Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - 4wdkanootti

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 56
181
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 28.02.14 - klo: 20.36 »
Toimiva kytkentä ei konkkia polta! Sen sijaan, jos konkat lähti jo, ni ajaa ei ihanilman konkkia saisi senttiäkään.
Tasainen, notkumaton jännite ei konkkaa kuormita, sen suurin työ on tasata jännitteen vaihteluita. Jossain kohdataan kuitenkin liian työn määrä, ja siitä konkka poxahtaa. 
Joko anto notkuu työhön nähden, eli tarttis kymmenkertasen määrän konkkia, tai johdot kuristaa, väkisinkin.
Tai sitten pitää hommata pienempi välitys ja vähentaa sillä virran tarvettakin!
Tämä hidastaminen helpottais lähtöjä, ja huippunopeutta, taloudellisemmin kuin maksimikaasun rajottelu, muutenkin.

Jos lähdet uusimaan moottoreita, mieti samalla isomman kv-luvun ja valitun volttimäärän kestäviä!
Nykyisiähän ei oltu edes luvattu tuohon.

182
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 25.02.14 - klo: 15.02 »
Kattelin, ja kuuntelee n ton videon verottajasta. Kivastihan tuo nyt lähti ja pysähtyi. Liukkaat tassut  :police:
Moottori tai voimansiirto piti erilaista ääntä per puoli. Voisi olla poraillessa lootat erilaistuneet, tai toinen kuivempi.

183
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 23.02.14 - klo: 19.31 »
400A rajalle merkattu sähköhitsin puristinkin liittyy ruuvein puristamalla johtoon.
Sama koskee sähkökeskuksia! Sisääntulot ja maajohdot ruuvataan kiskoihinsa puristusotteella.
Oikein mitoitettuna messikinen sokeripala riittää ihan hyvin lyhytaikaiseen kontaktiin.
En edes saanut kuumenemaan uutta sellaista mambamax-noparin 100A virroilla. Se sulatti kivasti Deansin ja 4mm putkiliittimen irti piuhasta. Hehkuuntunut liitin on sitten roska niissäkin.
Pitkäaikaiset kytkennät voikin juottaa, tai täydellisyyttä tavoittelevat vaikka kovajuottaa.

184
80-luvun alussa ajeltiin opiskelijan budjetin takia äitin pikku kauppakassilla, auto täynnä, kaasupohjassa kulki melkein 80kmh. Ohitte menii jonkin sortin pärisevää polttomoottoria käyttävä rc-auto, ja heti perään jenkkirassi, onka sivuikkunasta roikkui ensimmöisen ohjaaja "reibanit" silmillään. Mulle kans!

Kävin yhtä käytettyä kattomassa. Kaupasta puhuttiin niillä ehdoilla, et näyttää kuin se käynnistetään, ja millanen on ajoaika tankillisella. Kello 10 oli paikalla ja kello 20 lähdin pois, vielä ei ollut saanut käynnistymään.

Maailma vei eteenpäin ja omia rc-autoja tuli, mutta sähköillä. Liikkui "aina" heti , edes hetken ja hiljaa :)
Niin mä sitten olen pysynyt myöhemminkin näissä sähköautoissa.

185
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 23.02.14 - klo: 09.48 »
Tai pistää sinne autostereoitten häjy ANL 200A sulake.
http://www.ebay.com/itm/1-Nickel-ANL-Fuse-200-Amp-Car-Audio-200Amp-Boat-Auto-/191077817802

Toisaalta, jos sinne päävirtapiuhoihin haluaa tietoisesti sen heikoimman lenkin, voi se yhtä hyvin olla liitinkin.

Laittaa vaan, vaikka sokeripakan kuorista kohdan tai useita, jotka estää katkenneen johdon pomppimasta vääriin kytköksiin sen jälkeen.

186
Sähköautot / epäilys harjattomassa koneessa
« : 22.02.14 - klo: 21.54 »
1. sulla on 2 samanlaista konetta myyntitietojen mukaan, mutta onko ne koskaan olleet samanlaiset?
(ei olis eka kerta ku saat muuta ku tilaat.)
Ilmassa ja vedessä, missä kuormitus on pehmeää ja tasaista pidonvaihtelun suhteen, pojat uskaltaa tehdä y- haarat, ja laittaa 2 konetta yhteen nopariin täysin rinnan (tietty ilman hal-antureita) Käyttävät suhteessa puolet kuormittavia propelleita tai massalimppuja. Vertailevat letkun tai tuurnan läpi kuuntelemalla ääniä....
Mä en ole koskaan edes koittanut tuota, ku vaihe-eron pitäs paperilla tehdä sykkivä oikkari.....

"pelotteluosio":
Tommonen 100A virtoihin pystyvä 60mm pitunen kone on 0,018 ohmin vastuksella! Sitä ei tavallisen mittarin virheen yli edes näe. Sen työ perustuu pieniin sykäyksiin oikkaria, ja jäähytaukoihin. Sen käämin pitäs tehdä järkkykova magneettikenttä, eikä toimia vastuksena. Tähän se tarttee vasteen, näissä se on toi kestomagneetti. Jos Sisään tuupattu 14v100A eli yht 1400 wattia muuttuu 90% hyötysuhteella liikkeeksi, ni hukkalämmöksi jää 10%, suht  140 watin lämpö. Sen pitää imeytyä jonnekkin, yleensä ajoviimaan ja rakenteitten massaan leviten. Kuvitellaanpa, et saat koneen magneetin sataan asteeseen ja tyystin magneetittomaksi! Sait 1400wattisen kiukaan, koska yhtään energiasta ei osaa muuttua liikkeeksi!.
Toinen kuias tulee sitten viereen, eihän nopari osaa enää tahdistua, vaan palaa toiseen oikkariin...
Tuplaan kuormaan palaa sitten useimmiten akut !

Mä en tiedä edes virallista konstia, mutta kerron miten mä sen teen.

Ankkurin magneetin testauksen puupalan läpi taisin jo kertoa puhelimella. Siis että 26mm puupalan läpi kannattaa erittäin hyvin kylmänä ittensä, eikä laatukoneen magnetismin eroa ehdi huomata , ku ottaa astiasta jossa on hanakuumaa vettä kuumentanut akselin. Halppiskiinalainen kannattelee itteään, mutta heikentymän huomaa. Jos ei huone-kylmänä kannattele itteään, roskiin tai jääkaapin oveen laskupinoa pitämään.

Käämin testaan näin:
Mä rouhasen halppiskaupasta 3 kpl "traktorin" H4 lamppuja, mitä isommalla wattimäärällä sitä parempi.
Mä laitan joka johtoon sarjaan koneen kanssa H4 lampun jossa molemmat langat palamaan yhtäaikaa rinnan. (Ehkä pari löysää kieppiä rautalankaa ja jesari yli et jotain näkis viereenkin, jos kestää sen hiillostumislöyhkän sitten.) Tollanen on min 10A välikorma, ja pieni, mutta mun noparit on ruvenneet pyörimään näinkin, viimeistää heittämällä alkuun.
Pyörintämassana mulla on ex porakoneen istukka akseliin kuin poranterään kiinnitettynä, rumpu.
Kun yrittää ajaa konetta niin hiljaisilla kiekoilla kuin trimmerillä kaasusta jatkuvaa tulee, ja säämiskä-rukkasella jarrutteleekin, saa nähtyä lievää välkynvärinää valoissa.
Terveessä koneessa ei tule liki salaman olisia kirkkaita välähdyksiä sekaan, oikkaroiva-käämisessä tulee, yleensä vain yhteen. Sellasen koneen ankkurin testaan, kuoret käämeineen pistän "verkonpainokasaan".
Poislukien ne ryntäilyt, kun nopari hukkaa tahdin ja aloittaa alusta, silloin joka lamppu kirkastu samalla lailla hetkeksi.
Sitten  pussissa samaan hanakuumaan uimaan se koko kone,  ja uusi testi tästä lämmöstä hiljalleen jäähtyen.
Kastumisesta:
Jos se ei saa suolaa, tai suolaista savea, ni vesi ei oikkaroi.  Terveeksi uskottu saa sitten min. pari vuorokautta, avattuna, aikaa kuivua käämien seasta sitä vettä, jos kastui.. Jos vettä oli käämien seassa ja otat työtä, ni se painepesee lakat kupareista justiinsa.
Kiinni liimattuja olen joko viikon kuivannut, tai availlut. Jälkimmäinen ohjeeksi erikseen pyydettäessä, ettei turpoa juttu kirjastoksi asti.


187
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 22.02.14 - klo: 10.12 »
Ensin tästä: "petti vaihteiston ja moottorin välinen jatkoholkki" 
Oliko tuo siis lehnerin valmistama paksuudensovite 3,17 to 4mm ,vai onko se erikseen tuossa ?

Toisena asiana: pyörät pyörivät eri vauhtia 100 vs 60 . Eli tehdasasetusten rajotuksen mukaan.
Kyseisen noparin asetuksista murikan läpi löytyy sekä eteen, että taakseppäin menemisille rajotus% arvot, joten sieltä , pitäisi ainakin, saada koneet menemään samaa nopeutta per suunta.
Kunhan ko asetuksien säätely on tuttua :)

Kolmantena: suunnan vaihto nopareissa, missä on tuo pakotettu "pyörintä-seis + kaasu_neutraalilla", ennenkuin pakin saa, tulee nyt vehkeeseen aina! Mikä on yhdelle eteenpäin, on toiselle pakkia.
Pyydettäessä toinen huolisi käskyn heti, mutta toinen vasta hyväksyttyään pakin.
Toiseen suuntaa vain mietiskelijä vaihtuu.

suositellessani, ko noparimallia muistelin, et tän saa pois päältä, mutta en suositellut, amppeerit kasvaa pilviin. Valikossa vaan ei ole sitä enää.
Ratkaisuksi ehdottasin seuraavaa:
Asetuksista kääntää vain toisen noparin pyörintäsuunnan! Näin molemmille on eteenpäin sama suunta, ja mahdollinen viive koskee niitä symmetrisesti yhteen suuntaan!

Itse säätelen moni-nopari vehkeissä aina yksinään yhtä, ja kokeilut sitten vehkeet yhdistettynä vasta.
Eliminoi mahdollisuuden, että käsky lähtee väärään älyyn sottaamaan. Siis nopari-vastari, välin johto irti kaikesta siinä joka ei saa muuttua.


188
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 17.02.14 - klo: 15.03 »
Näitä diffejä korjaillessa huomasin tällästä:
Käytetty kuppi, mutta tönärillä uuden kanssa samat mitat, ne jotka pääsi mittaamaan.
Kaikki rattaat uutta.

Silti 1,1mm päittäisväljää !

Ei tommonen voi kestää ku pienen hetken. Ainakaan alumiinirattain poikittain.
Tietääkö kukaan tilausnumeroa teräsrattaille?

189
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 13.02.14 - klo: 16.20 »
Jäätävä loska kasaantuu rungon päälle isommilla tehoilla sudiskellessa. Seurauksena vaihdevipu jääty kiinni=> servo lakkasi vaihtamasta.
Edelliset 5 servoa hajos, kun bec laski 22 volttia servoille. Jäi kone ja rattaat ehjiksi.
Tämänkertainen osasi kuumentua, kun pyysi liikettä.
Jos servon auttoi toisele vaihteelle käsin, kuumeni vähemmän.
Tietysti taas jossain välissä tuli pyydettyä eri vaihdetta...

Avasin servon. Kone oli kuumenija. Romukopan vanhoista kone, ja servo toimii taas :)

190
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 11.02.14 - klo: 13.29 »
Kun opetetaan radioparin arvoja noparille eli tehdään setuppi:
Kone kytkettynäkoska se toimii piipitysäänien viestimenä.
Akku ja nopari-vastari piuha myös, lähetin päällä.
Kaasusormi haluttuun eteen suuntaan pohjaan
Setuppinappia kunnes saat fanfaari.
Erilainen f. Kertoo ette max eteen on tallennettu
Sormi täyspakille odota kummes f. Siitä
Sormi neutraalille ja sen fanfaari.
Odota kunnes uudet arvot on tallennettu ka nopari laskee akun voltit.
Jos kaikki hyvin voit sammutta ja käynnistää noparin ja se antaa kaksi sointua.
Ekassa se kertoo esim piipiipiip paap 3s lipo löydetty. Tilulilu kertoo että talmemmettu neutraaali
Ja kahvan tarjoama vastaavat, valmis ajokäskyihin.
Jos et saanut edes setupin ekaa piipitystä, pitää kaasun kanavan e/t suunta reversoida.

191
Lumikelillä ohjaus muuttuu raskaammaksi. Servo lämpenee. Jos et ota lumia pois kun jätät kuivumaan, ni servo saattaa imasta vettä sisään. Vesi oikkaroi....   avaisin itte.

192
Sähköautot / Vs: Savöx 1256tg 20kg servon rutina?
« : 05.02.14 - klo: 09.48 »
Laakeri pitäisi ääntä muuallakin kuin liki keskiasennossa. Omassa mittasin tönärillä rattaitten halkaisijaa, ni kymppi puuttui juuri ioimman rattaan keskiasento-alueelta. Sirsin stopparia ja keskitin potikan nyt uuteen kohtaan kehällä. Paljon enemmän laitoin rasvaa. Hiljanen tuli.

193
Toimiva idea!
Vielä kun saisi niillekin vastaavan, joita ei näy (sisä-) radoilla. Ajelevat toisenlaisella kalustolla tms.

194
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.02.14 - klo: 22.30 »
Joudun ikäväkseni kertomaan varoituksen Kersahawin isoreikäisten pinionien laadusta, ainakin kerran.
Ei tuo 32dp, mulla ongelmana oli mod1 hammastuksinen, mutta silti 6mm reijällä.
Myytiin karkaistuna, mutta tuote hävisi yhden akullisen aikana ajokelvottomaksi, ajettaessa teräksisellä spurrilla. Kershaw myönsi laatuvirheen, muttei voinut tarkoitukseen sopivaa toimittaa.
Lopulta käyttöön tuli tuosta itse karkaistu versio yhteen kohtaan, ja toiseen eri tuote. ( 5mm reikäinen päästettynä porattu, ja karkaistu itse.) Siis varauksella jos vastaratas on terästä.

195
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 31.01.14 - klo: 11.10 »
Olen elänyt semmosessa uskomuksessa, että betoihin koskevat vastaavat kokeilujensa seurauksista, jollei ole testikuski- sopparia...

Tosta sähköopista: riittähän oikokytkennän osaaminen?
 - teho korvaa taidot ja savu näyttää tehon määrän :-)
 Vai kuuluko sen tulla renkaista sillon  ei varmaa m..

Mulla koko 2s:llä nykiminen jäi tarpeettomien tietojen puolelle,
Ku huomasin 6s toimivan moitteetta!

196
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 30.01.14 - klo: 15.12 »
Takerrun tohon! Tasavirtaa saa piuhassa kulkea vaikka kuinka monta amppeeria, ja konkat kestää.
Siinä konkat joutuu töihin jos työ notkuttaa ko virransaantia. Syy voi olla heikko liitin, alimitoitettu piuha, tai vaikka kylmyyden heikentämä lipojen kuormitettavuus.
Ja nimenomaan akun ja konkkien välisen yhteyden notkunta.

Tietty fettien oikkaroinnit ja magneetittomaksi kuumeneva kome tekee lopulta mahdottomaksi toimittaa riittävästi notkumatonta virtaa myöskin...

197
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 29.01.14 - klo: 15.30 »
Sumitti sai toimia "drifterinä" tänään, kun osuin olemaan aluksi ittekseni luistinradalla. Setuppina 6s & 2000kv kone & pitkä vaihde. Ihan kivaa parin akkusetin verran. Sitten tuli vilu.

198
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 29.01.14 - klo: 14.49 »
Kaasukäyrä kokeiltu -ei auta  . Punhin kaikki arvot kokeiltu -ei auta.  vastarin optus ei muuttanut mitään.
(eikä vaikutusta, et käyttikö radiosähköinä sisäistä vai ulkoista, eikä sen volttien muuttelu)

Mut en mä sitä 2s-taitoa tarvii, toi nopari on summittia varten hommattu ja 6s akkuja varten, joten opiskelu loppui. 6s lipoilla jopa edellistä nätimpi lähtövääntö jo vakiolla kaasukäyrällä. Kunhan erilaisuutta ihmettelin.

199
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 29.01.14 - klo: 12.30 »
Mulla on ollut nyt 5 päivää takuuna saapunut mm2 wp, ja tää korjattu on erilainen toiminnaltaan ku sinne lähtenyt.
1.
 Vanhaa perus MMM versiota olen ajanut 2s lipolla, ja se toimii. Sitä olen ajanut harjalliseksi conffattunakin, 2s-6s alueella.  Tätä mm2 wp:tä ekaa koeajoin 2s akuin, ja toimi kuten aiemmatkin, harjallisella puolella.
 Korjaamolta tulleessa sen sijaan ei ole mitään mahkuja tehdä nättiä crawler-liikkeellelähtöä 2s akuiin.
Pienin kaasu on puolet rpm:mät!
Jos laittaa 6s lipot, saa ajella täysin nätisti lähtevää crawlerajoa. Jopa summitin nopealla vaihteella voi ryömittää väännön varassa.
Pistin mailia Castlelle ja kyselin et onko enää 2s tuettu, mutta vastas kyselemällä auton setuppia.
Ei ollut autosta kii. Ei koneestakaan, kun kolmella koitin. Eikä 3 eri radioparia vaikuttanut. Vain lipojen S-luku.

2.
Softa sanoo olevansa uusin virallinen.  Tähän on kuitenkin ilmestynyt linkkisetuppiin TORQUE rajotin.
Siellä kokeiluversioissa jossain mainittiin tuo. Pitäs antaa koneen olla kiinni ja tehdä joku testi, ni saa rajottaa. Koittamatta.

201
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 24.01.14 - klo: 09.39 »
Jos ostit netistä, teit tilauksen, ja sait tilausvahvistuksen. Siinä tilausnumero.
Maksoitpa suoraan itse tai paypalilla, on sinulla makstapahtuma ja viite. Ne riittää.

Ainoa vaikea olisi käteisellä kuititta. Silloin ratkaisee noparin valmistussarja.
Jos noparisarjaa ei ole edes tehty kuin takuun aikana, menee "warranty claim" läpi
selittämällä myyjä ja pvm.

202
Herättäähän se vastarin ja ohjausservot kuitenkin?  Jos ei, ni liitin takaperin.
Moni nopari on kaasu eri suuntaan eteen, suuntaan kuin lähetinpari olettaa. Korjaat näin:

Käännä ohjaimesta reversetoiminnolla kaasun suunta.
Kaasu pohjassa kahvasta. Setuppinappi pohjassa noparista virta päälle.
Piipityksiä ja Setuppinapista saa hellittää. Sitten ohjeen mukaan max eteen, max taa, ja neutral.

Edit typoja

203
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 20.01.14 - klo: 21.21 »
Sitä, millä menee lujempaa.
Kun ei ole lukot kiinni, auto on ilmassa tai katollaan ja pidät yhdestä pyörästä kiinni kaasuttamisen aikana, ko pyörän vauhti kahteen vapaasti pyörivään verattuna tuplautuu. Samalla ison vanne/kumi -yhdistelmän massa hyrrävoiman vuoksi tekee saman. Tunnet nykäyksen, kun vaihdat äkkiä pyörää.

Jos sitten teet reippaan kiihdytyksen, sutien, isolla teholla, isolla nopeudella(-vaihteellakin), lukot päällä, ja yksi pyörä kohtaa ennen muita todella pitävän kohdan, sai ko pyörä kestääkseen kaikkien lukittujen pyörien hyrrävoimien äkkinäisen hidastustyön.
Tähän tieysti tulee päälle se teho, minkä kaasusormi käskee lisää samaan akselistoon ;)

Siksi lukko ylittää sietokykynsä helpommin, kuin lukoitta tai edes öljylukolla osa% lukittuna.
Jos tasauspyörästö sai työntää tehoa siihen pyörään, joka pyörii herkemmin, kohtaa tasauspyörästön seutu paljon pienempiä voimia.
Moni pyrkii isoilla tehoilla ajaessa edes laittamaan matalaprofiiliset kumit, tai muutoin kevyemmät pyörät.
Renkaan muotoutumiskykyä kun tarvittiin lähinnä hidasajossa crawlaillessa.

204
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 14.01.14 - klo: 20.44 »
Omalla harjallisella koneellaan, sähläämättä pitkää vaihdetta ja lukkoja yhtäaikaa kaasupohjassa, kestää jopa vuosia.
Nopean ajon voi kyllä niillä unohtaa. Pitkää vaihdetta voi hyödyntää siirtymiin, pakottaa pidon pysymään - koneen nöyränä vääntönä, jne parhaiten.

Leopard 4282 harjaton, mambamonster2 waterproof-noparilla, 6s-lipoin en ole vielä saanut ajaa neljää akkusettiä putkeen ilman että jostain voimansiirto hajoaa. Jos joskus onnais ..  tosin ko noppa on ollut joulukuun alusta korjaamoreissulla. Tilapäisenä vihreä mambamax.
Viikonloppuna sähläsin lukkopäällä isolla, ja etudiffi porsi, mut vetarit kesti. 3s akuin ajoin.

Näistä huolimatta olen yhä tyytyväinen autoon.

205
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 08.01.14 - klo: 11.39 »
Amerikka: maa, jossa kaikki on suurempaa.... miten tuo ajan kuluminen?
Lähetin epäonniset MM2wp ,ja CCBEC samassa paketissa jenkkilään korjattavaksi. *
Tilasin korjauksen 4-5.12.1013, ja lähetin postilla, seurannassa 5.12..
Ovat ottaneet vastaan paketin seurannan mukaan näin:
Lähetys on luovutettu vastaanottajalle. Rekisteröinti: 13.12.2013 klo 11:56:00
 Silloin, kuten juuri nytkin, luki:" CURRENT LEAD TIME FOR REPAIRS IS APPROXIMATELY 1-2 WEEKS."

Kuukausi lähettämisestä, mutta myönnän Joulun ja Uudenvuoden hiukan voivan hidastaa.
Jokohan suurien asioiden maanosassakin olis tuo 1-2 viikkoa hiljalleen kulunut??
Kyselymaili on lähetty.

*epäonninen tarkoittaa tätä: vesitiivis nopari , ja ei-vesitiiviiksi luvattu bec samassa autossa sumuiltana märällä polulla. Varmaan becci petti ensin, kun 6 voltin linjaan kerran tuli täysi rähinä 6s lipoilta. Nopan + piuha irti, kuten beccien kanssa pitää. Silti noppakin pimeni.
(5 servoa, valoledit,noppa, becci hiljeni heti. Mystisesti summitin vastari toimii yhä)

206
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 07.12.13 - klo: 12.06 »
Joissain, ainakin traxxaksen tekemissä toi pakki on mekaanisen vaihteiston takana, jota se nappi sitten voi käyttää. Kone saa pyöriä aina samaan suuntaan, jossa ei jarrutella.

207
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 07.12.13 - klo: 11.35 »
Nopeudensäätimissä, joita olen nähnyt, saa setupilla konfiguroitua kolme/neljä perusvaihtoehtoa.

1. kaasu - jarru- pakki , yhtenä liikkeenä saatavissa ( ei suositella isoille tehoille ja massoille) mm. crawlerit
2. kaasu - jarru suoraan - neutraalilta toisena vetona  pakki , siis ei yhtenä liikkeenä saatavissa
3. kaasu -jarru (ei pakkia) ?kisaajille?
4. Pelkkä kaasu, ja stoppaa neutraaliasentoon lopuista. Mekaanisen jarrun käyttöön.

- ja joko A :samalla sormella /kanavalla Y-haarotetut servot hoitas jarrun, eikös?
- tai B :miksatulla kolmoiskanavalla jarruservojen hoito, ehdollisen napin kautta lisämiksailua
Mutta milläs pistät setupin osaamaan yhtäkkiä taas pakin, kun se oli otettu pois? (valinta 4)

Pitäs olla erikoisempi  miksaus, joka
jättäisi jarrutusitapahtuman suorittamatta, ja toisella nykäsyllä antas silti pakin,
pistämättä jarruja päälle.
(valinta 2 noparissa, ohjaimessa ehtoja et eka käsky menee vain servoille, käsky kaksi menee vain noparille? )

Käskyt ihmiseltä:
A. kaasu eteen
B. jarruttaminen:
kaasun kanava miksattuna- jarruservoihin nyt ehdolla "J", jolla nopari ei saa jarrutustietoa, miksikanava saa. Nopari osaa olla tarjoamatta pakkia, kunnes kone on seis valinta 2 mukaisesti. Mistäs se tietää jos ei tietoa kerrota, kun se ei saa jarruttaa?
C. mies tahtoo pakittaa, nappi pohjaan + sormi neutraalille ja uusi työntö sormella:
nollan jälkeen ihmeellinen " nappi", joka ei miksaa servoja jarruun, antaa pakin kaasukanavaan noparille.
D-.... normikäyttöä nappia painamatta

Sähköohjattu suuntalaakeri kytkin-pinionilla tietty ajais ton asian myös ;)
Kiinnostaa tietää, osaisko joku tuon miksauksen näpytellä vaikka mun Futaba 3PM-2.4D radioon

208
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 03.12.13 - klo: 11.33 »
Mulla tuo dingossa johtui kardaanin nivelten max kulman ylittämisestä. Se pakotti banjon pomppimaan.
Aika saman tapaset oireet kyl saa, jos diffilautanen jää väpättäväksi  tai, jos nivelen puoleinen pyörän akselin laakeri ei olekaan pohjassa.
Modailijoilla voi vielä nivelvetari pohjata..
Kaikkiin näihin saa vastauksen irrottamalla kardaanin keskilootan päästä,
ja pyörittelemällä per banjo käsin.
Vika on etupäässä, takapäässä, tai keskilootassa yhä, ilman yhtään kardaania.
Tiedät mitä säätää tai purkaa.

209
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 27.11.13 - klo: 10.25 »
Perus tt01 on kardaanivetoinen ja suljetuin vaihteistoin. Spurrikin suljetussa tilassa. Kaukalorunko hieman kerää ohjauslinkistön tilaan jollei itse modaa siitä. Nesteiskarillinen  versio pärjää ralliin asti ajopaikoista.

Muut rungot hihnavetoisina: kiinteällä hihnankireydellä välissä pyörähtävä tekee tuhoja. Jos on joustava kireydensäädin niin mahdollisuudet paranee.

210
Vaikuttas kvasti siltä, ettämä topiikki saa aihettaan postin kulkemisesta.
 Pitivät todennäköisenä postilakkoa.
 Kaikki harrastajat ei voi ottaa henkilökohtaista kulkinetta ja hakea
kauppiaalta tarvitsemaansa harrasteeseen puuttuvia...
Tunnelmoin jo nyt tilaukseni edistymistä   :evil:

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 56