Kirjoittaja Aihe: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?  (Luettu 3309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« : 04.05.11 - klo: 18.38 »
Elikkäs mihinkä automerkkeihin löytyy suomesta hyvin varaosia?

olen hankkimasta ensimmäistä autoa ja kovasti yrittänyt ettiä et mikä malli ja merkki olisi hyvä, mutta vastausta ei tunnu löytyvän ni voisi helpottaa paljon jos tietäisi mihin löytyy hyvin varaosia. Vielä on hakusassa et onko sähkö vai polttis ja minkä mallinen eli kaikki varaosien saatavuuteen liittyvät tiedot olisi hyväksi.

Ja myös kaivataan tietoa jos johonkin ei löydy varaosia.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #1 : 04.05.11 - klo: 20.26 »
No esim. Traxxas merkkisiin autoihin saa melko hyvin varaosia. Sähkö auto on  varmaankin helpompi aloittelijalle , riippuu siitä kuinka paljon sinulla on kokemusta moottoreista :smiley:
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #2 : 04.05.11 - klo: 20.33 »
Foorumin etu sivulla on esillä useampi RC kauppias,
ei muuta, ku puhelin kouraan ja soittelemaan tai sit sähköpostia ja kyselemään vara osien saatavuutta.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #3 : 04.05.11 - klo: 20.58 »
Xrayhyn saa hyvin esim. racing factorysta ja jos radalla käyt, niin voi jollakin muulla olla antaa osia heti ilman muutaman päivän odottelua.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #4 : 04.05.11 - klo: 21.00 »
Traxxas Revo, sähö tai polttis, kestää, muutenkin laadukas, varaosat helposti vaikka sabesta  :smiley:
Ittelläni oli Revo 3.3 ekana autona, hyvin pelittänyt
Polttis: http://traxxas.com/products/models/nitro/5309revo33
Sähkö: http://traxxas.com/products/models/electric/5603erevo
Harjaton: http://traxxas.com/products/models/electric/5608erevobrushless
Summit(E-Revon pohjalta): http://traxxas.com/products/models/electric/5607summit
Varaosat  :afro: : sabe.fi/hobby
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #5 : 04.05.11 - klo: 21.03 »
Voin suositella E-revoa. Omistan E-revon ja on pelannut hyvin .
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #6 : 04.05.11 - klo: 21.35 »
Kerrohan Ypi, että onko mielessä rata vai krossi auto vai kenties monsteri???
Huomioi myös sinun lähellä olevat mahdolliset kerhot ja radat.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Jerzuuh34

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #7 : 04.05.11 - klo: 22.03 »
Kun aloitin itse RC - Autoilun, niin Racing Factoryssa sanottiin, että Tamiyan Mini olisi hyvä aloittelijalle, ja saa kaikki osat uusiksi, jos vain haluaa. :)
-Tamiya M-05 Mini Classic
-Crono 4wd Crossi

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #8 : 05.05.11 - klo: 17.11 »
No mitä tässä nyt on seuraillu näitä foorumeita ja katellu videoita ni itekki olen kallistunut tuon revon puoleen ja ehkä viisain alottaa sähköllä. Se näyttäs olevan aika hyvä kaikenlaiselle ajolle ellei nuo videot kovin palio huijaa. Aluksi oli haaveena monsteri, mutta ne on ilmeisesti aika kömpelöitä ku ovat isompia. Mulla on itellä dnano ni rata-autoilu ja driftauskin kiinnostaa.
Sehän tästä vaikean tekeekin, kun kaikki kiinnostaa, mutta ehkä kuitenkin olisi mukava ensin päästä kesällä vähän krossailemaan radalla ja rälläilemään muutenki pihoilla. Tulevaisuudessa luultavasti tulee hommattua sitten rata-auto.

Itse olen oulunseudulta ja ilmeisesti oulunsalossa on krossirata ja taitaa siellä olla toinenki jossain lähettyvillä. Ilmeisesti touring-toimintaakin aika paljon.

Näyttäs sabelta saada ihan hyvin noita varaosiaki revoon.

Tuo HPI savage flux näyttäs kans aika kivalta peliltä. Saako siihen mistä varaosia?

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #9 : 05.05.11 - klo: 20.34 »
Muistaakseni savaan saa Hobbylinnasta vara osat.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #10 : 05.05.11 - klo: 21.42 »
Harjallista e-revoa ei välttämättä kannata ostaa, koska sen hinta on 500e ja harjattoman savage fluxin saa hobby linnasta hintaan 529e. e-revossa on tietysti se hyvä puoli, että sitä saa uittaa vesilammikoissa.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #11 : 05.05.11 - klo: 22.45 »
Kannaittaisko hommata sitten takaveto 1/10 krossari. Sillä ajat kesät ulkona niin kotipihassa kuin radalla ja talvella (ainakin täällä etelässä) myöskin sisäradalla.

Kyllähän revo keulii komeasti, mutta jos ajoseuraa ja ihan oikeita kisoja alkaa edes jossain vaiheessa haaveilemaan???

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #12 : 06.05.11 - klo: 11.12 »
2WD krossari on kyllä hyvä menopeli. Ja mikäli kisoja alkaa kiertää, niin myöskin varmaan opettavaisimpia sähköluokkia.

Saatavuustilanne osien suhteen tällä hetkellä lienee hyvä X Factoryn X-6 sq, Shumacherin Cougariin ja Asson B4.1 (Medasec) sekä Tamiyan TRF201 (Racing Factory).

Näistä "uudemmista" tulokkaista (Ansmannit, Team C yms) en mene mitään sanomaan, koska en tiedä eikä ole kokemusta. Se vähä, mitä olen seurannut ko. merkkejä, kertoisi kyllä hyvää...

Edit: Unohtui tuo "lähes paikallinen" putiikki Sabe listalta Losin 22 - krossarin osalta. Veikkaisin aiempien kokemusten osalta osia ja autoja löytyvän kesän mittaan.

Toivottavasti en ole kauheasti pielessä.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
« Viimeksi muokattu: 06.05.11 - klo: 19.37 kirjoittanut JyrkiL »
AE/Destiny/TLR

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #13 : 07.05.11 - klo: 16.04 »
TeamC ja Ansmanneihin saa suomesta hyvin osaa pohjoisesta (Ansmann -> RCeet oulu) ja etelästä (TeamC -> EuroRC pks).
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #14 : 11.05.11 - klo: 14.46 »
Kävin radalla pyörimässä ja näyttäs että e-revo ei sovi sinne kovin hyvin, joten sen melkeen voi unohtaa.

Olisiko kellään mielipiteitä 1:10 4wd sähkö truggy:sta? Olisiko joku suht helppo johon löytyisi varaosiakin aika nopeaa? Jotenki nuo kaupat ja valmistajien sivut on nii sekavia ettei oikein pysty vertailemaan.

Kannattaisiko itse kasata auto vai rtr? varmaan paremman saisi itse kasaamalla, mutta kuitenkin on sen verran vähän tietoa noista että tilaa kuitenkin vääriä osia vain....

menee kohta jo ihan offtopiciksi

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #15 : 11.05.11 - klo: 15.07 »
Joo , E-revo ei oo todellakaan mikään rata-auto  :grin: Buggy varmaan menee krossiradalle parhaiten. Ei tule mieleen kuin yksi 4wd sähkö trucki : http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1564/products_id/186835/n/OFNA-Hyper-10TT-Pro-1-10-Electric-Truggy-Rolling-Chassis-80-Assembled
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa ypi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #16 : 11.05.11 - klo: 16.35 »
No tuo 10TT näyttäs ihan kivalta laitteelta. Onko tuo rtr versio mistään kotosin?

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1564/products_id/193030/n/OFNA-Hyper-10TT-1-10-Electric-Truggy-RTR-w-24GHz-Radio

pitää varmaan lukea enempi tietoa jos itse alkais kasaamaan.

saako tuohon hobaoon varaosia muualta kun hobaofinlandilta? kun olen saanut semmoisen käsityksen ettei sieltä saa välttämättä kovin nopiaa osia.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #17 : 11.05.11 - klo: 22.27 »
No mitä tässä nyt on seuraillu näitä foorumeita ja katellu videoita ni itekki olen kallistunut tuon revon puoleen ja ehkä viisain alottaa sähköllä. Se näyttäs olevan aika hyvä kaikenlaiselle ajolle ellei nuo videot kovin palio huijaa. Aluksi oli haaveena monsteri, mutta ne on ilmeisesti aika kömpelöitä ku ovat isompia. Mulla on itellä dnano ni rata-autoilu ja driftauskin kiinnostaa.
Sehän tästä vaikean tekeekin, kun kaikki kiinnostaa, mutta ehkä kuitenkin olisi mukava ensin päästä kesällä vähän krossailemaan radalla ja rälläilemään muutenki pihoilla. Tulevaisuudessa luultavasti tulee hommattua sitten rata-auto.

Itse olen oulunseudulta ja ilmeisesti oulunsalossa on krossirata ja taitaa siellä olla toinenki jossain lähettyvillä. Ilmeisesti touring-toimintaakin aika paljon.

Näyttäs sabelta saada ihan hyvin noita varaosiaki revoon.

Tuo HPI savage flux näyttäs kans aika kivalta peliltä. Saako siihen mistä varaosia?

Itse tilasin savage fluxin hobby linnasta. Oma auto tulee vasta kesäkuun alussa, koska hp mallia ei ollut varastossa. Fluxi on ainakin hauska ajettava. Suosittelen.   :smiley: :smiley:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: mihin automerkkeihin saa hyvin varaosia?
« Vastaus #18 : 12.05.11 - klo: 01.47 »

Itse tilasin savage fluxin hobby linnasta. Oma auto tulee vasta kesäkuun alussa, koska hp mallia ei ollut varastossa. Fluxi on ainakin hauska ajettava. Suosittelen.   :smiley: :smiley:
Autoja ei ole, mutta osia löytyy? ;-)