voi ziisus... ei se oo niin justiinsa. Ostakaa laatufuilia sitä mitä läheltä saa sopivaan hintaan. Itse lasken laatufuileihin mm byron, morgan, werks, tornado ja dynaglo fuilit (model techniks on jotain markan sporttilöpöä, dynaglo on siis se parempi noista kössön keitoista)
Dynaglo on yksi Model Technicsin polttoaineista.
En muuten ymmärrä miksi kyseisen puljun löpöjä nykyisin mollataan. Yhtälailla auto kulkee kaikilla 25 prossan löpöillä, eikä kestävyydessäkään ole ollut eroja. Näin ainakin omien havaintojeni mukaan.
Se miltä pannu näyttää sisältä on yhdentekevää.
Aikanaan testasin erilaisia öljymääriä löpössä. Lähes mahdoton oli huomata mitään eroa käytännössö öljyn osuuden liikkuessa 8-14%. Lisäksi kokeilin erilaisia öljyseoksia. Esimerkiksi 2% rissaa ja 8% synteettistä. Toisinaan taas toistepäin.
Tietysti neuloja joutuu aina pyörittelemään. Kellossa en kuitenkaan saanut mitään näkyviin, eikä koneiden kestävyyteen löytynyt mitään kaavaa. Öljymäärän alkaessa mennä yli viidentoista prossan alkoi kulku kärsimään. Tosin onneksi savu verhosi säälittävän pöristelyn.
Ainoa havainto oli Aerosave öljyn sopimattomuus autokäyttöön. Motul Micro taas on kunnollista.
Vaikea uskoa porukan havaitsevan suuria eroja polttoaineissa, kun käyttö on lähinnä RTR autolla pöristelyä räntäsateessa.
Mitä tulee polttoainesiin minusta tämä kertoo jo asiasta kaiken olennaisen.
Asialla on merkitystä vasta kun ajetaan äärioloissa 50-100L per kausi.
Vuosituhannen alusta olen käyttänyt useita merkkejä, model technisistä cool poweriin, Byronista PSR:ään ja SideWinderiin, toisista olen pitänyt enemmän kuin toisista ja hinnoissa on vaihteluja, mutta kaikilla moottorit ovat toimineet. Ongelmat ovat olleet aina säätöaisoita, eivät kiinni polttoaineesta.
Kauheesti puhutaan moottorin kulumisesta ja kun puhutaan polttoaineista. Voiko joku muuten oikeesti sanoa että polttoaine A kuluttaa konetta enemmän kuin B ? Mä en ainakaan voi. Luulen että enemmänkin tullaan siihen säätämiseen ja ajo-olosuhteiseen. Sitten on säätöasia, että toisella polttoaineella on helpompi säätää konetta. En ole kyllä ihan varma uskonko totakaan. Moottorien kaasuttimissa on eroja kyllä ja esim. OS on kuulu tuosta helpposäätöisyydestään.
MUTTA on hyvä että valikoimassa löytyy! On hyvä että on varaa mistä valita ja että tarjolla on laadukkaita polttoaineita. Se on kaikkien etu. On hienoa että tarjolla edullisempia pihasuttaus aineita ja sitten noita kalliita "kisabensoja" joista voi sitten kokeilla itselle ja lompakolle sopivaa.