Laitellaanpa hieman raporttia meidänkin kokemuksista 2wd Durangosta. Viimeinen WJ-kisa oli kyllä kuin suunniteltu keskimoottoriversiolle, jo perjantain ensimmäinen akullinen antoi lupauksia hyvästä vauhdista sunnuntain kisaan. Karrin autossa oli kuuladiffi kiinni, taka-auraus 4 astetta, vakiojouset, edessä Ultimate 40wt ja takana Ultimate 25wt, iskareissa vakiomännät suoraan ohjekirjan mukaan. Päivä aloitettiin samanlaisilla setupeilla ja meikä konservatiivisena pitäytyi hyväksi todetussa. Karri valitsi sekä eteen että taakse kuluneen setin MiniPinnejä, se valinta osoittautui oikeaksi, rengas ei Messukeskuksen lattialla juuri kulunut vaan pysyi melko samanlaisena koko päivän. Karri ruuvaili autoa omaksi ilokseen ja lyhensi etulinkkiä ja muutti etucaster -säätöpalat toisin päin, eli vähensi casteria. Alkuerien jälkeen sijoitukset olivat 1. ja 4. Finaalit olivat sitten Karrishow, kaveri ajoi omaa kisaansa ollen kaikissa kolmessa finaalissa eri kierroksella kuin seuraava kuljettaja ja me muut ajettiin sitten sijoituksista 2-10. Itse tötöilin jälleen hyvän lähtöruutuni ja jäin sijalle 8, finaalisijoitusten ollessa 7, 6, 6. Näillä kokemuksilla kesäkautta odotti jo innolla, ainakin autossa on potentiaalia. Jatkan tarinaa ekasta Maastosarjan kisasta Vaasasta taas huomenna illalla, nyt on koirien vuoro päästä lenkille.
No niin tarina jatkuu...
Vaasaan päästiin lähtemään hyvissä ajoin, jo keskiviikko-iltana. Tämä "etu" valui kuitenkin täysin hukkaan, koko torstai ihmeteltiin sateessa ja radalle ei päässyt. Sama kaava toistui perjantaina, sade loppui puolen päivän jälkeen ja radalle päästiin vihdoin iltapäivällä. Perjantaina ei ehtinyt juuri säätöjä pohtia, yritettiin vain ehtiä ajaa muutama akullinen.
Karri aloitti kisan melko samalla setupilla kuin Model Expossa, auto oli vain huollettu välillä, keskimoottorisena edelleen. Eka alkuerä oli ihan hyvä, Karri kolmas ja mä takamoottorisella ratasdiffisellä taisin olla kahdeksas. Karrin kierrosaika oli myös kolmanneksi nopein.
Tokassa alkuerässä rata tuntui liukkaammalta, mulla ei ollut suurempia ongelmia ja olin yhdeksäs, Karrin auto sen sijaan oli sille pidolle liian vaikea, sijoitus kaukana kärjestä. Jotain piti keksiä ja päätimme vaihtaa auton erien välissä takamoottoriseksi, hommaa siinä oli, mutta ihan hyvin ehdittiin.
Kolmannessa erässä uhkapeli tuotti tulosta, Karri ajoi kierroksen kolmanneksi ja kierrosaika 25.581 taisi olla eräkierroksen nopein, meikäläisen tekemisessä ei ole paljoa kertomista.
Vika alkuerä meni kummallakin penkin alle, mun olis pitänyt olla seitsemän sakissa päästäkseni finaaliin, mokasin kuitenkin mahdollisuuteni takarenkailla joiden insertit eivät soveltuneet kilpa-ajoon! Karri taisi muuten vaan kädettää ajonsa. Finaaleihin lähdettiin asetelmista Karri viides ruutu ja mä ikämiessarjan (b-finaali) neljäs.
Finaalit ja setupit seuraa huomenna, siihen asti moro!
Sori, jäi yksi päivä välistä. Ekassa finaalissa Karri ihan järkevällä ajolla neljäs, perusvarmaa menoa. Tokassa finaalissa alkoi vauhti löytymään, nousu kohti kärkeä aina toiselle sijalle saakka, välimatka kärkeen pieneni tasaisesti joka kierroksella, matka kuitenkin loppui kesken ja Jose sai huokaista helpotuksesta. Kolmannessa erässä tuli viides sija pienten vastoinkäymisten jälkeen ja koko kisasta irtosi sitten neljäs sija.
Vaasassa ajeltiin etulinkki sisäpää keskimmäisessä, ulkopää sisimmässä reiässä, takalinkki toiseksi uloimmassa reiässä. Edessä pakettijouset, ohjekirjan mukaiset männät ja 40 wt Ultimate, takana pinkki jousi ohjekirjan mukaiset männät ja 25 wt Ultimate. Karrin autossa oli kiinni kuuladiffi ja pitkä pötköakku oli edessä. Iskarit molemmissa päissä ylhäällä keskellä ja etuiskarit alhaalla sisemmässä, takaiskarit alhaalla keskellä. Karrilla takana Holari ja edessä Scrubs.
Vaasan kisa ei sujunut ihan suunnitelmien mukaan, mutta osallistujamäärä ja treenin puute huomioiden, ei lopputulos ihan surkea ollut, itse oli b-finaalin neljäs.
Autot toimivat loistavasti ja loppu on kiinni ukoista itestään, nyt aletaan treenaamaan ja Joensuussa ollaan jo paljon vahvempia.
-Sami-