RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: JoukoH - 03.09.15 - klo: 10.46
-
Suomesta mukana, Leino, Saarinen, Kuusinen, Eriksson ja Valkola
Myrcm
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/22123/155128 (http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/22123/155128)
Youtube (vaihtuu pävittäin)
https://www.youtube.com/watch?v=zrSIaJyCH-I (https://www.youtube.com/watch?v=zrSIaJyCH-I)
-
Kyllä on hieno rata pojilla ajettavana😉😉Kumpa olis tattiksella samat puitteet😂😂
Jerzi
-
Rata on täällä liian kuumassa Izmirissä ihan huima. Tilaaja tilasi radan suunnittelun Michael Salvenilta ja antoi ohjeeksi, että pitää olla isompi kuin tähän asti suurin (Eurooppalainen) rata Lostallossa. Big is beautiful tuntuu olevan muutenkin filosofia koko rata-alueen suunnittelussa.
Rataa ajetaan myötäpäivään ja se on kaikille todella vaikea. Juttelin Salvenin kanssa radan vaikeusasteesta ja hän paljasti, että se on suunniteltu ajettavaksi toiseen suuntaaan kuin nyt ajetaan. Ns. oikeaan suuntaan ajettuna muutamat hankalimmat mutkat/chikaanit olisivatkin paljon ajettavampia. Jonkun informaatiokatkon vuoksi warm-upit ajettiin ns. väärään suuntaan eikä sen jälkeen säännöt sallineet muutosta takaisin oikeaan ajosuuntaan.
Handout rengas on Contact, jonka kanssa on ollut paljon ja pahoja ongelmia. Esim. Leinolla yhdessä sarjassa 30mm leveä takarengas olikin liimattu 26mm leveälle etuvanteelle, heh heh. Renkaat lohkeilevat kaikilla joka erässä hyvin herkästi. EFRA ilmoittikin jo, että tämä oli viimeinen kerta kun Contact'in renkailla ajetaan.
Tänään ajettiin aamun treenin jälkeen 2 alkuerää. Teemu Leino on kärjessä tässä vaiheessa.
Tilanne 2 alkuerän jälkeen
1. Teemu Leino
12. Matias Kuusinen
14. Teemu Saarinen
17. Tino Eriksson
27. Jari Valkola (ei vielä ehjää kokonaista erää)
Tino veti todella hienosti. Monilla on vaikeuksia saada tankki kestämään maaliin asti.
Otan kuvia ja laitan tänne kotiin tultuamme. Koko ratakompleksi on aivan ennen näkemätön (touring-rata, lentokoneille 2 kiitorataa, helikopterialue, krossirata, tekojärvi veneilijöille ym jne.
Pikku hankaluuksia järjestämisen sujuvuudessa on jatkuvasti, ja moni turkissa vieraillut tietää mitä se täällä on.
@Jerzi: vaikka tattiksella saataisiin käyttöömme vallattua koko karting-alue, se ei vielä riittäisi vastaavan RC-keskuksen toiminnoille.
-
Harmi, että Syyrian ongelmat ovat ilmeisesti verottaneet osallistujia kisasta aika paljon.
Ongelmat ovat aivan idässä Turkkia ja kisat lännessä, joten matkaa välissä riittää. Etenkin brittimedia ym. mustamaalaavat maata tällä hetkellä aika paljon ja sen turvallisuutta.
Hienoa, että Suomesta lähti kisoihin hyvä porukka, onnea kaikille kisaan!
T. Pekka
-
Italian osalta kuskikato on kaikkein räikein. kaikki huippukuskit jättivät tulematta, ainoa italian edustaja on tässä maassa asuva hitaimmassa eräryhmässä ajava kaveri. Englantilaiset ja saksalaiset syyttelevät työkiireitä puolustellessaan pientä osallistumista.
Myös tehtaiden edustajat puuttuvat lukuunottamatta Serpentin Salvenia (=radan suunnittelija) ja tietysti Hudyn perhettä.
Toisaalta jos kisaan olisi osallistunut 100 eikä 35 kuskia, niin suurin osa ei ehtisi päivän aikana saada lounasta, tai saada autoaan katsastuksesta tai muutakaan vastaavaa mihin liittyy konkreettista tekemistä.
Kaikki täkäläiset ovat tosi ystävällisiä, aikaansaaminen ontuilee. Ja puitteisiin on panostettu isolla kädellä. Organisaation koko lienee noin 35 henkilöä.
-
Tosi siistii että hienot puotteet.
Suomessa turha odotella hienoja ratoja muutamaan sataan vuoteen jos yhtään seuraa uutisia.
Koko ratapuoli taitaa kuolla kun suomessa ei ole tilaa ja asfaltti kallista. Aika naurettavaa sinänsä. Meillä oli käpylässä suvussa asfalttiliike mutta ei ole enää joten en tuossakaan suhteessa pysty kuin voivottelemaan.
Onneksi savella ja astrolla sentään jotain tulevaisuutta jos siitä tykkää.
-
Radasta tulee mieleen tuo carnoux.in MM rata Etelä Ranskassa, jossa ajoimme Leo Hongiston kanssa ( minä mekkaina) Rata oli kanssa suunnaton kompleksi, pääsuora jatkui kallistettuna , aivan MONZA:n tyyliin velodroomimaisena. Kisanoli järjestänyt ja radan rakennuttanut paikallinen Pernod tyyppisen juoman valmistaja. Pääkatsomokin betonista, oli baarit ja yökerhokin tiloissa jossa bändi soitti illalla radan ravintolassa.
Kun finaalin jälkeen ranskalainen EI VOITTANUTKAAN, meni radan teettänyt mafiosopomo ajanottokoppiin ja otti haltuunsa kierroslaskenta pöytäkirjat ja tuhosi ne ja kuulutti voittajaksi toiseksi tulleen ranskalaisen ! Syntyi kauhea hässäkkä ja tuomaristo pyysi kaikkia videokameroiden omistajia tuomaan matskunsa tarkastukseen. Niistä videoista rekonstruktoimalla voitiin todeta että Italialainen kuski asso autolla oli kisan todellinen voittaja. Vielä edeleenkin joissakin tuloslistoilla kummittelee tuo ranskalainen voittajana. mafioso pillastui asiasta niin pahoin että bulldozereilla ajatti kumoon koko ihka uuden ratakompleksin. Nyt ei taida olla vaaraa siellä Turkissa että oma turkkilainen kuski olisi suosikkina ja jos ei voittaisi niin...??? rata olisi vain muisto...?
-
Tietoa rata-alueesta --> http://www.efmod.org/EN/ (http://www.efmod.org/EN/)
Tämän päivän YouTube lähetys --> https://www.youtube.com/watch?v=i7Xk_I0LzMU (https://www.youtube.com/watch?v=i7Xk_I0LzMU)
-
Tosi siistii että hienot puotteet.
Suomessa turha odotella hienoja ratoja muutamaan sataan vuoteen jos yhtään seuraa uutisia.
Koko ratapuoli taitaa kuolla kun suomessa ei ole tilaa ja asfaltti kallista. Aika naurettavaa sinänsä. Meillä oli käpylässä suvussa asfalttiliike mutta ei ole enää joten en tuossakaan suhteessa pysty kuin voivottelemaan.
Onneksi savella ja astrolla sentään jotain tulevaisuutta jos siitä tykkää.
Ei tämäkään rata ole tänne noussut odottelemalla. Toteutuksen on mahdollistanut yksi hyvin varakas alueen asukas. Naapuritonteilla on kasvamassa omilla korkealla piikkilanka-aidalla rajatuilla alueillaan punaista viinirypälettä, omenaa, oliiveja, jotain yrttejä ja muita hedelmäpuita. Ne ovat suunnilleen siisteimmät hehtaarit hotellin ja radan välillä. Tää omistaja kelpaisi mun puolesta EU'hun, mutta muu maa saa odotella pari sukupolvea (sori politikointi). Kaveri itse on kisapaikalla katsomassa että hommat sujuu ja hänen tyttärensä on mukana toimitsijaporukassa.
-
Tosi siistii että hienot puotteet.
Suomessa turha odotella hienoja ratoja muutamaan sataan vuoteen jos yhtään seuraa uutisia.
Koko ratapuoli taitaa kuolla kun suomessa ei ole tilaa ja asfaltti kallista. Aika naurettavaa sinänsä. Meillä oli käpylässä suvussa asfalttiliike mutta ei ole enää joten en tuossakaan suhteessa pysty kuin voivottelemaan.
Onneksi savella ja astrolla sentään jotain tulevaisuutta jos siitä tykkää.
Ei tämäkään rata ole tänne noussut odottelemalla. Toteutuksen on mahdollistanut yksi hyvin varakas alueen asukas. Naapuritonteilla on kasvamassa omilla korkealla piikkilanka-aidalla rajatuilla alueillaan punaista viinirypälettä, omenaa, oliiveja, jotain yrttejä ja muita hedelmäpuita. Ne ovat suunnilleen siisteimmät hehtaarit hotellin ja radan välillä. Tää omistaja kelpaisi mun puolesta EU'hun, mutta muu maa saa odotella pari sukupolvea (sori politikointi). Kaveri itse on kisapaikalla katsomassa että hommat sujuu ja hänen tyttärensä on mukana toimitsijaporukassa.
Useinhan nuo "tosi hienot jutut" ovat syntyneet "rakkaudesta lajiin". Joskus on vaan vaikea hahmottaa mihin tuo rakkaus perustuu... Tuo on jo senverran uskomaton kompleksi venealtaineen, RC lennätyskenttineen että kalpenee nuo entisen neuvostoliitonkin harrastemestat tämän rinnalla.
-
Tosi siistii että hienot puotteet.
Suomessa turha odotella hienoja ratoja muutamaan sataan vuoteen jos yhtään seuraa uutisia.
Koko ratapuoli taitaa kuolla kun suomessa ei ole tilaa ja asfaltti kallista. Aika naurettavaa sinänsä. Meillä oli käpylässä suvussa asfalttiliike mutta ei ole enää joten en tuossakaan suhteessa pysty kuin voivottelemaan.
Onneksi savella ja astrolla sentään jotain tulevaisuutta jos siitä tykkää.
Ei tämäkään rata ole tänne noussut odottelemalla. Toteutuksen on mahdollistanut yksi hyvin varakas alueen asukas. Naapuritonteilla on kasvamassa omilla korkealla piikkilanka-aidalla rajatuilla alueillaan punaista viinirypälettä, omenaa, oliiveja, jotain yrttejä ja muita hedelmäpuita. Ne ovat suunnilleen siisteimmät hehtaarit hotellin ja radan välillä. Tää omistaja kelpaisi mun puolesta EU'hun, mutta muu maa saa odotella pari sukupolvea (sori politikointi). Kaveri itse on kisapaikalla katsomassa että hommat sujuu ja hänen tyttärensä on mukana toimitsijaporukassa.
**varakas**
niinhän me ollaan joo :D
-
:wink:
Jerzi
-
Mihinköhän aikaan Leinon finaali alkaa?
Tän päivän linkki alla jos joku ei ole löytänyt.
https://www.youtube.com/watch?v=vfAUcLtEhwk (https://www.youtube.com/watch?v=vfAUcLtEhwk)
-
200MM EC-A 2015 [200ECA] 1/4 SubFinal B Final run 1 10:00 10:20
200MM EC-A 2015 [200ECA] 1/4 SubFinal A Final run 1 10:30 10:50
200MM EC-B 2015 [200ECB] 1/2 SubFinal B Final run 1 11:00 11:20
200MM EC-B 2015 [200ECB] 1/2 SubFinal A Final run 1 11:30 11:50
200MM EC-A 2015 [200ECA] 1/2 SubFinal B Final run 1 12:00 12:20
200MM EC-A 2015 [200ECA] 1/2 SubFinal A Final run 1 12:30 12:50
200MM EC-B 2015 [200ECB] MainFinal A Practice 1 14:00 14:20
200MM EC-A 2015 [200ECA] MainFinal A Practice 1 14:30 14:50
200MM EC-B 2015 [200ECB] MainFinal A Final run 1 15:00 15:45
200MM EC-A 2015 [200ECA] MainFinal A Final run 1 16:00 16:45
-
kiitos
-
Tällaista on motorsportti
-
Vastarin akku. 3sija takuu varma oli jo plakkarissa.
Olihan kuitenki tapahtumarikas finaali.
Cohelo oli kyllä kaikista nopein.
Jerzi
-
olipas taas upea lopputulos... huonointa käytöstä dominicilta, lähteä nyt käppäämään sellaisen kielenkäytön jälkeen...
-
Täys floppi koko lopputulos.
Coelho sammutti keskelle rataa mutta koska kierroslaskentalooppi oli efra sääntöjen vastasesti varikon jälkeen sai silti kierroksen.
Ei poistettu vaikka näin todellisuudessa KUULUU tehdä tuollaisessa tilanteessa.
Täysin naurettavaa että ylipäätään ajetaan vaikka edes looppi ei ole sääntöjen määräämässä kohdassa. Ja kun siitä sitten voittaja hyötyy, ei ole porukalla vehkeitä tehdä oikeita päätöksiä.
-
Hei kuulin hauskan jutun.
Warmuppi kuin ajettiin se jostain kumman syystä ajettiin väärään suuntaan joten ajosuuntaa ei pystytty vaihtamaan.
Jerzi
-
--
-
carnoux MM kisat 1983 täysin uudella radalla kokemattoman järjestäjän toimiessa. täysi katastrofi...
Turkki EM 2015 täysin uudella radalla kokemattoman järjestäjän toimiessa kilpailun järjestäjänä. Täysi skandaali...
Ois pitäny vaan Ettingenissä nääkin pippalot. Olisi tullut kisaajia ja kunnon skabat...
-
Efra handbook general rules:
9.4. The antenna of the timekeeping computer has to be installed in the track before
the entrance of the pits.
-
Radalla oli kyllä kaksi laskentakohtaa, yksi ennen varikkoa ja toinen varikon jälkeen. Maanantaina kierrokset laskettiin vielä ennen varikkoa olleella luupilla, ja ehkä tiistaina ja keskiviikkonakin, mutta kaikki viralliset ja merkitykselliset ajat otettiin varikon jälkeisellä luupilla.
Käsittääkseni kilpailun järjestäneellä paikallisella organisaatiolla ei ole tämän fiaskon kanssa mitään tekemistä, päätös käyttää varikon jälkeistä luuppia ei ollut järjestäjätahon tekemä.
Ratana tämä oli kyllä erikoisin missä olen koskaan ajanut polttistouringia, rata oli kyllä tavallaan yksi parhaista jolla olen koskaan ajanut. Jo se että radassa on esim triplasti enemmän mutkia kuin esim Ettlingenissä teki radasta huomattavasti mielenkiintoisemman ajaa.
Jos itse saisin päättää niin kaikki EMt voisi ajaa vuorovuosina Italia-Espanja-Portugali akselilla, jossa radat ja ilmasto on varmuudella kohillaan.
-
Radalla oli kyllä kaksi laskentakohtaa, yksi ennen varikkoa ja toinen varikon jälkeen. Maanantaina kierrokset laskettiin vielä ennen varikkoa olleella luupilla, ja ehkä tiistaina ja keskiviikkonakin, mutta kaikki viralliset ja merkitykselliset ajat otettiin varikon jälkeisellä luupilla.
Käsittääkseni kilpailun järjestäneellä paikallisella organisaatiolla ei ole tämän fiaskon kanssa mitään tekemistä, päätös käyttää varikon jälkeistä luuppia ei ollut järjestäjätahon tekemä.
Ratana tämä oli kyllä erikoisin missä olen koskaan ajanut polttistouringia, rata oli kyllä tavallaan yksi parhaista jolla olen koskaan ajanut. Jo se että radassa on esim triplasti enemmän mutkia kuin esim Ettlingenissä teki radasta huomattavasti mielenkiintoisemman ajaa.
Jos itse saisin päättää niin kaikki EMt voisi ajaa vuorovuosina Italia-Espanja-Portugali akselilla, jossa radat ja ilmasto on varmuudella kohillaan.
Tosiasia on kuitenkin ettäSaksassa on yli kolmekymentä aktiivista nitrorataa, Italiassa kaksikymentä viisi, Ranskassakin muutama. Kyllä ne sinne kisoja haluavat. Yhteistumin kannattaisi myös niitä houkutella FLATEN baanalle Tukholman lähelle.
-
Ne ketkä kisoja haluaa, niitä anovat. Efra agm:ssä sitten äänestetään jos hakijoita on tungokseksi asti.
-
Jari. Jäätävän hyvä ajo nelosfinaalissa. Sinun autoa ne seuras paljon koska olit kolmas ja sinun nimi lausuttiin Valgola😐😐😐
Olikos nelosfinaalin aikana tiedossa missä Tino menee?
Jerzi
-
Kyllä mä vähän tiesin tilannetta, alun kämmin jälkeen tasaista nousua ja Tinosta taisin mennä ohi pitillä ja nousin kolmanneksi. Sitä en tiedä oliko Tinolla jotain tilanteita mutta huomasin kyllä että ero kasvoi hieman. Tinolla taas puolestaan oli todella jäätävä alkueräsuoritus, oli todella hyvän näköistä menoa!
-
...
Jos itse saisin päättää niin kaikki EMt voisi ajaa vuorovuosina Italia-Espanja-Portugali akselilla, jossa radat ja ilmasto on varmuudella kohillaan.
Tosiasia on kuitenkin ettäSaksassa on yli kolmekymentä aktiivista nitrorataa, Italiassa kaksikymentä viisi, Ranskassakin muutama. Kyllä ne sinne kisoja haluavat. Yhteistumin kannattaisi myös niitä houkutella FLATEN baanalle Tukholman lähelle.
Samaa mieltä Jarin kanssa. Itsekin laittaisin kaikki kisat Italia-Espanja-Portugali akselille, vaikka korkeamman sääriskin saksa ja ranska hyvinkin voivat haluta kisoja. Tukholman nurkilla sääriski on aivan liian korkea.
EM-kisoihin osallistumisen kulut ovat omakustanteiselle niin korkeat, että sääriskiä yhtälö ei kestä. Viikko viikosta kisapaikalta toiseen siirtyville pro-kuskeille tilanne on toisenlainen.