Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 641472 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #150 : 19.05.04 - klo: 09.14 »
Ossaako kukaan sanoo onko tuo Kyoshon 2004 kuvastossa oleva starttiboksi mimmonen? Tommone musta loota. Netistä en löytänyt tietoo siitä. Valmistajastakaan en ole varma, Miragen starttereita siinä ympärillä ainakin on. Kysyin paikalliselta myyjältä (AK/Kuopio) onko se hyvä nii toine sano että "ON!" ja vanhempi myyjä vieressä että "En tiedä kun ei olla ikinä myyty"  :shock:

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #151 : 19.05.04 - klo: 09.42 »
Kyllä se ihan hyvä boksi on! Jaksaa ihan hyvin vääntää, mutta kooltaan on aika pieni. Tux10 voi varmaan kertoa lisää kun häneltä löytyy...
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #152 : 20.05.04 - klo: 23.09 »
Tänään hajosi tämän pojan vetostartteri. On kyllä yhtä tuskaa tämä homma, kun ajamaan ei tahdo päästä ollenkaan. Pitäis ostaa heti parasta, ettei tartte katua. No huomenna puhelin esille ja Tietonikkariin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #153 : 21.05.04 - klo: 07.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Tänään hajosi tämän pojan vetostartteri. On kyllä yhtä tuskaa tämä homma, kun ajamaan ei tahdo päästä ollenkaan. Pitäis ostaa heti parasta, ettei tartte katua. No huomenna puhelin esille ja Tietonikkariin.


Kyl ne vetostartitki on sen verran kalliita, et ne kannattaa itte korjata! Ei se kovin vaikeeta oo. Avaa vaa ja laittaa tarvittaessa uuden narun tai vaikka jos on jousi poikki, ni taivuttaa vaa jouseen uuden pään..

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #154 : 21.05.04 - klo: 11.55 »
Jousi sieltä oli poikki ja se muovi oli aikaisemmin jo lohjennu, että uutta kehiin. Vanhasta saa varaosia.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #155 : 21.05.04 - klo: 13.24 »
Ei nää hirveitä kestä. Mulla on ollu auto pariviikkoo ja 2 kertaa jo korjannu ton vetostartin...

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #156 : 21.05.04 - klo: 13.32 »
Hah, ostakaa se boxi nyt ihmeessä.. vaikka multa  :wink: Ai niin sähän silleen ostitikin sen jo.

Kyosho laatua.. vain paras kelpaa..joopa joo. No, onhan ne autot ihan laatua, mutta motit ei tod!            
 nimim. Ent. kahden K:n omistaja.

Kerroiksmä jo että dremelillä/rautasahalla vaan se kampiakselin nupukka veks (siis se nupukka siellä päässä vetaria varten) ja päätylevy tilalle, avot. Ja sitten vaan boxilla pörräämään. Tehotkin paranee!

Ja hintakaan ei oo järjetön http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXW866&P=7
vaikka K onkin... tilatkaa vaikka Mikolta hobbylinnasta niin lähtee n. kympillä.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #157 : 21.05.04 - klo: 13.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
...


Pystyyks ne vetarin osat otaan vaan pois sieltä sisältä Ja tukkis sen vetarin narun reiän?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #158 : 21.05.04 - klo: 14.03 »
Nikkarilla oli vetaria hyllyssä, lähden noutamaan.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #159 : 21.05.04 - klo: 14.10 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
...


Pystyyks ne vetarin osat otaan vaan pois sieltä sisältä Ja tukkis sen vetarin narun reiän?


Jaa, enpä tiedä. Parempi varmaan hommaa oikea päätylevy, paineetkin pysyy sisällä...

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #160 : 21.05.04 - klo: 15.17 »
Nonnim nyt on tälläkin pojalla kunnon auto :D Tai siis parempi. Tulihan se Kanai 3 kotiin =D

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #161 : 21.05.04 - klo: 16.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Nonnim nyt on tälläkin pojalla kunnon auto :D Tai siis parempi. Tulihan se Kanai 3 kotiin =D


Ja komee on vai?
Onko siinä muuta eroa kakkoseen kuin keskellä tavallinen diffi ja vain yhdet jarrulevyt?
Yks kanai kakkonen ollaan tuxin kanssa koottu, pääsiskin vielä kokoomaan kolmosta niin että se olis oma! 8)
Laitatko kanain mukana tulevat säädöt?
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #162 : 21.05.04 - klo: 16.13 »
En oo koonu vielä.. Tossahan on paljon eroa, on kevennetty alustaa ja alummiinia ja vaikka mitä :D Kai mä laitan ne kanain säädöt aluksi.. :D

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #163 : 21.05.04 - klo: 21.34 »
Eipä nuo Kyoshon edustaman starttiboksin auton kohistamis tapit oikeen meinaa käydä tolle infernolle... Just kun on auto oikealla kohdalla niin näkyy uraa vähäsen mutta ei se tappi siihen enää mahdu. Pitänee laittaa jotain ohkasempaa siihen. Jos minä olen sen boksin oikein edes kässännyt. Mihinkähän väliin ne auton kohistustapit pitäis osua?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #164 : 22.05.04 - klo: 11.52 »
Modattiin faijan kanssa tohon vetostartin päälle semmonen metalli, joka estää sen muovin lohkeamisen. Se siihen araldiitillä ja nipparilla kiinni. Sitä tulee helposti nyittyä hieman ylöspäin, kun vastarin boxi on siinä edessä. Nyt sen ei pitäisi enää lohjeta. Ainakin tohon uuteen starttiin on tullut metallia sinne sisälle, mitä mun vanhassa ei näkynyt.

Nikkarista sanoivat, että ennen niitä startteja hajos, mutta ei nykyään. Toivottavasti näin on asiat.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #165 : 23.05.04 - klo: 02.43 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
Eipä nuo Kyoshon edustaman starttiboksin auton kohistamis tapit oikeen meinaa käydä tolle infernolle... Just kun on auto oikealla kohdalla niin näkyy uraa vähäsen mutta ei se tappi siihen enää mahdu. Pitänee laittaa jotain ohkasempaa siihen. Jos minä olen sen boksin oikein edes kässännyt. Mihinkähän väliin ne auton kohistustapit pitäis osua?


Tota juttua mäkään en oikein tajua, vaikka on kyöstin boksi niin ei käy kyöstin polttikselle. :roll:

Onhan kanai kolmosessa paljon eroa kakkoseen eli:
-kevennetty alusta
-4mm pitemmät iskarit
-3 asteen taka-AntiSquat
-molemmat casterblock sarjat, eli 20 ja 22 astetta
-kovemmat kullan väriset ohjaus vivut
-uusi ackermann ohjauslevy
-uudet ylätukivarren- ja iskarin kiinnikkeet
-paljon titaani ruuvveja

Joko oot nyt koonnu auton Jartsa?
Onkos sulla muuten vanha inferno vielä, vai myitkö pois?
Jos sulla on se vielä niin saattas olla hyvä pistää vierekkäin ja kattoo eroja, tai sitte ajaa radalla niin näkis jääkö paljonkin. :wink:
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #166 : 23.05.04 - klo: 09.36 »
Hah, varmaan jää joo ihan silmissä.. onhan noissa NIIIN paljon eroa. Eiköhän se kuule enemmän kuskista ja auton säädöistä kiinni kuin alumiinin väristä ja kovuudesta

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #167 : 23.05.04 - klo: 11.13 »
Enhän mä ole väittänytkään että on kiinni noista eroista, mutta Antti S kysyi mitä eroja niissä on, joten päätin listata ne, haittaako se sua jotenki. :?:
Sitä paitsi sanoit että se on auton säädöistä kiinni ja kanaissa on enemmän säätö mahdollisuuksia.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #168 : 23.05.04 - klo: 11.16 »
Ei haittaa, älä ota ralap vakavasti ;-)

Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Jos sulla on se vielä niin saattas olla hyvä pistää vierekkäin ja kattoo eroja, tai sitte ajaa radalla niin näkis jääkö paljonkin.


Hee, säätömahiksissa on se hazardi että niitä voi olla joskus liikaa... vrt. 1/10 kisapirssit, olen nähnyt melkoista turhautumista esim Serpent autoissa kun kuski ei osaa/pysty säätää niitä kaikkia mahiksia kohdalleen....

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #169 : 23.05.04 - klo: 11.18 »
En en, oli vaan aika v mäiseen sävyyn kirjotettu.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #170 : 23.05.04 - klo: 11.22 »
Joo, siihen saa tottua täällä kun äänen "sävy" ei kuulu netin yli... sitä paitsi minusta toi fiitsereiden listaaminen on "yliarvostettua", harvoin ne oikeesti realisoituu radalla, paitsi ehkä Yuichi Kanain käsissä. MUTTA toki kertokaa ihmeessä kuinka paljon jäi sitten kun ootte verrannut! Olen kuulolla... :-D

Onhan se toki hyvä että on säätöjä! Musta toi on vaa jokseenkin huvittaa K:lta että Kanai II perustuu uuteen mm. etudiffin joka III:ssa on otettu pois... aikamoista markkinointia :-D

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #171 : 23.05.04 - klo: 13.01 »
En ole vielä rakentanut kokonaan, Olen keskidiffin kimpussa mutta tuo torssen ei istukaan tuohon joten pitänee tilata saksasta sellanen osa juttu että se istuu,,,, On se aika hieno auto kyllä..

On minulla se vanha inferno vielä mutta se jää varaosiksi,, tai kaikki mikä vaan sopii on sitten käytössä...

Nyt tyo rakentaminen siis pysähtyy jos odotan sitä keskidiffi jonkin sortin levitys rakennelmaa...

Mutta saattaa että rakennan siihen tuo perus keski diffin.....

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #172 : 23.05.04 - klo: 13.23 »
Sama autohan ne ovat, hienoja kylläkin molemmat. Otetaan jarrulevyjä pois, että auto keventyy. 20g?
7.5 sportilla, jossa on sama kone kuin Kanaissa, voi voittaa molemmat ihan minä päivänä tahansa. Säätöjä on kuin pienessä kylässä, mitä niillä tekee, jos ei ole 10v kokemusta erilaisista autoista?
Se missä mun mielestä säädöt on kunnossa ja auto kulkee, voi olla toiselle täysi katastrofi "ei auto voi näin huonosti kulkea".
Mielestäni tämä Kyoshon "otetaan pois - laitetaan takaisin"-systeemi on täysin älytön näissä Kanai-editioissa. Paloja kevennetään, säästetään painossa 50g, jota ei huomaa mitenkään.
Tulee vaan paha mieli, jos itsellä on Kanai II, eikä se olekkaan se hienoin malli. Uudessa Kanai III:sessa on taas muutoksia "niin" paljon. Ilman niitä ei tule toimeen! Auto pitää romuttaa ja vähintäänkin laittaa NIKKO-teippi kylkeen, jos se ei ole uusin Kanai.

Tekisivät uusia autoja, eikä tälläistä kiusaa!

Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #173 : 23.05.04 - klo: 14.13 »
No mutta eihän hyvää perus pakettia kannata hirveästi muuttaa.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #174 : 23.05.04 - klo: 14.32 »
Olen Sami kanssasi samaa mieltä; viritysosat viritysosina ja kitit kitteinä.

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #175 : 23.05.04 - klo: 17.08 »
No onhan hobao hyperistäkin monta mallia, mutta niitä ehkä muutellaan enempi koska ei ole löytyny tuota hyvää perus pakettia.

Ainaki mun mielestä eri merkeillä on hyvä olla vähän parempi versio ja vähän huonompi versio samasta autosta, koska niistä jokainen voi valita omia tarpeitaan tyydyttämään oikean kokoonpanon.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #176 : 23.05.04 - klo: 17.14 »
Hobaolla on pro ja sport, mutta Kyosholla on sport, kit, kanai, II, III
Näistä II ja III ovat lähes kopioita, mitä nyt vähän osia muuteltu. Mielestäni nuo osat voisi myydä viriosina, eikä omana autonaan.
Pieni ajatusleikki:
Valmistaja julkistaa auton + viriosat. Uusi osa valmistetaan/kehitetään = uusi auto. Kolmas osa = kolmas malli, jne...
Tämä on taloudellista ajattelua, kun halutaan jotain uutta vuoden 2004 kataloogiin. Täysin tarpeetonta kuluttajalle, mutta Kyosholle bisnestä. No se tästä Kanailla "tienaamisesta" voinemme vaihtaa keskustelun aiheen johonkin rakentavampaan.

Mä lähdenki tästä hajottamaan autostani taas jonkun osan, eli myös ajamisen nimellä tunnetaan.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #177 : 23.05.04 - klo: 17.23 »
Hobaolla on myös Pro SE ja PCR Pro, en tiedä onko vielä muita.
Joten samanlaista rahastusta hobaoltakin.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #178 : 23.05.04 - klo: 19.19 »
Jatkettakoon vielä hieman tätä asiaa pidemmälle, tällä kertaa ratkaisun muodossa.
Valmistajilta voisi olla ehkä jopa edullisempaa lanseerata markkinoille pelkkä vara- ja viriosapaketti jossa tulisi kaikki mahdolliset uudet virit mukana vanhoihin autoihin. Ei tarvitsisi koko autoa rakentaa ja laittaa mukaan. Olisi käyttäjäystävällisempää ja hyvin paljon mahdollista edullisempaa myös valmistajalle.
Mitäs sanotte?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #179 : 23.05.04 - klo: 20.49 »
Blenheimin kanssa olen samoilla linjoilla, kuten varmaan huomasitte.
(Tyylisuuntana Truckzilla-paketti)

Olin ajelemassa muutaman tankillisen, hieman epäpätevillä säädöillä. Auto lähti röpöttäen. Bensaletkun korkeimmassa kohdassa huomasimme ilmaa, joka siirtyi kaasariin, kun auton nosti pukilta siivestä pitäen. Ryypyttäessä siritti ohuen vanan kaasarin läheltä, eli bensaletku hajalla. Pala pois ja uudestaan kiinni. Tämän jälkeen auto ei enää lähtenyt, taisi loppua hehkusta puhti. Muutama tankillinen taas takana ja ihan hauskaa oli, vaikka auto ei ihan säädöissä ollutkaan. Tästä on hyvä jatkaa, mutta aina on positiivista palata kotiin ajoilta, jotka eivät ole päättyneet osien hajoamiseen.

Tätä lisää!  :D
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.