RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Teemu L - 09.10.02 - klo: 16.31
-
Mistä tietää että mottori on väljä? Pystyykö silleen tietämään että kone on väljä jos mulla on motinrunko, kampiakseli,sylinteriputki ja mäntä kiertonkangella kädessä(koossa siis)? tollain kun mulla on motti kädes niin mäntä ei pysy ylhäällä...?? Autolla on ajettu noin 5 ja puol litraa, mutta kerran on mennyt hiekkaa kaasariin, kun ajoin hiekalla ja otin kopan pois niin ilman putsari oli irronnut... (myös koneeseen oli mennyt hiekkaa????????) :roll:
-
Minusta hyvässä motissa pitäs olla sen verran puristusta ettei sun pitäs pystyä pyörittämään vauhtipyörää 360 astetta yhdellä sormella kun kaasari on tukittu sormella ja tulppa kiinni. Näin musitaakseni. (Ei oo mootoria tossa nyt käsillä joten en pääse stedaa meniks oikein.) Jos pyörii, niin sitte on väljä.
-
Nii, kokeileppa vaikka sellasta että kun painat mäntää kevyesti sylinterin läpi niin jos männän yläreuna on sylinterin reunassa tai sitä ylempänä on kone väljä.
Ja itse ajossa: kylmänä ottaa kierroksia hyvin, kulkee ja pysyy käynnissä, kun taas lämpimänä toisinpäin. Alumiinisylinteri laajenee enemmän kuin messinkimäntä.
ei kannata viedä väljistymistä enää pidemmälle kuin mitä se on!
ja kandee vaihtaa kiertokanki samalla!
-
kannattaa myös harkita uuden auton ostamista. ainakin ws7:ään maksaa mäntä ja sylinterisarja + kiertokanki 150e
-
no olishan se parempi ostaa uus auto mut ei saa pakosti rahaa niin nopeesti.. kuten mä en saa , joten pakko ostaa eka tähä kyoshon p****an uus mäntä ja sylinteriputki , maksaa jotai vähä alta 300mk , mistä muuten sais nopeesti tilattua? kun tän kuopiossa olevan liikken kautta saisin ens viikon lopulla.. ja tekis mieli lomallaki ajella.
-
En usko että tähän GX 12 cr mottiin maksaa edes 100 euroo mäntä, sylinteri putki ja kiertokanki, kone on uutena N.170 e
Taitaapi olla kone väljä, ja rankasti! ainakin mikan mallin mukaan, vastusta ei oo sitten yhtään, pieni pihinä vaan kuuluu!!
-
Joo, no kyllä se sitten melkosen väljä on, ikävä kyllä :|
-
Jos meinaat auton pitää ni älä siihen uusia sisuskaluja osta, osta uus kone.
-
No, nytpä tiiän miksei autossa ollu tyhjäkäyntiä, jee, kohta pääsee taas ajaan talviajoo polttiksella!! sitä ei voita mikään!!!!! lumi lentää, auto sutii, ja käyttäytyy kun aito auto(taino joo, ei välttämättä kaikkien käsissä :mrgreen: ) !!!!!!!! :mrgreen: 8)
-
No kerro nyt mikä :?:
-
no se väljyys. Ei oo kivaa. Mäntä/sylinteri 31.90, tarkottikohan atala että molemmat vai vaan toinen ? jos se on vaan toinen niin en osta. kiertokanki= 16 e mäntä 31 e sylinteri putki =31 männän tappi 5,9 e, mahdotonta! jos on tolleen, niin pure ten alpha jää hyllylle tai myyn sen.
-
Nii juu, sorry tyhmä kysymys - mä luin sen jotenkin hassusti. Pas..a homma. Osta uus motti. Niistä puheenollen, sain just tänää uden motin tohon FW-04:ään, mutta menee ens kesään :cry:
Toisessa kärryssä on ollu O.S. 15 CV-Hyper jonkin aikaa ja sekin ollu kyllä miellyttävä kokemus; tehoa pillin ja 2-vaihteisin kanssa ollu mukavasti ja käykin pirun hyvin. Siitä maksoin jotain 200 juuroo. Uudessa pitäs olla 50% - 100% enemmän tehoa toiseen autoon, saa nähdä.
Uudesta kuva alla (15 RX):
(http://www.osengines.com/engines/osmg2035.jpg)
-
Äree kone! Muuten, Väljyys tuli sen takia niin nopeesti varmaan , kun mulla oli ite tehty viripilli!!! se mäntä kulu niin perskeleen nopeesti sen takia, tosin auto kyllä kiersikin todella riittävästi :mrgreen: ei olis varmaan jääny inferno TR-15:sta, nopeudessa yhtään :mrgreen: äänikin kyllä oli harrikan luokkaa :roll: :mrgreen:
-
Mulla on joku kyoshon gt kone ja se on väljä!Pitäskö se vaihtaa uuteen vai ostaa vaan mäntä ja kiertokanki?Mitä mieltä ootte entä paljon se mäntä ja kiertokanki maksaa?entä uus kone ja mikä merkki?
-
no mulla olis maksanu sisuskalut tohon 31 euroo (mäntä ja sylinteri) sitten kiertokanki 16 euroa ja männän tappi 5 e
-
2-tahti moottorin kanssa oikeanlainen pakoputki on kaiken a ja o. Eli omakekeleet huitsin nevadaan ja tehdastekoinen tilalle. Viriputkia on kyllä saatavissa, jolla homma hoituu. Mikäli vastapaine ei ole oikeanlainen moottori väljistyy T O D E L L A nopeasti.
Uudet sisuskalut moottoriin ja malttia sisäänajovaiheeseen ja sen jälkeen vaan hanat auki :mrgreen:
-
no eiköhän tossa oo se asennushiekka näytelly aika suurta osaa kuitekin.. jatkossa kattokaa että se ilmanputsari on kunnolla kiinni.
-
Ei se hiekka, välttämättä konetta tuhoa, meni minullakin gsr21 hiekkaa ja ei ole vieläkään väläjä olen ajanu 20l,j aolen vaihtanu polttoainetta vähänväliä, mutta sekin kandee tarkistaa että kanssi on kunnolla kiinni.
-
TEEMU L: ja kohta se sun uus kone/mäntä sylinteri sarja on väljä ku ajat sillä talvella...
-
mutta kerran on mennyt hiekkaa kaasariin, kun ajoin hiekalla ja otin kopan pois niin ilman putsari oli irronnut... (myös koneeseen oli mennyt hiekkaa????????)
jos laitat suun täytee hiekkaa ja vedät henkee ni meneeko sitä hiekkaa keuhkoihin?
Ei se hiekka, välttämättä konetta tuhoa, meni minullakin gsr21 hiekkaa ja ei ole vieläkään väläjä olen ajanu 20l,j aolen vaihtanu polttoainetta vähänväliä, mutta sekin kandee tarkistaa että kanssi on kunnolla kiinni.
kerran oli semmonen ilmanputsarin kaula joka halkes saumasta, ajoin saviradalla vantaan kisoissa. Kone leikkas kiinni. kesti 10min.
kannattaa myös harkita uuden auton ostamista. ainakin ws7:ään maksaa mäntä ja sylinterisarja + kiertokanki 150e
jos sul on oikee auto ja siitä puhkee rengas, ni ostatko uuden auton?
Ja itse ajossa: kylmänä ottaa kierroksia hyvin, kulkee ja pysyy käynnissä, kun taas lämpimänä toisinpäin. Alumiinisylinteri laajenee enemmän kuin messinkimäntä.
mäntä on alumiinia, sylinteri messinkiä tai messinkiä ja alumiinia ja kromia tai jotain muuta. -kulkee myös lämpimänä hyvin mutta ei pysy käynnissä.
-
:lol: :lol: :lol: :lol:
Anteeks mut tää ylempi viesti sai mut jotenki repeemään.
Noi vertaukset on aina loistavia.
Kieltämättä jokainen vastaus oli asiaa ja täysin totta.
-
saanko kysyä, miten pakoputki vaikuttaa konen kulumiseen? :oops:
laitoin mun madiin savagen putken
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HB%20G1V1G58&searchlink=yes&search=HOT%20ROD&page=1
:oops:
-
mutta kerran on mennyt hiekkaa kaasariin, kun ajoin hiekalla ja otin kopan pois niin ilman putsari oli irronnut... (myös koneeseen oli mennyt hiekkaa????????)
jos laitat suun täytee hiekkaa ja vedät henkee ni meneeko sitä hiekkaa keuhkoihin?
Ei se hiekka, välttämättä konetta tuhoa, meni minullakin gsr21 hiekkaa ja ei ole vieläkään väläjä olen ajanu 20l,j aolen vaihtanu polttoainetta vähänväliä, mutta sekin kandee tarkistaa että kanssi on kunnolla kiinni.
kerran oli semmonen ilmanputsarin kaula joka halkes saumasta, ajoin saviradalla vantaan kisoissa. Kone leikkas kiinni. kesti 10min.
kannattaa myös harkita uuden auton ostamista. ainakin ws7:ään maksaa mäntä ja sylinterisarja + kiertokanki 150e
jos sul on oikee auto ja siitä puhkee rengas, ni ostatko uuden auton?
Ja itse ajossa: kylmänä ottaa kierroksia hyvin, kulkee ja pysyy käynnissä, kun taas lämpimänä toisinpäin. Alumiinisylinteri laajenee enemmän kuin messinkimäntä.
mäntä on alumiinia, sylinteri messinkiä tai messinkiä ja alumiinia ja kromia tai jotain muuta. -kulkee myös lämpimänä hyvin mutta ei pysy käynnissä.
Ainahan sitä asennus hiekkaa pitää olla :lol:
-
TEEMU L: ja kohta se sun uus kone/mäntä sylinteri sarja on väljä ku ajat sillä talvella...
Kannattikohan nostaa vuoden vanha topicci? Mut hyvät vertaukset sulla :D
-
Väljentyykö kone, jos putken tiiviste vuotaa? Nyt tein uuden tiivisteen, ja vauhtipyörä on jäykkä, mut ku voimaa käyttää niin kyllä se muljahtaa 360 astetta.Ja kuuluu sellanen flot ääni ku mäntä aukasee pakoaukon.Onko tää kone väljä? Auto ei sammu lämpimänä.Sylinteri/mäntäsarja on vähän aikaa sitten vaihdettu.
Niin autohan on Pta 3 gx 15 kone, eli vakio.
-
terveelle kuulostaisi! flop ääni on hyvä juttu.
kyllähän sen koneen pyöriä pitääkin jos enempi voimaa käyttää. pitäähän se käyntiinkin saada.
-
Väljentääkös se konetta, jos pakosarjan tiiviste vuotaa?
-
No eipä tuo sinäänsä valjistä sitä konetta, mutta koneen toiminnan kannalta ei kuitenkaan paras että vuotaa.
Kakstahti koneet kun on niin tarkkoja pakoputkistosta ja myöskin sen tiiviydestä.
Vaihda uusi tiiviste.
Se ei paljoa maksa.
-
Jooh, nyt oon tehny ite siihen uuden tiivisteen.Tuntus olevan hyvä.Nytten on vaan yks koneen kiinnitys ruuveista on muljaantunut,siis se pää.Viikonloppuna saisin minihiomakoneen, millä sais ajettuu siihen kuusiokoloon taltta pään.Oisko jollain tietoo miten sen saisin auki jo ennen viikonloppuu?
-
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=10412&highlight=kuusiokoloruuvi+mulkkaantunut
Keskustelua aiheesta :wink:
-
Minusta hyvässä motissa pitäs olla sen verran puristusta ettei sun pitäs pystyä pyörittämään vauhtipyörää 360 astetta yhdellä sormella kun kaasari on tukittu sormella ja tulppa kiinni. Näin musitaakseni. (Ei oo mootoria tossa nyt käsillä joten en pääse stedaa meniks oikein.) Jos pyörii, niin sitte on väljä.
Jos näin on niin minun mad forcen kone ei sitten taida kovin väljä olla, koska sen saa YHDELLÄ sormella ympäri ilman vauhtipyörää :roll:
Siis tosi väljä :mrgreen:
-
no miun kaverin pureten alphassa on gx 12 kone ja siinä ei ees tunnu kunnolla puristukset... todella kevyt vedellä :D sittenkun sitä nykäsee niin se pyörähtää viel pari kertaa ylhäällä sen jälkeen ku on vedon lopettanu :D:D: eli omalla massallaan jaksaa viel pyöriä ilman minkäänlaista polttoaineen palamista :D Että se jos joku on löysä kone ;) ja mää oon luullu että metanoli vaatii kovat puristukset palaakseen mutta väärässä taisin olla :D
-
minullakaan ei tunnu puristukset laikaan ja moottoria ei saa millään käymään
-
minullakaan ei tunnu puristukset laikaan ja moottoria ei saa millään käymään
Lennokki puolen tekohengitys: Laita polttoaineeseen lisää rissaa, se lisää aineen viskositeettia ja tiiviistää vanhan horon koneen. Toimii ainakin vanhoissa liukulaakeri moottoreissa(OS 15FP) ihan hyvin. Tietenkin kannattaa katella uutta sylinteri/mäntä-yhdistelmää(mikäli on kohtuu hinnassa/yleensäkään saatavana) tai kokonaan uutta moottoria.
-
Rissaa? risiiniöljyä?
-
Rissaa? risiiniöljyä?
samaa tavaraa ovatten
-
Minulle on tulossa uusi putki/mäntä, tilus lähte liikkeestä maanantaina eteenpäin.