RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: nitroking neo rs - 07.04.12 - klo: 19.25
-
Kävin tuossa vähän aikaa sitten hakemassa inferno neo rs:n.Aluksi kaikki meni hyvin eka tankillinen meni tyhjäkäynnillä hyvin mut nyt ei lähe enää käyntiin :cry: Ois kiva päästä ajaa kamujen kaa nii et vastatkaa nyt joku :embarrassed:.
-
Hehkussa tarpeeksi virtaa?
-
vaiha tulppa ja laita hehku kiinni ja nyvi mulla meni 30 min ennen ku lähti käyntii
-
vaihoin tulpan ja hehkus on virtaa
-
Ryypytäthän tarpeeksi polttoainetta kaasariin painamalla sormen pakoputkenpäähän niin että näet nitron kulkevan putkissa kaasarille asti?
-
ryypytän kyllä tarpeeksi
-
Tarkista polttoaine letku ,ettei vuoda mistään ,samoin tankin paineletku.
-
Ryypytetäänkös sitten liikaa :wink:
-
Esilämmitätkö konetta ?
-
en esilämmitä, mutta ei pitäs tarvita jos käynnistää lämpimässä
-
Millä perusteella?
Lämmitän kisakoneeni aina ennen jokaista käynnistystä vaikka pihalla olisi 30 astetta lämmintä.
-
millä/miten lämmität moottorisi.
-
vaikka hiusten kuivaajalla voi lämmittää
-
Kuumailmapuhaltimella tulee lämmiteltyä.
-
En tiedä onko muunlaisia markkinoilla kuin noita kahdenlaista versiota mutta jos on ylimääräistä rahaa niin tuollaisilla ainakin isot pojat esilämmittää moottorinsa:
http://www.rcsurestart.co.uk/ (http://www.rcsurestart.co.uk/)
http://www.heatit.dk/ (http://www.heatit.dk/)
-
competition heat moottorilämmittimellä lämmittelen.
Mutta se ei ole pointti millä hienolla härvelillä lämmittelee, vaan kunhan esilämmittää niin homma helpottuu ja moottori pysyy myös pidempään terveempänä.
Hiustenkuivaaja on vättävä mikäli ei parempaakaan ole tarjolla.
Mielummin kuumailmapuhaltimella, koska olisi hyvä saada lämmöt edes lähelle käyntilämpöä.
80-100 on oikein hyvä esilämpö.
Toki kaikki lämpö joka on edes lämpimämpi kuin vallitseva ilma, on hyvästä.
Tärkeintä on lämmittää jälhdytyskantta, koska siitä lämpö leviää suoraan tärkeimpään kohteeseen tasaisesti, eli sylinteriputkeen.
Lohkoa on aika turha lämmitellä koska lämpö leviää epätasaisesti, eikä siis tasaisesti juuri tärkeimpäln paikkaan.
Mitä uudempi moottori, sitä tärkeämpää on hyvä esilämmitys.
Mutta siitä ei ole mitään haittaa vaikka lämmittäisi aina ennen starttaamista, vaikka olisi juuri vartti sitten ajanutkin.
Moottorin rakenteen vuoksi esilämmityksestä on aina vain ja ainoastaan hyötyä, eikä siitä ole pienintäkään haittaa kun lämmitys on tehty nimenomaan suoraan jäähdytyskannesta.
Kunhan siis muistaa että ei liikoja kuumentele, eli 120+ ei ole enää järkevää.
-
nyt kävi semmone juttu et vetonaru katkes :embarrassed:
-
nyt kävi semmone juttu et vetonaru katkes :embarrassed:
Korjaa se.
-
nyt on vetonaru korjattu ja lähti vielä käyntiin kun esilämmitti :azn:
-
näin se homma etenee
-
jep