Kirjoittaja Aihe: Team Losi JRX-S keskustelua  (Luettu 4422 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Losi JRX-S keskustelua
« : 13.03.04 - klo: 21.10 »
Lätäkön toiselta puolelta kantautuu villejä huhuja. Todd Hodge ja Gil Losi Jr on nähty Socal Racewaylla testaamassa uutta prototyyppiä. Alustavien huhujen mukaan autossa on akut sijoitettuna keskelle ja Xrayn kaltaiset bulkheadit. Aiheesta keskustelua täällä [rctech.net].

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #1 : 27.09.04 - klo: 13.16 »
Noniin, vihdoinkin kuvia uudesta autosta löytyy osoitteesta:

http://www.rctech.net/forum/showthread.php?s=&threadid=51239

Sekä sitten aikaisempaa spekulaatiota ja muutama kuvakin osoitteesta (ketjun loppupuolella):

http://www.rctech.net/forum/showthread.php?s=&threadid=48097

Nimeksi kaiketi tulee Team Losi JRXS.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #2 : 27.09.04 - klo: 20.42 »
Hieno homma  :P  onneks en kerinny ostaa XXX-SG+:saa vielä  :mrgreen:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Lusikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #3 : 14.10.04 - klo: 00.14 »
http://www.rczone.net/images/articles/losi_jrxs2.jpg
http://www.sixfoottiger.com/admin/index.cfm?fuseaction=admin.party_pix_view&partyid=82#2
http://www.horizonhobby.com/ProdInfo/LOS/450/LOSA0255-450.jpg

Parempia kuvia kaunokaisesta. Losi on vaan paras ei auta mikään. Noh pitää katella miten pärjää, mutta aika pakko hankinta.


Edit: Auto löytyy jo Losin etusivultakin, joten nyt se on virallista.
XXX-4 / XXX-CR

Poissa Lusikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #4 : 26.10.04 - klo: 15.47 »
Miten noitten alumiinisten pivot blockien laita on? Horizonhobbyn ja rczonen sivuilla on kuva, joka väittää että ne olis alumiinisia, mutta losin sivun kuvissa graphitea/muovia?

Alu:
http://www.horizonhobby.com/ProdInfo/LOS/450/LOSA0255-450.jpg
http://www.rczone.net/images/articles/losi_jrxs2.jpg
??:
http://www.teamlosi.com/kits/detail/jrxs/Chassis.jpg

Piti laittaa uus postaus, ku eihä kukaa täältä alhaalta tätä ois bongannu.
XXX-4 / XXX-CR

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #5 : 03.01.05 - klo: 19.45 »
Noniin, palatakseni nyt tähän aiheeseen pitkästä aikaa. Eli autosta on nyt jo aika paljon tullut infoa sekä olen itse ollut suoraan jenkkeihin yhteydessä muutamiin kuljettajiin, joilta olen sitten saanut jotain sellaistakin tietoa selville mitä ei Losin saitilla ole saatavilla.

Auton sisäinen välitys tulee olemaan 1.83, eli siis sama kuin edeltäneessä XXX-S autossa. Auton mukana tulee 128T kevlar spurri joka on 64DP sekä mahdollisesti saataville tulevat muut eri kokoiset Losin spurrit tulevat myöskin olemaan 64DP. Pivot blokit tulevat olemaan grafiittia, alumiiniset tulevat saataville optioina myöhemmässä vaiheessa. Autoon sopivat XXX-S servotapit, eli siis Trinityn Matt Francis tuotteista löytyvät alumiiniset servotapit käyvät tähän autoon, käsittääkseni myöskin XXX-S:n hexit sopivat.

Autossa tulee olemaan uudet lyhyemmät iskarit joihin eivät sovi XXX-S:n jouset, jousien jäykkyydet myöskin tulevat olemaan kuulemani perusteella "täysin eri kuin aikaisemmin", tämä johtuen auton erittäin lyhyistä tukivarsista. Auton mukana tulee normaali diffi edessä ja one-way on optiona saatavilla. Auton diffeissä on kuitenkin sellainen ominaisuus, että ne on muunettavissa spooleiksi ulkopuolisella "renkaalla" joka siis tulee kiinni diffin ulkopuolelle, eli siis ilman avausta tapahtuu tämä konversio.

Tällä hetkellä Losin ilmoittamista spekseistä poiketen autossa ei tule olemaan MIP:n CVD vetareita, vaan Losi on kehittänyt kokonaan uudet vetarit tähän autoon (LVD). Nämä uudet vetarit eroavat siitä, että niissä on kaksi jointtia yhden sijasta, joiden ansiosta niiden toiminta on pehmeämpää ja vakaampaa. Jointtien päälle tulee vielä lisäksi muovinen suoja, joka siis estää lian pääsyn jointteihin sekä pitää pinnit paikallaan.

Losin ilmoittama ajankohta auton toimittamisen aloittamiselle on tammikuun toinen viikko, mutta ilmeisesti tästä tullaan hieman myöhästymään ja näin ollen auto tulee saataville tammi- ja helmikuun vaihteessa. Ajankohdasta jolloin autojen toimitus alkaa menee tietenkin muutama viikko ennen kuin niitä on myöskin Suomessa saatavilla, mutta maahantuojalta saamieni tietojen perusteella autoja on ennakkotilattu jotta niitä olisi heti saatavilla kuin mahdollista.

Tässä kuva näistä uusista vetareista:


Lisätietoja sekä kuvia autosta löytyy runsaasti kyseiseen autoon erikoistuneesta saitista JRXS.net, jossa myöskin Team Losin tehdaskuljettajat Matt Francis ja Todd Hodge ovat joihinkin kysymyksiin vastanneet. Viralliset tiedot tietysti löytyvät myöskin Team Losin kotisivuilta.

Tällä hetkellä Todd ja Matt ovat Kööpenhaminassa testaamassa autoa ja valmistumassa siellä pidettämään DHI Cup 2005-kilpailuun joka pidetään tammikuun puolivälissä.

Mikäli kysymyksiä herää, niin vastaan mielelläni siltä osin kuin vain pystyn. Koska auto ei ole vielä virallisesti ulkona, niin on tietysti mahdollisuus että yllä kertomistani tiedoista osa muuttuu. Lopulliset tiedot tietenkin tulevat saataville heti kun autoja on toimituksessa, eli siis ei kovinkaan pitkän ajan päästä. ;)

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #6 : 17.01.05 - klo: 20.45 »
Saamieni tietojen mukaan JRX-S autossa yhteneviä osia XXX-S auton kanssa ovat myöskin:

- Takahubit, eli siis XXX-S offset hubit myöskin käyvät
- C-palat
- Ohjauspalat

Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että myöskin laakerit ovat samat hubien ja ohjauspalojen sisällä. Lisäksi myöskin uudet LVD-vetarit ovat taaksepäin yhteensopivia XXX-S auton kanssa, eli ne voi päivittää XXX-S autoon.

Se mikä aikaisemmin on jäänyt mainitsematta, niin JRX-S sekä XXX-S auton varaosat ovat myöskin saatavilla kaikissa FinTrack-sarjan osakilpailuissa!

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #7 : 17.01.05 - klo: 21.03 »
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Se mikä aikaisemmin on jäänyt mainitsematta, niin JRX-S sekä XXX-S auton varaosat ovat myöskin saatavilla kaikissa FinTrack-sarjan osakilpailuissa!


Mainiota! Veikkaan, että niitä varaosia tullaan tarvitsemaan  :wink:

Mites on copter, koska sinä saat tuon uutukaisen käsiisi?
Itse ajelen tämänkauden vielä vanhalla XXX-S G+ mallilla
Xray

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #8 : 17.01.05 - klo: 21.17 »
Heti kun Losin tukkuri jenkeissä (Horizon Hobby) alkaa toimittaa autoja, niin sieltä pitäisi myöskin tänne Suomeen niitä tulla ja sitä myötä omiin hyppysiinkin. Virallista tietoa ei ole tullut että auton julkaisuajankohta olisi muuttunut aikaisemmin ilmoitetusta tammi- ja helmikuun vaihteen tietämiltä, eli siis käytännössä tuosta jos lasketaan muutama viikko eteenpäin, niin helmikuun puoliväli saattaisi olla jossain määrin realistinen aikataulu. Tietysti jenkeissä on tästäkin asiasta ristiriitaista tietoa ja joidenkin arvioiden mukaan auto olisi vasta saatavilla helmikuun puolenvälin jälkeen, mutta haluaisin painottaa että mikään virallinen tieto ei tätä tue.

Poissa Lusikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #9 : 12.04.05 - klo: 17.46 »
Todd Hodge
Lainaus
Kits were being packed today. We are shipping kits to Illinois this week and the JRXS will be scheduled to be shipped out of both Horizon locations next Monday.


Rctechin foorumilta poimittua. Eli alkaa näyttää jo valoisammalta!
XXX-4 / XXX-CR

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #10 : 06.05.05 - klo: 12.23 »


Saapui aamulla, nyt kun vielä pääsisi töistä kotiin ajoissa kasaamaan. :mrgreen:

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #11 : 06.05.05 - klo: 18.31 »
Onneksi olkoon. Näyttää hyvältä. Kauan kaivattu paketti saapui viimein :wink:

Nyt vaan äkkiä kasaan ja radalle säätämään :mrgreen:

Btw: löytyyköhän tuolle autolle myös set-up asfaltille ja kumipyörille?
Sponsored by own wallet

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #12 : 07.05.05 - klo: 03.26 »
Kyllä löytyy. Auto on muuten jo kasassa, kiitos työkalujen jotka olivat minulla töissä mukana pakettia haettaessa. :D

Eli jos setuppia joku kaipaa niin laittakaa viestiä tulemaan. Jenkeissä tietysti on ajettu asfaltilla, mutta pito on siellä hieman erilainen ja tästä johtuen siellä tehdyt setupit eivät 1:1 vastaa suoran meidän ratoja.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #13 : 22.06.05 - klo: 16.52 »
Tänään löytyi hieman "ylimääräistä" aikaa, niin napsin kameralla autostani vähän kuvia, joista omasta mielestäni tuli aika hyvälaatuisia.  Laitoin ne thumbnailien ja kommenttien kanssa nettiin ja löytyvät nyt osoitteesta http://copter.threewee.com/jrxs/.

Kuvien kommentit kannattaa lukea, ne löytyvät kuvien alalaidasta.

Kuusankoskella auton kulku oli erittäin hyvää ja siitä palkintona ensimmäisessä kilpailussa oli TSP-10 luokan 3. sija palkintokorokkeella. Laitan myöhemmin (vielä tällä viikolla) käyttämäni setupin myöskin nettiin, heti kun vain työkiireet hieman hellittävät. :mrgreen:

Poissa jarppi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #14 : 30.07.05 - klo: 21.47 »
Jeah. . . .Olisko pistää lisää tarinaa tästä kärrystä!!!On meinaa todennäkösesti hankintalistalla!!Mut pitäis tietää onko sen arvoinen!!!?

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #15 : 03.08.05 - klo: 01.14 »
Kuusankoskella ajelin kisoissa suhteellisen vakiolla setupilla. 40wt öljyt edessä sekä takana. Iskareissa takana 12.5 lbs jouset ja edessä 30 lbs. Edessä vakio männät (57 piston) ja takana 56 piston. Edessä oli diffi ja keskellä one-way. Edessä drooppia 1mm ja takana 4mm. Auto toimi Kuusankosken radalla mielestäni varsin hyvin. Camberia edessä 2 astetta ja takana 1 aste. Takana 2 asteen toe-in aurauksessa ja edessä 1 asteen toe-out.

Laukaan kisassa vaihdoin autoon eteen one-wayn ja keskelle spoolin. Tein muutamia kokeiluja etupään jousitukseen, mutta päädyin kuitenkin jousituksessa loppujen lopuksi samaan kuin edellisessä kisassa, koska auto oli Laukaan tiukoissa 180 asteen mutkissa nopeampi ilman muutoksia edelliseen. Laukaalla tuloksena oli sama 3. sija TSP-10 luokassa.

Aikaisemmin laittamissani kuvissa näkyvät alumiiniset hexit otin myös Laukaalla pois takaata, koska ne tekivät autosta liian leveän. Tilalle laitoin vakiohexit taakse ja pidin alumiiniset edessä.

Tehtaalta on tulossa uudet tukivarret myyntiin lähiaikoina. Näissä erona on se, että iskareille on toinen kiinnityskohta ylempänä. Tämä sen takia että jenkeissä etenkin on huomattu että iskaria lyhentämällä 1/8" ja siirtämällä kiinnitystä tukivarressa korkeammalle saadaan käytettyä löysempiä jousia (tietenkin) ja näin alustaan lisää pitoa ja vähemmän kallistelua. Jenkeissä on myöskin saatavilla ns. "BK Brackets" paloja, joilla voidaan normaaleissa tukivarsissa siirtää kiinnitystä ylemmäksi. Näitä kannattaa kysellä "POOKYT"-nimimerkillä esiintyvältä kaverilta esim. R/C Techin foorumeissa.

Paljon juttua, kuvia ja keskustelua autosta löytyy myöskin osoitteesta http://www.jrxs.com .. Joka siis on kyseiselle autolle omistettu sivusto, jota pitää harrastajat yllä jenkeissä.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Team Losi JRX-S keskustelua
« Vastaus #16 : 16.08.05 - klo: 00.10 »
Hyvinkään kisa nyt ohitse ja auton kulku edelleen kohdillaan. Muutoksia edellisen kisan set-uppiin oli sen verran, että edessä olevasta one-waysta otin ulostulojen o-renkaat pois, jonka avulla sain one-waysta huomattavasti herkemmän.

Iskarit tein myös uusiksi ja sen verran pitää ottaa pakkia, että Kuusankosken ja Laukaan kisoissa autossa oli #60 pistonit edessä ja #57 pistonit takana, toisin kuin olin aikaisemmin virheellisesti kirjoittanut. Nyt Hyvinkäälle laitoin juuri nuo #57 pistonit eteen ja #56 pistonit taakse. Käytin samaa 40wt öljyä. Tämän seurauksena auto alkoi hieman kallistelemaan keulasta ja siirsin iskareita yhden pykälän reunempaan, eli siis niin pystyyn kuin ne saa. Tällä muutoksella sain kallistelua keulasta vähennettyä huomattavasti ja auto oli erittäin vakaa ajettava tämän jälkeen.

Laukaan kisoissa sateella kahteen viimeiseen lähtöön laitoin eteen ja taakse molempiin 2 asteen camberin. Nyt otin asiassa sen verran pakkia, että laitoin eteen 1 asteen camberia ja pidin takana tuon 2 astetta. Muita muutoksia en autoon tehnyt.

Hyvinkäällä autossa moottorina oli Corallyn Black 17x2 Grooved ja siinä EA Motorsportin F-hiilet plussassa ja miinuksessa. Jousina oli Corallyn hardit myöskin molemmissa kanavissa. Välityksenä oli hakemisen jälkeen 5.8, joka tuntui olevan varsin sopiva kyseiselle radalle.