lisäksi posteista alea, eli käytännössä +/-0 maksella seiverit, vaikka tilaisi vain kerran vuodessa. Tuli joskus maksettua seiverijäsenyydet samalla kun tilauskin, sai tullissa selitellä...

66
Traxxas / Vs: 1/10 Rally
« : 09.03.13 - klo: 08.58 »
Taitaa Traksasin kokoonpanolinjalla olla vain yhtä iskariölppää ja vaihtamalla taakse tolkumpaa tavaraa, olisi pompotus voinut poistua...  :roll:

67
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 22.02.13 - klo: 21.34 »
Ei taida olla kovin pahanhintaiset, varsinkin jos vedenpitävyys toimii niin päin, että vesi ei mene sisään (halvoissahan joskus toimii vedenpitävyys vain siten, että vesi menee sisään, mutta ei tule ulos). Vakiovälityksillä voi vetää härvelin nippuun ja tunnustella lämmöt, luultavasti kestää pikkuisen pidentääkin vakiosta tarpeen mukaan.

Jos kokeilet, laitapa kokemukset tännekin jakoon.

68
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 22.02.13 - klo: 15.00 »
Asiaa!
Hieno juttu, honkkareita lisää baanalle  :cool:

69
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.02.13 - klo: 21.10 »
Ei eripariakkuja!
Omissa olleet 6s:llä toimivat kv-luvut 1800...2200 haarukassa. Pienemmällä kv:lla saa enemmän vääntöä, mutta muistaen, että teho on väännön ja kierrosluvun summa. Vähän konevalmistajasta riippuu kuinka kireän kiukaan uskaltaa laittaan, mutta mitä enemmän epäilyttää, sitä matalampaa kv:ta kehiin (ja maltillisemmat välitykset).

70
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 18.02.13 - klo: 09.39 »
Joo.. siis tollanen sensorillinen harjaton varmaan toimii hyvinkin väännön takia tuossa Summitissa mutta ei tämä auto kyllä mitenkään hyvin käyttäydy siinä vauhdissa mitä saavutetaan 6S setupilla ilman mitään ryömimistä  :wink:
Välitykset siten, että kulkee 50...60 km/h, niin on aika soiva.

71
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 17.02.13 - klo: 21.01 »
Omassa Summitissa on Speed Passionin harjaton ja sensorillinen kombo 2200kv koneella ja minusta auton idea vaan paranee sillä :)
Sensorillisella mönkii hyvin, huippuja sopivasti ja mukavampi käyttää lipojen kanssa kuin wanhempi hiilisäädin. Tuttu ajaa 6s ja 1800kV kone, toimii hyvin pulkanveturina, mutta myös räimesautona. 2200kV on 4s-lipojen kanssa vakiovälityksillä aika sopiva.

Mitä tulee auton kestämiseen, on se aika paljon ajajasta kiinni. Vetarit saa lukkoja ja lyhyttä vaihdetta käyttämällä poikki aika helpostikin, mutta fiksulla ajolla auto pysyy kyllä nipussa noilla sähköillä. Diffit on sirommat kuin esim. E-Revossa, joten jos hakee räimesautoa, jolla ajetaan Kovaa ja Isoilla Tehoilla, löytyy E-Revosta parempi vaihtoehto.

72
Traxxas Rally, 4s hardcase lipo, sähköt HW SCT Pro + 2250kv 4068SD pysäyttää vakiorenkailla ja -korilla puntarin 3002 gramman kohdalle. Sähköhiluissa on piuhat vielä melko pitkät, joten siitä lähtee painoa, samoin lähtee renkaista. Vakiomallinen vastarikotelo on siirretty eteen, muuten tekee vähän ahdasta saada nopari paikalleen 4068-kokoisen koneen kanssa. 3665 saattaisi mennä suoriltaankin.

Hiluosastolla tulossa vielä Traksasilta keskidiffi + akkupanta, Teknolta vetarit ja Prolineltä iskarit+jouset ja tukivartta... pitänee ehkä katsella joku puhallin koneeseen, maalaamaton gt-kori löytynee arkistojen kätköistä.

Sulais nuo lumet...  :roll:

73
Yokomo / Vs: Yokomo GT Series
« : 07.02.13 - klo: 16.57 »
Hyvältä näyttää, hintakaan ei liene ihan älytön...?

74
II-Div kalustoa täällä plänätty ja alustavasti puntari sanoo, että muovipulkka-autolla painossa pääsisi alle 3kg:n 4S-setupilla. Koitetaan saada myös sellainen setuppi aikaiseksi, jossa akunvaihto onnistuisi finaalivedossa.

75
Sähköautot / Vs: SC autot rata-ajossa (Onroad)
« : 27.01.13 - klo: 13.05 »
Makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli, mutta omaan silmään nuo näyttää hyvältä, pois lukien takaa aukileikatut korit. GT-8 sarjassa näkyy rumempiakin laitoksia. SC:llähän saisi ajaa myös Ratakasia...

76
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 25.01.13 - klo: 19.33 »
Ajatuksia nitrokoneen kiinnitysreikiin tulevista valmiista moottoripukeista? Vishiin Teknon moottoripukki kiinnittyy juurikin siten? Kannattaako ottaa suosiolla se suurin koko, vaikka käyttäisi pienempää (36mm) kannulla olevaa konetta?

77
Liposäkin käytöstä ei ole haittaa, mutta jos ville-veikko 10-v ei osaa ladata lipojaan oikein 2C virroilla, niin tuskin osaa myöskään 1C virroilla. Liposäkistä voi olla iloa molemmissa tapauksissa.

Ehkä se sääntö voisi kuulua niinkin, että ladata (esim.) 2C, mutta kuitenkin enintään akun myyjän/valmistajan ilmoittaman mukaisesti tai 1C, jos akussa ei ole myyjän/valmistajan merkintää max. latausvirrasta.

78
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 16.01.13 - klo: 21.47 »
Tervetuloa uhriterapiaan.
Olen kerran vaihdellut Summitin diffirattaita ja onnistunut laittamaan jonkun kikkareen väärin päin, eli saanut ottaa diffin auki ja kiinni ja auki pariin kertaan. Toisen kerran ollut diffi kätösessä laakereita vaihtaessa. Ei ole mikään luksuriöösi projekti varsinkaan ensimmäistä kertaa tehdessä, jos ei ole ihan kartalla mitä ruuveja tarvihee aukaista.

Ohjeet on avuksi, niin välttyy turhalta purkamiselta:
http://traxxas.com/support/Differential-Removal-Instructions-E-Revo-E-Revo-Brushless-Edition-and-Summit

79
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 15.01.13 - klo: 10.52 »
Cut-offin kun säätää 3,4...3,5 volttiin, niin marginaalit kasvaa ja ehkä vähän säästää akkujakin. Samoin, akkujen perään kannattaa muutenkin katsella, ettei tyhjänä säilyttele. Tiedä hänestä onko joissakin nopareissa ongelma, että 5s ei tunnistu oikein, mutta joskus muinoinista keskusteluista jäänyt mieleen, että joissakin härveleissä olisi ollut ongelmia parittomien kennomäärien kanssa, itselläni tosin ei ole ollut...

80
Eli jääkö pehmeällä hiekalla pienuutensa vuoksi mahasta kiinni koko ajan?
1/16 slässejä tullut ulkoilutettua enempikin hiekalla, toimaa ihan jees. Oman maun mukaan ehkä yksi parhaista ajoalustoista. Tuossa kun lähistöllä oli päiväkodin pihalla reilunkokoinen hiekkalaatikko, tuli siihen lanattua 1:1 autonrenkaalla rata. Myös beachvolley-kentälle on tullut lanattua baanaa sekä lumelle. Frisheegolfkiekot toimii ihan siististi tilapäisinä mollina.

Minislässin vakiorengas ei ole mitenkään ihanteellinen hiekalle. Minipin tai HPI Rally on selvästi parempi, minipinneillä kuluu kovalla pinnalla aika nopeasti.

Ks. http://youtu.be/Je0z9o7y90s
Molemmissa videon autoissa on lisätty keskidiffi, mutta menee silti (imo) ihan ok.

Jos haluat mennä "oikealle" radalla, esim. Lavangon sähkökrossirata menee paremmin sitten sillä isolla Slashilla.

81
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 12.01.13 - klo: 09.59 »
DRX:n vakimylly on 2400kv. Jos DBX:ssä on 2800kv, niin eipä ole sama. InfernosOnly.comissa näkynyt DBX:ssä olevan 3740kv konekin...

82
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 09.01.13 - klo: 18.39 »
Lentokoneen räjähtämistä tarvii pelätä, jos tilaa lipoja UK:sta...

83
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 09.01.13 - klo: 17.09 »
Yleisesti taitaa pito rajoittaa enempi pulkkailua kuin teho, mutta toisaalta, onhan se mukavampi ajaakin, kun laittaa hitusen lissää voemaa  :afro:

84
2. DIV-1 autojen tankinkoko kasvatetaan 125ml ==> 150ml
==> varmistetaan maaliinpääsy hyssyttelemättä
Ehdotus, Div-2 vapaa tankinkoko tai 250ml (HoBao OneSevenissä on 250ml tankki vakiona, yksi sellaisen omistaja puhunut osallistuvansa).

85
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.01.13 - klo: 10.23 »
Onko raati päivitellyt sähköjä näihin? Tiettävästi MMM tipahtaa melko pienellä vaivalla, onko joku moista kokeillut? Onko hajatelmia muista 4s tai 6s kelpoisista sähköistä? (Tulossa Rallyyn, mutta layout koneen asettelun osalta lienee sama)

86
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 04.01.13 - klo: 19.11 »
Taitaa jostain pakista löytyä käyttämätön Teknon kytkinsetti (saattaa olla eri kuin tuo electri-clutch), joka oli tarkoitus pistää GT8e:hen. Loppujen lopuksi siinä ongelmaksi tuli, että kytkinkello olisi vienyt liikaa tilaa eikä sen kanssa olisi saanut vetoja spurriin ollenkaan. Tämä voi tulla vastaan myös muissa autoissa.

Eniveis, kyseinen isoturisti menee nyt 2-vaihteisena ja mekaanisella jarrulla, ilman kytkintä.

87
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 01.01.13 - klo: 10.47 »
Olen itse ajanut lähinnä 3s akulla, en ole varma onko 2s ollut ollenkaan kiinni. Ehkä on.

Kannattaa kuitenkin ensin miettiä missä itse ajaa ja millaista ajoa autolla ajaa.
Jos ajat radalla, jossa et pääse hyödyntämään 3s lipon tarjoamaan vauhtia, on 2s luultavasti parempi ratkaisu. Autosta tulee tällöin todennäköisesti kevyempi ja mukavampi ajettava.
Jos taas räimit jossain urheilukentällä, antaa 3s ehkä enemmän iloa :)

Vakiradiossa on EPA-säätö aika hyvin hollilla, joten sillä voi tarvittaessa rauhoittaa kulkuja, vaikka ajaisi 3s:llä.

88
Yleinen keskustelu / Vs: Alumiinipohjan suojateippi
« : 31.12.12 - klo: 21.36 »
Etrasta taitaa saada, Taperollista, jostain autovaraosaliikkeestäkin saa...

89
Takasuora on hyvä, tolpat ei haittaa. Siinä on se pitkänlaakee hyppyri mihin reilummin kaasuteltaessa saa huonolla ajolinjalla vahinkoa aikaan, mutta pakkokos siihen on täysiä yrittää.

Traxxas Rallyn keula otti hitusen tonttiin alastuloissa ja noissa droppikohdassa joutuu skarppaamaan, että pääsee kiihdyttelemään ja saisi keulaa ylös. Entiä olisiko niihin tehtävissä jotakin?

Eniveis, Rally RTR-setupissa kulki melko siivosti, paremmin kuin randon-setupissa oleva Hyper Mini ST-e wanhoilla HoBaon minipinneillä.

90
Traxxas / Vs: 1/10 Rally
« : 29.12.12 - klo: 15.11 »
Rally kotiutui eilen ja nyt on parit akulliset suditeltu hangessa kahden auton voimin. Nopiasti todettuna, auto lähti iltahämärissä suoraan paketista paanalle 2s lipon voimin, kaikki toimii. 2s hardcase (tai 3s softi) mahtuu vakiona, korkeampia akkuja varten tarvii viripalikkaa (alle 10 eur). Sama patentti, millä korkeammat akut saa kiinni DRX:ään ei toimi ilman dremeliä, koska akkukotelo on auton pohjalevyyn muotoiltu.

Ylipäätään on niin kiva auto ollut ajella, että omaan silmään ruma ulkonäkökin on muuttunut jo lyhyessä ajassa selvästi viehättämämmäksi. Ei ole oikein ollut vielä pitoja, että pääsisi sanomaan 2s ja 3s eroista kovin pitkälti, kun tehot menee sutimiseen.

Nopari ja kone ovat peräkkäin. Oma ajatus on alustavasti tutkiskella jossain kohtaa, että miten saisi vakisähköt ratakasiin sopivampaan muottiin. Ainakin nopari täytyy viritellä hieman toisin, jos meinaa pidempikannuista konetta käyttää. Vakaajat, big boret, keskidiffi, 17mm heksat ja akunpidike menee myös hankintalistalle rata-ajoon, oletan.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 25