competition heat moottorilämmittimellä lämmittelen.
Mutta se ei ole pointti millä hienolla härvelillä lämmittelee, vaan kunhan esilämmittää niin homma helpottuu ja moottori pysyy myös pidempään terveempänä.
Hiustenkuivaaja on vättävä mikäli ei parempaakaan ole tarjolla.
Mielummin kuumailmapuhaltimella, koska olisi hyvä saada lämmöt edes lähelle käyntilämpöä.
80-100 on oikein hyvä esilämpö.
Toki kaikki lämpö joka on edes lämpimämpi kuin vallitseva ilma, on hyvästä.
Tärkeintä on lämmittää jälhdytyskantta, koska siitä lämpö leviää suoraan tärkeimpään kohteeseen tasaisesti, eli sylinteriputkeen.
Lohkoa on aika turha lämmitellä koska lämpö leviää epätasaisesti, eikä siis tasaisesti juuri tärkeimpäln paikkaan.
Mitä uudempi moottori, sitä tärkeämpää on hyvä esilämmitys.
Mutta siitä ei ole mitään haittaa vaikka lämmittäisi aina ennen starttaamista, vaikka olisi juuri vartti sitten ajanutkin.
Moottorin rakenteen vuoksi esilämmityksestä on aina vain ja ainoastaan hyötyä, eikä siitä ole pienintäkään haittaa kun lämmitys on tehty nimenomaan suoraan jäähdytyskannesta.
Kunhan siis muistaa että ei liikoja kuumentele, eli 120+ ei ole enää järkevää.